تأثیر هیپنوتیزم و تمرین بدنی بر اکتساب و یادداری ... |
![]() |
5.
فهرست مطالب
| عنوان | صفحه |
| فصل اول :مقدمه | |
| بیان مسئله | 3 |
| ضرورت و اهمیت تحقیق | 6 |
| اهداف تحقیق | 7 |
| اهداف ویژه | 7 |
| فرضیههای تحقیق | 8 |
| ملاحضات تحقیق | 8 |
| تعاریف مفهومی و عملیاتی | 9 |
| فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق | |
| تعریف یادگیری حرکتی | 11 |
| تعریف هیپنوتیزم | 13 |
| تاریخچه هیپنوتیزم | 15 |
| هیپنوتیزم در ایران در قرن اخیر | 20 |
| تفاوت هیپنوتیزم و مانیه تیزم | 21 |
| نظریههای هیپنوتیزم | 22 |
| نظریههای فیزیولوژیک | 22 |
| نظریههای روانشناختی | 27 |
| مؤلفههای هیپنوتیزم | 29 |
| انواع هیپنوتیزم | 29 |
| فازهای مختلف هیپنوتیزم | 30 |
| مراحل دستیابی به خلسه هیپنوتیزمی | 31 |
| ارتباط تلقین و یادگیری | 33 |
| هیپنوتیزم به عنوان مهار مغزی | 34 |
| محدودۀسنی برای انجام هیپنوتیزم درمانی | 35 |
| ممنوعیت هیپنوتیزم | 35 |
| هیپنوتیزم پذیری افراد | 37 |
| روشهای مختلف هیپنوتیزم کردن | 38 |
| کاربرد هیپنوتیزم در ورزش | 41 |
| تصویر سازی هیپنوتیزمی | 48 |
| عنوان | صفحه |
| جمع بندی کلی | 48 |
| فصل سوم : روش تحقیق | |
| جامعه آماری | 52 |
| جامعه آماری و نمونه آماری | 52 |
| متغیرهای تحقیق | 53 |
| ابزار مورد استفاده | 53 |
| روش اجرا | 53 |
| محدودیتهای پژوهش | 54 |
| روش آماری | 54 |
| فصل چهارم : یافته های تحقیق | |
| توصیف اطلاعات | 57 |
| بررسی توصیفی دادها | 57 |
| تجزیه و تحلیل اطلاعات | 57 |
| آزمون فرضیههای تحقیق | 60 |
| فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری | |
| خلاصه تحقیق | 71 |
| نتایج تحقیق | 71 |
| بحث و بررسی نتایج | 72 |
| پیشنهادات برای تحقیقات آینده | 75 |
| پیشنهادات کاربردی | 75 |
| منابع | 77 |
فهرست جداول
یک مطلب دیگر :
| عنوان | صفحه |
| جدول (4-1)مربوط به توانایی تصویر سازی شرکت کنندگان | 57 |
| جدول (4-2)آمارههای توصیفی متغییر وابسته در مراحل مختلف | 58 |
| جداول(4-3)مربوط به آزمون کلموگروف اسمیرنف | 59 |
| جدول(4-4)آزمون t همبسته وابسته اجرای مهارت یک خم کشتی در گروه هیپنوتیزم | 60 |
| جدول(4-5)آزمون t همبسته وابسته اجرای مهارت یک خم کشتی در گروه تمرین بدنی | 61 |
| جدول(4-6)آزمونt همبسته وابسته اجرای مهارت یک خم کشتی در گروه هیپنوتیزم و تمرین بدنی | 62 |
| جدول(4-7)آزمون t همبسته وابسته یادگیری مهارت یک خم کشتی در گروه هیپنوتیزم | 63 |
| جدول(4-8)آزمون t همبسته وابسته به یادگیری مهارت یک خم کشتی در گروه تمرین بدنی | 64 |
| جدول(10-4)آزمون t همبسته وابسته به یادگیری مهارت یک خم کشتی در گروه تمرین بدنی و هیپنوتیزم | 65 |
| جدول (11-4) نتایج ازمون تحلیل واریانس عاملی در مرحله اکتساب مهارت یک خم کشتی | 66 |
| جدول 12-4 نتایج آزمون تعقیبی توکی در مقایسه تغییرات گروه ها بین پیش آزمون و اکتساب مهارت یک خم کشتی | 67 |
| جدول (13-4) نتایج ازمون تحلیل واریانس عاملی در مرحله یادداری | 68 |
| جدول (14-4) نتایج آزمون توکی در مقایسه تغییرات بین گروه ها بین گیش آزمون ئ یادداری مهارت یک خم کشتی | 69 |
فهرست نمودارها
| عنوان | صفحه |
| نمودار(4-1)مقایسه پیش آزمون و اکتساب مهارت یک خم کشتی در گروه هیپنوتیزم | 60 |
| نمودار(4-2)مقایسه پیش آزمون و اکتساب مهارت یک خم کشتی گروه تمرین بدنی | 61 |
| نمودار(4-3)مقایسه پیش آزمون و اکتساب مهارت یک خم کشتی گروه هیپنوتیزم و تمرین بدنی | 62 |
| نمودار (4-4)مقایسه پیش آزمون و یادداری مهارت یک خم کشتی گروه هیپنوتیزم | 63 |
| نمودار (4-5)مقایسه پیش آزمون و یادداری مهارت یک خم کشتی گروه تمرین بدنی | 64 |
| نمودار (4-6)مقایسه پیش آزمون و یادداری مهارت یک خم کشتی گروه تمرین بدنی و هیپنوتیزم | 65 |
مقدمه:
یکی از زمینههای علوم ورزشی که در سالهای اخیر موجب ارتقای کیفیت عملکرد ورزشکاران و ثبت رکوردهای بهتر و برتری آنها در رقابتها شده است علم روانشناسی ورزشی است.روانشناسی ورزش به عنوان یکی از شاخههای علوم تربیت بدنی و ورزشی سعی دارد به سؤالات مربوط به رفتار بشر در حوزه ورزش پاسخ دهد.
برای بهبود در اجرای مهارتهای ورزشی و در نهایت موفقیت ورزشی که هدف تمام مربیان و معلمان ورزشی و ورزشکاران است،علاوه بر جنبههای جسمانی و اصول بیومکانیکی،عوامل روانی نیز وجود دارند وبایستی مورد توجه قرار گیرند.روانشناسی ورزش از یافتههای روانشناسی برای مطالعه رفتار حرکتی استفاده میکند و به یادگیری حرکتی و اجرا توجه دارد و عوامل روانشناختی مؤثر بر یادگیری،اجرا و مهارتهای حرکتی را بررسی میکند
فرم در حال بارگذاری ...
|
[چهارشنبه 1399-08-07] [ 11:28:00 ب.ظ ]
|



