علوم تربیتی تحلیل روابط ساده و چندگانه بین هوش اخلاقی ... |
فصل اول : کلیات تحقیق …………………………………………. | 1 |
مقدمه…………………………………………………………… | 2 |
1-1 بیان مسئله…………………………………………………… | 3 |
1-2 اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………….. | 9 |
1-3 اهداف تحقیق………………………………………………… | 10 |
1-3-1 هدف کلی تحقیق……………………………………………. | 10 |
1-3-2 اهداف جزئی……………………………………………….. | 10 |
1-4 فرضیات تحقیق……………………………………………… | 11 |
1-4-1 فرضیه اصلی……………………………………………….. | 11 |
1-4-2 فرضیه های فرعی……………………………………………. | 11 |
5-1 تعریف متغیرها……………………………………………… | 12 |
1-5-1 تعاریف نظری……………………………………………….. | 12 |
1-5-2 تعاریف عملیاتی……………………………………………… | 13 |
فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق…………………………………. | 15 |
مقدمه…………………………………………………………… | 16 |
2-1 بخش اول: هوش اخلاقی……………………………………….. | 17 |
2-1-1 هوش……………………………………………………… | 17 |
2-1-2 انواع هوش….……………………………………………… | 18 |
2-1-3 تبیین مفهوم اخلاق………………………………………….. | 21 |
2-1-4 هوش اخلاقی………………………………………………. | 22 |
2-1-5 هوش اخلاقی بوربا…………………………………………… | 24 |
2-1-5-1 اصول هوش اخلاقی از دیدگاه بوربا…………………………….. | 24 |
2-1-5-2 اصول هوش اخلاقی از دیدگاه لنینک و کیل…………………….. | 26 |
2-1-6 فواید هوش اخلاقی………………………………………….. | 26 |
2-2 بخش دوم: سرمایه اجتماعی…………………………………… | 27 |
2-2-1 سرمایه اجتماعی چیست………………………………………. | 27 |
2-2-2 تاریخچه سرمایه اجتماعی……………………………………… | 28 |
2-2-3 اهمیت سرمایه اجتماعی………………………………………. | 29 |
2-2-4 تئوری پردازان و تعریف آنان از سرمایه اجتماعی…………………… | 30 |
2-2-4-1سرمایه اجتماعی از دیدگاه پونتام(1995) ……………………… | 30 |
2-2-4-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه بوردیو(1990) ……………………… | 31 |
2-2-4-3 سرمایه اجتماعی از دیدگاه کلمن(1998)………………………. | 31 |
2-2-5 تعریف مفهومی سرمایه اجتماعی………………………………… | 32 |
2-2-6 ویژگی های مفهوم سرمایه در سرمایه اجتماعی …………………… | 35 |
2-2-7 انواع سرمایه و رابطه آن با سرمایه اجتماعی ……………………….. | 35 |
2-2-8 سرمایه اجتماعی و سطوح تحلیل آن……………………………… | 37 |
2-2-9 ابعاد سرمایه اجتماعی………………………………………… | 38 |
2-2-10 گونه های سرمایه اجتماعی ………………………………….. | 39 |
2-2-11 مزایای سرمایه اجتماعی……………………………………… | 40 |
2-2-12جنبه های منفی سرمایه اجتماعی………………………………. | 41 |
2-2-13 عناصر و مؤلفه های سرمایه اجتماعی…………………………… | 42 |
2-2-13-1 اعتماد اجتماعی…………………………………………. | 43 |
2-2-13-2 انسجام اجتماعی…………………………………………. | 44 |
2-2-13-3 مشارکت اجتماعی……………………………………… | 45 |
2-2-13-4 تعلق اجتماعی…………………………………………… | 46 |
2-2-14 مقایسه سرمایه اجتماعی با دیگر سرمایه ها ……………………… | 48 |
2-2-15 آیا ارزش های دینی مهم ترین مؤلفه سرمایه اجتماعی است؟………… | 49 |
2-3 بخش سوم: مسئولیت پذیری………………………………….. | 50 |
2-3-1 تعریف مسئولیت پذیری ………………………………………. | 50 |
2-3-2 تبیین مفهوم مسئولیت و مسئولیت پذیری…………………………. | 50 |
2-3-3 مسئولیت پذیری از منظر جامعه شناختی و روان شناختی…………….. | 55 |
2-3-3-1 هابرماس………………………………………………… | 55 |
2-3-3-2 هومنز…………………………………………………… | 55 |
2-3-3-3 ویکرز…………………………………………………… | 55 |
2-3-3-4 آدلر و روانشناسی فردی…………………………………….. | 56 |
2-3-3-5 دیدگاه پرز گشتالت درمانی ………………………………… | 56 |
2-3-3-6 دیدگاه تحلیل تبادلی اریک برن……………………………… | 57 |
2-3-3-7 دیدگاه واقعیت درمانی گلاسر………………………………… | 57 |
2-3-3-8 دیدگاه مراجع- محوری راجرز……………………………… | 57 |
2-3-3-9 دیدگاه وجود گرایان فرانکل………………………………….. | 58 |
2-3-4 اهمیت و جایگاه مسئولیت پذیری از منظراسلام ……………………. | 58 |
2-3-5 مسئولیت پذیری اجتماعی ……………………………………. | 60 |
2-3-6 ابعاد و مؤلفه های مسئولیت پذیری اجتماعی………………………. | 62 |
2-3-6-1 بعد شناختی……………………………………………… | 62 |
2-3-6-2 بعد عاطفی……………………………………………….. | 63 |
2-3-6-3 بعد عملکردی…………………………………………….. | 63 |
2-4 بخش چهارم: پیشینه تحقیق ………………………………….. | 64 |
2-4-1 تحقیقات داخلی……………………………………………… | 64 |
2-4-2 تحقیقات خارجی…………………………………………….. | 70 |
فصل سوم: روش تحقیق…………………………………………… | 75 |
مقدمه ………………………………………………………….. | 76 |
3-1- نوع تحقیق………………………………………………………………………………………………………… | 76 |
3-2 جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………… | 77 |
3-3 حجم نمونه ………………………………………………………………………………………………………… | 77 |
3-4 روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………… | 78 |
3-5 روش و ابزار گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………. | 79 |
3-6 روایی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………….. | 81 |
3-7 پایایی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………… | 83 |
3-8- شیوه تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………… | 84 |
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها………………………………… | 87 |
مقدمه ………………………………………………………….. | 88 |
4-1 یافته های توصیفی…………………………………………….. | 89 |
4-1-1 بررسی توصیفی گروه نمونه ……………………………………. | 89 |
4-1-2 تحلیل توصیفی پرسشنامه ها…………………………………… | 92 |
4-2 یافته های استنباطی …………………………………………… | 100 |
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری…………………………………….. | 114 |
مقدمه ………………………………………………………….. | 115 |
5-1 خلاصه بحث ………………………………………………….. | 116 |
5-2 یافته های تحقیق……………………………………………… | 117 |
5-3 پیشنهادات کاربردی تحقیق……………………………………… | 124 |
5-4 پیشنهادات نظری………………………………………………. | 125 |
5-5 محدودیت ها …………………………………………………. | 126 |
منابع فارسی …………………………………………………….. | 128 |
منابع لاتین………………………………………………………. | 137 |
فهرست جدولها
یک مطلب دیگر :
جدول3-1 توزیع فراوانی جامعه آماری به تکفیک دانشکده………………….. | 77 |
جدول3-2 توزیع فراوانی جامعه و حجم نمونه به تکفیک دانشکده……………. | 78 |
جدول3-3 درجه بندی و نحوه ارزشگذاری گویه های پرسشنامه هوش اخلاقی…. | 80 |
جدول3-4 انطباق سوالات پرسشنامه هوش اخلاقی با هر یک از مؤلفههای پژوهش. | 80 |
جدول3-5 درجه بندی و نحوه ارزشگذاری گویه های پرسشنامه سرمایه اجتماعی. | 80 |
جدول3-6 انطباق سوالات پرسشنامه سرمایه اجتماعی با هر یک از مؤلفههای پژوهش…………………………………………………………. | 80 |
جدول3-7 درجه بندی و نحوه ارزشگذاری گویه های پرسشنامه مسئولیتپذیری.. | 81 |
جدول3-8 انطباق سوالات پرسشنامه مسئولیتپذیری با هر یک از مؤلفههای پژوهش…………………………………………………………. | 81 |
جدول 3-9 تحلیل ساختاری متغیرها………………………………….. | 82 |
جدول3-10 ضریب پایایی هر یک از مؤلفههای هوش اخلاقی و سرمایه اجتماعی و مسئولیتپذیری………………………………………………….. | 83 |
جدول 4-1 تحلیل توصیفی نمونه بر حسب جنسیت ……………………. | 89 |
جدول4-2 تحلیل توصیفی گروه نمونه بر حسب رشته تحصیلی……………… | 90 |
جدول 4-3 تحلیل توصیفی گروه نمونه بر حسب مقطع تحصیلی…………….. | 91 |
جدول 4-4 تحلیل توصیفی گروه نمونه بر حسب دانشکده………………….. | 92 |
جدول 4-5 تحلیل توصیفی پرسشنامه هوش اخلاقی (مؤلفه راستگویی)……….. | 93 |
جدول 4-6 تحلیل توصیفی پرسشنامه هوش اخلاقی (مؤلفه بخشش)…………. | 94 |
جدول 4-7 تحلیل توصیفی پرسشنامه هوش اخلاقی (مؤلفه دلسوزی)………… | 94 |
جدول4-8 تحلیل توصیفی پرسشنامه سرمایه اجتماعی (مؤلفه مشارکت اجتماعی).. | 95 |
جدول4-9 تحلیل توصیفی پرسشنامه سرمایه اجتماعی (مؤلفه اعتماد اجتماعی )… | 95 |
جدول4-10 تحلیل توصیفی پرسشنامه سرمایه اجتماعی (مؤلفه تعلق اجتماعی )… | 96 |
جدول4-11 تحلیل توصیفی پرسشنامه سرمایه اجتماعی (مؤلفه انسجام اجتماعی ). | 96 |
جدول4-12 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه خودمدیریتی)…. | 97 |
جدول4-13 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه امانت داری )….. | 97 |
جدول4-14 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه وظیفه شناسی)… | 98 |
جدول4-15 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه سازمان یافتگی )… | 98 |
جدول4-16 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه پیشرفت گرایی ).. | 99 |
جدول 4-17 توزیع نرمال متغیرها…………………………………….. | 100 |
جدول 4-18 توزیع نرمال متغیرها…………………………………….. | 101 |
جدول 4-19 توزیع نرمال متغیرها…………………………………….. | 102 |
جدول 4-20 مقایسه میانگین هوش اخلاقی دانشجویان……………………. | 103 |
جدول 4-21 مقایسه میانگین سرمایه اجتماعی دانشجویان………………….. | 103 |
جدول 4-22 مقایسه میانگین مسئولیت پذیری دانشجویان…………………. | 104 |
جدول 4-23 ضریب همبستگی بین مولفه های هوش اخلاقی با مسئولیت پذیری… | 104 |
جدول 4-24 ضرایب رگرسیون هر یک ازمولفه های هوش اخلاقی…………… | 105 |
جدول 4-25 ضریب همبستگی بین مولفه های سرمایه اجتماعی با مسئولیت پذیری…………………………………………………………. | 105 |
جدول 4-26 ضرایب رگرسیون هر یک ازمولفه های سرمایه اجتماعی…………. | 106 |
جدول 4-27 تحلیل مسیر متغیرها…………………………………… | 107 |
جدول 4-28 مقایسه هوش اخلاقی دانشجویان بر حسب جنسیت…………… | 107 |
جدول4-29 مقایسه هوش اخلاقی دانشجویان برحسب رشته تحصیلی………… | 107 |
جدول 4-30 مقایسه هوش اخلاقی دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی………. | 108 |
جدول 4-31 مقایسه هوش اخلاقی دانشجویان بر حسب دانشکده……………. | 108 |
جدول 4-32 مقایسه سرمایه اجتماعی دانشجویان بر حسب جنسیت…………. | 109 |
جدول4-33 مقایسه سرمایه اجتماعی دانشجویان برحسب رشته تحصیلی……… | 109 |
جدول 4-34 مقایسه سرمایه اجتماعی دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی……. | 109 |
جدول 4-35 سرمایه اجتماعی دانشجویان بر حسب دانشکده……………….. | 110 |
جدول 4-36 مقایسه مسئولیت پذیری دانشجویان بر حسب جنسیت…………. | 110 |
جدول4-37 مقایسه مسئولیت پذیری دانشجویان برحسب رشته تحصیلی………. | 111 |
جدول 4-38 آزمون تعقیبی جهت مقایسه مسئولیت پذیری برحسب رشته تحصیلی | 111 |
جدول 4-39 مقایسه مسئولیت پذیری دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی……. | 112 |
جدول 4-40 مقایسه مسئولیت پذیری دانشجویان بر حسب دانشکده…………. | 112 |
جدول 4-41 آزمون تعقیبی جهت مقایسه مسئولیت پذیری برحسب دانشکده….. | 113 |
فهرست نمودارها
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-09] [ 10:38:00 ق.ظ ]
|