خصوصی سازی در آموزش عالی و بررسی پیامد های اقتصادی، اجتماعی، ... |
مقدمه- 13
بخش اول:
مفهوم خصوصی سازی 14
دیدگاههای نظری خصوصی سازی 16
دلایل خصوصی سازی 19
اهداف خصوصی سازی 22
روشهای خصوصی سازی 23
خصوصی سازی در ایران 27
بخش دوم آموزش عالی و موانع و پیامدهای آن:
دانشگاه و فرآیند جهانی شدن 32
استقلال دانشگاهی و رابطهی آن با خصوصی سازی 34
دانشگاه و توسعهی فرهنگی و اجتماعی 35
دانشگاه و توسعهی اقتصادی 38
خصوصی سازی در آموزش عالی 38
تعریف خصوصی سازی آموزش عالی و انواع آن 41
اهداف خصوصی در آموزش عالی 44
عواقب و پیامدهای خصوصی سازی در آموزش عالی 45
دلایل بنیادین برعلیه یا له خصوصی سازی در آموزش عالی 47
علل خصوصی سازی در آموزش عالی 48
بررسی تجربهی برخی کشورها در خصوصی سازی آموزش عالی 50
برزیل 52
ایالات متحده آمریکا 54
هند 55
اسکاتلند 56
اوکراین 57
بخش سوم: معرفی نظام آموزش عالی ایران
تاریخچهی تحولات آموزش عالی ایران 58
ارکان نظام آموزش عالی ایران 59
جریانهای متنوع در آموزش عالی ایران 60
استقلال دانشگاهی در ایران 65
شاخصها و سیاستهای استقلال دانشگاه 67
مواد قانونی استقلال و خصوصی سازی آموزش عالی 68
خصوصی سازی آموزش عالی در ایران 71
تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع 72
خلاصهی فصل 79
فصل سوم: روش تحقیق:
مقدمه 81
روش تحقیق 81
جامعهی آماری، حجم و روش نمونهگیری 83
روایی و پایایی ابزار اندازهگیری 85
روش تجزیه و تحلیل دادهها 87
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه 89
یافتههای پژوهش
تحلیل دادههای جمعیت شناختی گروه اول (اساتید) 89
تحلیل دادههای جمعیت شناختی گروه دوم (دانشجویان) 94
تحلیل نتایج پرسشنامه بر اساس آمار استنباطی با استفاده از آزمون فریدمن 98
تحلیل نتایج پرسشنامه بر اساس آمار استنباطی با استفاده از آزمون تی (t) 108
فصل پنجم (نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات):
مقدمه —– 122
خلاصهی تحقیق —– 122
بحث و نتیجه گیری- 123
یافتههای جانبی تحقیق- 127
پیشنهادات و راهکارها 129
محدودیتهای تحقیق—– 132
پیشنهادات جهت تحقیقات آتی—– 133
منابع و ماخذ- 134
چکیده انگلیسی 153
پیوستها و ضمائم- 154
یک مطلب دیگر :
فهرست جداول و نمودارها
جدول (2-1) چارچوب اقتضایی تصمیمگیری برای خصوصی سازی- 23
جدول (2-2) اشکال خصوصی سازی 24
جدول (2-3) تعداد دانشجویان مراکز آموزش عالی به تفکیک دولتی و غیردولتی، گروه و دورهی تحصیلی در سال تحصیلی 88 – 1387- 62
جدول (2-4) دانشجویان مراکز غیردولتی 63
جدول (2- 5) شاخص مالی بخش آموزش عالی در سالهای 1384 و 1387- 63
جدول (3-1) تعداد افراد جامعه و نمونه آماری پژوهش– 83
جد.ل (3-2) مولفههای بدست آمده برای طراحی پرسشنامه- 84
جد.ل (3-3) نحوهی تقسیم بندی سوالات در پرسشنامه- 84
جدول (3-4) مقیاس اندازهگیری نمونه براساس طیف لیکرت– 85
جدول (3-5) ضریب آلفای کرونباخ- 86
جدول (4-1) توزیع فراوانی نمونه آماری بر اساس نوع دانشگاه پاسخگویان (اساتید) 90
جدول (4-2) توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک جنسیت پاسخگویان (اساتید) 91
جدول (4-3) توزیع فروانی نمونه آماری بر اساس سطح تحصیلات پاسخگویان (اساتید) 92
جدول (4-4) توزیع فراوانی نمونهی آماری براساس سابقهی علمی پاسخگویان (اساتید) 93
جدول شماره (4-5) توزیع فراوانی نمونهی آماری بر اساس رتبهی علمی پاسخگویان (اساتید) 94
جدول (4- 6) توزیع فراوانی نمونهی آماری بر اساس نوع دانشگاه پاسخگویان (دانشجو) 95—
جدول (4-7) توزیع فراوانی نمونهی آماری به تفکیک جنسیت پاسخگویان (دانشجو) 96
جدول (4- 8) توزیع فراوانی نمونهی آماری بر اساس مقطع تحصیلی پاسخگویان (دانشجو) 97—
جدول (4-9) توزیع فراوانی نمونهی آماری بر اساس رشته تحصیلی پاسخگویان (دانشجو) 98
جدول (4- 10) نتیجه آزمون فریدمن برای گروه اساتید 99—
جدول (4- 11) میانگین رتبه بندی بر اساس آزمون فریدمن (اساتید) 100
جدول (4- 12) نتیجهی آزمون فریدمن برای گروه اساتید 100—–
جدول (4- 13) میانگین رتبه شاخصهای پیامد اقتصادی براساس فریدمن (اساتید) 101
جدول (4- 14) نتیجهی آزمون فریدمن (اساتید) 101—–
جدول (4- 15) میانگین رتبه شاخصهای پیامد آموزشی براساس فریدمن (اساتید) 102
جدول (4- 16) نتیجهی آزمون فریدمن برای گروه اساتید 102—–
جدول (4- 17 میانگین رتبه شاخصهای پیامد اجتماعی براساس فریدمن (اساتید)- 103
جدول (4- 18) نتیجهی آزمون فریدمن (اساتید) 103—–
جدول (4- 19) میانگین رتبه شاخصهای پیامد پرورشی براساس فریدمن (اساتید) 104
جدول (4- 20) نتیجه آزمون فریدمن برای گروه دانشجویان 105—–
جدول (4- 21) میانگین رتبه بندی بر اساس آزمون فریدمن (دانشجویان) 105
جدول (4- 22) نتیجهی آزمون فریدمن (دانشجویان ( 105—–
جدول (4- 23) میانگین رتبه شاخصهای پیامد اقتصادی براساس فریدمن (دانشجو) 106
جدول (4- 24) نتیجهی آزمون فریدمن (دانشجویان) 106—–
جدول (4- 25) میانگین رتبه شاخصهای پیامد آموزشی براساس فریدمن (دانشجو) 107
جدول (4- 26) نتیجهی آزمون فریدمن (دانشجویان) 107—–
جدول (4- 27) میانگین رتبه شاخصهای پیامد اجتماعی براساس فریدمن (دانشجو) 108
جدول (4- 28) نتیجهی آزمون فریدمن (دانشجویان) 108—–
جدول (4- 29) میانگین رتبه شاخصهای پیامد پرورشی براساس فریدمن (دانشجو) 109
جدول (4-30) مقایسه دیدگاه اساتید دانشگاههای دولتی و غیردولتی نسبت به پیامدهای اقتصادی 112
جدول (4- 31) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای اقتصادی 113—–
جدول (4- 32) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای آموزشی 114
جدول (4-33) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای آموزشی 114—–
جدول (4- 34) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای اجتماعی 115
جدول (4- 35) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای اجتماعی 116—–
جدول (4- 36) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای پرورشی 117
جدول (4- 37) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای پرورشی 117—–
جدول (4- 38) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای اقتصادی 118
جدول (4- 39) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای اقتصادی 119—–
جدول (4- 40) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی نسبت به پیامدهای اقتصادی 120
جدول (4- 41) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای آموزشی 120—–
جدول (4- 42) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای آموزشی 121
جدول (4- 43) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی نسبت به پیامدهای آموزشی 122—–
جدول (4- 44) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای اجتماعی 123
جدول (4- 45) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای اجتماعی 123—–
جدول (4- 46) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی نسبت به پیامدهای اجتماعی 124
جدول (4- 47) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای پرورشی 125—–
جدول (4- 48) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای پرورشی 126
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 03:53:00 ق.ظ ]
|