طراحی سایت خبری
هشتگ موثر در اینستاگرام
متقاعد کردن مشتری
ولید محتوا تجارت الکترونیک
کسب سود بیشتر از آنلاین شاپ
برندسازی شرکتی
خرید از فروشگاه آنلاین
افزایش فروش در تلگرام
افزایش درآمد آنلاین
بهینهسازی اینستاگرام و ایجاد پایگاه مشتریان
کپینویسی که باید دانست
شش مرحله طلایی برای کسب سود بیشتر از تلگرام
بازاریابی ویدئویی موفق چگونه است؟
مراحل بهینه سازی برای الگوریتم RankBrain
هفت تکنیک حرفه ای بازاریابی اینستاگرام
ایجاد پایگاه مشتریان وفادار برای فروشگاه آنلاین
افزایش بازدید و فروش موثر در تلگرام
هفت تکنیک برند سازی حرفه ای آنلاین شاپ
راهنمای جامع و کامل تبلیغات در سایت
Google بهترین راه ها برای دانلود فیلم از
هفت مرحله طلایی برای افزایش درآمد اینستاگرام
گامهای مهم برای بهینهسازی بازاریابی دیجیتال
بهینه سازی صفحه اینستاگرام با ابزار تجزیه و تحلیل
طراحی وب سایت شرکتی زیباتر
آشنایی با موثرترین روش های تبلیغاتی
جذب مخاطب در آنلاین شاپ ها
مراحل کاربردی استفاده از URL Inspection
بازاریابی موفق در تلگرام
پنج ابزار رایگان گوگل برای بازاریابی اینترنتی
19 نکته طلایی برای بهینه سازی SEO
هفت تکنیک اصولی خرید مجدد از اینستاگرام
تکنیک های مختلف برای بهبود رتبه وب مشابه
بهینه سازی با استفاده از اینفلوئنسرها
مراحل مهم و اساسی برای کار لینوکس
هفت گام موثر برای بهبود طراحی و مدیریت وب سایت
هفت مرحله طلایی برای ایجاد یک برند موثر
6 مرحله طلایی برای بهینه سازی مقالات
بهینهسازی بازاریابی اینترنتی
ایجاد ویکی پدیا بدون دانش فنی در گوگل
نکات ارزشمند بهینه سازی طراح تجربه کاربر
نحوه خرید یک حساب Google AdWords
افزایش فروش در فروشگاه های آنلاین
کاربردی برای طراحی یک نشان موثر
کسب سود بیشتر از وب سایت
هبود پشتیبانی مشتری
چهار مرحله برای فروش موثر
7 گام برای افزایش فروش برای تلگرام
نکات کلیدی برای کپی رایتینگ موثر
بهینه سازی موفق در طراحی وب سایت
جذب مخاطب برای وب سایت
تغییر مسیر تجربیات کاربر
افزایش ترافیک آنلاین شاپ ها
درک آژانس تبلیغاتی
کاهش رها شدن سبد خرید
مراحل طلایی راه اندازی موفقیت آمیز وبلاگ روزانه
افزایش فروش برای تلگرام
کلیک بر روی تبلیغات و رازهایی آن
درک پیوند PBN که باید بدانید
نوشتن یک داستان خنده دار به همراه 19 نکته طلایی
آژانس تبلیغاتی و بازاریابی در ایران
تفاوت بین وبلاگ و بلاگ
بهینه سازی در طراحی سایت
افزودن پیوند به استوری اینستاگرام
بهینه سازی تم آموزشی وردپرس
استراتژیهایی برای بهبود زندگی ایرانیان
کسب سود بیشتر برای اینستاگرام
برای بهینه سازی آموزش نرم افزار
عوامل مهم برای بهینه سازی و وفاداری مشتری
ایجاد طراحی لوگو جعبه
بهینه سازی استراتژی های تبلیغات
درآمد سایت
ارتقا سایت در گوگل
افزایش رتبه سایت
طراحی سایت
مشاوره سئو
تولید محتوا
افزایش مشتریان سایت
روش قطعی افزایش فروش
افزایش درآمد سایت
افزایش فروش آنلاین
تبلیغات فروشگاه اینترنتی
افزایش فروش آنلاین شاپ
افزایش سئو سایت
بهینه سازی سایت
بهینه سازی رزرو پرواز
افزایش بازدیدکنندگان سایت
نکات فروشگاه اینترنتی
بهبود رتبه سایت در گوگل
افزایش رتبه سایت در گوگل
دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی اینترنتی
بالا بردن کیفیت محتوای سایت
بازاریابی محتوا
کسب درآمد از سئو
سریعترین روش
دامین آتوریتی تضمینی
آموزش سئو
رپورتاژ آگهی
بهینه سازی طراحی لوگو
بازاریابی آنلاین
بالا بردن کیفیت محتوا
سوددهی سایت خودرو
بک لینک
لینکسازی
کسب درآمد
بازاریابی محتوایی
افزایش مشتری و درآمد سایت
فروش آنلاین
افزایش ترافیک
کسب درآمد از طریق وب سایت
تبلیغات اینترنتی
تقویت سئو سایت
سئو تکنیکال
استراتژی سئو
افزایش ترافیک سایت
افزایش بازدید سایت
کسب درآمد سایت
بازاریابی
سئو سایت تضمینی
بهبود رتبه
افزایش سرعت سایت
بالا بردن سئو سایت وردپرس
تجربیات فروش اینترنتی
فروش اینترنتی موفق
تبلیغات
افزایش فروش اینترنتی
بهترین روش های بازاریابی ای
سئو سایت
سوددهی سایت
دیجیتال
افزایش ورودی گوگل
افزایش درآمد آنلاین شاپ
فروشگاه اینترنتی
افزایش مشتری و درآمد
افزایش دامین آتوریتی تضمینی
سریعترین روش افزایش
بهترین روش های بازاریابی اینترنتی
افزایش مشتری
راهکار های بالا بردن کیفیت محتوای سایت
افزایش درآمد
ارتقا سایت
کسب درآمد از طریق وب
بهترین روش برای فروش آنلاین و اینترنتی
ترافیک سایت
کیفیت محتوای سایت
افزایش فروش
طراحی سایت خبری هواداران
افزایش فروش در اینستاگرام
بهینه سازی سئو
تبلیغات فروشگاه اینترنتی موفق
بهبود رضایت مشتری در فروشگاه های آنلاین
یک بازاریاب محتوای موفق باشید
بهبود مدیریت تبلیغات در ایران و جهان
تایید ایمیل مشتری در ووکامرس
بهبود امنیت و عملکرد وب سایت شما
آموزش حرفه ای بازاریابی ایمیلی
تجزیه و تحلیل سایت با استفاده از یک ابزار مهم
بهینه سازی حضور آنلاین شما
موفقیت در بازاریابی آنلاین
انتخاب میزبان مناسب برای سایت شما
بهینه سازی فروشگاه آنلاین خود برای حداکثر سود
تجزیه و تحلیل آمار اینستاگرام
بهینه سازی تجربه وردپرس
بازنویسی محتوا و بهینه سازی
افزایش فروش برای فروشگاههای آنلاین
بهینهسازی استفاده از کدهای تخفیف
شناخت مهمترین جنبه های سئو در تولید محتوا
افزایش بازدید از تلگرام
بهینه سازی وب سایت شما
دوره جامع سئو جادویی
بهینه سازی بازاریابی
رتبه بندی مجدد یک سایت با مشکلات ثابت
کسب سود بیشتر برای وب سایت
طراحی فرم ورود اطلاعات
رضایت مشتری در تلگرام
افزایش بازدید وب سایت
پخش زنده در اینستاگرام
طراحی یک وب سایت تجاری برا تجربه کاربری مثبت
طراحی اپلیکیشن اندروید
تبلیغات موثر در بازار در توسعه کسب و کار
بازاریابی فروشگاه آنلاین
بهینه سازی بک لینک
انتخاب کلمات کلیدی در سئو برای تازه کارها
با این حال، بازده استیبل کوین بستگی داردروی سکه انتخابی و نوع سپرده شما.
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شودتکه هایی از متن به عنوان نمونه :چكیدههدف اساسی این مطالعه بررسی ضرورت تاسیس دادگاههای تخصصی دعاوی بیمه ای در قوه قضائیه میباشد. براساس پژوهش توصیفی از نوع علی _ مقایسه ای (پس رویدادی) ، پس از اجرای پرسشنامه محقق ساخته در مقیاس لیكرت و در دو گروه مستقل ( 192 پرونده دعاوی بیمه ای در شورای حل اختلاف و 192 پرونده دعاوی بیمه ای درقوه قضائیه ) و تحلیل داده ها با نرم افزار spss و از طریق آزمون test _ t تك نمونه ای ؛ نتایج نشان داد كه تفاوت معناداری بین میانگین دو ساز و كار قضایی و غیر قضایی در مدیریت دعاوی بیمه ای و حل و فصل آنها وجود دارد. نتایج آزمون آماری همچنین نشان داد كه از نظر افراد مراجعه كننده به شوراهای حل اختلاف و مراجع قضایی جهت دریافت خسارت بیمه ، نحوه و روند بررسی پرونده ها و ارائه خدمات در قوه قضائیه بهتر می باشد و این فرضیه تحقیق یعنی تاسیس دادگاهها و شعب تخصصی دعاوی بیمه ای در قوه قضائیه را تائید مینماید.مقدمهدر همه جای دنیا اشاعه بیمه همزمان با ازدیاد خطر بوده است. دنیای فعال کنونی، پیشرفت تکنولوژی و سرعت سرسام آور این پیشرفت و آسیب های ناشی از آن ؛ همواره انسان را به سوی دستیابی و ایجاد امنیت و آرامش سوق داده است و یافتن راه حل هایی که بتواند انسان را جهت دستیابی به اهداف آرمان گرایانه اش در این دنیا توانا سازد ، وی را به خلق ضمانتی جهت حفظ مال و جان خود و در صورت ایجاد خسارت به دیگران، به جبران آن خسارت توانا ساخته است؛ که این مخلوق را بیمه نامیده اند. در اصطلاح حقوقی و در ماده یک قانون بیمه در ایران آمده ست ، بیمه عقدی است که بموجب آن یک طرف تعهد میکند در ازاء پرداخت وجه و یا وجوهی از طرف دیگر در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده و یا وجه معینی بپردازد[1]. بیمه فقط یک بعد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حقوقی را شامل نمیشود بلکه تاریخ بیمه از سازوکارهای اخلاقی شروع شده و تابعی از شرایط زمان و اقتضاعات مکانی و امکانات است. لذا بحث بیمه ؛ اخلاقی و فرهنگی و مشارکت در تامین آسایش و آرامش جامعه است.با توجه به گستردگی بیمه و ارتباط تقریبا اکثریت جامعه با آن ، ضرورت پرداختن ویژه در امور قضایی مرتبط با دعاوی بیمه ای جدی تر ازگذشته و به عنوان نیاز روز مطرح شده است. قانون این اختیار را به رییس قوه قضاییه داده است که باتوجه به نیاز و ضرورت و در جهت رسیدگی سریع و تخصصی به جرایم ، به تشکیل دادگاه ها و یا دادسرای های جرایم خاص در استان ها یا مناطق خاص اقدام کند( بروجردی عبده، 1381)[2]. در این راستا به نظر می رسد که با توجه به نگاه گسترده قوانین به جرایم حوزه مدنی و مسوولیت های افراد در تخلفات مرتبط با آن و خصوصا بیمه ، دادگاه های خاص دعاوی بیمه ای ایجاد شود تا شاید در کنار رسیدگی به تخلفات جدی در
این حوزه به برخی بی اخلاقی های حرفه ای در این حوزه پایان دهد و رسیدگی ها به این تخلفات با تمرکز و تخصصی شدن سامان یابد.
با توجه به مطالب فوق، این مطالعه درصدد یافتن پاسخ به این سوال اساسی است که آیا تاسیس دادگاههای خاص دعاوی بیمه ای در قوه قضائیه ضروری به نظر می رسد یا خیر؟
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان عالیترین سند حقوقی کشور، طی اصول متعدد به امر قضا پرداخته و مبادرت به تبیین راهکارهایی جهت دسترسی به دستگاه قضایی مستقل، دادخواهی برای همه افراد جامعه و تساوی عموم در برابر قانون، قانونی بودن جرائم و مجازاتها نموده و حقوق متعدد شخصی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، قضایی، فکری و گروهی و غیره را برای افراد قائل شده است[3] (ساعد وكیل و عسگری، 1387).دستیابی به اهداف مذکور در قانون اساسی و عدالت فراگیر، نیازمند برخورداری از مراجع قضاوتی منسجم، مستقل، پیشرفته و هماهنگ با شرایط و نیازهای جامعه میباشد که بتوانند وظایف و اختیارات محوله قانونی را به نحو احسن اجرا و برقراری عدالت در تمامی سطوح جامعه را به منصه ظهور برساند.قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی اصلی امر قضا، دارای سازمان و تشکیلات گستردهای جهت اجرای عدالت و اقامه حدود الهی از طریق اعمال قوانین، رسیدگی به تظلمات و صدور حکم و نظارت بر حسن اجرای آن و مجازات مرتکبین جرائم مختلف و پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین میباشد. در این میان قانونگذار با توجه به شرایط جامعه، ایجاد مراجعی جهت رسیدگی تخصصی به امور خاص و مصرح در قانون را پیشبینی نموده است که خارج از تشکیلات قوه قضاییه بوده و به انجام امور محوله میپردازند[4]( هاشمی ، 1383) .هرکدام از مراجع قضایی، مستقیم یا غیرمستقیم با دعاوی بیمهای در ارتباط هستند. برای مثال با اینکه مراجع جزایی، قراردادهای بیمهای و تعهدات بیمهگر را به طور مستقیم ارزیابی نمیکنند و این مراجع مدنی (حقوقی) هستند که تفسیر قراردادها و الزام بیمهگران به اجرای تعهدات را دنبال میکنند؛ اما در همان مراجع جزایی نیز به دلیل حضور بیمهگر در فرآیند تصفیه خسارات بدنی (دیه)، بیمهگران باید در مقابل این مراجع پاسخگو باشند و بخش مهمی از تعهدات خود را پرداخت و مرجع قضایی را مستحضر نمایند و گاه در جلسات دادسرا یا دادگاه جزایی حضور یابند. اما این ارتباط حقوقی، در عین اهمیت، متفاوت با بحث صلاحیت مراجع مذکور است. در بحث صلاحیت، سخن از شناسایی مرجعی است که تکلیف دارد به دعاوی اقامه شده علیه بیمهگر رسیدگی کند و در صورت اثبات ارکان دعوا، حکم مستقیم، له یا علیه بیمهگر
یک مطلب دیگر :
اسکیما چیست و چگونه با آن سایتمان را نشانهگذاری کنیم؟
صادر کند. در این معنا، دادگاههای مدنی (عمومی حقوقی) و شوراهای حل اختلاف در اولویت هستند.
به این عنوان که جز در مورد بیمههای دولتی، دعاوی تا مبلغ 5 میلیون تومان در صلاحیت شوراهای حل اختلاف است و اگر خواسته دعوا بیشتر از این مبلغ باشد، به دادگاه مدنی ارجاع میشود[5] (قانون شوراهای حل اختلاف، 1387) . البته در دعاوی مربوط به خسارات مالی و جبران زیان وارده به وسیله نقلیه، برحسب ماده 17 قانون اصلاح قانون بیمه اجباری دارندگاه وسایل نقلیه موتوری … (1387) کمیسیونی پیشبینی شده است ولی به دلیل عدم تشکیل آن در برخی حوزههای قضایی، این دعاوی نیز در دادگستری متمرکز شده و رسیدگی میشوند.در طی سالیان اخیر دعاوی بیمه ای و جرایم مرتبط با آن بر اساس تعریفی که از پیش انجام شده است به صورت سنتی حل و فصل ومورد رسیدگی قرار میگرفته است اما با توجه به گستردگی دعاوی بیمه ای و جرایم مرتبط ، به نظر می رسد که ضرورت دارد در فضای تخصصی گرایی دادسراها و دادگاه ها نگاهی ویژه به مقوله دعاوی بیمه صورت گیرد .هرچند در حال حاضر دعاوی بیمه ای در دادگاههای عمومی مورد رسیدگی قرار میگیرد اما به نظر میرسد که جدا سازی رسیدگی به این دعاوی موضوعی باشد که می تواند جدی تر از گذشته مطرح شود .با توجه به سیاست های اخیر قوه قضاییه در مورد تخصص گرایی در رسیدگی های قضایی و تشکیل دادسراهای تخصصی مانند دادسرای فرهنگ و رسانه و سایر دادسراهای مرتبط ،توجه به جرایم این حوزه (دعاوی بیمه) نیز باید بیش ازپیش مورد تاکید صاحبنظران آن قرار گیرد .
هرچند در قانون مدنی ایران از عقد بیمه به عنوان یکی از عقود معین نامی برده نشده است اما امروزه کمتر حقوقدانی را میتوان یافت که اهمیت این عقد را کمتر از عقود معین بداند. قرارداد بیمه چه از لحاظ وسعت موضوعی، چه از لحاظ کمیت بیمهشدگان به عنوان یکی از طرفین قرارداد و چه از لحاظ بودجهای که در اجرای این قراردادها ردوبدل میشود جایگاهی بس خطیر و حساس در نظام اجتماعی و اقتصادی کشورمان دارد[6](ایزدپناه، 1386) . در این وضعیت به نظر میرسد اختلاف بین دستاندرکاران مسائل بیمهای، از مسائل صنفی گرفته تا موافق نبودن طرفین در میزان خسارات وارده و مبلغی که باید توسط شرکت بیمهگر جبران شود « نمک » حوزه بیمه است. مرجع دادخواهی بابت این اختلافات نیز نظام قضایی است.در برخی موارد قوانین مراجع اداری را نیز برای رفع و رجوع این اختلافات صالح دانستهاند. با این وجود حقوقدانان توصیه میکنند که در صورت بروز اختلاف طرفین سعی کنند با روشهای مذاکره، داوری و ارجاع به کارشناس مسئله را حل کنند که هم خودشان زودتر به حقشان برسند و هم از هزینههای جامعه بکاهند[7] (شمس، 1386)فرهنگ قضایی در ارزیابی حق دادخواهی مهم است و به همین دلیل در قانون برنامه پنجم توسعه (برای سال های 1390 الی 1394)، قوه قضاییه متولی توسعه فرهنگ حقوقی قضایی و منظم کردن آن شده است. البته این امر تنها با قوه قضاییه نیست بلکه نهادهای دیگر نیز باید همراهی کنند. به طور کلی میتوان گفت که اهمیت دادخواهی و تعیین آن به عنوان یکی از وجوه زندگی، مورد غفلت قرار گرفته و به همین دلیل است که انواع قراردادها و مناسبات حقوقی دیگر، با بینظمی همراه است و اختلافات متعددی را باعث میشود. اگر اینگونه به حق دادخواهی توجه شود و نه اینکه تنها آن را در استماع دعاوی یا حق دسترسی به دادگاه بیطرف محدود کنیم، باید گفت که قوه قضاییه تا تحقق این حق، راهی طولانی خواهد داشت.قراردادهای بیمهای با توجه به نظارت بیمه مرکزی و تعیین شرایط عمومی و نمونهای که این مرجع پیشنهاد میکند و باید رعایت شوند، در بسیاری از موارد ابهام ندارند و در موارد ابهام نیز، رویه بیمهگران بر عدم پرداخت خسارت نیست بلکه در موارد اختلاف، یکی از ارکان دعوا ثابت نبوده یا تردید حقوقی وجود داشته است که میتوان با تعیین راهکار حل اختلاف درونی، به حل آن امیدوار بود. یکی از راهکارهایی که مغفول مانده، این است که بیمه مرکزی در آییننامه شماره 71 یا با وضع آییننامه دیگر باید با تشکیل کارگروه، موارد عمده اختلافی را تعیین و پاسخ آن را مقرر دارد تا بیمهگران در موارد مشابه، برآن اساس اقدام کنند و نیازی به طرح دعوا در مراجع قضایی نباشد[8](حیاتی، 1383). اما مواردی نیز وجود دارد که برای حل آنها دخالت و حضور مراجع قانونی و قضایی الزامی می باشد . بنابراین تشکیل دادگاه و دادسرای ویژه دعاوی بیمه ای میتواند راه را برای کم کردن حاشیه ها و سرعت عمل در رسیدگی به پرونده های مرتبط دوچندان کند.
1-4-1- هدف کلی :بررسی ضرورت تاسیس دادگاه های تخصصی دعاوی بیمه ای در قوه قضائیه
1-4-2- هدف کاربردی :
1-5- فرضیه پژوهشیتاسیس دادگاه هاو شعب تخصصی دعاوی بیمه ای در قوه قضائیه ضروری می باشد.
1-6- سوالات پژوهشی
فرم در حال بارگذاری ...
این بخش تنها می تواند توسط جاوا اسکریپت نمایش داده شود.
فید نظر برای این مطلب