2-5-1- مقایسه هوش عاطفی و عقلی………………………………………………………………… 17
2-5-2- رابطه هوش عاطفی و اثربخشی مدیران…………………………………………………… 18
2-5-3- مفاهیم اساسی هوش عاطفی ازدیدگاه مایر و سالووی…………………………………….. 18
2-5-4- مفاهیم اساسی هوش عاطفی ازنظر بار – آن……………………………………………… 20
2-6- هوش فرهنگی…………………………………………………………………………………… 24
2-6-1- تعریف هوش فرهنگی………………………………………………………………………. 24
2-6-2- ابعاد هوش فرهنگی…………………………………………………………………………. 25
2-6-3- اجزای هوش فرهنگی………………………………………………………………………. 25
2-7- هوش عاطفی……………………………………………………………………………………. 26
2-7-1- تعریف هیجان……………………………………………………………………………….. 29
2-7-2- تعریف هوش هیجانی دانیل گولمن…………………………………………………………. 29
2-7-3- ابعاد هوش هیجانی………………………………………………………………………….. 29
2-7-4- رابطه هوش عاطفی و شخصیت……………………………………………………………. 30
2-7-5- جذابیت هوش هیجانی……………………………………………………………………….. 30
2-7-6- هوش عاطفی و بهره هوشی………………………………………………………………… 31
2-7-7- اندازه گیری هوش هیجانی………………………………………………………………….. 31
2-7-8- اهمیت هوش هیجانی………………………………………………………………………… 32
2-7-9- گسترش هوش هیجانی………………………………………………………………………. 33
2-7-10- رابطه هوش هیجانی با هوش فرهنگی……………………………………………………. 33
2-7-11- آموزش هوش هیجانی……………………………………………………………………… 34
2-7-12- مبانی هوش هیجانی ……………………………………………………………………….. 34
بخش دوم: فرهنگ سازمانی یادگیرنده
2-2-1-مقدمه …………………………………………………………………………………………. 35
2-2-2- تعریف فرهنگ………………………………………………………………………………. 35

پایان نامه

 

2-2-3- تعریف فرهنگ سازمانی …………………………………………………………………… 36
2-2-4- مدل های رایج فرهنگ ……………………………………………………………………. 36
2-2-5- ویژگی های فرهنگ سازمانی ……………………………………………………………… 37
2-2-6- نقش و كاركرد های فرهنگ در سازمان …………………………………………………… 38
2-2-7- شكل گیری فرهنگ سازمانی …………………………………………………………….. 38
2-2-8- انواع فرهنگ سازمانی …………………………………………………………………… 39
2-2-9- سطوح فرهنگ سازمانی شاین…………………………………………………………….. 40
2-2-10- مفهوم سازمان یادگیرنده …………………………………………………………………. 42
2-2-10-1- تعریف سازمان…………………………………………………………………………. 42
2-2-10-2- تعریف یادگیری…………………………………………………………………………. 42
2-2-10-3- تعریف سازمان یادگیرنده………………………………………………………………. 42
2-2-11- ابعاد سازمان یادگیرنده…………………………………………………………………….. 43
2-2-12- ساختار سازمان یادگیرنده………………………………………………………………….. 43
2-2-13- تاثیر ارزش بر فرهنگ سازمانی………………………………………………………….. 44
2-2-14- مدیریت ساز مان های یادگیرنده…………………………………………………………… 44
2-2-15- تاریخچه سازمان یادگیرنده………………………………………………………………… 44
2-2-16- قواعد كلی در سازمان های یادگیرنده……………………………………………………… 45
بخش سوم: هوش هیجانی و فرهنگ سازمانی یادگیرنده
2-3-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………. 47

یک مطلب دیگر :

 
 

2-3-2- خودآگاهی و فرهنگ سازمانی یادگیرنده…………………………………………………… 47
2-3-3- فرهنگ سازمانی یادگیرنده…………………………………………………………………. 47
2-3-3-1- ویژگی های فرهنگ سازمانی یادگیرنده………………………………………………… 48
2-3-4- تاریخچه پست…………………………………………………………………………………. 50
2-3-4-1- اداره كل پست استان آذربایجان شرقی……………………………………………………. 50
بخش چهارم:پیشینه تحقیق
2-4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………… 51
2-4-2- تحقیقات انجام شده در داخل وخارج………………………………………………………….. 51
2-4-2-1- تحقیقات انجام شده در داخل كشور………………………………………………………… 51
2-4-2-2- تحقیقات انجام شده در خارج كشور………………………………………………………. 51
2-4-3- انواع مدل های هوش عاطفی ………………………………………………………………… 52
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………. 53
3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………….. 54
3-3- جامعه و نمونه آماری……………………………………………………………………………. 54
3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………… 54
3-5- پایایی و روایی ابزار سنجش……………………………………………………………………. 55
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده های آماری………………………………………………………….. 56
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات
4-1-مقدمه………………………………………………………………………………………………. 57
4-2- بخش اول: آمار توصیفی…………………………………………………………………………. 58
4-3- بخش دوم: آمار توصیفی………………………………………………………………………… 60
4-4- بخش سوم: آزمون فرضیه ها …………………………………………………………………… 64
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1- مقدمه ……………………………………………………………………………………………… 68
5-2- نتیجه گیری……………………………………………………………………………………….. 68
5-3- پیشنهاد ها………………………………………………………………………………………… 69
5-4- محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………. 69
منابع و ماخذ ……………………………………………………………………………………………. 71
پیوست ها………………………………………………………………………………………………… 76
چکیده:
مدیران اثربخش و موفق به قابلیت های عاطفی افراد توجه دارند و در ارتباطات خود به خوبی می توانند عواطف و احساسات دیگران را درك كنند و متناسب با آن عكس العمل نشان دهند و در یك كلام از هوش عاطفی بالایی برخوردارند و همین توانایی باعث می شود تا یك جو سازمانی مناسب برای پرورش بیشتر استعداد كاركنان ایجاد شود و در نهایت منجر به فراهم شدن شرایطی به منظور پیاده سازی فرهنگ سازمانی یادگیرنده در سازمان هایی گردد كه به عنوان مزیت رقابتی در دنیای رقابتی امروز مطرح می باشد.
هدف از این تحقیق بررسی تاثیر هوش عاطفی مدیران بر فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره كل پست استان آذربایجان شرقی است. چهار چوب نظری مورد استناد در تحقیق حاضر تركیبی از نظریه آكادمی هوش عاطفی و نظریه میخائیل ماركوارت می باشد كه در آن برای بررسی هوش عاطفی از چار مولفه، خودآگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط استفاده شده است.
برای دست یابی به این هدف یك فرضیه اصلی و چها فرضیه فرعی تنظیم و برای آزمون این فرضیه ها، پرسشنامه ای شامل 54سوال طراحی گردید. پس از سنجش روایی و پایایی، پرسشنامه در اختیار نمونه آماری كه تعداد آن 125نفر بود قرار گرفت. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، اطلاعات حاصله تلخیص و طبقه بندی شد و سپس برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده گردید . نتایج حاصل ا ز تحقیق نشان می دهد كه از بین مولفه های چهار گانه هوش عاطفی فقط مولفه خود مدیریتی با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره كل پست استان آذر بایجان شرقی رابطه ندارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...