1-4- سوالات تحقیق.. 1

1-5- فرضیه های تحقیق.. 1

1-6- حدود تحقیق.. 1

1-7- روش انجام تحقیق.. 1

1-8- ساختار تحقیق.. 1

فصل دوم: مروری بر مطالعات پیشین..

2-1- مقدمه. 1

2-2- مطالعات انجام گرفته در داخل کشور 1

2-3- مطالعات انجام گرفته در خارج از کشور 1

فصل سوم:­روش تحقیق..

3-1- مقدمه. 1

3-2- مبانی نظری.. 1

3-2-1- سابقه و مفهوم بهره وری.. 1

3-2-2-بهره وری نیرویکار 1

3-2-3-الگوهای اندازه گیری بهره وری نیروی کار 1

3-2-4- عوامل موثر بر بهره وری نیروی کار 1

3-2-6-علوم مرتبط.. 1

3-2-6-1-علم ارگونومی.. 1

3-2-6-1-1- تاثیر ابعاد ارگونومی بر فعالیت و افزایش بهره وری.. 1

3-2-6-2-علم بیوریتمولوژی.. 1

3-2-6-2-2- سیکلهای حیات.. 1

3-2-7-تعریف آسایش حرارتی.. 1

3-2-7-1-متغییرهای تاثیر گذار بر آسایش حرارتی.. 1

3-2-7-2-تعادل حرارتی بین بدن انسان و محیط پیرامون. 1

3-2-7-3- انسان و تنشهای حرارتی.. 1

3-2-7-4- اختلات ناشی از تنش های حرارتی.. 1

3-2-7-5- منطقه آسایش… 1

3-2-7-5-1-تاثیر عوامل اقلیمی بر منطقه آسایش… 1

3-3-روش های تعیین محدوده آسایش… 1

3-3-1- تخمین محدوده آسایش با استفاده از شاخص(PMV) 1

3-3-2-تغییرات بهره وری نیروی کار در بخش ساخت و ساز با استفاده از شاخصPMV و تصریح مدل   ……..1

3-3- 2-1-نظریه برانگیختگی.. 1

3-4- ابزارهای گردآوری.. 1

3-5- روش تحقیق.. 1

4-2- داده های آماری.. 1

4-2-1- متغیرها 1

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات..

5-1- خلاصه و نتیجه گیری.. 1

5-2 پیشنهادات.. 1

منابع و مواخذ. 1

منابع فارسی.. 1

منابع خارجی.. 1

پیوستها 1

پیوست الف.. 1

پیوست ب.. 1

پیوست ج. 1

فهرست نمودارها

 

 

 

عنوان صفحه
نمودار(1-1)  مدلهای اندازه گیری بهره وری 4

فهرست جداول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان صفحه
جدول (2-1) خلاصه مطالعات انجام شده در داخل کشور 16
جدول (2-2) خلاصه مطالعات انجام شده در خارج کشور 18
جدول (4-1) مقادیر ضریب نارسانایی لباس نسبت به نوع پوشش 48
جدول (4-2) مقادیر پیشنهادی شدت متابولیسم بدن انسان در حالات گوناگون 49
جدول(4-3)  مقادیر ضریب تعادل 49
جدول(4-4) تغییرات مقادیر PMV  وبهره وری نیروی کار در شرایط دمایی گرم (دما ثابت و فشار بخار متغییر) 50
جدول (4-5) مقادیر PMV  وبهره وری نیروی کار در محدوده آسایش 51
جدول (4-6) تغییرات مقادیر PMV  وبهره وری نیروی کار در شرایط دمایی گرم (دما متغییر و فشار بخار ثابت) 51
جدول (4-7)  تغییرات مقادیر PMV  وبهره وری نیروی کار در شرایط دمایی گرم (دما متغییر و فشار بخار متغییر) 52
جدول (4-8) تغییرات مقادیر PMV  وبهره وری نیروی کار در شرایط دمایی سرد (دما ثابت و فشار بخار متغییر) 52
جدول (4-9) تغییرات مقادیر PMV  وبهره وری نیروی کار در شرایط دمایی گرم (دما متغییر و فشار بخارثابت) 53
جدول (4-10) استفاده از پوشش های مختلف در شرایط دمایی سرد 53
جدول (4-11) استفاده از پوشش های مختلف در شرایط دمایی گرم 54
جدول (4-12) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون(رابطه بین متغییرها) 54
جدول (4-13) نتایج آزمون t(رابطه بین مقادیر بهره وری درمناطق مختلف) 55
جدول (4-14) شاخص بهره وری نیروی کار(100-1376) 56
جدول (4-16) میانگین بهره وری نیروی کار درمناطقمختلف با استفاده از شاخص PMV 56
جدول (4-17) مقادیر PMVوبهره وری نیروی کار در محدوده آسایش 56

چکیده

روشها و مدل­های مختلفی جهت اندازه گیری بهره وری توسط تحلیلگران بر حسب دیدگاهی که نسبت به بهره وری دارند، ارایه شده است­. مطالعه حاضر با هدف پیش بینی تغییرات بهره­وری نیروی­کار در بخش ساخت وساز با استفاده از شاخص متوسط آراء پیش­بینی شده (PMV)، بهره­وری نیروی کار در بخش ساخت و ساز ایران در سال 86 و با استفاده از اطلاعات مربوط به 313 ایستگاه سینوپتیک درسه زیر بخش فعالیت های سبک، متوسط و سنگین محاسبه شده است .نتایج این مطالعه که از طریق نرم افزار MATLAB(R2009a) انجام گرفته حاکی از آن است که علاوه بر فشار بخار اشباع شده و درجه حرارت هوا ،مقدار PMV و به تبعیت آن بهره­وری نیروی­کار نیز تابعی از میزان فعالیت در حال انجام و نوع پوشش کارگر می­باشد . همچنین نتایج  نشان می­دهدکه افزایش دما منجر به کاهش بیشتر بهره­وری نیروی­کار در این بخش گردیده که می­توان ادعا نمود تاثیرگذارترین متغییر حرارتی بر روی بهره­وری نیروی­کار در بخش ساخت وساز دمای محیط می­باشد.در قسمت­ آخر با تقسیم بندی مناطق مختلف ایران به دو ناحیه سرد و گرم این نتیجه به دست آمده که در مناطقی که از لحاظ اقلیمی دارای آب و هوای گرم می­باشند، هردو متغییر فشار بخار اشباع شده و درجه حرارت هوا منجر به دور شدن میزان بهره وری از محدوده مطلوب شده است.در حالی که در مناطق دارای آب و هوای سرد­ کاهش درجه حرارت هوا در جابه جایی میزان بهره­وری نیروی­کار­ از محدوده مطلوب تا حدودی موثر ولی فشار بخار اشباع شده منجر به بهبود مقادیر بهره­وری نیروی­کار در  بخش ساخت و ساز گردیده است.

کلید واژه ها: ساخت و ساز،آسایش حرارتی، شاخصPMV، بهره­وری نیروی کار، مدل­های ریاضی

– مقدمه

تلاش برای بهبود و استفاده موثر از منابع گوناگون چون نیروی­کار، سرمایه، مواد، انرژی و اطلاعات ،هدف تمامی مدیران سازمانهای اقتصادی و واحدهای تولیدی صنعتی و موسسات خدماتی می باشد. روشهای اجرایی کارآمد­، تجهیزات و ابزار­کار سالم­، فضای­کار متعادل و از همه مهمتر نیروی­انسانی واجد صلاحیت و شایسته از ضروریاتی می باشند که برای نیل به بهره­وری مطلوب باید مورد توجه مدیران قرار گیرد. روح فرهنگ بهبود بهره­وری باید در کالبد سازمان دمیده شود که در آن میان نیروی انسانی هسته مرکزی را تشکیل می­دهد. یکی از مهمترین اهداف در هر سازمان ارتقاء بهره­وری آن است و با توجه به اینکه انسان در ایجاد بهره­وری نقشی محوری دارد در خواستهای او در سازمان اثری کلیدی به جا می­گذارد. (استادزاده، 1387­،ص6)

امروزه با پیچیده­تر شدن ساختار و عملکرد سازمانها­، سازماندهی محیط­کار و ایجاد محیطی آرام و بهره­ور در سازمانها به طوری که منجر به فعال شدن بیشتر نیروی­انسانی­، شادابی آنها، کاهش خطرات احتمالی­، افزایش کیفت در کار­،کاهش افسردگی­ها­، رشد خدمات و در نهایت دستیابی به بهره­وری مورد نظر شود، از دغدغه­های مدیران اجرایی و سرپرستان سازمان­ها است. نتایج حاصل از تحقیقات مربوط به نیروی انسانی­، نشان می­دهد که توسعه نیروهای انسانی بهره­ور به طور مستقیم در دستیابی به بسیاری از اهداف سازمانها نقش به سزایی دارد. (طاهری،1376،ص12).

در­سال های اخیر مطالعات گسترده­ای در زمینه ارزیابی وضعیت زیست –اقلیمی به انجام رسیده است که عمدتاً رابطه این موضوع را با عوامل دیگر از جمله شرایط کاری و افزایش صدمات ناشی از کار، اتلاف انرژی­، شرایط اقلیمی، سابقه دمایی (به عنوان مثال مدت زمان در معرض حرارت روزانه قرار گرفتن و غیره )، میزان رطوبت، کاهش تمرکز در فعالیت های آموزشی­، و غیره بیان می­کند.(صادقی روش،1389،ص10)

بر­خلاف بسیاری از صنایع تولیدی­، معمولاًساخت و ساز در محیط باز صورت می­­گیرد­، در نتیجه محیط فیزیکی از جمله محیط حرارتی بر روی آن تاثیرگذار می­باشد­،­محیط حرارتی که شامل چهار متغییر اصلی درجه حرارت­، رطوبت نسبی،­سرعت باد و همچنین میانگین دمای­تابشی می­باشد. بر بهره­وری نیروی­کار تاثیر می­گذارد و باعث تغییر بهره­وری آن می­شود.(توماس و همکاران1999).

برخی از شرایط جوی به نظر می­رسد که اثر منفی بر بهره­وری نیروی­کار داشته باشد­.کاهش بهره­وری نیروی کار به علت ناراحتی­های ناشی از انواع مختلف محیط­های حرارتی قابل توجه است. به عنوان مثال­، اشعه نورخورشید باعث می­شود که کارگران احساس خستگی کنند و به دنبال پناهگاه برای استراحت بروند.کارکردن در آب و هوای بسیار بد دارای اثرات فیزیولوژی و روانی برروی کارگران می­باشد که باعث کاهش بهره­وری آنها می گردد­، تحریک­پذیری آنها را افزایش و منجر به کم شدن اشتیاق آنها برای کارکردن می­شود (شریف محمد، کرب سری ناوین­، 2005)، یک محیط خوب­، می­تواند بر رشد ارزش­های پرسنل و افزایش توان و بهره­وری آنان اثر­گذار باشد­، به همین دلیل­علم­ مدیریت انسانی یا ارگونومی برای رهبران و مدیران سازمان از اهمیت بالایی برخوردار می­باشد.(هلاندر،1375).

ارگونومی یا همان مهندسی فاکتور­های انسانی[1]­علمی ترکیبی است که سعی دارد ابزارها، دستگاه ها­، محیط کار و مشاغل را با توجه به توانایی­های جسمی- فکری و محدودیت­ها و علائق انسان­ها طراحی می­نماید. این علم با هدف افزیش بهره­وری­، با عنایت بر سلامتی­، ایمنی و رفاه انسان در محیط، شکل گرفته است. همچنین این علم در تلاش است به جای هماهنگ نمودن انسان با محیط­، محیط را با انسان هماهنگ سازد. در این راستا سازمان بین­المللی کار(ILO)[2] واژه ارگونومی را به معنای متناسب کردن کار و شغل برای انسان تعریف کرده است (فروزانفر،1378،ص24).

باید اشاره کرد که در نظر گرفتن اصول ارگونومی در کار، نه تنها باعث حفظ سلامت نیروی انسانی و کارآمدی آن در جوامع بشری می­شود بلکه مانع تحمیل بسیاری از هزینه­های مالی بر اقتصاد کشورها و کاهش بهره­وری خواهد شد. هدف اصلی این تحقیق پیش­بینی تغییرات بهره­وری نیروی کار در بخش ساخت و ساز ایران (سال 86) با استفاده از شاخص میانگین آراء پیش بینی شده(PMV)[3] می­باشد.

1-2- بیان مساله

اندازه­گیری بهره­­وری بیشتر از آنکه متأثر از سطوح مختلف بهره­وری باشد از نوع نگرش به بهره­وری متأثر شده است و بطور عمده به چهار دسته یعنی روش اقتصاد­دانان، مهندسین، حسابداران و مدیران تقسیم می­شوند. بدلیل اینکه در سطح بخشهای و فعالیتهای اقتصادی و ملی دیدگاه اقتصاد­دانان معمول می­باشد در اکثر تحقیقات از روش اقتصاددانان استفاده می­شود این روش نه تنها سطح تغییرات بهره­وری را در طول زمان محاسبه می­کند بلکه سعی می­کند که اثرات تمام عوامل شناخته شده را برروی بهره­وری نمایان می­کند. اقتصاددانان برای محاسبه بهره­وری از روشهای نظیر روش روش شاخص[4]، روش تابع تولید[5] و روش داده – ستانده[6] را استفاده می­کنند.

تحلیلگران بهره­­وری بر حسب دیدگاهی­که نسبت به بهره­وری دارند، مدلهای مختلفی برای اندازه­گیری بهره­وری ارائه کرده­اند.­در یک تقسیم­بندی­کلی مدلهای اندازه­گیری بهره­وری را می­توان مطابق با نمودار زیر به شش دسته تقسیم­بندی کرد.

با توجه به اینكه غالباً، در كشورهای در حال توسعه، مهمترین عامل تولید نیروی­كار است، عمدتاً بهره­­وری نیروی­كار مورد توجه می­باشد.­در واقع در صورت عدم امكان سنجش بهره­وری كل عوامل تولید، بهره­­وری نیروی كار می­تواند تقریب خوبی برای بهره­وری كل عوامل تولید باشد­­(بهره­وری نیروی­كار مشخص كننده میزان تولید یا قدرت تولید هر واحد از نیروی­كار و در­حقیقت تولید سرانه واحد نیروی­كار را اندازه­گیری می­كند). لذا بهره­وری نیروی­كار را می­توان هم به صورت متوسط و هم به صورت نهایی اندازه­گیری نمود (قبادی،1385، ص25).

بدون تردید برای داشتن آینده پویا و توسعه یافته و ایستادگی اقتصادی در دنیای پر رقابت امروزی، نیازمند افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از حداقل امکانات هستیم. امروزه همه کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه به اهمیت بهره‌وری به عنوان یکی از ضرورت‌های توسعه اقتصادی و کسب برتری رقابتی پی‌برد‌‌ه‌اند. به این ترتیب اغلب کشورهای در حال توسعه به منظور اشاعه فرهنگ نگرش ویژه به بهره­وری و تعمیم بکارگیری فنون و روش‌های بهبود آن سرمایه­گذاری­های قابل توجهی انجام داده‌اند.­در ایران اهمیت توجه به مقوله بهره­‌وری به دلایل مختلفی از جمله حاکم نبودن فرهنگ و نگرش درست به بهره‌وری در جامعه­، مورد غفلت واقع گردیده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که حلقه مفقوده اقتصاد ایران پیش از آنکه سرمایه و یا منابع طبیعی باشد، نبودن بهره­وری نیروی کار است. (میرزایی، 1391ص 23)

روشهای اندازه ­گیری بهره ­وری نیروی کار به شرح ذیل می­باشند:

تعداد صفحه : 95

قیمت : 14700تومان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

 

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

 

پشتیبانی سایت :        ****       serderehi@gmail.com

 

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

***  *** ***

 

 

 

دانشگاه شیراز

 

 

 

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته فیزیک (گرایش هسته­ ای )

 

 

 

پارامتر چگالی تراز هسته­ای میکروسکوپی برای ایزوتوپ های Si، Fe، Mo و Dy

 

 

 

استاد راهنما:

 

دکتر زهره کارگر

 

 

 

شهریورماه1392

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(پایان نامه مقطع ارشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

هدف این رساله محاسبه میکروسکوپی پارامتر چگالی تراز هسته­ای برای ایزوتوپ­های Si، Fe، Mo و Dy بر حسب انرژی برانگیختگی است. پارامتر چگالی تراز هسته­ای از اجزا مهم محاسبات آماری سطح مقطع واکنش­های هسته­ای به شمار می­رود. علاوه بر آن پارامتر گاف نیز بر حسب انرژی برانگیختگی بدست آمده است.

برای محاسبه این پارامترها از مدلBCS با در نظر گرفتن برهم­کنش زوجیتیاستفاده شده است. بر اساس اطلاعات تجربی، برهم­کنش زوجیتی میان نوکلئون­های هسته وجود دارد. مدل BCS روشی مناسب جهت بررسی خواص ترمودینامیکی سیستم­های فرمیونی دارای برهم­کنش زوجیت است. در این مدل با بکار گیری محتمل­ترین مقدار پارامتر گاف سایر کمیات ترمودینامیکی محاسبه می­شود. پارامتر گاف معیاری از برهم­کنش زوجیت است.

نتایج محاسبات نشان می­دهد که پارامتر چگالی تراز هسته­ای به انرژی برانگیختگی بستگی دارد و در انرژی برانگیختگی زیاد به مقدار  که از مدل گاز فرمی بدست می­آید میل می­کند.

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                          صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول: مقدمه 1
   
فصل دوم: چگالی حالات وچگالی تراز 8
  2-1 چگالی حالت بر حسب انرژی برانگیختگی 9
  2-2 چگالی حالت بر حسب انرژی برانگیختگی و تعداد ذرات 11
  2-3 وابستگی چگالی حالت به تکانه زاویه­ای 16
   
فصل سوم: برهم­کنش­زوجیتی 20
  3-1 مقدمه 21
  3-2 مبانی مکانیک کوانتومی 22
  3-3 هامیلتونی ذرات برهم­کنش­کننده 25
  3-4 برهم­کنش­زوجیتی 28
  3-5 محاسبه ویژه مقادیر هامیلتونی 28
   
فصل چهارم: خصوصیات ترمودینامیکی و چگالی تراز 34
  4-1 تابع پارش بزرگ 35
  4-2 تعداد ذرات سیستم 37
  4-3 انرژی سیستم 38
  4-4 آنتروپی سیستم 41
  4-5 چگالی حالت سیستم 42
  4-6 بررسی سیستم شامل دو نوع ذره 43
فصل پنجم: محاسبات و نتایج 47
5-1 محاسبات 48
5-2 نتایج 70
فهرست منابع 72
چکیده به زبان انگلیسی 74
کلید واژه 75

فهرست جدول­ها

 

 

 

 

عنوان و شماره صفحه
5- 1 ضرایب c1 و c2 در فرمول 50
5-2 مقادیر اولیه پارامتر گاف 70

فهرست شکل­ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان صفحه
شکل 1-1 تعداد ترازها بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 3
شکل 5-1 چگالی تراز آزمایشگاهی و محاسبه شده از مدل  برای هسته 163Dy 49
شکل 5-2 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 27Si 52
شکل 5-3 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 27Si 52
شکل 5-4 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 28Si 53
شکل 5-5 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 28Si 53
شکل 5-6 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 56Fe 54
شکل 5-7 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 56Fe 54
شکل 5-8 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 57Fe 55
شکل 5-9 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 57Fe 55
شکل 5-10 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 93Mo 56
شکل 5-11 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 93Mo 56
شکل 5-12 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 94Mo 57
شکل 5-13 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 94Mo 57
شکل 5-14 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 95Mo 58
شکل 5-15 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 95Mo 58
شکل 5-16 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی بر انگیختگی برای هسته 96Mo 59
شکل 5-17 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 96Mo 59
شکل 5-18 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 97Mo 60
شکل 5-19 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرزی برانگیختگی برای هسته 97Mo 60
شکل 5-20 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 98Mo 61
شکل 5-21 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 98Mo 61
شکل 5-22 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 160Dy 62
شکل 5-23 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 160Dy 62
شکل 5-24 توان دوم آنتروپی برحسب انرژی برانگیختگی برای هسته 161Dy 63
شکل 5-25 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 161Dy 63
شکل 5-26 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 162Dy 64
شکل 5-27 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 162Dy 64
شکل 5-28 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 163Dy 65
شکل 5-29 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 163Dy 65
شکل 5-30 توان دوم آنتروپی بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 164Dy 66
شکل 5-31 پارامتر چگالی تراز هسته­ای بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته 164Dy 66
شکل 5-32 پارامتر گاف بر حسب انرژی برانگیختگی برای هسته­های 67
شکل 5-33 پارامتر گاف برحسب انرژی برانگیختگی برای هسته­های 67
شکل 5-34 پارامتر گاف برحسب انرژی برانگیختگی برای هسته­های 68
شکل 5-35 پارامتر گاف برحسب انرژی برانگیختگی برای هسته­های 69

مقدمه

 

 

چگالی تراز هسته­ای[1] نقش بسیار مهمی در فیزیک هسته­ای دارد. طی هفتاد سال اخیر مطالعات فراوانی روی چگالی تراز هسته­ای صورت گرفته است. از چگالی تراز در فیزیک هسته­ای برای محاسبات مربوط به احتمال تسخیر[2] نوترون و پروتون استفاده می­کنند [1]. برای محاسبه سطح مقطع برخورد[3] و بررسی هسته­های مرکب[4] برانگیخته به چگالی تراز هسته­ای نیازمندیم [2و3]. همچنین چگالی تراز هسته­ای نقش مهمی در تخمین سرعت واکنش­های هسته­ای و محاسبات آماری اختر فیزیک دارد.

ترازهای انرژی هسته را می­توان به دو ناحیه انرژی، با انرژی برانگیختگی[5] پایین و انرژی برانگیختگی بالا تقسیم نمود. این تقسیم بندی به دلیل نگرش­های متفاوتی است که برای تحلیل و بررسی آنها به کار برده می­شود.

در انرژی برانگیختگی پایین فاصله میان ترازها زیاد است و ترازها به خوبی از یکدیگر مجزا هستند. در این ناحیه می­توان از روش بیناب­سنجی[6] استفاده نمود. این روش برای هسته­های سبک و یا انرژی­های پایین مورد استفاده است ]4[. هنگامی که انرژی برانگیختگی افزایش می­یابد تعداد ترکیبات درجات آزادی نوکلئونی موجب افزایش نمایی چگالی تراز هسته­ای می­شود ]5[.

تعداد ترازهای کل { {N(E)برای هسته  در شکل 1-1 رسم شده است. این شکل افزایش سریع ترازها را بر حسب انرژی نشان می­دهد ]6[.

 

تعداد صفحه : 93

قیمت : 14700تومان

 

 

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

 

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

 

پشتیبانی سایت :        ****       serderehi@gmail.com

 

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

***  *** ***

 

دانشگاه قم

 

دانشکده فنی مهندسی

 

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات

 

 

پایان نامه

 

 

عنوان:

 

بهینه سازی اجرا و پاسخ برنامه های C2C و B2C در فضای ابری با روش های توزیع، تسهیم و پیش پردازش، مطالعه موردی سیستم های انجین ایکس و وارنیش

 

 

 

استاد راهنما:

 

دکتر یعقوب فرجامی

 

 

 

 

 

یک مطلب دیگر :

 

زمستان/1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(پایان نامه مقطع ارشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

چکیده

در دنیای امروز اینترنت و مهم ترین سرویس آن وب، زندگی بشر را دچار تغییر و تحولات فراوانی کرده است. اینترنت تمام نیازهای اشخاص برای برقراری ارتباط با یکدیگر، به دست آوردن اطلاعات در هر زمینه ای، بازی و سرگرمی، آموزش و هر زمینه ای که به ذهن انسان خطور کند را فراهم می کند. اهمیت این سرویس به حدی رسیده است که همه روزه دانشمندان در حوزه ی کامپیوتر و وب به دنبال راهی برای جذب بیشتر افراد به وب هستند. تمرکز آن ها روی این زمینه است که اشخاص در مدت کوتاهی بتوانند تمام نیازهایی که هر لحظه برایشان پیش می آید را از طریق وب برطرف کنند. خوشبختانه یکی از زمینه هایی که فعالیت وب در آن بسیار گسترده و مهم شده است، مقوله ی تجارت و سیستم های تجاری است. درحال حاضر هیچ فعالیت اقتصادی وجود ندارد که نتوان از طریق وب به آن پاسخ داد. اما مساله ای که پیش می آید این است که باید سطح این خدمات تجاری بهبود پیدا کند و این بهبود به طور مستقیم با سرعت فعالیت ها در ارتباط است. در نتیجه در سال های اخیر دانشمندان تمرکز خود را روی سرعت بخشیدن به وب قرار دادند و تلاش کردند تا راهی برای سریع تر کردن وب بیابند. سرورهای وب ابزارهایی بودند که توسعه دهندگان به وسیله ی آن ها توانستند راه حل هایی برای تسریع وب پیشنهاد دهند و با پیاده سازی آن ها نتایج سودمندی را برای افراد جامعه رقم زدند. هدف از نگارش این پژوهش معرفی راهکارهای تسریع وب از طریق ابزاری به نام وب سرورها بود. در ابتدای کار مقدماتی از وب سرورها و انواع آن ها توضیح دادیم و سپس به دونوع مهم از آن ها پرداختیم. سپس نرم افزاری برای تسریع در این وب سرورها معرفی کرده و در نهایت شروع به پیاده سازی این وب سرورها کردیم. پس از نصب و اجرای آن ها عملیات تست سرعت را روی تمامی آن ها انجام داده و نتایج به دست آمده را مورد بررسی قرار دادیم.

کلمات کلیدی: اینترنت، وب، وب سرور، تسریع وب، سیستم های تجاری

فهرست مطالب

1-کلیات پژوهش 1

1-1 مقدمه 2

1-2 آشنایی با تکنولوژی وب 4

1-3 تاریخچه ی وب 5

1-3-1 1991-1980: آغاز پیشرفت های ابتدایی وب 5

1-3-2 1995-1992 رشد وب 6

1-3-3 1998-1996 تجاری سازی وب 6

1-3-5 2001-1999 دات کام، ارتقا و انفجار 7

1-3-6  2002 تا زمان حال 7

1-4  مدل های وب 9

1-5 تشریح وب 1 و دستاوردهای آن 10

1-6  تشریح وب 2 و دستاوردهای آن 10

1-6-1 مشخصه های مهم وب 2 11

1-7  تشریح وب 3 و دستاوردهای آن 14

1-8  تخمین آینده ی وب 15

1-9 بیان مساله و سوالات تحقیق 17

1-10 ضرورت انجام تحقیق 18

1-11 ساختار پژوهش 19

1-12 خلاصه ی فصل 20

2-ادبیات تحقیق 21

2-1 مقدمه 22

2-2 تعریف وب سرور 24

2-2  انواع وب سرورها 26

2-2-1  وب سرور آپاچی اچ تی تی پی سرور 28

2-2-2  وب سرور انجین ایکس 30

2-3 شتاب دهنده ای به نام وارنیش 31

2-3-1 تاریخچه 32

2-3-2 معماری 32

2-3-3 کارایی 34

2-3-4 شما این کار را اشتباه انجام می دهید 34

2-4  نرم افزارهای مبتنی بر وب 47

2-4-1 معماری و وضعیت اجرای  نرم افزارهای تحت وب 48

2-5 خلاصه فصل 50

3-روش تحقیق 51

3-1 مقدمه 52

3-2 آشنایی با لینوکس 53

3-2-1 آشنایی با توزیع اوبونتو 54

3-2-1-1 آشنایی با محیط ترمینال و کار با دستورات آن 54

3-3 اتصال به سرور از راه دور 55

3-3-1 از طریق نرم افزار پوتی و کار با محیط ترمینال اوبونتو 56

3-3-2 از طریق ریموت دسکتاپ کانکشن و کار با محیط اصلی وب سرور 58

3-4 نصب وب سرورها روی اوبونتو 60

3-4-1 نصب آپاچی 61

3-4-2 نصب انجین ایکس 65

3-4-3 نصب آپاچی- وارنیش 74

3-4-4 نصب انجین ایکس- وارنیش 79

3-5 نصب نرم افزارهای مدیریت محتوا 82

3-5-1 قابلیت های سیستم های مدیریت محتوا 82

3-5-2 انواع سیستم های مدیریت محتوای وب 85

3-5-3 مزایای سیستم های مدیریت محتوا 85

3-5-4 معایب سیستم های مدیریت محتوا 86

3-5-5 مهم ترین سیستم های مدیریت محتوای وب 87

3-6 خلاصه فصل 91

4-تست سرعت وب سرورها 92

4-1 مقدمه 93

4-2 نمایی از محیط نرم افزار نصب وب سرورها 93

4-3 وب سایت های تست سرعت بارگذاری 97

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...