مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم ها ارتقاء تکنولوژی شرکت برق منطقه ای ... |
گستره علمی تحقیق از دیدگاه علوم اجتماعی……………………………………………………………………12
- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………..12
- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………13
قلمرو مکانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………..13
قلمرو زما نی تحقیق………………………………………………………………………………………………………….13
- فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………14
- اقدامات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………….14
مراحل تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….14
روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………14
ساختار تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..15
- جمع بندی کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………….16
- فصل دوم : مرور ادبیات تحقیق[2] ………………………………………………………………………………………………………………18
2 -1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..18
2-2- مرور کلی مبا نی نظری و مفاهیم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….18
2-3 مفهوم تکنولوژی………………………………………………………………………………………………………………………………………………..18
2-4- بررسی تکنولوژی و تجربیات آن در ایران……………………………………………………………………….21
2-5- طبقه بندی انواع تکنولوژی……………………………………………………………………………………………..22
2-5-1- طبقه بندی تکنولوژی بر ا ساس توانا یی ها…………………………………………………..22
2-5-2- طبقه بندی بر ا ساس مبدا تکنولوژی…………………………………………………………….23
2-5-3- طبقه بندی تکنولوژی برحسب پیچیدگی………………………………………………………23
2-5-4- طبقه بندی تکنولوژی بر اساس کار بری و سرمایه بری…………………………………23
2-5-5- طبقه بندی تکنولوژی براساس ماهیت (ترکیب )……………………………………………23
2-5-6- طبقه بندی تکنولوژی از نظر کاربرد……………………………………………………………….23
2-5-7- طبقه بندی تکنولوژی از دیدگاه استراتژیک…………………………………………………..23
2-5-8- طبقه بندی تکنولوژی بر اساس محصولات نهایی…………………………………………..23
2-5-9- طبقه بندی تکنولوژی بر اساس نوع صنعت……………………………………………………23
- اجزای تکنولوژی…………………………………………………………………………………………………………………………24
- مدل های ارزیابی سطح تکنولوژی…………………………………………………………………………………………………….24
2-7-1- روش ارزیابی اقتصادی موقعیت تکنولوژی………………………………………………………………….26
2-7-2- روش اندازه گیری غیر ادغام شده (مجزا )…………………………………………………………………..26
2-7-3- روش تجزیه وتحلیل استراتژیک…………………………………………………………………………………..27
2-7-4- مدل چند شاخصی………………………………………………………………………………………………………..27
2-7-5- روش شاخصهای تکنولوژی (آنکتاد)…………………………………………………………………………….27
2-7-6- روش ارزیابی تناسب تکنولوژی……………………………………………………………………………………28
2-7-7- روش پورتر…………………………………………………………………………………………………………………..28
2-7-8- روش اطلس تکنولوژی………………………………………………………………………………………………..29
فهرست مطالب
- تاثیرتکنولوژی بر فرهنگ واجتماع……………………………………………………………………………………………….29
1-8-1- فرهنگ ابزار………………………………………………………………………………………………………………….30
1-8-2- فرهنگ تکنوکراسی……………………………………………………………………………………………………….30
1-8-2- فرهنگ تکنوپولی…………………………………………………………………………………………………………..30
- ارتقاء سطح تکنولوژی و آثار اجتماعی آن…………………………………………………………………………………….31
- اثر بخشی ارتقاء فنی تکنولوژی…………………………………………………………………………………………………….32
فصل سوم: پیشنهاد روش تحقیق[3]……………………………………………………………………………………………………………………….36
- مقدمات و کلیات طرح تحقیق……………………………………………………………………………………………………….36
- نوع و تبیین انجام روش تحقیق…………………………………………………………………………………….37
- کلیات قلمرو های تحقیق………………………………………………………………………………………………39
3-3-1- جامعه آماری ( قلمرو مکانی تحقیق )……………………………………………………………………………39
3-3-2- روش نمونه گیری ( قلمرو اقدامات تحقیق )…………………………………………………………………39
3-3-3- حجم نمونه گیری (قلمرو احاطه تحقیق )…………………………………………………………………….39
3-3-4- ابزار نمونه گیری (قلمرو امکانات تحقیق )……………………………………………………………………39
3-3-5- دوره زمانی ( قلمرو دوره تحقیق )………………………………………………………………………………..40
3-3-6- راستی آزمایی ( قلمرو اعتباری تحقیق )………………………………………………………………………40
3-3-7- روش تحلیل داده ها ( قلمرو محا سبات تحقیق )………………………………………………………..40
3-3-8- محدودیت های عملکردی ( قلمرو معذورات تحقیق )………………………………………………….40
- فرآیند اجرای تحقیق……………………………………………………………………………………………………40
- طرح کلی انجام تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………42
- جامعه آماری تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………..43
- روش نمونه گیری و حجم نمونه آماری………………………………………………………………………………………..43
- ابزار های اندازه گیری تحقیق……………………………………………………………………………………………………….44
- روش بررسی روایی و پایایی (اعتبار سنجی ) پرسشنامه…………………………………………………………….44
3-9-1- روش بررسی روایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………44
3-9-2- روش بررسی پایایی (اعتبار سنجی )تحقیق حاضر……………………………………………………….45
3-9-3- پایا سازی داده های تحقیق………………………………………………………………………………………….47
3-9-4- رواسازی یا تحلیل عاملی داده های تحقیق………………………………………………………………….47
- روش تجزیه و تحلیل آماری………………………………………………………………………………………………………..50
3-10-1- توصیف عوامل تحلیل شده در تحقیق……………………………………………………………………….52
3-10-2- استخراج میزان همبستگی عوامل موثر در تحقیق حاضر……………………………….52
3-10-3- تجزیه وتحلیل داده های کمی………………………………………………………………………………..52
3-10-4- ابزار آماری در تحلیل همبستگی…………………………………………………………………………..53
3-10-5- ابزارهای آماری تحلیل و کشف مدل مفروض……………………………………………54
3-10-6- آزمون همبستگی………………………………………………………………………………………………………..55
3-10-6-1- تعیین فرضیات آزمون………………………………………………………………………………..57
3-10-6-2- محاسبه آماره و آزمون……………………………………………………………………………….57
3-10-6-3- تعیین مقادیر بحرانی………………………………………………………………………………….57
3-10-6-4- تصمیم گیری……………………………………………………………………………………………..58
- جمع بندی مطالب فصل روش تحقیق………………………………………………………………………………………..58
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و طرح مدل تجربی تحقیق[4]……………………………………………………………………62
- مقدمات و کلیات مدل سازی……………………………………………………………………………………………………….62
- طراحی و توصیف مدل تجربی اولیه…………………………………………………………………………………………….62
- طراحی و توصیف مدل تجربی نهایی…………………………………………………………………………………………..68
- ارزیابی مدل های تجربی کشف شده…………………………………………………………………………………………..71
4-4-1- تحلیل مدل تجربی و بر آورد خطا های عملیاتی…………………………………………………………72
4-4-2- خطا های عملیاتی مدل تجربی اولیه……………………………………………………………………………72
4-4-3- خطا های عملیاتی مدل نهایی……………………………………………………………………………………..73
4-4-4- سنجش برازندگی روابط مدل تجربی…………………………………………………………………………..74
4-4-4-1- بررسی شاخص های برازش مطلق………………………………………………………………..74
4-4-4-2- بررسی شاخص های برازش تطبیقی……………………………………………………………..76
4-4-4-3- بررسی شاخص های برازش مقتصد……………………………………………………………77
- آزمون فرضیه های تحقیق بر روی مدل تجربی نهایی……………………………………………………………..79
4-5-1- آزمون فرضیه اول……………………………………………………………………………………………………….80
4-5-2- آزمون فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………………..80
4-5-3- آزمون فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………………….80
4-5-4- آزمون فرضیه چهارم ……………………………………………………………………………………………………81
4-5-5- آزمون فرضیه پنجم………………………………………………………………………………………………………81
4-5-6- آزمون فرضیه ششم……………………………………………………………………………………………………….81
- تحلیل معادلات رگرسیون در مدل تجربی نهایی …………………………………………………………………………….83
4-6-1- رگرسیون مرحله اول…………………………………………………………………………………………………….83
4-6-2- رگرسیون مرحله دوم……………………………………………………………………………………………………84
4-6-3- رگرسیون مرحله سوم…………………………………………………………………………………………………..85
4-6-4- رگرسیون مرحله چهارم………………………………………………………………………………………………..86
یک مطلب دیگر :
4-6-5- ارزیابی و جمع بندی نتایج تحلیل رگرسیون……………………………………………………………….87
- جمع بندی نتایج تحلیل داده ها و ارائه مدل تجربی مطلوب……………………………………………………..88
فصل پنجم: تفسیر یافته ها، جمع بندی نتایج و ارائه پیشنهادات [5]………………………………………………………………….90
- مقدمات و تفسیر یافته های تحقیق……………………………………………………………………………………………..90
- خلاصه نتایج و نوآوری های حاصل از تحقیق………………………………………………………………………………92
- نتیجه گیری و جمع بندی نتایج تحقیق………………………………………………………………………………………93
- محدودیت های موثر در انجام تحقیق…………………………………………………………………………………………..95
- توصیه پیشنهادات و را کارهای تحقیق آتی………………………………………………………………………………….96
- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….101
فصل ششم : تحلیل اقتصادی و توجیه فنی تکنولوژی های نوین پستهای سیار 63کیلو ولت عایق هوا در صنعت برق
- توصیف نقش واهمیت محصول…………………………………………………………………………………………………….103
- موارد کاربرد ونحوه عملکرد………………………………………………………………………………………………………….104
- بررسی مزایا ومعایب پستهای سیار……………………………………………………………………………………………..104
6-3-1- مزایا……………………………………………………………………………………………………………………………….104
6-3-2- معایب…………………………………………………………………………………………………………………………….105
- ا نواع پستهای سیار……………………………………………………………………………………………………………………..105
6-4-1- تفاوت پستهای گازی سیار با پستهای سیار عایق هوا…………………………………………………105
6-4-1-1- پستهای گازی سیار……………………………………………………………………………………………106
6-4-1-2- پستهای سیارگازی ا ستوانه ای…………………………………………………………………………106
6-4-1-3- پستهای گازی سیار مکعبی………………………………………………………………………………106
- دامنه عملکرد…………………………………………………………………………………………………………………………….106
6-5-1- جانشینها و مکملهای پستهای مختلف…………………………………………………………………….107
6-5-2- عمر محصول تولیدی…………………………………………………………………………………………………107
- اطلاعات مربوط به بازار محصول………………………………………………………………………………………………107
6-6-1- سازندگان اصلی داخلی و خارجی قطعات وتجهیزات……………………………………………….107
6-6-2- خریداران عمده پستهای سیار…………………………………………………………………………………..108
6-6-3- سازندگان و رقیب های خارجی………………………………………………………………………………..108
6-6-4- وجوه تمایز محصول قابل ارائه با رقبای خارجی……………………………………………………….108
- ارزیابی مالی واقتصادی طرح برآورد سرمایه موردنیاز طرح…………………………………………………..109
- هزینه های مواد و تجهیزات تولیدی ……………………………………………………………………………………..111
- هزینه های سالانه نیروی انسانی طرح…………………………………………………………………………………..115
- بررسی روند عرضه و تقاضا درسالهای گذشته……………………………………………………………………….117
6-10-1- بررسی روند تقاضا در سالهای گذ شته……………………………………………………………….118
6-10-2- پیش بینی روند تولید در سالهای آینده………………………………………………………………118
- روشهای مختلف ارزیابی طرحهای صنعتی……………………………………………………………………………….119
6-11-1- روش های ارزیابی………………………………………………………………………………………………………119
6-11-2- محاسبه ارزش فعلی خالص ( NPV )……………………………………………………………………121
- محاسبات تحلیل مالی طرح…………………………………………………………………………………………………………………122
6-12-1- محاسبه هزینه های ثابت و سرمایه گذاری………………………………………………………………..122
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-09] [ 10:34:00 ب.ظ ]
|