مقدمه- 13

بخش اول:

مفهوم خصوصی سازی 14

دید­گاه­های نظری خصوصی سازی 16

دلایل خصوصی سازی 19

اهداف خصوصی سازی 22

روش­های خصوصی سازی 23

خصوصی سازی در ایران 27

بخش دوم آموزش عالی و موانع و پیامد­های آن:

دانشگاه و فر­آیند جهانی شدن 32

استقلال دانشگاهی و رابطه­ی آن با خصوصی سازی 34

دانشگاه و توسعه­ی فرهنگی و اجتماعی 35

دانشگاه و توسعه­ی اقتصادی 38

خصوصی سازی در آموزش عالی 38

تعریف خصوصی سازی آموزش عالی و انواع آن 41

اهداف خصوصی در آموزش عالی 44

عواقب و پیامد­های خصوصی سازی در آموزش عالی 45

دلایل بنیادین برعلیه یا له خصوصی سازی در آموزش عالی 47

علل خصوصی سازی در آموزش عالی 48

بررسی تجربه­ی برخی کشور­ها  در خصوصی سازی آموزش عالی 50

برزیل 52

پایان نامه

 

ایالات متحده آمریکا 54

هند 55

اسکاتلند 56

اوکراین 57

بخش سوم: معرفی نظام آموزش عالی ایران

تاریخچه­ی تحولات آموزش عالی ایران 58

ارکان نظام آموزش عالی ایران 59

جریان­های متنوع در آموزش عالی ایران 60

استقلال دانشگاهی در ایران 65

شاخص­ها و سیاست­های استقلال دانشگاه 67

مواد قانونی استقلال و خصوصی سازی آموزش عالی 68

خصوصی سازی آموزش عالی در ایران 71

تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع 72

خلاصه­ی فصل 79

فصل سوم: روش تحقیق:

مقدمه 81

روش تحقیق 81

جامعه­ی آماری، حجم و روش نمونه­گیری 83

روایی و پایایی ابزار اندازه­گیری 85

روش تجزیه و تحلیل داده­ها 87

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها

مقدمه 89

یافته­های پژوهش

تحلیل داده­های جمعیت شناختی گروه اول (اساتید) 89

تحلیل داده­های جمعیت شناختی گروه دوم (دانشجویان) 94

تحلیل نتایج پرسشنامه بر اساس آمار استنباطی با استفاده از آزمون فریدمن 98

تحلیل نتایج پرسشنامه بر اساس آمار استنباطی با استفاده از آزمون تی (t) 108

فصل پنجم (نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات):

مقدمه —– 122

خلاصه­ی تحقیق —– 122

بحث و نتیجه گیری- 123

یافته­های جانبی تحقیق- 127

پیشنهادات و راه­کار­ها 129

محدودیت­های تحقیق—– 132

پیشنهادات جهت تحقیقات آتی—– 133

منابع و ماخذ- 134

چکیده انگلیسی 153

پیوست­ها و ضمائم- 154

یک مطلب دیگر :

 

فهرست جداول و نمودارها

جدول (2-1) چارچوب اقتضایی تصمیم­گیری برای خصوصی سازی- 23

جدول (2-2) اشکال خصوصی سازی        24

جدول (2-3) تعداد دانشجویان مراکز آموزش عالی به تفکیک دولتی و غیر­دولتی، گروه و دوره­ی تحصیلی در سال تحصیلی 88 – 1387- 62

جدول (2-4) دانشجویان مراکز غیر­دولتی 63

جدول (2- 5) شاخص مالی بخش آموزش عالی در سال­های 1384 و 1387- 63

جدول (3-1) تعداد افراد جامعه و نمونه آماری پژوهش– 83

جد.ل (3-2) مولفه­های بدست آمده برای طراحی پرسشنامه- 84

جد.ل (3-3) نحوه­ی تقسیم بندی سوالات در پرسشنامه- 84

جدول (3-4) مقیاس اندازه­گیری نمونه براساس طیف لیکرت– 85

جدول (3-5) ضریب آلفای کرونباخ- 86

جدول (4-1) توزیع فراوانی نمونه آماری بر اساس نوع دانشگاه پاسخگویان (اساتید) 90

جدول (4-2) توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک جنسیت پاسخگویان (اساتید) 91

جدول (4-3) توزیع فروانی نمونه آماری بر اساس سطح تحصیلات پاسخگویان (اساتید) 92

جدول (4-4) توزیع فراوانی نمونه­ی آماری براساس سابقه­ی علمی پاسخگویان (اساتید) 93

جدول شماره (4-5) توزیع فراوانی نمونه­ی آماری بر اساس رتبه­ی علمی پاسخگویان (اساتید) 94

جدول (4- 6) توزیع فراوانی نمونه­ی آماری بر اساس نوع دانشگاه پاسخگویان (دانشجو) 95

جدول (4-7) توزیع فراوانی نمونه­ی آماری به تفکیک جنسیت پاسخگویان (دانشجو) 96

جدول (4- 8) توزیع فراوانی نمونه­ی آماری بر اساس مقطع تحصیلی پاسخگویان (دانشجو) 97

جدول (4-9) توزیع فراوانی نمونه­ی آماری بر اساس رشته تحصیلی پاسخگویان (دانشجو) 98

جدول (4- 10) نتیجه آزمون فریدمن برای گروه اساتید 99

جدول (4- 11)  میانگین رتبه بندی بر اساس آزمون فریدمن (اساتید) 100

جدول (4- 12) نتیجه­ی آزمون فریدمن برای گروه اساتید 100—–

جدول (4- 13) میانگین رتبه شاخص­های پیامد اقتصادی براساس فریدمن (اساتید) 101

جدول (4- 14) نتیجه­ی آزمون فریدمن (اساتید) 101—–

جدول (4- 15) میانگین رتبه شاخص­های پیامد آموزشی براساس فریدمن (اساتید) 102

جدول (4- 16) نتیجه­ی آزمون فریدمن برای گروه اساتید 102—–

جدول (4- 17 میانگین رتبه شاخص­های پیامد اجتماعی براساس فریدمن (اساتید)- 103

جدول (4- 18) نتیجه­ی آزمون فریدمن (اساتید) 103—–

جدول (4- 19) میانگین رتبه شاخص­های پیامد پرورشی براساس فریدمن (اساتید) 104

جدول (4- 20) نتیجه آزمون فریدمن برای گروه دانشجویان 105—–

جدول (4- 21)  میانگین رتبه بندی بر اساس آزمون فریدمن (دانشجویان) 105

جدول (4- 22) نتیجه­ی آزمون فریدمن (دانشجویان ( 105—–

جدول (4- 23) میانگین رتبه شاخص­های پیامد اقتصادی براساس فریدمن (دانشجو) 106

جدول (4- 24) نتیجه­ی آزمون فریدمن (دانشجویان) 106—–

جدول (4- 25) میانگین رتبه شاخص­های پیامد آموزشی براساس فریدمن  (دانشجو) 107

جدول (4- 26) نتیجه­ی آزمون فریدمن  (دانشجویان) 107—–

جدول (4- 27) میانگین رتبه شاخص­های پیامد اجتماعی براساس فریدمن (دانشجو) 108

جدول (4- 28) نتیجه­ی آزمون فریدمن (دانشجویان) 108—–

جدول (4- 29) میانگین رتبه شاخص­های پیامد پرورشی براساس فریدمن (دانشجو) 109

جدول (4-30) مقایسه دیدگاه اساتید دانشگاه­های دولتی و غیردولتی نسبت به پیامدهای اقتصادی 112

جدول (4- 31)  مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای اقتصادی 113—–

جدول (4- 32) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای آموزشی 114

جدول (4-33) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای آموزشی 114—–

جدول (4- 34) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای اجتماعی 115

جدول (4- 35) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای اجتماعی 116—–

جدول (4- 36) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای پرورشی 117

جدول (4- 37) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای پرورشی 117—–

جدول (4- 38) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای اقتصادی 118

جدول (4- 39) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای اقتصادی 119—–

جدول (4- 40) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی نسبت به پیامدهای اقتصادی 120

جدول (4- 41) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای آموزشی 120—–

جدول (4- 42) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای آموزشی 121

جدول (4- 43) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی نسبت به پیامدهای آموزشی 122—–

جدول (4- 44) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای اجتماعی 123

جدول (4- 45) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای اجتماعی 123—–

جدول (4- 46) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی نسبت به پیامدهای اجتماعی 124

جدول (4- 47) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای پرورشی 125—–

جدول (4- 48) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای پرورشی 126

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...