مدیریت آموزشی ارزیابی میزان اثر بخشی درونی و بیرونی دورههای آموزشی بخش ... |
1-6-2- آموزش……………………………………………………………………………………………………………….. 13
1-6-3- اثربخشی…………………………………………………………………………………………………………….. 13
1-6-4- اثربخشی درونی آموزش……………………………………………………………………………………. 13
1-6-5- اثربخشی بیرونی آموزش…………………………………………………………………………………… 14
١- ٧- تعریف عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………………… 14
1-7-1- ارزیابی اثربخشی درونی……………………………………………………………………………………. 14
1-7-2- ارزیابی اثربخشی بیرونی…………………………………………………………………………………… 14
1-7-3- دورههای آموزشی……………………………………………………………………………………………… 14
عنوان صفحه
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه
الف- مبانی نظری…………………………………………………………………………………………………………………… 16
٢-١- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………. 16
2-2 – آموزش……………………………………………………………………………………………………………………….. 18
2-3 – تفاوت آموزش و پرورش عمومی و آموزش کارکنان در سازمان……………………………… 19
2-4- آموزش در سازمانها……………………………………………………………………………………………………. 20
2-5- انواع آموزش در سازمانها…………………………………………………………………………………………. 21
2-5-1- آموزش قبل از خدمت………………………………………………………………………………………. 21
2-5-2- آموزش بدو خدمت……………………………………………………………………………………………. 22
2-5-3- آموزش ضمن خدمت……………………………………………………………………………………….. 22
2-5-4- آموزش بعد از خدمت……………………………………………………………………………………….. 23
2-6- آموزش ضمن خدمت………………………………………………………………………………………………….. 23
2-6-1- اهداف آموزش ضمن خدمت كاركنان……………………………………………………………… 24
2-7- مزایای آموزش كاركنان……………………………………………………………………………………………….. 25
2-8- جایگاه، فلسفه و ضرورت اثربخشی آموزشی در سازمانها………………………………………….. 26
2-9- شاخصهای اثربخشی آموزش……………………………………………………………………………………… 27
2-10- ضرورت تعیین اثربخشی برنامههای آموزشی…………………………………………………………. 28
2-11- اثربخشی……………………………………………………………………………………………………………………. 29
2-11-1- تعریف اثر بخشی……………………………………………………………………………………………. 29
2-11-3- مفهوم اثربخشی آموزشی……………………………………………………………………………….. 31
2-11-4- ارزیابی اثربخشی درونی…………………………………………………………………………………. 33
2-11-5- ارزیابی اثربخشی بیرونی………………………………………………………………………………… 35
2-11-6- تعیین بازده آموزش………………………………………………………………………………………… 36
عنوان صفحه
2-11-7- ارتقاء كیفیت آموزش……………………………………………………………………………………… 37
2-11-8- ارزیابی اثربخشی دورههای آموزشی………………………………………………………………. 39
2-11-10- عوامل مؤثر براثربخشی برنامههای آموزشی……………………………………………….. 41
2-11-11- مؤلفههای اثربخشی……………………………………………………………………………………… 42
2-11-12- دیدگاههای اثر بخشی………………………………………………………………………………….. 43
2-11-13- رویکردهای موجود به اثربخشی………………………………………………………………….. 44
2-11-13-1- رویکرد مبتنی بر تامین هدف…………………………………………………………… 44
2-11-13-2- رویکرد مبتنی بر تامین منابع سیستم…………………………………………….. 45
2-11-13-3- رویکرد مبتنی بر فرایند درونی………………………………………………………… 45
2-11-13-4- رویکرد عوامل استراتژیک………………………………………………………………….. 46
2-11-13-5- رویکرد ارزشهای رقابتی…………………………………………………………………….. 47
2-11-14- مدلهای اثربخشی آموزش…………………………………………………………………………….. 47
2-11-14-1- مدل فرایندی ارزیابی برنامه های آموزشی……………………………………….. 47
2-11-14-2- مدل هدف مدار تایلر…………………………………………………………………………. 48
2-11-14-3- روش ادیورنه………………………………………………………………………………………. 48
2-11-14-4- روش دفیلیپس………………………………………………………………………………….. 48
2-11-14-5- روش C.I.P.O…………………………………………………………………………………… 49
2-11-14-6- مدل آزمایش اجتماعی……………………………………………………………………… 50
2-11-14-7- روش T.V.S………………………………………………………………………………………. 50
2-11-14-8- روش كرك پاتریك……………………………………………………………………………. 50
2-11-14-8-1- سطح یک ـ واکنش………………………………………………………………… 51
2-11-14-8-2- سطح دوـ یادگیری………………………………………………………………….. 51
2-11-14-8-3- سطح سه ـ رفتار…………………………………………………………………….. 52
2-11-14-8-4- سطح چهارـ نتایج……………………………………………………………………. 53
عنوان …………………………………………………………………………………………………….. صفحه
2-11-14-9- مدل ارزشیابی مبتنی بر مدافعه………………………………………………………. 55
2-11-14-10- مدل ورودی ـ فرآیند ـ خروجی……………………………………………………. 55
2-11-14- 11- مدل تلفیقی ارزیابی و اثربخشی آموزشی……………………………………. 55
2-11-14- 12- مدل انگیزشی اثربخشی آموزشی نئو…………………………………………… 56
2-11-14- 13- مدل انتقالی اثربخشی بالدوین و فورد…………………………………………. 57
2-11-14- 14- مدل اثربخشی آموزشی ماتیو و مارتین……………………………………….. 57
2-11-14- 15- مدل انتقال هولتون……………………………………………………………………….. 58
2-12- نقش منابع انسانی در صنعت گردشگری………………………………………………………………… 59
2-13- آموزش منابع انسانی در صنعت گردشگری…………………………………………………………….. 60
2-14- پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………….. 61
2-14-1- تحقیقات خارجی…………………………………………………………………………………………….. 62
2-14-2- تحقیقات داخلی………………………………………………………………………………………………. 63
2-15- جمعبندی………………………………………………………………………………………………………………… 68
2-15-1- جمعبندی فصل………………………………………………………………………………………………. 68
فصل سوم: روش شناسی
1-3- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………… 71
3-2- روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 71
3-3- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………… 72
3 -4-روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………………… 72
3-5- ابزارپژوهش…………………………………………………………………………………………………………………… 73
3-5-1- مقیاس اثربخشی درونی……………………………………………………………………………………. 73
3-5-2- مقیاس اثربخشی بیرونی…………………………………………………………………………………… 74
عنوان …………………………………………………………………………………………………….. صفحه
3-6- روایی و پایایی………………………………………………………………………………………………………………. 74
3-7- روشهای جمعآوری اطلاعات…………………………………………………………………………………….. 75
3 – 8 – روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………………. 76
فصل چهارم: یافتههای تحقیق
4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………… 78
4-2- یافتههای استنباطی…………………………………………………………………………………………………….. 78
4-2-1 سؤال اول……………………………………………………………………………………………………………… 78
4-2-2 سؤال دوم…………………………………………………………………………………………………………….. 79
4-2-3 سؤال سوم……………………………………………………………………………………………………………. 80
4-2-4 سؤال چهارم………………………………………………………………………………………………………… 81
4-2-5 سؤال پنجم………………………………………………………………………………………………………….. 82
4-2-6 سؤال ششم………………………………………………………………………………………………………….. 83
4-2-7 سؤال هفتم………………………………………………………………………………………………………….. 83
4-3- خلاصهی یافتهها…………………………………………………………………………………………………………. 84
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 86
5-1 سؤال اول: اثربخشی درونی دورههای آموزشی بخش خصوصی ارائه شده
در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیدگاه کارکنان
آموزش دیده به چه میزان است؟………………………………………………………………………………………….. 86
یک مطلب دیگر :
5-2 سؤال دوم: اثربخشی بیرونی دورههای آموزشی بخش خصوصی ارائه شده
در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیدگاه
مدیران به چه میزان است؟…………………………………………………………………………………………………… 87
عنوان ………………………………………………………………………………………………… صفحه
5-3 سؤال سوم: آیا تفاوت معناداری بین اثربخشی درونی دورههای آموزشی
بخش خصوصی ارائه شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی
و گردشگری از دیدگاه کارکنان آموزش دیده بر حسب مدرک تحصیلی
آنان وجود دارد؟……………………………………………………………………………………………………………………. 89
5-4 سؤال چهارم: آیا تفاوت معناداری بین اثربخشی درونی دورههای آموزشی
بخش خصوصی ارائه شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
از دیدگاه کارکنان آموزش دیده وجود دارد؟………………………………………………………………………. 90
5-5 – سؤال پنجم: آیا تفاوت معناداری بین اثربخشی بیرونی دورههای آموزش
ی بخش خصوصی ارائه شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
کارکنان بر حسب مدرک تحصیلی آنان از دیدگاه مدیران وجود دارد؟……………………………. 91
5-6 سؤال ششم: آیا تفاوت معناداری بین اثربخشی بیرونی دورههای آموزشی
کارکنان زن و مرد بخش خصوصی ارائه شده در اداره کل میراث فرهنگی،
صنایع دستی و گردشگری کارکنان از دیدگاه مدیران وجود دارد؟……………………………………. 92
5-7 سؤال هفتم: آیا تفاوت معناداری بین اثربخشی درونی و بیرونی دورههای آموزشی
بخش خصوصی ارائه شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی
و گردشگری آموزش دیده وجود دارد؟…………………………………………………………………………………. 93
5-8- نتیجهگیری…………………………………………………………………………………………………………………. 94
٥-9- محدودیتهای پژوهشی………………………………………………………………………………………………. 95
٥-10- محدودیت اجرایی……………………………………………………………………………………………………… 96
٥-11- پیشنهادات پژوهشی………………………………………………………………………………………………….. 96
5-12- پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………….. 97
فهرست منابع
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………. 98
منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………….. 102
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول شماره 2-1: وجود تمایزآموزش وپرورش عمومی و آموزش کارکنان………………………….. 20
جدول شماره 3-1. توزیع فراوانی کارکنان نمونه پژوهش بر حسب مدرك تحصیلی
به تفكیك جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………….. 72
جدول شماره 3-2: ارزش عددی گزینههای عبارات…………………………………………………………………. 73
جدول شماره 3-3: ارزش عددی گزینههای عبارات…………………………………………………………………. 74
جدول شماره 3-4 : طیف ضرائب همبستگی گویهها با نمره كل
مقیاسهای اثربخشی درونی و بیرونی………………………………………………………………………………………… 75
جدول شماره 3-5: ضریب آلفای كرونباخ مقیاسهای اثربخشی درونی و بیرونی…………………. 75
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-09] [ 10:14:00 ب.ظ ]
|