بررسی میزان بهرهگیری از رسانههای آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از ... |
تکنولوژی یادگیری: 9
ابعاد: 9
معلمان آموزش راهنمایی: 9
کاستیهای نظام آموزشی: 9
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 10
مقدمه. 11
بخش اول:مبانی نظری پژوهش… 11
1- حوزه مفهومی پژوهش… 11
الف- مفهوم شناسی رسانه. 11
تعاریف رسانههای آموزشی.. 11
طبقهبندی رسانههای آموزشی و ملاکهای آن. 12
ضرورت بهرهگیری از رسانههای آموزشی.. 13
نقش رسانه در فرایند یاددهی-یادگیری.. 16
ب- مفهوم شناسی تکنولوژی آموزشی.. 16
تعاریف تکنولوژی آموزشی.. 17
سیر تحول تکنولوژی آموزشی در ایران و جهان. 18
سیر تحول تکنولوژی در ایران: 21
عوامل موثر بر رشد و تحول تکنولوژی آموزشی.. 22
1- انواع مدلها و نظریههای ارتباطی.. 22
2- مهندسی سیستمها یا نگرش سیستمی.. 24
3- نظریات یادگیری.. 25
جایگاه تکنولوژی آموزشی در فرایند آموزش و یادگیری.. 25
ج- مفهوم شناسی تکنولوژی یادگیری.. 28
ویژگیهای فناوری یادگیری (تکنولوژی یادگیری) 29
ضرورت سیر تکنولوژی آموزشی به سوی تکنولوژی یادگیری.. 30
سیرتکنولوژی آموزشی به سوی تکنولوژی یادگیری در نظامهای آموزشی.. 32
لوازم تحقق تکنولوژی یادگیری.. 33
یک- ابزارهای فیزیکی و مکانیکی.. 33
دو- لازمههای دانشی و حمایتی.. 34
مراحل تلفیق تکنولوژی با یادگیری.. 34
شکل- الگوی برگشت پذیر تلفیق در تکنولوژی یادگیری.. 35
الف- خاستگاه فلسفی بهرهگیری از رسانه. 36
مکتب پراگماتیسم. 37
محوریت تجربه در فلسفه پراگماتیسم. 38
ب- خاستگاه روانشناختی بهرهگیری از رسانه. 39
یک- تاکید بر نقش حواس در فرایند یادگیری.. 40
دو- تعیین جایگاه بهره گیری از رسانهها در هریک از نظریات یادگیری.. 41
الف- نظریه یادگیری رفتارگرایان. 42
نظریه رفتارگرایی پائولوف… 42
سایر نظریههای رفتارگرایی.. 42
ب- نظریه یادگیری شناخت گرایان. 44
نظریه یادگیری گشتالت… 44
نظریه یادگیری معنیدار كلامی (آزوبل) 45
نظریه پیاژه 46
نظریه فراشناخت… 47
نظریه یادگیری شناختی اجتماعی.. 48
نظریه ویگوتسکی.. 48
نظریه یادگیری مشاهدهای بندورا 50
نمودار مراحل یادگیری مشاهدهای.. 51
ج- نظریات نوین.. 52
نظریه ساختن گرایی.. 52
محیطهای یادگیری ساختن گرا 53
مبارزه طلبی نظریهی ساختگرایی.. 54
نظریهی شناختی یادگیری چندرسانهای.. 54
نظریه رمز دو گانه. 55
نظریه هوش چندگانه گاردنر. 56
هوشهای هفت گانه و تكنولوژی آموزشی.. 57
تطبیق فنآوری و ویژگیهای هوشی.. 59
نظریه مغز و فرایند یادگیری.. 62
برتری یا رجحان نیم کرهای.. 64
ج- خاستگاه اجتماعی بهرهگیری از رسانهها 65
یک-تحول مدلهای ارتباطی.. 65
یک مطلب دیگر :
جامعه شناسی ارتباطات… 65
دو- توسعه پرشتاب فتاوری اطلاعات و تکامل جامعه الکترونیکی.. 65
الف- مهارتهای زمینه ساز تولید و کاربرد رسانه. 67
یک- ارتقاء شناخت معلمان از رسانههای آموزشی.. 67
الف- رسانههای تابلویی (نمایشی) 68
ب- رسانههای تصویری مات… 69
ج- رسانههای تصویری شفاف… 71
موقعیتهای یاددهی-یادگیری.. 74
دو-آگاهی از اهداف ثمرات کاربرد رسانه. 75
سه-پیدایش و ارتقاء نگرش رسانهای: 79
اصول انتخاب رسانه. 82
معیارهای انتخاب رسانه. 84
رعایت مراحل عام در تولید رسانه. 86
سطوح مهارت در تولید رسانه. 88
شکل: سطوح مهارت در تولید رسانهها 89
اصول و فنون تولید رسانهها 89
اصول تولید رسانه. 89
فنون تولید رسانه. 90
پیامها: استخراج اطلاعات… 93
تكالیف یادگیری.. 94
کاربرد رسانه در مراحل مختلف تدریس… 96
مراحل عام کاربرد رسانه. 97
مزایای استفاده از رایانه و اینترنت… 99
الگوی عملی آموزش الکترونیکی.. 100
انواع آموزشهای الکترونیکی.. 101
مقدمه ای بر آموزش الکترونیکی.. 103
دلایل استفاده از آموزش الکترونیکی.. 105
دامنه آموزش الکترونیک… 105
دسته بندی انواع یادگیری ومزیت های آموزش الکترونیکی.. 106
مزیت های آموزش الکترونیک… 107
چند نکته که در آموزش الکترونیکی باید مورد توجه قرار گیرد. 108
بخش دوم:بررسی پیشینه پژوهش… 108
پیشینه تحقیق در مطالعات خارجی.. 108
پیشینه تحقیق در مطالعات داخلی.. 112
فصل سوم روش شناسی تحقیق.. 116
3-1 مقدمه. 117
3-2 روش تحقیق.. 117
تحقیق کاربردی.. 117
از نظر روش گردآوری داده ها، تحقیقات علمی میتوان به دستههای زیر تقسیم کرد : 117
تحقیق توصیفی.. 118
تحقیق پیمایشی.. 118
تحقیق همبستگی.. 118
3-3 جامعه آماری تحقیق.. 119
3-4 روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه. 119
3-5 روش گرد آوری داده ها 119
مطالعات کتابخانه ای.. 119
پرسشنامه. 120
3-6 روائی و پایایی پرسشنامه پژوهش… 121
روایی.. 121
پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه ها: 121
3-7 مقیاس اندازه گیری.. 123
مقیاس لیكرت… 123
3-8 روش آماری جهت تجزیه و تحلیل دادهها 124
آزمونt استودنت تك نمونهای.. 124
آزمون فریدمن.. 125
ضریب آلفای کرونباخ: 125
فصل چهارم تجزیه و تحلیل.. 126
داده ها 126
مقدمه : 127
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 05:29:00 ب.ظ ]
|