بررسی مقایسهای تدریس اثربخش از دیدگاه معلمان و دانش آموزان مقطع متوسطه ... |
1-4-2- اهداف فرعی تحقیق.. 10
1-5- سؤالات تحقیق.. 11
1-6- تعریف واژهها و اصطلاحات… 11
1-6-1-تعاریف مفهومی.. 11
1-6-2- تعاریف عملیاتی.. 12
فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه. 14
2-2- تعریف اثربخشی.. 15
2-3- روشهای تفکر در تدریس اثربخش… 16
2-4- تعاریف تدریس… 17
2-5- تدریس بهعنوان یک علم. 18
2-6- تدریس چگونه فعالیتی است؟. 19
2-7- ویژگیهای تدریس مؤثر. 20
2-8- استفاده از روشهای تدریس خلاق.. 21
2-9- ویژگیهای معلم. 21
2-10- تدریس، بهعنوان یک هنر. 22
2-11- آیزنر تدریس را به چهار دلیل، واجد خصیصه هنری دانسته است… 23
2-12- نقل قول جالبی از لئوتولستوی در وصف بهترین معلم. 25
2-13- روشهای نوین تدریس… 25
2-13-1- تعریف روش… 25
2-14-تقسیمبندی روش تدریس… 26
2-15- روشهای نوین تدریس… 28
2-15-1- روش كنفرانس (گــــرد همآیی) 28
2-15-2- روش شاگرد ـ استادی.. 28
2-15-3- روش چند حسـی (مختلط) 28
2-15-4- روش حل مسئلـه. 29
2-15-5- روش پروژهای.. 29
2-15-6- شیوه سخنرانی.. 30
2-15-7- شیوه بازگویی.. 31
2-15-8 – شیوه پرسش و پاسخ.. 31
2-15-9- شیوه تمرینی.. 31
2-15-10- شیوه بحثی.. 32
2-15-11- شیوه نمایشی.. 32
2-15-12- شیـوه آزمایشـی (روش اجرا كردن یا یادگیری بهوسیله عمل) 32
2-15-13- شیوه گردش علمی.. 33
2-15-14- استفاده از منابع دیداری و شنیداری 33
2-15-15- الگوی كاوشگری به شیوه حقوقی.. 33
2-15-16- الگوی آموختن كنترل خود. 34
2-15-17- الگوی ایفای نقش… 34
2-16- روش كارگاهی.. 35
2-16-1- سمینار. 35
2-16-2- كنفرانس… 35
2-16-3- سمپوزیوم. 35
2-17- روش تدریس كارگاهی.. 35
2-17-1- مرحله ارائه درس کوتاه 35
2-17-2- مرحله فعالیت و كار. 35
2-17-3- مرحله مشاركت: 36
2-17-3-1- مرحله درسی كوتاه و فشرده 36
2-17-3-2- مرحله فعالیت گروهی و انجام وظایف انفرادی.. 36
2-17-3-3- مرحله مشاركت و جمعبندی.. 37
2-18- الگوی دریافت مفهوم. 37
2-19- الگوی تفكر استقرایی.. 38
2-19-1- مراحل تدریس الگوی تفكر استقرایی عبارتاند از. 38
2-20- الگوی آموزش كاوشگری.. 38
2-20-1- مراحل تدریس این الگو عبارت است از. 38
2-21- الگوی پیش سازمان دهنـــده 39
2-21-1- مراحل پیش سازمان دهنده: 39
2-22- الگوی یادسپاری.. 39
2-22-1- مراحل تدریس این الگو عبارت است از. 39
2-23- الگوی رشد عقلی.. 40
2-23-1- مـراحل تدریس این الگو عبارتاند از. 40
2-24- الگوی كاوشگری علمی.. 40
2-24-1- مـراحل این الگو عبارتاند از. 40
2-25- الگوی تدریس غیرمستقیم. 41
2-25-1- مراحل تدریس این الگو عبارتاند از. 41
2-26- الگوی بدایع پردازی (افزایش تفكر خلاق) 41
2-26-1- مراحل تدریس این الگو عبارتنداز. 42
2-27- الگوی آگاهی یابی.. 42
2-27-1- مـراحل این الگو عبارتاند از. 42
2-28- الگوی دیدار در كلاس درس… 43
2-28-1- مــــراحل این الگو عبارتاند از. 43
2-29- الگوی پژوهش گروهی (تفحص گروهی) 43
2-30- الگوی آموزش آزمایشگاهی.. 44
2-31- الگوی كاوشگری علوم اجتماعی.. 44
یک مطلب دیگر :
2-32- الگوی یادگیری در حد تسلط آموزش مستقیـــم. 44
2-32-1- (نظریه اجتماعی یادگیری) 44
2-33- الگوی آموزش برای رشد مفهوم و مهارت… 45
2-33-1- این الگو معمولاً به دو صورت زیر است: 45
2-34-روش ایفای نقش… 45
2-35-تعریف آموزش… 46
2-36- ادغام روشها، بهترین الگوی آموزش… 47
2-36-1- گفتوگوی درونی.. 47
2-36-2- گفتوگو با دیگر دانش آموزان. 47
2-36-3- مشاهده 47
2-36-4- تجربه عملی.. 47
2-36-5- استفاده از الگوی تجربه و گفتوگو. 47
2-37- توسعه روشهای تدریس… 48
2-38- یادگیری استدلالی.. 48
2-39- تعریف یادگیری.. 50
2-39-1- یادگیری چیست؟. 50
2-40- انواع یادگیری.. 52
2-41- تعریف ارزشیابی.. 52
2-41-1- اهمیت ارزشیابی معلم. 52
2-41-2- مهمترین اهداف ارزشیابی معلم. 53
2-41-3- تعریف ارزشیابی معلم. 53
2-41-4- روشهای ارزشیابی معلم. 53
2-42- ارزشیابی.. 66
2-42-1- انواع ارزشیابی.. 66
2-43- پیشینهی تحقیق: 67
2-43-1- پیشینه خارجی.. 67
2-43-2- پیشینه داخلی.. 69
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه. 73
3-2- روش تحقیق.. 73
3-3- روش کار. 74
3-4- جامعه آماری.. 75
3-5- روش نمونهگیری.. 75
3-6- ابزار گردآوری دادهها 76
3-7- روایی پایایی ابزار. 77
3-8-متغیرهای پژوهش… 77
3-9- تعریف متغیرهای تحقیق.. 78
3-10- روشها و ابزار تجزیهوتحلیل دادهها 79
فصل چهارم: تجزیهوتحلیل دادهها (یافتهها)
4-1- مقدمه. 81
4-2- تجزیه و تحلیل ویژگیهای پاسخگویان. 81
4-3-تجزیه و تحلیل نظرات معلمان: 88
4-3-1- معلمان اثربخشی تدریس خود را چگونه ارزیابی میکنند؟. 88
4-4- تجزیه و تحلیل نظرات دانش آموزان: 88
4-4-1- دانش آموزان اثربخشی تدریس معلمان خود را چگونه ارزیابی میکنند؟. 88
4-5- نتایج مقایسه گروه ها 89
4-5-1- چه تفاوتی بین میزان اثربخشی تدریس معلمان از دیدگاه آنان و دانش آموزان وجود دارد؟. 89
4-5-1-1- هوشمندی.. 89
4-5-1-2- پاسخدهی.. 90
4-5-1-3- انگیزه 91
4-5-1-4- تعهد برای تدریس… 92
4-5-1-5-مکالمه مؤثر. 93
4-5-1-6- نگرانی برای پیشرفت… 94
4-5-1-7- کمک هدفمند. 95
4-5-1-8. آموزش غیررسمی.. 96
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-02] [ 09:23:00 ق.ظ ]
|