تأثیر هیپنوتیزم و تمرین بدنی بر اکتساب و یادداری ... |
5.
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
فصل اول :مقدمه | |
بیان مسئله | 3 |
ضرورت و اهمیت تحقیق | 6 |
اهداف تحقیق | 7 |
اهداف ویژه | 7 |
فرضیههای تحقیق | 8 |
ملاحضات تحقیق | 8 |
تعاریف مفهومی و عملیاتی | 9 |
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق | |
تعریف یادگیری حرکتی | 11 |
تعریف هیپنوتیزم | 13 |
تاریخچه هیپنوتیزم | 15 |
هیپنوتیزم در ایران در قرن اخیر | 20 |
تفاوت هیپنوتیزم و مانیه تیزم | 21 |
نظریههای هیپنوتیزم | 22 |
نظریههای فیزیولوژیک | 22 |
نظریههای روانشناختی | 27 |
مؤلفههای هیپنوتیزم | 29 |
انواع هیپنوتیزم | 29 |
فازهای مختلف هیپنوتیزم | 30 |
مراحل دستیابی به خلسه هیپنوتیزمی | 31 |
ارتباط تلقین و یادگیری | 33 |
هیپنوتیزم به عنوان مهار مغزی | 34 |
محدودۀسنی برای انجام هیپنوتیزم درمانی | 35 |
ممنوعیت هیپنوتیزم | 35 |
هیپنوتیزم پذیری افراد | 37 |
روشهای مختلف هیپنوتیزم کردن | 38 |
کاربرد هیپنوتیزم در ورزش | 41 |
تصویر سازی هیپنوتیزمی | 48 |
عنوان | صفحه |
جمع بندی کلی | 48 |
فصل سوم : روش تحقیق | |
جامعه آماری | 52 |
جامعه آماری و نمونه آماری | 52 |
متغیرهای تحقیق | 53 |
ابزار مورد استفاده | 53 |
روش اجرا | 53 |
محدودیتهای پژوهش | 54 |
روش آماری | 54 |
فصل چهارم : یافته های تحقیق | |
توصیف اطلاعات | 57 |
بررسی توصیفی دادها | 57 |
تجزیه و تحلیل اطلاعات | 57 |
آزمون فرضیههای تحقیق | 60 |
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری | |
خلاصه تحقیق | 71 |
نتایج تحقیق | 71 |
بحث و بررسی نتایج | 72 |
پیشنهادات برای تحقیقات آینده | 75 |
پیشنهادات کاربردی | 75 |
منابع | 77 |
فهرست جداول
یک مطلب دیگر :
عنوان | صفحه |
جدول (4-1)مربوط به توانایی تصویر سازی شرکت کنندگان | 57 |
جدول (4-2)آمارههای توصیفی متغییر وابسته در مراحل مختلف | 58 |
جداول(4-3)مربوط به آزمون کلموگروف اسمیرنف | 59 |
جدول(4-4)آزمون t همبسته وابسته اجرای مهارت یک خم کشتی در گروه هیپنوتیزم | 60 |
جدول(4-5)آزمون t همبسته وابسته اجرای مهارت یک خم کشتی در گروه تمرین بدنی | 61 |
جدول(4-6)آزمونt همبسته وابسته اجرای مهارت یک خم کشتی در گروه هیپنوتیزم و تمرین بدنی | 62 |
جدول(4-7)آزمون t همبسته وابسته یادگیری مهارت یک خم کشتی در گروه هیپنوتیزم | 63 |
جدول(4-8)آزمون t همبسته وابسته به یادگیری مهارت یک خم کشتی در گروه تمرین بدنی | 64 |
جدول(10-4)آزمون t همبسته وابسته به یادگیری مهارت یک خم کشتی در گروه تمرین بدنی و هیپنوتیزم | 65 |
جدول (11-4) نتایج ازمون تحلیل واریانس عاملی در مرحله اکتساب مهارت یک خم کشتی | 66 |
جدول 12-4 نتایج آزمون تعقیبی توکی در مقایسه تغییرات گروه ها بین پیش آزمون و اکتساب مهارت یک خم کشتی | 67 |
جدول (13-4) نتایج ازمون تحلیل واریانس عاملی در مرحله یادداری | 68 |
جدول (14-4) نتایج آزمون توکی در مقایسه تغییرات بین گروه ها بین گیش آزمون ئ یادداری مهارت یک خم کشتی | 69 |
فهرست نمودارها
عنوان | صفحه |
نمودار(4-1)مقایسه پیش آزمون و اکتساب مهارت یک خم کشتی در گروه هیپنوتیزم | 60 |
نمودار(4-2)مقایسه پیش آزمون و اکتساب مهارت یک خم کشتی گروه تمرین بدنی | 61 |
نمودار(4-3)مقایسه پیش آزمون و اکتساب مهارت یک خم کشتی گروه هیپنوتیزم و تمرین بدنی | 62 |
نمودار (4-4)مقایسه پیش آزمون و یادداری مهارت یک خم کشتی گروه هیپنوتیزم | 63 |
نمودار (4-5)مقایسه پیش آزمون و یادداری مهارت یک خم کشتی گروه تمرین بدنی | 64 |
نمودار (4-6)مقایسه پیش آزمون و یادداری مهارت یک خم کشتی گروه تمرین بدنی و هیپنوتیزم | 65 |
مقدمه:
یکی از زمینههای علوم ورزشی که در سالهای اخیر موجب ارتقای کیفیت عملکرد ورزشکاران و ثبت رکوردهای بهتر و برتری آنها در رقابتها شده است علم روانشناسی ورزشی است.روانشناسی ورزش به عنوان یکی از شاخههای علوم تربیت بدنی و ورزشی سعی دارد به سؤالات مربوط به رفتار بشر در حوزه ورزش پاسخ دهد.
برای بهبود در اجرای مهارتهای ورزشی و در نهایت موفقیت ورزشی که هدف تمام مربیان و معلمان ورزشی و ورزشکاران است،علاوه بر جنبههای جسمانی و اصول بیومکانیکی،عوامل روانی نیز وجود دارند وبایستی مورد توجه قرار گیرند.روانشناسی ورزش از یافتههای روانشناسی برای مطالعه رفتار حرکتی استفاده میکند و به یادگیری حرکتی و اجرا توجه دارد و عوامل روانشناختی مؤثر بر یادگیری،اجرا و مهارتهای حرکتی را بررسی میکند
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-08-07] [ 11:28:00 ب.ظ ]
|