بررسی تاثیر روش درمانی افزایش تدریجی طول و پیچیدگی گفتار GILCU بر ... |
2-4-2 گفتار نرم و درمان رفتاری- شناختی………………………………………………….17
2-4-3 برنامه لیدکامب برای کودکان سن مدرسه که لکنت می کنند………….19
2-4-4 برنامه افزایش تدریجی طول وپیچیدگی گفتار…………………………………..20
2-5 بررسی متون……………………………………………………………………………………………..22
2-5-1 متون داخلی………………………………………………………………………………………….22
2-5-2 متون خارجی………………………………………………………………………………………..23
فصل سوم- روش شناسی پژوهش
3-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………27
3-2 نوع مطالعه…………………………………………………………………………………………………….27
3-3 جامعه آماری و نمونه آماری…………………………………………………………………………27
3-3-1 جامعه آماری…………………………………………………………………………………………..27
3-3-2 نمونه آماری…………………………………………………………………………………………….27
3-4 معیارهای ورود به مطالعه…………………………………………………………………………….28
3-5 معیارهای خروج از مطالعه……………………………………………………………………………28
3-6 روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………28
3-7 حجم نمونه و شیوه محاسبه آن…………………………………………………………………..28
3-8 مکان و زمان انجام تحقیق…………………………………………………………………………..29
3-9 متغیرها و نحوه سنجش آنها…………………………………………………………………………29
3-10 روش جمع آوری داده ها……………………………………………………………………………31
3-11 روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………….31
3-12 روش اجرا…………………………………………………………………………………………………..32
3-13 بازخورد……………………………………………………………………………………………………….44
3-14 ملاحظات اخلاقی………………………………………………………………………………………..45
فصل چهارم- توصیف و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………..46
4-2 بررسی وضعیت توزیع طبیعی متغیرهای مورد مطالعه………………………………46
4-3 بررسی متغیرها در سطح تک گویی…………………………………………………………..48
4-3-1 بررسی متغیر درصد هجاهای لکنت شده ……………………………………………48
4-3-1-1 بررسی آزمون برابری لون( آزمون بین گروهی پیش از درمان)………48
4-3-1-2 بررسی آزمون تی درون گروهی در گروه آزمون………………………………49
4-3-1-3 بررسی آزمون تی درون گروهی در گروه کنترل……………………………..49
4-3-1-4 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پس از درمان)………..51
4-3-2 بررسی متغیر درصد دیرش لکنت شده…………………………………………………53
4-3-2-1 بررسی آزمون برابری لون( آزمون بین گروهی پیش از درمان)………53
4-3-2-2 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه آزمون…………………………….55
4-3-2-3 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه کنترل…………………………….56
4-3-2-4 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پس از درمان)……….57
4-3-3 بررسی متغیر درصد رفتارهای فیزیکی همراه……………………………………….58
4-3-3-1 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پیش از درمان)……….58
4-3-3-2 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه آزمون…………………………….59
4-3-3-3 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه کنترل…………………………….60
4-3-3-4 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پس از درمان)……….61
4-3-3-5 بررسی آزمون آنالیز واریانس…………………………………………………………..62
4-4 بررسی متغیرها در سطح گفتار………………………………………………………………..63
4-4-1 بررسی متغیر درصد هجاهای لکنت شده ………………………………………….63
4-4-1-1 بررسی آزمون برابری لون( آزمون بین گروهی پیش ازدرمان)……..63
4-4-1-2 بررسی آزمون تی دورن گروهی در گروه آزمون……………………………65
4-4-1-3 بررسی آزمون تی دورن گروهی در گروه کنترل……………………………65
4-4-1-4 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پس از درمان)……..67
4-4-2 بررسی متغیر درصد دیرش لکنت شده……………………………………………..68
4-4-2-1 بررسی آزمون برابری لون( آزمون بین گروهی پیش از درمان)….68
4-4-2-2 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه آزمون………………………..70
4-4-2-3 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه کنترل………………………….71
4-4-2-4 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پس از درمان)………72
4-4-3 بررسی متغیر درصد رفتارهای فیزیکی همراه……………………………………73
4-4-3-1 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پیش از درمان)…..73
4-4-3-2 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه آزمون………………………….75
4-4-3-3 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه کنترل…………………………..76
4-4-3-4 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پس از درمان)……..77
4-4-3-4 بررسی آزمون آنالیز واریانس………………………………………………………….78
4-5 بررسی متغیرها در سطح خواندن…………………………………………………………..79
4-5-1 بررسی متغیر درصد هجاهای لکنت شده ………………………………………….79
4-5-1-1 بررسی آزمون برابری لون( آزمون بین گروهی پیش ازدرمان)……..79
4-5-1-2 بررسی آزمون تی دورن گروهی در گروه آزمون…………………………..81
4-5-1-3 بررسی آزمون تی دورن گروهی در گروه کنترل………………………….82
4-5-1-4 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پس از درمان)……83
4-5-2 بررسی متغیر درصد دیرش لکنت شده…………………………………………….84
4-5-2-1 بررسی آزمون برابری لون(آزمون بین گروهی پیش از درمان)……..84
4-5-2-2 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه آزمون…………………………..85
4-5-2-3 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه کنترل………………………….86
4-5-2-4 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پس از درمان)…….87
4-5-3 بررسی متغیر درصد رفتارهای فیزیکی همراه…………………………………..89
4-5-3-1 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پیش از درمان)…..89
4-5-3-2 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه آزمون………………………….90
4-5-3-3 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه کنترل………………………..91
4-5-3-4 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پس از درمان)…….92
4-5-3-5 بررسی آزمون آنالیز واریانس………………………………………………………..94
4-5-4 بررسی متغیر SSI-3 ………………………………………………………………………95
4-5-4-1 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پیش از درمان)……95
4-5-4-2 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه آزمون………………………….96
4-5-4-3 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه کنترل………………………….97
4-5-3-4 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پس از درمان)………98
4-3-4 بررسی متغیر SSI-3 در سطح گفتار ………………………………………………100
4-3-4-1 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پیش از درمان)……101
4-3-4-2 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه آزمون………………………….101
4-3-4-3 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه کنترل………………………….102
4-3-3-4 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پس از درمان)……..103
4-4-4 بررسی متغیر SSI-3 در سطح خواندن …………………………………………..105
4-4-4-1 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پیش از درمان)…..105
4-4-4-2 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه آزمون…………………………106
4-4-4-3 بررسی آزمون تی درون گروهی، در گروه کنترل………………………..107
4-4-4-4 بررسی آزمون برابری لون (آزمون بین گروهی پس از درمان)……108
4-6 بررسی آزمون آنالیز واریانس………………………………………………………………..110
فصل پنجم- بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………111
5-2 بحث و بررسی یافته ها……………………………………………………………………………111
5-2-1 بررسی و تحلیل پاسخ سوالات پژوهش……………………………………………..111
5-2-1-1 پاسخ به سوال اول پژوهش: آیا اثربخشی روش درمانی GILCU بر روی درصد
هجاهای لکنت شده در کودکان دبستانی 11-6 ساله مبتلا به لکنت در خواندن، تک گویی
و گفتار محاوره ای مشهود است؟………………………………………………………………………………..111
5-2-1-2 پاسخ به سوال دوم پژوهش: آیا اثربخشی روش درمانی GILCU بر روی میانگین
دیرش لکنت در کودکان دبستانی 11-6 ساله مبتلا به لکنت در خواندن، تک گویی
یک مطلب دیگر :
و گفتار محاوره ای مشهود است؟…………………………………………………………………………………..111
5-2-1-3 پاسخ به سوال سوم پژوهش: آیا اثربخشی روش درمانی GILCU بر روی رفتار
-های فیزیکی همراه در کودکان دبستانی 11-6 ساله مبتلا به لکنت در خواندن، تک
گویی و گفتار محاوره ای مشهود است؟…………………………………………………………………………112
5-2-1-4 پاسخ به سوال چهارم پژوهش: آیا اثربخشی روش درمانی GILCU بر روی
SSI-3 در کودکان دبستانی 11-6 ساله مبتلا به لکنت در خواندن، تک گویی و گفتار
محاوره ای مشهود است؟……………………………………………………………………………………………………112
5-2-1-5پاسخ به سوال پنجم پژوهش: آیا اثربخشی روش درمانی GILCU درمقایسه با
روش های سنتی بر روی درصد هجاهای لکنت شده در کودکان دبستانی 11-6 ساله
مبتلا به لکنت در خواندن، تک گویی و گفتار محاوره ای مشهود است؟………….112
5-2-1-6 پاسخ به سوال ششم پژوهش: آیا اثربخشی روش درمانی GILCU درمقایسه
با روش های سنتی بر روی میانگین دیرش لکنت در کودکان دبستانی 11-6 ساله مبتلا
به لکنت در خواندن، تک گویی و گفتار محاوره ای مشهود است؟…………………………………113
5-2-1-7 پاسخ به سوال هفتم پژوهش: آیا اثربخشی روش درمانی GILCU در مقایسه با روش
های سنتی بر روی میزان رفتارهای فیزیکی همراه در کودکان دبستانی 11-6 ساله مبتلا به
لکنت در تک گویی و گفتار محاوره ای و خواندن مشهود است؟……………………………………113
5-2-1-8 پاسخ به سوال هشتم پژوهش: آیا اثربخشی روش درمانی GILCU در مقایسه با روش
های سنتی بر روی بر روی میزان SSI-3 در کودکان دبستانی 11-6 ساله مبتلا به لکنت
در تک گویی و گفتار محاوره ای و خواندن مشهود است؟………………………………………………114
5-2-2 بحث و بررسی نتایج حاصل از برنامه درمانی در کودکان گروه آزمایش……………115
5-2-2-1 بررسی میزان درصد هجای لکنت شده در سه موقعیت تک گویی، گفتار و خواندن،
قبل و بعد از مداخله………………………………………………………………………………………………………….115
5-2-2-2 بررسی میانگین دیرش لکنت در سه موقعیت تک گویی، گفتار و خواندن، قبل
و بعد از مداخله…………………………………………………………………………………………………………………..115
5-2-2-3 بررسی میزان رفتارهای فیزیکی همراه در سه موقعیت تک گویی، گفتار و خواندن،
قبل و بعد از مداخله …………………………………………………………………………………………………………..116
5-2-2-4 بررسی میزان SSI-3 در سه موقعیت تک گویی، گفتار و خواندن، قبل و بعد از
مداخله …………………………………………………………………………………………………………………………………117
5-2-3 بحث و بررسی نتایج حاصل از روش های درمانی سنتی در کودکان در گروه
کنترل ………………………………………………………………………………………………………………………………….117
5-2-3-1 بررسی میزان درصد هجای لکنت شده در سه موقعیت تک گویی، گفتار و خواندن،
قبل و بعد از مداخله……………………………………………………………………………………………………………..117
5-2-3-2 بررسی میانگین دیرش لکنت در سه موقعیت مونولوگ، گفتار و خواندن، قبل و
بعد از مداخله…………………………………………………………………………………………………………………………117
5-2-3-3 بررسی میزان رفتارهای فیزیکی همراه در سه موقعیت مونولوگ، گفتار و خواندن،
قبل و بعد از مداخله ……………………………………………………………………………………………………………..117
5-2-3-4 بررسی میزان SSI-3 در سه موقعیت مونولوگ، گفتار و خواندن، قبل و بعد از
مداخله ……………………………………………………………………………………………………………………………………117
5-3 نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………..117
5-4 محدودیت های پژوهش………………………………………………………………………………………………….118
5-5 پیشنهادات پژوهش…………………………………………………………………………………………………………118
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………..119
منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………..120
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 04:01:00 ق.ظ ]
|