2-4 انواع مالیات بر ارزش افزوده ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 11

2-4-1 مالیات بر ارزش افزوده از نوع تولید …………………………………………………………………………………………………. 12

2-4-2 مالیات بر ارزش افزوده از نوع درآمد ……………………………………………………………………………………………….. 13

2-4-3 مالیات بر ارزش افزوده از نوع مصرف ………………………………………………………………………………………………. 13

2-5 ویژگی های مالیات بر ارزش افزوده ……………………………………………………………………………………………………………………… 14

2-5-1 خودکنترلی………………………………………………………………………………………………………………………………….. 14

2-5-2 خنثی بودن…………………………………………………………………………………………………………………………………… 15

2-5-3 کارایی مالیات بر ارزش افزوده………………………………………………………………………………………………………… 15

2-5-4 تنازلی بودن………………………………………………………………………………………………………………………………….. 16

2-6 روش محاسبه مالیات بر ارزش افزوده ……………………………………………………………………………………………………………………. 16

2-7 نرخ گذاری در مالیات بر ارزش افزوده …………………………………………………………………………………………………………………. 18

2-7-1 نرخ واحد عمومی و یا نرخ های چندگانه…………………………………………………………………………………………… 19

2-7-2 نرخ گذاری صفر………………………………………………………………………………………………………………………….. 20

2-7-3 معافیت ها……………………………………………………………………………………………………………………………………. 20

2-8 آستانه معافیت ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 20

2-9 مقایسه مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر خرده فروشی ………………………………………………………………………………………….. 23

2-10 محاسن مالیات بر ارزش افزوده ………………………………………………………………………………………………………………………….. 24

2-11 معایب اجرای مالیات بر ارزش افزوده …………………………………………………………………………………………………………………. 26

پایان نامه و مقاله

 

2-12 آثار اقتصادی حاصل از اجرای مالیات بر ارزش افزوده …………………………………………………………………………………………… 26

2-12-1 اثر درآمدی مالیات بر ارزش افزوده………………………………………………………………………………………………… 27

2-12-2 اثر قیمتی مالیات بر ارزش افزوده……………………………………………………………………………………………………. 27

2-12-3 اثر توزیعی مالیات بر ارزش افزوده………………………………………………………………………………………………….. 27

2-13 مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای مختلف ………………………………………………………………………………………………………. 27

2-14 تحلیلی از تورم و تأثیر مالیات بر ارزش افزوده بر تورم ……………………………………………………………………………………………. 30

2-14-1 مفهوم تورم ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 30

2-14-2 انواع تورم …………………………………………………………………………………………………………………………………. 30                                              2-14-3 چگونگی تأثیرگذاری مالیات بر ارزش افزوده بر تورم ……………………………………………………………………….. 31

2-15 مطالعات تجربی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 31

یک مطلب دیگر :

 
 

2-15-1 مطالعات داخلی …………………………………………………………………………………………………………………………. 31

2-15-2 مطالعات خارجی ………………………………………………………………………………………………………………………… 33

فصل سوم : ارائه الگو و روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………………… 36

3-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 37

3-2 تصریح مدل …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 37

3-3 مدل سازی در قالب داده های تابلویی …………………………………………………………………………………………………………………… 40

3-3-1 مزایای استفاده از داده های تابلویی ………………………………………………………………………………………………….. 40

3-3-2 مدل کلی داده های تابلویی …………………………………………………………………………………….. 42

3-3-3 تخمین زننده های GMM ………………………………………………………………………………….. 44

3-3-3-1 روش گشتاورها ………………………………….44

3-3-3-2 شرایط گشتاوری …………………………………………………………………………………… 44

3-3-3-3 روش تخمین گشتاورها …………………………………………………………….. 45

3-3-4 تخمین روش تعمیم یافته گشتاورها …………………………………………………………… 45

3-3-4-1 تعریف تخمین زننده GMM………………………………………………………………… 46

3-3-4-2 تخمین ماتریس کواریانس …………………………………………………………… 47

3-3-5 مدل داده های ترکیبی پویا …………………………………………………………………………………. 47

3-3-6 آزمون ریشه واحد و داده های تابلویی …………………………………………………… 51

3-3-7 آزمون لوین و لین – چو (LLC) …………………….51

فصل چهارم : توصیف داده ها و برآورد الگو ………………………………………………………………………………………………………….. 53

4-1 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………….. 54

4-2 توصیف داده ها ……………………………………………………………………………………………. 54

4-3 آزمون ریشه واحد داده های تابلویی …………………………………………………………………………….. 66

4-4 برآورد الگو و ارائه نتایج …………………………………………………………………………………………………….. 67

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهاد ها …………………………………………………………………………………………… 70

5-1 نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………….. 71

5-2 پیشنهادها …………………………………………………………………………………………………… 71

منابع ………………………………………………………………………………………………………………………………… 72

فارسی ……………………………………………………………………………………………………………………….. 72

انگلیسی …………………………………………………………………………………………………………………. 74

پیوست ها ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 75

چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………………………… 94

جدول (2-1) فرآیند ارزش افزوده طی مراحل تولید …………………………………………………………………………………………. 8

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...