• مقدمه . 13
  • پیشینه نظری تحقیق . 14

1.2.تجارت الکترونیک         .. 14
2.2. تعریف بازاریابی الکترونیکی            .. 15
2.2.1. مزایای بازاریابی الکترونیکی.. 15
2.3. تبلیغات .. 16
2.3.1 تبلیغات اینترنتی.. 16
2.3.2 تاریخچه تبلیغات اینترنتی.. 16
2.3.3 مزیتهای تبلیغات اینترنتی.. 17
2.3.4 محدودیت های تبلیغات اینترنتی.. 19
2.4. اینترنت در ایران          .. 19
2.4.1. تبلیغات اینترنتی در ایران.. 21
2.5. جمع بندی .. 22
2.6. اشکال تبلیغات آنلاین.. 22
2.6.1. تبلیغات موبایلی.. 23
2.6.1.1. تعریف تبلیغات موبایلی.. 23
2.6.1.2. خصوصیات منحصر بفرد تبلیغات موبایلی.. 23
2.6.1.3. محدودیت ها یا نقاط ضعف تبلیغاتی موبایلی.. 24
2.6.2. تبلیغات  موبایلی مبتنی بر اجازه.. 25
2.6.3. تبلیغات از طریق پست الکترونیکی.. 25
2.6.3.1. مزایای تبلیغات از طریق پست الکترونیک.. 27
2.6.4. سایت مناسب.. 27
2.6.5. بنرها.. 29
2.6.5.1. ویژگیهای پیام های تبلیغاتی در بنرها.. 30
2.6.6. موتورهای جستجوگر.. 31
2.6.6.1. قدرت موتورهای جستجوگر.. 32
2.6.7. تبلیغات ویروسی .. 33
2.6.7.1. مزایای تبلیغات ویروسی.. 34
2.6.7.2 انواع تبلیغات ویروسی       .. 34
2.6.7.3مشکلات تبلیغات  ویروسی  .. 35
2.6.8. تبلیغات ارجاعی.. 36
2.6.9 جمع بندی .. 36
2.7. رفتار مصرف کننده.. 37
2.7.1. عوامل کلی موثر بر رفتار مصرف کننده.. 38
2.7.2  رفتار مصرف کننده آنلاین .. 41
2.7.2.1دیدگاه مصرف کننده محور و دیدگاه فناوری محور.. 41
2.7.3 خریداران اینترنتی.. 42
2.7.3.1. انواع خریداران اینترنتی.. 42
2.7.4. فرایند خرید.. 43
2.7.4.1 فرایند تصمیم گیری خرید سنتی.. 43
2.7.4.2. فرایند خرید اینترنتی.. 49
2.7.4.3 رویکرد نوین به فرایند خرید اینترنتی:.. 51
2.7.5. مدلهای تصمیم گیری خرید مصرف كننده.. 52
2.7.6  رفتار مصرف کننده در برابر آگهی های تبلیغاتی.. 57
2.7.7. مدلهای حاکم بر رفتار مصرف کننده:.. 57
2.7.7.1.   تکنیک آیدا (AIDA):.. 57
2.7.7.2. تکنیکهای تستهای روانی:.. 58
2.7.7.3. تكنیك ترغیبی( داگمار):.. 59
2.7.7.4. تكنیك آزمایش های فروش:.. 60

پایان نامه

 

2.7.7.5. تکنیک طرز فکر (نظرسنجی):.. 61
2.7.8. شرایط اثر بخشی تبلیغات.. 65
2.7.8.1. تاثیر ارتباطات.. 66
2.7.8.2. هرم اثرات ارتباطات.. 68
2.7.9. جمع بندی.. 70

  1. پیشینه تجربی تحقیق.. 70

3.1. سابقه تحقیقات انجام شده در خارج كشور        .. 71
3.1.1. هم ترازی استراتژی تبلیغات اینترنتی.. 71
3.1.2. نگرش مشتریان به تبلیغات  اینترنتی با رویکرد یک قرارداد اجتماعی   73
3.1.3. پاسخ مشتریان به وب سایتها و تاثیر آنها بروی کارایی تبلیغات   76
3.1.4. تبلیغ خدمات و فراهم کردن خدمات روی اینترنت.. 78
3.1.5. آزمودن باورها و گرایشات به طرف تبلیغات آنلاین در میان مشتریان چینی   80
3.1.6. اثرات تبلیغات بر دیدگاه مصرف کننده و قصد خرید نسبت به یک برند خاص در میان تبلیغات گوناگون و کالاهای مختلف.. 83
3.1.7. رابطه بین درگیری مصرف کننده و تاثیر تبلیغات.. 88
3.1.8. تبلیغات بنر و تاثیرات هماهنگی وب سایت با بنر بر دیدگاه مصرف کننده………………………  92
3.1.9 بازاریابی ارجاعی و تاثیر آن بر تجارت الکترونیک                95
3.1.10. بازاریابی ویروسی و دهان به دهان : دمایی از گرم ترین گرایش در بازاریابی   96
3.1.11. فراتر از تبلیغات: چرا مردم را بعنوان محیط رسانه ای جدید در نظر می گیریم؟   100
3.1.12. نگاهی به تبلیغات از طریق پیامک ، اجازه و مصرف کننده   101
3.1.13. مؤثر بودن تبلیغ كردن بصورت آنلاین online : یك مقایسه بین فرهنگی   109
3.1.14. آزمودن دیدگاهها و عقاید به تبلیغات بصورت آنلاین در دو کشور آمریکا و رومانی…………..115
3.2. سابقه تحقیقات انجام شده در ایران.. 129

  1. جمع بندی و مدل مفهومی پژوهش . 131

فصل سوم روش اجرای تحقیق……………………………………………………………………………………….134

  1. مقدمه.. 135
  2. مراحل انجام تحقیق.. 135

مرحله اول: مطالعات نظری.. 135
مرحله دوم: طراحی ابزار.. 136
مرحله سوم: گرد آوری داده ها.. 136
مرحله پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات.. 136

  1. متغیرهای تحقیق . 137
  2. مدل مفهومی و پیشنهادی استخراج شده از مبانی نظری . 138
  3. نوع پژوهش . 140
  4. جامعه آماری . 141
  5. یک مطلب دیگر :
  6. پایان نامه ها و مقالات

6.1  نمونه گیری و تعیین حجم نمونه :.. 141

  1. روش گردآوری اطلاعات . 143

7.1  ابزار گردآوری اطلاعات.. 143
7.2تعیین روایی و پایایی مقیاسهای سنجش.. 147

  1. تحلیل داده ها . 148
  2. تفسیر داده ها و نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات . 149
  3. خلاصه فصل . 149

فصل چهارم: یافته های پژوهش …………………………………………………………………………………….150
1.مقدمه.. 151
2.ویژگی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان.. 151
2.1. توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر حسب گروه سنی.. 152
2.2 توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر حسب جنسیت.. 153
2.3 توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر حسب تحصیلات.. 153

  1. طرح گردآوری دادهها.. 154

4.تحلیل دادهها – بررسی پیمایشی.. 155
4.1 تاثیر و یا عدم تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر هر یک از مراحل خرید.. 155
4.2 تاثیر هر یک از 8 شیوه تبلیغات آنلاین به تفکیک بر مراحل خرید   158
4.3 تاثیرهر یک از شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر مراحل خرید به تفکیک جنسیت.. 160
4.4 تاثیرهر یک از شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر مراحل خرید به تفکیک  گروه سنی.. 162
4.5 تاثیرهر یک از شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر مراحل خرید به تفکیک  تحصیلات.. 163
4.6 رتبه بندی تاثیرشیوه های مختلف تبلیغات بر مراحل خرید   165
4.7 رتبه بندی تاثیرهر یک از شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر مراحل خرید   167
4.8خلاصه فصل           .. 168
فصل پنجم : نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد …………………………………………………………………………169
1.مقدمه.. 170
2.خلاصه ای از یافته های تحقیق.. 170

  1. بررسی نتایج آزمون های آماری.. 170

3.1  تاثیر و یا عدم تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات  آنلاین بر مراحل خرید مصرف کنندگان.. 171
3.2 تاثیر هر یک از 8 شیوه تبلیغات آنلاین به تفکیک بر مراحل خرید در رفتار مصرف کننده.. 173
3.3 رتبه بندی تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات بر مراحل خرید   174
3.4 رتبه بندی تاثیرشیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر مراحل خرید   174

  1. تغییر مدل مفهومی پژوهش بر مبنای یافته های پژوهش.. 175
  2. پیشنهادهایی برمبنای یافته های تحقیق.. 180

6.پیشنهادات جانبی.. 182
7.پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی.. 185
8.مشکلات تحقیق.. 186
منابع …………………………………………………………………………………………………………………  186
پیوستها……………………………………………………………………………………………………………….  192
پیوست الف) پرسشنامه.. 193
پیوست ب ) ضمایم SPSS. 197

فهرست جداول

جدول2-1تاریخچه تبلیغات  ………………………….…………………………………………………………..……. 16
جدول ‏2‑2 : مقایسه تبلیغات اینترنتی و تبلیغات سنتی.……………………….…………………………………….. 18
جدول2‑‏3  : برخی وقایع اینترنت در ایران ……………………………………………………………………………   19
جدول 2-4: تاثیر انواع روشهای تبلیغات بر مراحل مختلف خرید با توجه به ادبیات نظری تحقیق………………… 37
جدول ‏2‑5:  تمایز دو دیدگاه فناوری محور و مصرف کننده محور …………………………………………………… 42
جدول2‑6: انواع مدل های تصمیم گیری خرید………………………………………………………………………..  56
جدول ‏2‑7 : گام های مختلف در مدل تاثیر ارتباطات…………………………………………………………………  67
جدول ‏2‑8 : انواع تکنیکهای حاکم بر رفتار مصرف کننده در هنگام خرید …………………………………………. 70
جدول ‏2‑9: گرایشات مشتریان به تبلیغات اینترنتی و تاثیر قراردادهای اجتماعی بر این گرایشات………………… 74
جدول ‏2‑10 تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار مصرف کننده بنابر پیشینه تجربی تحقیق………………… 126
جدول ‏3‑1 : متغیرهای تحقیق …………………………………………..……………………………………………. 138
جدول ‏3‑2: ارزش عددی گزینه های لیکرت…………………………………………………………………….…..  144
جدول ‏3‑3 : سئوالات پرسشنامه بر اساس متغیرها……………………………………………..…………………… 146

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...