2.4.4. تحقیقات در حوزه ی پذیرش بانکداری الکترونیک در ایران 105
2.5. مدل مفهومی تحقیق 111
2.5.1. تعریف عملیاتی متغییرها ی مدل مفهومی 113
2.5.2. معرفی متغییرهای میانجی 118
2.5.3. پاسخ به سوالات تحقیق 121
2.5.4. مدل مفهومی 125
2.5.4.1. عملکرد مورد انتظار 125
2.5.4.2. تلاش مورد انتظار 126
2.5.4.3. تاثیرات اجتماعی 127
2.5.4.4. تسهیل شرایط 128
2.5.4.5. اعتماد 128
2.5.4.6. قصد رفتاری استفاده 130
3  روش تحقیق 131
3.1. مقدمه 131
3.1.1. طرح تحقیق 132
3.1.2. دسته­بندی تحقیقات بر حسب نحوه گردآوری داده­ها (طرح تحقیق) 133
3.2. ابزار جمع­آوری اطلاعات 135
3.2.1. روش های کتابخانه­ای 135
3.2.2. پرسشنامه 136
3.2.3. متغییرهای تحقیق 148
3.2.4. مقیاس های اندازه گیری 150
3.2.5. جامعه و نمونه آماری 152
3.3. روش تحلیل داده ها 154
3.3.1. روش های توصیفی 154
3.3.2. روش های تحلیلی 155
3.3.2.1. آزمون مقایسه میانگین دو جامعهی آماری 155
3.3.2.2. آزمون فرض آماری بری مقایسه واریانس دو جامعه آماری 155
3.3.2.3. آزمون فرض آماری برای مقایسه ی میانگین چند جامعه 156
3.3.2.4. تحلیل همبستگی 156
3.3.2.5. آزمون فریدمن 157
3.3.3. روش معادلات ساختاری 157
3.3.3.1.ارزیابی تناسب  یا برازش مدل 159
3.3.3.2.اصلاح مدل 161
3.3.3.3. تفسیر مدل 161
4  تجزیه و تحلیل داده­ها 163
4.1. مقدمه 163
4.2. نتایج آمار توصیفی 164
4.2.1. اطلاعات جمعیت شناختی 164
4.2.1.1. استفاده از سیستم بانکداری اینترنتی 164
4.2.1.2. تقسیم بندی براساس جنسیت 166
4.2.1.3. تقسیم بندی براساس سن 167
4.2.2. تقسیم بندی براساس سطح تحصیلات 168
4.2.3. اطلاعات آماری درباره ی دانش کامپیوتر و اینترنت پاسخ­دهندگان 169

پایان نامه

 

4.2.3.1. دانش کامپیوتر پاسخ دهندگان 169
4.2.3.2. مدت زمان استفاده کارکنان از اینترنت 171
4.2.3.3. فراوانی استفاده از اینترنت 172
4.2.4. نتایج آمار توصیفی متغییرهای مدل مفهومی تحقیق 175
4.2.5. بررسی فرضیه های تحقیق 182
4.2.6. بررسی و ارزیابی فرضیه­های تحقیق 196
4.2.6.1. نتایج حاصل از آزمون­های رگرسیون و تحلیل عاملی تاییدی 201
4.2.7. آزمون­های تکمیلی 201
5  یافته­های تحقیق و پیشنهادات 229
5.1. مقدمه 229
5.2. تحلیل نتایج تحقیق 230
5.2.1. ارزیابی نتایج فرضیه­ها 230
5.2.2. پاسخ به سوالات تحقیق 233
5.2.3. بررسی و ارزیابی آزمون­های تکمیلی 235
5.3. پیشنهادات و توصیه­های مدیریتی 239
5.3.1. محدودیت­های تحقیق 243
5.3.2. پیشنهادات برای تحقیقات آتی 244
منابع    246
ضمائم و ملحقات 261

فهرست جداول
جدول 1 سلسله مراتب چهارگانه تاثیرها 35
جدول 2مهمترین ویژگی های رفتاری مشتریان خدمات مالی                                                          49
جدول3 دورههای تحول در نظام بانکداری 51
جدول4 مقایسه ویژگیهای بانکداری سنتی و الکترونیکی 54
جدول 5کاربرد کانال ها بر مبنای تراکنش صورت گرفته 60
جدول 6ویژگی های کلی مدل پذیرش فناوری 70
جدول 7مهمترین دلایل عدم امکان به کارگیری مدل درسطح سازمان 79
جدول 8مروری بر تحقیقات بین المللی در حوزه­ی بانکداری اینترنتی 89
جدول 9 مروری بر تحقیقات انجام شده بر پایه­ی نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده ازفناوری 92
جدول 10مروری بر تحقیقات بین المللی بر مبنای مدل پذیرش فناوری در حوزه ی همراه بانک 95
جدول 11مروری بر تحقیقات بین المللی بر مبنای نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده ازفناوری در حوزه ی همراه بانک 98
جدول 12مدل ها و تئوری ها در حوزه ی پذیرش فناوری اطلاعات 111
جدول 13ارزیابی نقش متغییرهای میانجی در مدل های مختلف پذیرش فناوری.              117
جدول 14معرفی متغییرهای مدل مفهومی 122
جدول 15 نمونهای از پرسشنامه­ی مرحله­ی  پیش تحقیق 136
جدول 16آلفای کرونباخ آزمون پیش مطالعه 141
جدول 17آلفای کرونباخ به تفکیک گزاره­ها 141
جدول 18 نتایج نهایی آزمون پایایی آزمون پیش مطالعه 145

یک مطلب دیگر :

 

جدول 19فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب استفاده از سیستم بانکداری اینترنتی 163
جدول 20 تقسیم بندی پاسخ دهندگان برحسب سن کارکنان 165
جدول 21 تقسیم بندی پاسخ دهندگان برحسب سطح تحصیلات کارکنان 166
جدول 22 تقسیم بندی پاسخ دهندگان برحسب دانش کامپیوتر 167
جدول 23تقسیمبندی پاسخدهندگان برحسب تجربه استفاده ازاینترنت 169
جدول 24 فراوانی استفاده ازاینترنت 170
جدول 25 فراوانی استفاده ازاینترنت 172
جدول 26 شاخص های توصیفی گزاره های  متغیرعملکرد مورد انتظار در نمونه مورد بررسی 174
جدول 27 شاخص های توصیفی گزاره های  متغیرتلاش مورد انتظار در نمونه مورد بررسی 175
جدول 28 شاخص های توصیفی گزاره های  متغیرتاثیرات اجتماعی در نمونه مورد بررسی 176
جدول 29 شاخص های توصیفی گزاره های  متغیرتسهیل شرایط در نمونه مورد بررسی 178
جدول 30 شاخص های توصیفی گزاره های  متغیراعتماد در نمونه مورد بررسی 179
جدول 31 شاخصهای توصیفی گزاره­های متغیر قصدرفتاری در نمونه مورد بررسی 180
جدول 32 شاخصهای برازش مدل اندازه­گیری متغیر عملکرد مورد انتظار 183
جدول 33 شاخصهای برازش مدل اندازه گیری متغیر تلاش مورد انتظار 185
جدول 34 شاخصهای برازش مدل اندازهگیری متغیر تاثیرات اجتماعی 187
جدول 35 شاخصهای برازش مدل اندازه گیری متغیر تسهیل شرایط 190
جدول 36 شاخصهای برازش مدل اندازهگیری متغیر اعتماد 192
جدول 37 شاخصهای برازش مدل اندازه گیری متغیر قصد استفاده 194
جدول 38 خلاصه نتایج آزمون فرضیه­ها 194
جدول 39 نتایج آزمون تی تک نمونه ای برای متغیرهای مکنون تحقیق 200
جدول 40 نتایج آزمون مقایسه میانگین دو جامعه جهت سنجش اثر جنسیت بر متغیرهای تحقیق 202
جدول 41 نتایج آزمون مقایسه میانگین دو جامعه جهت سنجش اثر استفاده بر متغیرهای تحقیق 204
جدول 42 نتایج آزمون آنووا جهت سنجش اثر سطوح سنی مختلف بر متغیرهای تحقیق 206
جدول 43 نتایج آزمون توکی  جهت مقایسه میانگین  متغیرهای تحقیق بر حسب سطوح سنی مختلف 207
جدول 44 نتایج آزمون آنووا جهت سنجش اثر سطوح تحصیلات مختلف بر متغیرهای تحقیق 209
جدول 45 نتایج آزمون توکی  جهت مقایسه میانگین  متغیرهای تحقیق بر حسب سطوح تحصیلات مختلف 210
جدول 46نتایج آزمون آنووا جهت سنجش اثرسطوح مختلف دانش کلی کارکنان نسبت به کامپیوتر و اینترنت بر متغیرهای تحقیق 212
جدول 47 نتایج آزمون توکی  جهت مقایسه میانگین  متغیرهای تحقیق بر حسب سطوح مختلف دانش کلی کارکنان نسبت به کامپیوتر و اینترنت 213
جدول 48 نتایج آزمون آنووا جهت سنجش اثر مدت زمان آشنایی و کار با اینترنت کارکنان بر متغیرهای تحقیق 217
جدول 49 نتایج آزمون توکی جهت سنجش اثر مدت زمان آشنایی و کار با اینترنت کارکنان بر متغیرهای تحقیق 218
جدول 50 نتایج آزمون آنووا جهت سنجش اثر میزان استفاده کارکنان از اینترنت مختلف بر متغیرهای تحقیق 221
جدول 51 نتایج آزمون توکی  جهت مقایسه میانگین  متغیرهای تحقیق بر حسب میزان استفاده از اینترنت کارکنان 222
جدول 52 نتایج آزمون فریدمن جهت بررسی اولویت هر یک از ابعاد تحقیق 225

                             فهرست شکلها
شکل1- 1 مدل مفهومی تحقیق. 19
شکل2تئوری رفتار منطقی. 67
شکل 3 تئوری رفتار برنامهریزی شده. 68
شکل 4 مدل مفهومی ازپذیرش فناوری. 69
شکل 5 فرآیند پذیرش و استفاده از فناوری اطلاعات بر مبنای مدل پذیرش فناوری. 71
شکل 6 مدل پذیرش فناوری 2 (. 77
شکل 7 مدل تناسب وظیفه با فناوری. 78
شکل 8 ابعاد مختلف فناوری. 111
شکل 9مدل مفهومی تحقیق. 129
شکل 10 مدل اندازهگیری متغیر عملکرد مورد انتظار در حالت تخمین استاندارد. 182
شکل 11 مدل اندازهگیری متغیر عملکرد مورد انتظار  در حالت معناداری  183
شکل 12مدل اندازهگیری متغیر تلاش مورد انتظار در حالت تخمین استاندارد. 185
شکل 13  مدل اندازهگیری متغیر تلاش مورد انتظار  در حالت معناداری  185
شکل 14  مدل اندازه گیری متغیر تاثیرات اجتماعی در حالت تخمین استاندارد. 187
شکل 15   مدل اندازهگیری متغیر تاثیرات اجتماعی  در حالت معناداری  187
شکل16   مدل اندازهگیری متغیر تسهیل شرایط در حالت تخمین استاندارد  189
شکل17  مدل اندازهگیری متغیر تسهیل شرایط  در حالت معناداری  190
شکل18 مدل اندازهگیری متغیر اعتماد در حالت تخمین استاندارد  191
شکل 19 مدل اندازهگیری متغیر اعتماد در حالت معناداری. 192
شکل 20   مدل اندازه گیری متغیر قصد استفاده در حالت تخمین استاندارد. 193
شکل 21  مدل اندازه گیری متغیرقصد استفاده در حالت معناداری  194
 
 
 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...