1-2. بیان مسأله پژوهش… 3

1-3. اهمیّت و ضرورت انجام پژوهش… 6

1-4. اهداف پژوهش… 7

1-4-1. هدف کلی.. 7

1-4-2. اهداف ویژه 7

1-5. سوالات پژوهش… 7

1-6. فرضیه های پژوهش… 7

1-7. تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات تحقیق.. 8

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

2-1. مقدمه: 14

2-2. مبانی نظری و ادبیات تحقیق.. 14

2-3. مؤلفه های هوش اجتماعی از دید صاحب نظران. 29

2-4. ویژگیهای هوش اجتماعی.. 29

2-5. عوامل موثر بر پرورش هوش اجتماعی.. 31

2-6. رفتار شهروندی سازمانی.. 32

2-6-1. مقدمه: 32

2-6-2. ظهور و پیدایش رفتار شهروندی سازمانی.. 33

2-6-3. مفهوم رفتار شهروندی سازمانی.. 33

2-6-4. دو رویکرد اصلی رفتار شهروندی سازمانی.. 36

2-6-5. دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی.. 37

2-6-6. ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی سازمانی.. 45

2-6-7. عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی.. 45

2-6-8. پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی.. 46

2-6-9. نتایج فردی رفتار شهروندی سازمانی.. 47

2-6-10. اثرات رفتار شهروندی سازمانی بر سازمان. 48

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                        صفحه

2-6-11. سیاست های تشویق رفتار شهروندی سازمانی.. 49

2-7. خلاقیت سازمانی.. 51

2-7-1. مفهوم خلاقیت 51

2-7-2. نقش و اهمیت خلاقیت… 51

2-7-3. درجه یا سطوح خلاقیت… 53

2-7-4. مؤلفه های خلاقیت… 53

2-7-5. رابطه خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی.. 55

2-7-6. تفاوت خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی.. 56

2-7-7. مدلهای فرایند خلاقیت… 57

2-7-8. خصوصیت افراد خلاق و نوآور. 58

2-7-9. ویژگی سازمانهای خلاق.. 61

پایان نامه و مقاله

 

2-7-10. تبیین مفهوم خلاقیت سازمانی.. 62

2-7-11. موانع خلاقیت و نوآوری در سازمان ها 63

2-7-12. عوامل رشد خلاقیت و نوآوری در سازمان. 66

2-8. پیشینه تحقیق.. 68

2-8-1. تحقیقات انجام شده  در داخل.. 68

2-8-2. تحقیقات انجام شده در کشورهای خارجی.. 71

2-9. نتیجه گیری.. 73

فصل سوم: روش پژوهش

3-1. مقدمه. 82

3-2. روش تحقیق.. 82

3-3. جامعه آماری.. 83

3-4. حجم نمونه و روش نمونه گیری: 83

3-5. روش جمع آوری اطلاعات… 84

3-6. پایایی و روایی پرسش نامه ها 85

3-6-1. روایی پرسش نامه ها 85

3-6-2. پایایی پرسش نامه ها 85

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                        صفحه

3-7. روش های آماری تجزیه و تحلیل داده های پژوهشی؛ 86

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش

4-1. مقدمه. 90

4-2. توصیف یافته‌های تحقیق.. 90

4-2-1. توصیف مشخصات جمعیت شناختی نمونه مورد مطالعه. 90

4-3. پیش فرض استفاده از آزمونهای آماری پارامتریک… 95

4-4. تجزیه و تحلیل سؤال‌های پژوهش… 98

4-5. تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش… 101

فصل پنجم: استنباط و نتیجه گیری

5-1. مقدمه. 111

یک مطلب دیگر :

 
 

5-2. خلاصۀ پژوهش: 111

5-3. بحث و نتیجه گیری.. 112

5-4. نتیجه گیری کلی.. 117

5-5. پیشنهادها 117

5-5-1. پیشنهادهای کاربردی.. 117

5-5-2. پیشنهادهای کاربردی برای تحقیقات آتی.. 119

5-6. محدودیت های پژوهش… 120

5-6-1. محدودیتهای در اختیار یا کنترل محقق: 120

5-6-2. محدودیتهایی که کنترل آنها از عهدۀ پژوهشگر خارج است… 120

منابع و مآخذ …………………………………………………………………………………………………………… 124

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها و نمودارها

عنوان                                                                                                                        صفحه

شکل 1-1. مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………………………… 5

شکل 2-1. مؤلفه های هوش اجتماعی ……………………………………………………………………. .27

شکل 2-2. ابعاد رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………….. 44

شکل 2-3. مؤلفه های خلاقیت سازمانی……………………………………………………………………. 58

شکل 2-4. عوامل رشد خلاقیت در سازمان……………………………………………………………….. 65

شکل 2-5. عوامل خلاقیت و نوآوری در سازمان………………………………………………………… 66

نمودار 4-1. درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه به تفکیک جنس………………………………………. 90

نمودار 4-2. درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه به تفکیک دانشکده محل خدمت………………….. 92

نمودار 4-3. درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه بر حسب سن…………………………………………. 93

نمودار 4-4. درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه بر حسب مدرک تحصیلی………………………….. 94

نمودار 4-5. درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه به تفکیک سابقه خدمت…………………………….. 95

نمودار 4-6. فراوانی هوش اجتماعی نمونه مورد مطالعه به همراه منحنی نرمال…………………….. 97

نمودار 4-7. فراوانی رفتار شهروندی سازمانی نمونه مورد مطالعه به همراه منحنی نرمال………… 97

نمودار 4-8. فراوانی خلاقیت سازمانی نمونه مورد مطالعه به همراه منحنی نرمال………………….. 98

 

فهرست جدول ها

عنوان                                                                                                                        صفحه

جدول 2-1. هوش های چندگانه آلبرشت ………………………………………………………………….  24

جدول 2-2. مدل نظری هوش اجتماعی …………………………………………………………………… .25

جدول 3-1. توزیع سؤالات پرسشنامه هوش اجتماعی ………………………………………………….  84

جدول 3-2. جدول اطلاعات مربوط به پایایی ابزار جمع آوری داده ها …………………………….  86

جدول 4-1. فراوانی و درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه به تفکیک جنس …………………………  90

جدول 4-2. فراوانی و درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه به تفکیک دانشکده ……………………..  91

جدول 4-3. فراوانی و درصد فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به تفکیک سن …………………..  92

جدول 4-4. فراوانی و درصد فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به تفکیک مدرک تحصیلی ……  93

جدول 4-5. فراوانی و درصد فراوانی کارکنان نمونه مورد مطالعه به تفکیک سابقه خدمت …….  94

جدول 4-6. نتیجه آزمون کالموگروف – اسمیرونوف برای نرمال بودن توزیع داده ها …………..  95

جدول 4-7. وضعیت هوش اجتماعی کارکنان دانشگاه بوعلی سینا همدان ………………………….  98

جدول 4-8. وضعیت رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه بوعلی سینا همدان ……………..  99

جدول 4-9. وضعیت خلاقیت سازمانی کارکنان دانشگاه بوعلی سینا همدان …………………………… 100

جدول 4-10. ضریب همبستگی هوش اجتماعی با رفتار شهروندی سازمانی و خلاقیت سازمانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...