روشی انتخابی برای راه رفتن از بغل در روبات ... |
فصل اول : مقدمه | |
2 | 1-1- مقدمه |
7 | 1-2- روباتهای انساننما |
10 | 1-3- روبوکاپ، انگیزهها و اهداف |
13 | 1-4- نرم افزارهای شبیهسازی و مدل روبات |
13 | 1-4-1- شبیهسازی |
14 | 1-4-2- مدل روبات |
15 | 1-4-3- کد پایه |
18 | 1-5- راه رفتن روبات انساننما از بغل |
19 | 1-6- اهداف |
فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین و روشهای به کار رفته در تحلیل حرکت روبات | |
21 | 2-1- مقدمه |
22 | 2-2- تعادل روبات ونقطه گشتاور صفر |
25 | 2-3- حرکتشناسی |
27 | 2-3-1- حرکتشناسی مستقیم |
27 | 2-3-2- حرکتشناسی معکوس |
31 | 2-4- استفاده از سریهای فوریه در تحلیل حرکت روبات |
34 | 2-4-1- بهینهسازی پارامترهای سری فوریه به کمک الگوریتم ژنتیک |
37 | 2-4-2- بهینهسازی پارامترهای سری فوریه به کمک الگوریتم ازدحام ذرات |
فصل سوم: طرح پیشنهادی |
|
42 | 3-1- مقدمه |
42 | 3-2- روبات انساننمای نائو و تحلیل حرکت آن |
45 | 3-3- استفاده از حرکتشناسی در راه رفتن از بغل |
46 | 3-3-1- حرکتشناسی مستقیم |
50 | 3-3-2- حرکتشناسی معکوس |
52 | 3-4- استفاده از اتوماتای یادگیر به منظور راه رفتن روبات |
53 | 3-4-1- روباتهای افزونه |
54 | 3-4-2- اتوماتاهای یادگیر |
55 | 3-4-2-1- اتوماتای یادگیر با ساختار ثابت |
58 | 3-4-2-2- اتوماتای یادگیر با ساختار متغیر |
60 | 3-4-3- روش پیشنهادی در راه رفتن روبات نائو |
فصل چهارم: آزمایشها و نتایج | |
70 | 4-1- مقدمه |
71 | 4-2- راه رفتن مستقیم |
74 | 4-3- راه رفتن از بغل |
79 | 4-4 تاثیر تعداد مفاصل مورد استفاده در همگرایی سرعت و تعادل روبات |
فصل پنجم: نتیجهگیری و مطالعات آینده | |
85 | 5-1- جمعبندی |
86 | 5-2- مطالعات آینده |
فهرست منابع |
فهرست جداول
جدول1-1: مشخصات روبات نائو | 15 |
جدول 1-2: محتویات شاخه های موجود در کد پایه | 17 |
جدول 3-1: مشخصات مفاصل روبات نائو | 44 |
جدول 3-2: مقدار دهی اولیه پارامترهای روبات | 51 |
جدول 3-3: محدودیت اعمال شده به سه مفصل اصلی پا | 62 |
جدول 4-1: تیمهای برتر مسابقات جهانی لیگ شبیهسازی فوتبال سهبعدی | 72 |
جدول 4-2: مقایسه سرعت و تعداد زمین خوردن روبات نائو در راه رفتن مستقیم بدست آمده از روش پیشنهادی با سه تیم برتر جهان | 73 |
جدول 4-3: مقایسه سه مجموعه توانایی. مجموعه اول و دوم حرکت روبات با کمک راه رفتن از جلو وچرخش. مجموعه دوم با کمک راه رفتن مستقیم و راه رفتن از بغل | 76 |
جدول 4-4: مقایسه سرعت و تعداد زمین خوردن روبات در راه رفتن از بغل بدست آمده از روش پیشنهادی با سه تیم برتر جهان |
79 |
فهرست اشکال
یک مطلب دیگر :
شکل 1-1: مثال هایی از روبات های غیر متحرک | 4 |
شکل1- 2: نمونه هایی از روبات های متحرک بر روی زمین | 5 |
شکل 1-3: کاوشگر کنجکاوی، ماموریت اکتشاف در مریخ | 6 |
شکل 1-4: نمونه هایی از روبات های پرنده | 6 |
شکل 1-5: نمونه هایی از روبات های دریایی | 7 |
شکل 1-6: نمونههایی از روباتهای انساننما | 9 |
شکل 1-7: محیط های شبیه سازی فوتبال دوبعدی و سه بعدی | 12 |
شکل 1-8: محیط های شبیه سازی فوتبال دوبعدی و سه بعدی | 12 |
شکل 1-9: ساختار لایه ای کد پایه | 17 |
شکل 2-1: راه رفتن ایستا | 23 |
شکل 2-2: راه رفتن پویا | 24 |
شکل 2-3: بخشهای مختلف روبات صنعتی | 26 |
شکل 2-4: روبات آموزشی Robonova-1 | 29 |
شکل 2-5: مدل ساده شده Robonova-1 | 30 |
شکل 2-6: مسیر حرکتی ثبت شده مفاصل کفل و زانوی انسان | 32 |
شکل 2-7: تحلیل یانگ از مسیرهای متناوب ثبت شده توسط نرمافزارPOLYGON | 33 |
شکل 2-8: شمای کلی الگوریتم ژنتیک | 36 |
شکل 2-9: شمای کلی الگوریتم ازدحام ذرات | 39 |
شکل 3-1: اتوماتای یادگیر کرایلوف | 43 |
شکل 3-2: اتوماتای یادگیر کرینسکی | 47 |
شکل 3-3: اتوماتای یادگیر L2N,2 | 49 |
شکل 3-4: اتوماتای یادگیر L2,2
|
50 |
شکل 3-5: اتوماتای یادگیر در تقابل با محیط | 54 |
شکل 3-6: یک بازوی روباتیک افزونه | 55 |
شکل 3-7: چرخشهای مهم در فضای R3 | 56 |
شکل 3-8: روبات صنعتی اسکارا | 57 |
شکل 3-9: اتصال محورهای مختصات به یک بازوی روباتیک | 57 |
شکل 3-10: مفصلبندی روبات نائو | 58 |
شکل 3-11: الگوریتم پیشنهادی برای یدست آوردن مقادیر مفاصل | 63 |
شکل 4-1: زمان میانگین 30 مرتبه اجرا با هر مجموعه توانایی | 77 |
شکل 4-2: تغییرات سرعت روبات در راه رفتن مستقیم با توجه به تعداد مفاصل انتخابی | 80 |
شکل 4-3: تغییرات سرعت روبات در راه رفتن از بغل با توجه به تعداد مفاصل انتخابی | 81 |
شکل 4-4: تاثیر تعداد مفاصل انتخابی در تعداد دفعات زمین خوردن روبات در راه رفتن مستقیم | 82 |
شکل 4-5: تاثیر تعداد مفاصل انتخابی در تعداد دفعات زمین خوردن روبات در راه رفتن از بغل | 83 |
- مقدمه
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 03:09:00 ق.ظ ]
|