بررسی رابطه سبک های رهبری مدیران دبیرستان ها و افزایش انگیزه دبیران ... |
چکیده
فصل اول:کلیات پژوهش
مقدمه. 3
1 – 1 بیان مساله. 4
2 – 1 اهمیت موضوع تحقیق وانگیزه انتخاب آن: 7
3 – 1 اهداف تحقیق: 12
هدف کلی تحقیق : 12
اهداف فرعی : 12
4 – 1 سوالات یا فرضیه های تحقیق : 12
فرضیه اصلی : 12
فرضیه های فرعی: 12
سوالات جانبی تحقیق.. 13
5 – 1 تعاریف مفهومی و عمیاتی وازه های کلیدی : 13
تعاریف مفهومی: 13
فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه. 17
1-2بخش اول مدیریت و سبک رهبری.. 18
1-1-2مدیریت و مدیران. 18
2-1-2مدیریت آموزشی.. 21
3 – 1- 2 اهمیت مدیریت آموزشی و ضرورت آن در آموزش و پرورش… 21
4 – 1- 2 نقش مدیر یا رهبر آموزشی.. 22
5 – 1- 2 ویژگی های مدیران آموزشی.. 25
6 – 1- 2 مهارتهای مدیران آموزشی.. 27
7 – 1- 2 خصوصیات ویژه برای رهبری آموزشی.. 29
8 – 1- 2 تفاوت مدیریت و رهبری.. 30
9 – 1- 2 رهبری در مدیریت: 30
10 – 1- 2 شخصیت و انتظارات رهبر. 33
11 – 1- 2 سبک رهبری.. 37
12 – 1- 2 تفاوت بین سبک رهبری وظیفه مدار و سبک رهبری رابطه مدار. 39
13 – 1- 2 نظریه ها و سیستم های مدیریت… 40
2 – 2 بخش دوم انگیزش… 44
1 – 2 – 2 تعاریف انگیزش… 44
2 – 2 – 2 اهمیت انگیزش… 46
3 – 2 – 2 انگیزش موفقیت… 48
4– 2 – 2 قدرت انگیزش… 49
5 – 2 – 2 روش های افزایش انگیزه 50
6 – 2 – 2 اهداف کلیدی برای ایجاد و حفظ انگیزش در کار. 52
7 – 2 – 2 نظریه های انگیزش… 59
بخش سوم : پیشینه تحقیق.. 64
1– 3 – 2 پیشینه تحقیق در داخل کشور. 64
2 – 3 – 2 پیشینه تحقیق در خارج از کشور. 67
نتیجه گیری.. 68
مدل تحقیق.. 69
فصل سوم:روش شناسی تحقیق
مقدمه. 71
1- 3 روش پژوهش : 71
2- 3 جامعه آماری : 71
3 – 3 نمونه آماری حجم نمونه و روش تعیین آن : 72
4- 3 ابزار اندازه گیری داده ها 73
5- 3 تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش: 74
6- 3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 77
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
مقدمه. 80
4-1. سیمای پاسخگویان. 81
4-2. یافته های توصیفی.. 84
4-2-1. توصیف سؤالات پرسشنامه. 84
4-2-1-1. پرسشنامه انگیزه دبیران. 84
4-2-1-2. پرسشنامه سبک رهبری.. 109
4-2-2. توصیف مؤلفههای تحقیق.. 144
4-3. یافته های تحلیلی.. 149
4-3-1. بررسی توزیع مؤلفههای تحقیق.. 149
4-3-2. بررسی فرضیات تحقیق.. 151
4-3-3. یافتههای جانبی تحقیق.. 155
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1 مقدمه. 165
5-2 نتیجه گیری کلی.. 165
5-3خلاصه پژوهش…. 166
5-4فرضیات پژوهش و نتایج آنها 168
5-4-1بررسی فرضیه اصلی.. 168
5-4-2بررسی فرضیه اوّل. 169
5-4-3بررسی فرضیه دوّم. 170
5-4-4بررسی فرضیه سوم. 170
5-5نتایج یافته های جانبی پژوهش…. 171
5-6محدودیت ها 176
5-6-1محدودیت های در کنترل محقق.. 176
5-7پیشنهادات… 176
5-7-1 پیشنهادهایی مبنتی بر یافته های پژوهش…. 176
5-7-2 پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده 177
پیوست ها و ضمائم. 178
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (3- 1) جامعه آماری.. 71
جدول 3 – 2 نمونه آماری.. 72
جدول 3 – 3 گویه های مربوط به هر یک از مولفه ها در پرسشنامه سبک رهبری.. 73
جدول 4 – 3 گویه های مربوط به هر یک از مولفه ها در پرسشنامه انگیزش… 73
جدول(5 – 3) نتایج آلفا برای پرسشنامه انگیزش… 75
جدول(6 – 3) نتایج آلفا برای پرسشنامه سبک رهبری.. 76
جدول شماره 4-1. توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت… 81
جدول شماره 4-2 . توزیع پاسخگویان بر حسب مدرک تحصیلی.. 82
یک مطلب دیگر :
جدول شماره 4-3. توزیع پاسخگویان بر حسب میزان سابقه. 83
جدول شماره 4-4. نسبت به خواسته ها و نیازهای افراد دیگر حساس هستید. 84
جدول شماره 4-5. در جلسات بحث و گفتگو رعایت حال دیگران را میکنید. 85
جدول شماره 4-6. موقعیت هایی را که نیازمند همکاری است به موقعیت هایی که نیازمند رقابت است ترجیح می دهید. 86
جدول شماره 4-7. هنگامی که برای همکاری و سازگاری ستایش شوید بهتر کار می کنید. 87
جدول شماره 4-8. از کارهای مشخص و سازمان داده شده بیزارید. بدین علت که آزادی در برقراری ارتباط با دوستان و در آمیختن اجتماعی با آنان محدود می شود. 88
جدول شماره 4-9. هنگامی که کاری را شروع می کنید تا پایان و رسیدن به نتیجه به کوش های خود ادامه می دهید. 89
جدول شماره 4-10. هنگام موقعیت های رقابت آمیز به سعی و تلاش خود خواهید افزود. 90
جدول شماره 4-11. مسئولیت پیروزی یا شکست در کارهای خود را به عهده می گیرید. 91
جدول شماره 4-12. علاقه مند هستید که کارها را موثر و بهتر از دیگران انجام دهید. 92
جدول شماره 4-13. معمولاً به سوی اهدافی جذب می شوید که تحمل بیشتر به کوشش و کنش بیشتر وادارتان می سازد. 93
جدول شماره 4-14. به دنبال موقعیت هایی هستید که بتوانید با مسولیت شخصی برای مشکلات راه حل پیدا کنید. 94
جدول شماره 4-15. تمایل دارید دیگران را در موفقیت خود سهیم بدانید. 95
جدول شماره 4-16. اغلب اوقات کیفیت کار خود را با دیگران مقایسه می کنید. 96
جدول شماره 4-17.زمانیکه مورد ارزشیابی کتبی قرار میگیرید جهت کسب امتیاز بالا مطالعه می کنید. 97
جدول شماره 4-18. معتقدید که داشتن اعتبار و نفوذ در دیگران بسیار مهمتر از عملکرد موثر است. 98
جدول شماره 4-19. آرزو دارید تأثیری ژرف در محیط کار خود پدید آورید و برای پذیرش خطرات آن آمادگی دارید. 99
جدول شماره 4-20. ترجیح می دهید که در موقعیت های رقابتی و عنان آور قرار بگیرید. 100
جدول شماره 4-21. از اینکه در یک گروه رهبر باشید و گروه را سازماندهی کنید لذت می برید. 101
جدول شماره 4-22. در مباحث سازنده شغلی که بتو.انید نطرات و. عقاید خود را به نحو بهتری به دیگران بقبولانید لذت می برید. 102
جدول شماره 4-23. اعتقاد دارید که منزلت اجتماعی یک شغل اهمیت آن است. 103
جدول شماره 4-24. تمایل دارید که در کارها بیشتر به دیگران دستور بدهید و کمتر دستورات آنها را بپذیرید. 104
جدول شماره 4-25. ترجیح می دهید که اغلب کارها را شخصاً انجام داده و کمتر به مشارکت و تشریک مساعی با دیگران رغبت نشان می دهید. 105
جدول شماره 4-26. در مواردیکه مجبور باشید به تنهایی به کار و فعالیت بپردازید احساس ناخشنودی می کنید. 106
جدول شماره 4-27. ترجیح می دهید در محل کار دوستان صمیمی و زیادی از بین همکاران داشته باشید. 107
. 107
جدول شماره 4-28. در کارهای گروهی مشارکت فعال دارید. 108
جدول شماره 4-29. علاقمند است به عنوان سخنگوی معلمان عمل کند. 109
جدول شماره 4-30. اضافه کاری را تشویق می کند. 110
جدول شماره 4-31. به معلمان در انجام کار آزادی کامل می دهد. 111
جدول شماره 4-32. معلمان را به اجرای روشهای یکسان تشویق می کند. 112
جدول شماره 4-33. به معلمین فرصت می دهد در حل مشکلات، قدرت قضاوت خود را بکار گیرند. 113
جدول شماره 4-34. نسبت به پیشی گرفتن از مدارس دیگر تاکید می ورزد. 114
جدول شماره 4-35. به عنوان نماینده معلمان عمل می کند. 115
جدول شماره 4-36. به معلمین برای کار بیشتر فشار می آورد. 116
جدول شماره 4-37. نظراتش را با معلمین در میان گذاشته و از واکنش آنها مطلع می شود. 117
جدول شماره 4-38. به معلمین فرصت می دهد همه کارها را به روشی که خود مطلوب می دانند انجام دهند. 118
جدول شماره 4-39. برای پیشرفت کار مدرسه بسیار کوشش می کند. 119
جدول شماره 4-40. به خوبی تعویق افتادن اقدامات و عدم اطمینان در امور را تحمل می کند. 120
جدول شماره 4-41. نظرات خود را در حضور افراد خارجی نیز برای معلمین بیان می کند. 121
جدول شماره 4-42. می کوشد کارها به سرعت انجام گیرد. 122
جدول شماره 4-43. افراد را در انتخاب کار آزاد می گذارد. 123
جدول شماره 4-44. تعارضات ایجاد شده در بین معلمان را خود فیصله می دهد. 124
جدول شماره 4-45. کسب اطلاعات دقیق راجع به جزئیات امور، مدیر را سردر گم می کند. 125
جدول شماره 4-46. در جلسات خارجی مدیر معلمان را معرفی می کند. 126
جدول شماره 4-47. از دادن آزادی به افراد در انجام امور اکراه دارد. 127
جدول شماره 4-48. راسا” در مورد نوع کار و نحوه انجام آن تصمیم می گیرد. 128
جدول شماره 4-49. برای افزایش بازدهی کلاس، فشارهای لازم را اعمال می کند. 129
جدول شماره 4-50. اختیار انجام بعضی از کارها را به خود معلمان واگذار می کند. 130
جدول شماره 4-51. مسائل را همانطور که پیش بینی کرده است رخ می دهد. 131
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-08-07] [ 11:35:00 ب.ظ ]
|