بررسی تاثیر بازیهای آموزشی رایانهای بر یادگیری املای کلمات زبان ... |
کلیدواژگان: بازیهای آموزشی رایانه ای- املای کلمات انگلیسی- کلمات هم آوا – کلمات دارای حروف ساکن
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: مقدمه
کلیات ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 2
1-1- زبان، گفتار و نوشتار …………………………………………………………………………………………………………. 2
1-2- زبان انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………………. 6
1-2-1- نوشتار زبان انگلیسی …………………………………………………………………………………………………… 7
1-2-2- یادگیری نوشتار زبان انگلیسی ……………………………………………………………………………………. 9
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق ………………………………………………………………………………………………….. 11
1-4- هدف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………. 12
1-4-1- سوالات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….. 13
فصل دوم: پیشینهی تحقیق
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 15
2-1- مروری بر پژوهشهایی در یادگیری …………………………………………………………………………………. 15
2-2- مروری بر استعدادهای خاص کودکان در یادگیری………………………………………………………….. 18
2-3- تفاوت آموزشهای سنتی و مدرن……………………………………………………………………………………… 19
2-4- کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در ایران ………………………………………………………………………. 24
2-4-1- کمیّت و کیفیّت کلاسهای آموزشی زبان انگلیسی کودکان در ایران………………………. 24
2-4-2- کمیت و کیفیت کلاسهای آموزشی زبان انگلیسی خش کودکان کانون زبان ایران ………….. 26
2-5- مروری بر پژوهشهایی در نوشتار و املای زبان انگلیسی …………………………………………….. 26
2-6- مروری بر نقش بازیهای آموزشی در یادگیری زبان انگلیسی ……………………………………….. 30
2-6-1- خصوصیات بازیهای آموزشی مفید و تاثیرگذار در یادگیری ……………………………………. 30
2-6-2- تاثیر بازیهای آموزشی در یادگیری ……………………………………………………………………………. 32
2-6-3- تاثیر بازیهای آموزشی رایانهای بر یادگیری……………………………………………………………….. 36
2-6-4- تاثیر بازیهای آموزشی بر یادگیری املای کلمات انگلیسی……………………………………….. 42
عنوان صفحه
2-6-5- مشکلات زبان آموزان ایرانی در یادگیری املای کلمات انگلیسی و استفاده از بازیهای آموزشی رایانهای در آموزش آنان …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 44
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 48
3-1- شرکت کنندگان ………………………………………………………………………………………………………………… 48
3-2- ابزار تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………….. 49
3-2-1- توصیف صفحهی بازی Fun Spelling ……………………………………………………………………….. 50
3-2-2- شیوهی انجام بازی Fun Spelling …………………………………………………………………………….. 51
3-2-3- شیوهی ارزیابی تکالیف زبان آموزان …………………………………………………………………………… 55
3-2-4- تاثیر بازی آموزشی رایانهای Fun Spelling بر زبان آموزان …………………………………….. 55
3-3- روش به دست آوردن دادهها …………………………………………………………………………………………….. 56
3-3-1- بررسی تاثیر بازی آموزشی رایانهای Fun Spelling بر یادگیری املای کلمات انگلیسی در زبان آموزان گروه آزمودنی 57
3-3-2- بررسی تاثیر بازی آموزشی رایانهای Fun Spelling بر یادگیری املای کلمات انگلیسی در زبان آموزان گروه آزمودنی و شاهد……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 57
یک مطلب دیگر :
3-3-3- بررسی تاثیر بازی آموزشی رایانهای Fun Spelling بر یادگیری املای کلمات هم آوا 58
3-3-4- بررسی تاثیر بازی آموزشی رایانهای Fun Spelling بر یادگیری کلمات انگلیسی دارای حروف ساکن 58
3-4- تحلیل دادهها ……………………………………………………………………………………………………………………. 59
3-4-1- تحلیل نمرات پیش آزمون و پس آزمون املای کلمات انگلیسی زبان آموزان گروه آزمودنی 59
3-4-2- تحلیل نمرات پیش آزمون و پس آزمون املای کلمات انگلیسی، کلمات هم آوا و کلمات دارای حروف ساکن زبان آموزان گروه آزمودنی و شاهد …………………………………………………………………………………………………………………. 60
فصل چهارم: یافتهها، نتایج تحقیق و بحث آنها
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 63
4-1- یادگیری املای کلمات انگلیسی زبان آموزان گروه آزمودنی ………………………………………….. 63
4-2- یادگیری املای کلمات انگلیسی زبان آموزان گروه آزمودنی و شاهد ……………………………. 65
عنوان صفحه
4-2-1- پیش آزمون املای کلمات انگلیسی ……………………………………………………………………………. 65
4-2-2- پس آزمون املای کلمات انگلیسی ……………………………………………………………………………… 66
4-3- یادگیری املای کلمات هم آوای انگلیسی ……………………………………………………………………….. 68
4-3-1- پیش آزمون املای کلمات هم آوا ……………………………………………………………………………….. 68
4-3-2- پس آزمون املای کلمات هم آوا………………………………………………………………………………….. 69
4-4- یادگیری املای کلمات دارای حروف ساکن در زبان انگلیسی ……………………………………….. 70
4 -4-1- پیش آزمون املای کلمات دارای حروف ساکن ………………………………………………………… 70
4-4-2- پس آزمون املای کلمات دارای حروف ساکن …………………………………………………………… 71
فصل پنجم: نتیجه گیری
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 74
5-1- خلاصه ………………………………………………………………………………………………………………………………… 74
5-2- نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………….. 77
5-3- پیشنهادات برای پژوهشهای مرتبط در آینده ……………………………………………………………….. 78
منابع و ماخذ
منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. 79
منابع انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 81
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 4-1: آمار توصیفی و آزمون نمونههای جفتی T جهت تشخیص تاثیر بازی آموزشی رایانهای Fun Spellingبر یادگیری املای کلمات انگلیسی در زبان آموزان گروه آزمودنی ……………………………………………………………………………
جدول 4-2: آمار توصیفی و آزمون نمونههای غیر وابستهی Tپیش آزمون املای کلمات انگلیسی زبان آموزان گروه آزمودنی و شاهد ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
جدول 4-3: آمار توصیفی و آزمون نمونههای غیر وابستهی T جهت تشخیص
تاثیر بازی آموزشی رایانهای Fun Spelling بر یادگیری املای کلمات انگلیسی در
زبان آموزان گروه آزمودنی و شاهد ………………………………………………………………………………………………
جدول 4-4: آمار توصیفی و آزمون نمونههای غیر وابستهی T پیش آزمون املای کلمات
هم آوا ………………………………………………………………………………………………………………………………………….
جدول 4-5: آمار توصیفی و آزمون نمونههای غیروابستهی T جهت تشخیص تاثیر بازی آموزشی رایانهای Fun Spelling بر یادگیری املای کلمات هم آوا …………………………………………………………………………………………………………………….
جدول 4-6: آمار توصیفی و آزمون نمونههای غیر وابستهی T پیش آزمون املای کلمات دارای حروف ساکن
جدول 4-7: آمار توصیفی و آزمون نمونههای غیر وابستهی T املای کلمات دارای
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 07:49:00 ق.ظ ]
|