بررسی و مقایسه توانایی حل مسأله در دروس علوم تجربی و ادبیات ... |
فهرست مطالب | |
عنوان | صفحه |
چکیده فارسی | |
تقدیم به | |
سپاسگذاری | |
فهرست مطالب | أ |
فهرست جداول | و |
فصل اول:کلیات تحقیق | 1 |
1-1-مقدمه | 2 |
1-2-بیان مسئله | 4 |
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق | 8 |
1-4-اهداف تحقیق 1-4-1-هدف کلی: |
11 11 |
1-4-2-اهداف جزئی: | 11 |
1-5- فرضیات تحقیق | 12 |
6-1 تعاریف اصطلاحات و متغیرها | 14 |
فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق | 17 |
2-1-مقدمه | 18 |
2-2- تعریف مسئله و حل مسئله | 20 |
2-3- توانایی و مهارت حل مسئله | 22 |
2-4- روش حل مسئله | 26 |
2-4-1- حل مسئله از طریق آزمایش و خطا | 26 |
2-4-2- حل مسئله از طریق بینش و شناخت | 27 |
2-4-3- حل مسئله با روش تحلیلی | 27 |
2-4-4- حل مسئله با روش دیویی | 28 |
2-5-راهبردهای حل مسئله | 29 |
2-5-1- راهبرد رسم شکل | 30 |
2-52- راهبرد الگوسازی | 30 |
2-5-3- راهبرد حذف حالت های نامطلوب | 30 |
2-5-4- راهبرد الگویابی | 30 |
2-5-5- راهبرد حدس و آزمایش | 31 |
2-5-6- راهبرد زیرمسئله | 31 |
2-5-7- راهبرد حل مسئلۀ ساده تر | 31 |
2-5-8- راهبرد روش های نمادین | 31 |
2-6- تعریف و تعیین قلمرو حوزه علوم تجربی | 32 |
2-7- فلسفه آموزش علوم تجربی | 32 |
2-8- فلسفه وجودی درس زبان و ادبیات فارسی | 34 |
2-9- اصول حاکم بر برنامۀ درسی زبان و ادبیات فارسی دورۀ متوسطۀ اول | 35 |
2-10- ماهیت یادگیری | 37 |
2-11- عوامل و شرایط مؤثر در یادگیری 2-12- فرصتها و تجارب یادگیری 2-13- اصول کلی انتخاب فرصت ها و فعالیت های یادگیری 2-14- کلاس های موضوعی 2-15- اهداف تشکیل کلاس های موضوعی 2-16- مزایای کلاس های موضوعی در مدارس 2-17- چگونگی تشکیل کلاس های موضوعی |
39 45 49 52 54 55 57 |
2-18- تحقیقات انجام یافته در داخل کشور | 58 |
2-19- تحقیقات انجام یافته در خارج از کشور | 60 |
فصل سوم: روش تحقیق | 63 |
3-1- مقدمه | 64 |
3-2- روش تحقیق | 65 |
3-3- جامعه آماری | 66 |
3-4- نمونه آماری( حجم نمونه و روش نمونه گیری) | 66 |
3-5- ابزارهای گردآوری داده ها و روایی و پایایی آن | 67 |
3-6- چگونگی جمع آوری داده ها (روش اجرای كار) | 68 |
3-7- شیوه تجزیه و تحلیل داده ها | 70 |
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل دادها | 71 |
4-1-مقدمه | 72 |
4-2- یافته های توصیفی | 73 |
4-3-یافته های استنباطی | 76 |
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری | 105 |
5-1-مقدمه | 106 |
5-2-نتیجه گیری و بحث | 107 |
5-3- محدودیت های پژوهش | 126 |
5-4- پیشنهادات کاربردی | 127 |
5-5- پیشنهادات پژوهشی | 130 |
منابع فارسی | 131 |
منابع انگلیسی | 135 |
منابع اینترنتی | 137 |
چکیده انگلیسی پیوست (الف) پیوست(ب) |
یک مطلب دیگر :
فهرست جداول | |
عنوان | صفحه |
جدول(3-1): طرح پس آزمون با گروه کنترل جدول(4-1): معدل دانش آموزان گروه آزمایش و کنترل برای همگن سازی جدول (4-2) : آزمون t مستقل برای مقایسه معدل نیمسال اول دانش آموزان پایه هفتم گروه آزمایش و کنترل |
65 73 73 |
جدول(4-3): وضعیت توانایی حل مسئله درس علوم تجربی در کلاس های موضوعی | 74 |
جدول(4-4): وضعیت توانایی حل مسئله درس علوم تجربی در کلاس های سنتی | 74 |
جدول(4-5): وضعیت توانایی حل مسئله درس ادبیات فارسی در کلاس های موضوعی | 75 |
جدول(4-6): وضعیت توانایی حل مسئله درس ادبیات فارسی در کلاس های سنتی | 75 |
جدول(4-7): نتایج آزمون آماره کولموگروف اسمیرنف برای برازندگی توزیع نرمال | 76 |
جدول(4-8): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی حل مسئله علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 77 |
جدول(4-9): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی حل مسئله ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 79 |
جدول(4-10): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی تشخیص مسائل علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 81 |
جدول(4-11): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی تشخیص مسائل ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 83 |
جدول (4-12) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی طراحی مسئله علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 85 |
جدول (4-13): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی طراحی مسئله ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 87 |
جدول (4-14): آزمون t مستقل برای مقایسه شیوه گردآوری اطلاعات علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 89 |
جدول (4-15): آزمون t مستقل برای مقایسه شیوه گردآوری اطلاعات ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 91 |
جدول (4-16): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی ارائه راه حل علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 93 |
جدول (4-17) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی ارائه راه حل ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 95 |
جدول (4-18) : آزمون t مستقل برای مقایسه آزمایش راه حل های علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 97 |
جدول (4-19) : آزمون t مستقل برای مقایسه آزمایش راه حل های ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 99 |
جدول (4-20) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی استنتاج علوم تجربی فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 101 |
جدول (4-21) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی استنتاج ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 103 |
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 03:41:00 ب.ظ ]
|