بررسی رابطه مهارتهای مدیران با پیشرفت تحصیلی |
1-2-9- میرکمالی شاخصهای روابط انسانی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………24
2-2-9- مبانی مهارت انسانی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………24
3-2-9- اجزا مهارت انسانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………25
2-10- مهارت ادراکی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….26
2-11- مهارتها، نقشها و وظایف مدیران…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..27
1-2-11- بررسی و مرور دیدگاههای صاحبنظران در مورد مهارتها و نقشهای مدیران …………………………………….27
1-1-2-11- مطالعات مینتزبرگ ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………27
2-2-12- نقشهای میان شخصی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….28
3-2-12- نقشهای اطلاعاتی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….28
4-2-12- نقشهای تصمیم گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..29
5-2-12- دستهبندی هلدیگل و اسكولوم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..30
6-2-12- دیدگاه میرکمالی در مورد توانایی های مدیریت و رهبری آموزشی ………………………………………………………..31
7-2-12- نظریه رابرت کاتز………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….37
1-7-2-12- مهارتهای فنی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 37
2-7-2-12 – مهارتهای انسانی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………38
3-7-2-12-مهارتهای ادراکی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………39
2-13- ارزش نسبی مهارتها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..39
2-14- مهارتهای دیگر…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..40
1-2-14- مهارت سیاسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….41
2-2-14- مهارت تشخیصی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..41
3-2-14- مهارت تحلیلی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………41
4-2-14- مهارت ارتباطی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..42
4-2-14- 1- ارتباط در رویكرد های منابع انسانی……………………………………………………………………………………………………………………………43
5-2-14- مهارت تصمیم گیری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..44
5-2-14-1- سبک ارتباط………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………44
6-2-14- مهارت مدیریت زمان …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….45
7 -2-14- مهارتهای حرفهای…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………45
8-2-14- مهارتهای میانفردی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………46
9-2-14- مهارتهای آموزشی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..46
10-2-14- مهارتهای ویژه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………47
2-15- پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..47
1-2-15- تعریف پیشرفت تحصیلی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………49
2-2-15- معیارهای پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..50
3-2-15- عوامل مهم تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………………..51
4-2-15- تقسیم بندی کلی عوامل تاثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی …………………………………………………………………………………..55
5-2-15- بلوم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….55
2-16- وظایف مدیر مدرسه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………56
2-17- تحقیقات انجام شده…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….64
1-2-17- تحقیقات خارجی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….64
2-2-17- تحقیقات داخلی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..65
فصل سوم روش تحقیق
3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..69
3-2- نوع و روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….69
3-3- جامعه آماری تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..70
3-4- حجم نمونه و شیوه نمونه گیری تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..70
3-5-متغیرهای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..71
3-6-ابزار گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….72
3-7- روایی و پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..72
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………74
3-9- آزمون کولموگروف – اسمیرنف (آزمون نرمال بودن) ………………………………………………………………………………………………………………….75
1-3-9- ضریب همبستگی پیرسون………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….76
فصل چهارم یافته های تحقیق
4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..78
4- 2- یافتههای توصیفی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..78
4-3- تحلیل توصیفی متغیر (مهارت مدیران)………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………79
5-3 – بررسی نرمال بودن متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..88
4-4 – رتبهبندی مهارتهای سه گانه(فنی، انسانی و ادراکی) مدیران…………………………………………………………………………………………….89
فرضیه اصلی:بین مهارت های سهگانه(فنی،انسانی وادراکی) مدیران وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان. …………………….. 91
فرضیه اول : بین مهارت فنی مدیران و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان………………………………………………………………………………………92
فرضیه دوم : بین مهارت انسانی مدیران و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان……………………………………………………………………………..93
فرضیه سوم : بین مهارت ادراکی مدیران و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان……………………………………………………………………………94
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات.
5-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..96
5-2- خلاصه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..96
5-3- تبیین نتایج تجربی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….97
5-3-1- یافتههای توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….97
5-3-2- از یافتههای استنباطی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….97
5-4- نتایج نظری پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..99
5-5- پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….100
5-6- محدودیتهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….102
منابع و ماخذ فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………103
منابع و ماخذ انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..108
ضمائم و پیوست ها ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………109
چکیده انگلیسی …………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………131
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 1-1 نقشهای مدیریتی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….28
جدول 3-1 ضرایب آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی متغیرها …………………………………………………………………………………………………………………….70
جدول 3-2 ضرایب آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی متغیرها …………………………………………………………………………………………………………………….74
جدول 4-3 روایی و پایایی ابزار تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….74
جدول شماره 4-1 توزیع حجم نمونه برحسب مولفههای مهارتهای فنی……………………………………………………………………………..79
جدول شماره 4-2 شاخصهای توصیفی مهارتهای فنی مدیران………………………………………………………………………………………………………80
جدول شماره 4-3 توزیع حجم نمونه برحسب مولفههای مهارتهای انسانی……………………………………………………………………..82
جدول شماره 4-4 شاخصهای توصیفی مهارتهای انسانی مدیران………………………………………………………………………………………………83
جدول شماره 4-5 توزیع حجم نمونه بر حسب مولفههای مهارتهای ادراکی…………………………………………………………………..84
جدول شماره 4-6 شاخصهای توصیفی مهارتهای ادراکی مدیران………………………………………………………………………………………………85
جدول شماره 4-7 شاخصهای توصیفی مهارتهای سهگانه مدیران……………………………………………………………………………………………..86
جدول شماره 4-8 شاخصهای توصیفی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان………………………………………………………………………………..87
جدول4-9 آزمون کولموگروف – اسمیرنف………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………88
جدول شماره 4-10 رتبه بندی مهارتهای سه گانه(فنی، انسانی و ادراکی)…………………………………………………………………………..89
جدول شماره 4-11 نتیجه آزمون فریدمن در رتبه بندی مهارت های سهگانه مدیران………………………………………………….90
جدول شماره 4-12 نتایج آزمون t ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………90
جدول 4-13 نتایج آزمون ضریب همبستگی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 91
جدول 4-14 نتایج آزمون ضریب
همبستگی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..92
جدول4-15 نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای سنجش رابطه …………………………………………………………………………………93
جدول4-16 نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای سنجش رابطه …………………………………………………………………………………94
یک مطلب دیگر :
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار شماره 4-1: هیستوگرام فراوانی مهارتهای فنی مدیران……………………………………………………………………………………………………………81
نمودار شماره 4-2: هیستوگرام فراوانی مهارتهای انسانی…………………………………………………………………………………………………………………………83
نمودار شماره 4-3: هیستوگرام فراوانی مهارتهای ادراکی مدیران……………………………………………………………………………………………………85
نمودار شماره 4-4: هیستوگرام فراوانی مهارتهای سهگانه مدیران…………………………………………………………………………………………………..86
نمودار شماره 4-5: هیستوگرام فراوانی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان……………………………………………………………………………………….87
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 3-1 : میزان نسبی مهارتهای مورد نیاز در رده های مختلف مدیریت……………………………………………………………………………..40
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-29] [ 03:27:00 ق.ظ ]
|