2-9-4                      سیاستهای حمایتی از SMEها در توسعه تجارت لكترونیكی………………………………………….48

 

2-9-5                      تجربه کشورها در حمایت از SMEs برای استفاده از تجارت الکترونیکی……………………….50

 

2-9-5-1   تجربه انگلستان ………………………………………………………………………………………………….50

 

2-9-5-2 تجربه یونان  ……………………………………………… ……………………………………………………….54

 

2-9-5-3  تجربه اسكاتلند: …………………………………………………………………………………………………..57

 

پایان نامه

 

2-9-5-4  تجربه آلمان …………………………………. ……………………………………………………………………58

 

2-9-5-5 تجربه اتحادیه اروپا……………………………………………… ……………………………………………….60

2-9-5-6 تجربه فنلاند………………………………………………………. ……………………………………………….61

2-9-5-7 تجربه دانمارك……………………………………………………. ……………………………………………….63

2-9-5-8 تجربه مكزیك…………………………………………………….. ……………………………………………….65
2-9-5-9 تجربه ژاپن………………………………………………………… ……………………………………………….66
2-9-5-10 تجربه ایالات متحده………………………………………….. ……………………………………………….67

  • پیشینه تحقیق. ……………………………………………………….. ……………………………………………….68

2-10-1 پژوهش های داخلی……………………………………………….. ……………………………………………….68
2-10-2 پژوهش های خارجی……………………………………………………………………………………………….69

فصل سوم: روش تحقیق
3-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………..72
3-2 نوع تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..72
3-3 جامعه آماری و حجم نمونه ……………………………………………………………………………………………72
3-4 روش گردآوری اطلاعات ………………………………………………………………………………………………73
3-5 ابزار گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………….73
3-6روایی و پایایی ………………………………………………………………………………………………………………73
3-7  روش تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………………………………74
فصل چهارم:   تجزیه وتحلیل داده ها
4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..76
4-2- آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………….76
4-2-1جنسیت افراد……………………………………………………………………………………………………………..76
4-2-3 سن افراد پاسخگو……………………………………………………………………………………………………..77
4-2-2 وضعیت تحصیلی………………………………………………………………………………………………………78
4-2-4 سابقه خدمت……………………………………………………………………………………………………………79
4-3 آزمون کولموگوروف اسمیرنوف………………………………………………………………………………………80
4-4-1 آزمون فرضیه اول………………………………………………………………………………………………………81
4-4-2 آزمون فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………………82
4-4-3 آزمون فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………………..84
4-4-4 آزمون فرضیه چهارم…………………………………………………………………………………………………..85
فصل پنجم:  نتایج وپیشنهادات
5-1   مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..88
5-2   بیان نتایج…………………………………………………………………………………………………………………..88
5-2-1 نتیجه فرضیه اول……………………………………………………………………………………………………….88
5-2-2 نتیجه فرضیه دوم……………………………………………………………………………………………………….89

یک مطلب دیگر :

 

5-2-3 نتیجه فرضیه سوم………………………………………………………………………………………………………89
5-2-4 نتیجه فرضیه چهارم……………………………………………………………………………………………………90
5-3  پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش…………………………………………………………………………..91
5-4 راهکارهای اجرایی برای رفع موانع…………………………………………………………………………………..92
5-5 توصیه به پژوهشگران……………………………………………………………………………………………………..92
5-6  محدویت ها و موانع  پژوهش………………………………………………………………………………………..93
منابع وماخذ
الف : منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………94
ب : منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………..95
پیوست ها …………………………………………………………………………………………………………………………..96
فهرست جداول
جدول (2-1 )خدمات اصلی دولت……………………………………………………………………………………….. 33
جدول (3-1)نتایج حاصل از آزمون آلفای کرونباخ برای پرسشنامه موانع تجارت الکترونیک…………..74
جدول (4-1) وضعیت پاسخگویان بر حسب جنس…………………………………………………………………..76
جدول (4-2) وضعیت پاسخگویان بر حسب سن……………………………………………………………………..77
جدول (4-3) وضعیت پاسخگویان بر حسب تحصیلات…………………………………………………………….78
جدول (4-4) وضعیت پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت………………………………………………………..79
جدول (4-5) نتایج آزمون تک نمونه برای بررسی فرضیه فقدان منابع مالی و بکار گیری تجارت الکترونیک……………………………………………………………………………………………………………………………82
جدول (4-6) نتایج آزمون تک نمونه برای بررسی فرضیه مشکلات فنی در اداره امور مالیاتی و بکار گیری تجارت الکترونیک ………………………………………………………………………………………………………83
جدول (4-7) نتایج آزمون تک نمونه برای بررسی فرضیه موانع رفتاری/ فرهنگی در اداره امور مالیاتی و بکار گیری تجارت الکترونیک……………………………………………………………………………………………..84
جدول (4-8) نتایج آزمون تک نمونه برای بررسی فرضیه عدم آمادگی و تمایل مشتریان و بکار گیری تجارت الکترونیک…………………………………………………………………………………………………………………85
جدول (4-9) نتایج آزمون اولویت یابی فریدمن برای شاخص های دخیل در بلوغ تجارت الکترونیک……….86

فهرست نمودار ها
نمودار (4-1) وضعیت پاسخگویان بر حسب جنس…………………………………………………………………..77
نمودار (4-2) وضعیت پاسخگویان بر حسب سن …………………………………………………………………….78
نمودار (4-3) وضعیت پاسخگویان بر حسب تحصیلات……………………………………………………………79
نمودار (4-4) وضعیت پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت………………………………………………………..80
فهرست شکل ها
شكل (2-1) تعریف كسب و كار الكترونیكی و تجارت الكترونیكی………………………………………………8
شکل(2-2) مراحل  مختلف مدل های یازده گانه بلوغ تجارت و دولت الكترونیك…………………………20
شكل(2-3) مراحل توسعه تجارت الكترونیكی در شركتهای كوچك و متوسط………………………………38
شكل(2-4) مراحل توسعه تجارت الكترونیكی در شركتهای كوچك و متوسط………………………………40
شكل(2-5) موانع بكار گیری تجارت الكترونیكی در شركتهای كوچك و متوسط برخی كشورهای امریكای جنوبی…………………………………………………………………………………………………………………… 45

 

چکیده:
پژوهش حاضر با هدف تعیین موانع بلوغ بکارگیری نظام الکترونیکی در اداره امور مالیاتی استان ایلام  انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش تمامی مدیران، کارکنان و سرپرستان واحدهای مختلف درسطوح مختلف سازمانی در اداره امور مالیاتی استان ایلام می باشد. حجم كل جامعه آماری برابر با 230 نفر ( 230= N ) بوده که حجم  نمونه  آماری با استفاده از جدول مورگان برابر 146نفر به دست آمد. در این پژوهش جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه عزیزی و حسینی  شامل 21سوال و 4 مولفه استفاده گردید. روایی این پرسشنامه از طریق روایی صوری و محتوایی تایید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 832/ برآورد شد. به منظور بررسی موضوع چهار فرضیه‌ تدوین شد و به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از آزمونT  استفاده گردیده، نتایج به دست آمده نشان داد که: نبود منابع مالی لازم موجب بکارگیری نظام الکترونیکی در اداره امور مالیاتی استان ایلام نمی شود. مشکلات فنی، موانع رفتاری/ فرهنگی و عدم آمادگی و تمایل مشتریان در اداره امور مالیاتی استان ایلام مانع بکارگیری تجارت الکترونیکی می شود.

کلمات کلیدی: نظام الکترونیکی، بلوغ نظام الکترونیکی ، اداره امور مالیاتی ، استان ایلام.

فصل اول
کلیات تحقیق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...