دانلود ارشد شناسایی وتحلیل محورهای گردشگری جاذب تاریخی فرهنگی و طبیعی |
2-3-4-1 جاذبه……………………………………………………………………………………………………………………17
2-3-4-2 طبقه بندی جاذبه ها از نظر گارتنر……………………………………………………………………………..18
2-3-4-3 جاذبه های طبیعی……………………………………………………………………………………………………19
2-3-4-4 نفوذ(حیطه عملکرد جاذبه)……………………………………………………………………………………….19
2-3-5 نظریه های گردشگری………………………………………………………………………………………………….20
2-3-5-1 بعد اقتصادی صنعت گردشگری…………………………………………………………………………………21
2-3-5-2 بعد محیطی صنعت گردشگری…………………………………………………………………………………..25
2-3-5-3 بعد فرهنگی- اجتماعی گردشگری……………………………………………………………………………..27
2-3-5-4 بعد سیاسی گردشگری(نقش دولت در گردشگری)………………………………………………………..31
2-3-5-5 دیدگاهها در مورد ورود گردشگران به کشور………………………………………………………………33
2-4 بررسی پیشینه ی پژوهش………………………………………………………………………………………………..34
2-4-1 سابقه ی تشکیلات گردشگری در ایران…………………………………………………………………………..34
2-4-2 آمایش سرزمین…………………………………………………………………………………………………………..36
2-4-3 طرح جامع توسعه گردشگری ایران 1352………………………………………………………………………37
2-4-4 برنامه ملی گردشگری ایران…………………………………………………………………………………………..37
2-4-5 بررسی پژوهشهای انجام شده در ارتباط با موضوع پژوهش……………………………………………….38
2-4-6 بررسی پژوهشهای مشابه موضوع مورد پژوهش………………………………………………………………40
2-4-7 نقد و بررسی پژوهشهای انجام شده (استنتاج كلی در ارتباط با مساله پژوهش)……………………..41
2-5 اهمیت شناسایی محورهای جاذب در توسعه ی گردشگری…………………………………………………….44
2-6 مدلهای مورد استفاده در شناسایی و تحلیل محورهای گردشگری جاذب…………………………………..45
2-6-1 نظریه وابستگی……………………………………………………………………………………………………………46
2-6-2 نظریه قطب رشد…………………………………………………………………………………………………………47
2-6-3 نظریه مرکز پیرامون……………………………………………………………………………………………………..47
2-6-4 نظریه مراکز رشد………………………………………………………………………………………………………..48
2-6-5 نظریه کارکردهای شهری در توسعه روستایی…………………………………………………………………..49
2-6-6 نظریه اگروپلیتن…………………………………………………………………………………………………………50
2-6-7 راهبرد توسعه یكپارچهای منطقهای…………………………………………………………………………………52
2-6-8 راهبرد شبكه منطقهای…………………………………………………………………………………………………..52
2-7 نظریه ها و مدلهای متداول در محیط GIS و تحلیل شبکه……………………………………………………..54
2-7-1 مدل سطح جاذبه………………………………………………………………………………………………..54
2-7-2 مدل دایره ای یا شعاعی……………………………………………………………………………………..55
2-7-3 تکنیک های آنالوگ…………………………………………………………………………………………55
2-7-4 تکنیک های رگرسیون……………………………………………………………………………..56
2-7-5 مدل اثر متقابل فضایی(Spatial Interaction)…………………………………………………………….56
2-7-6 محدوده های سطوح بازاری و یا خدماتی………………………………………………………………………..57
2-7-7 تجزیه وتحلیل سطوح تجاری و خدماتی با استفاده از تابع نزدیکی و یا با فرینگ…………..58
2-7-8 تجزیه و تحلیل منطقه تجاری و خدماتی با استفاده از چند ضلعی های تیسن…………………59
2-7-9 تجزیه و تحلیل سطوح تجاری و خدماتی با استفاده از عملیات همسایگی…………………….60
2-7-10 عملیات همپوش لایه ها……………………………………………………………………………………..60
2-7-11 نقشه فشار………………………………………………………………………………………………………..60
2-7-12 قابلیت دسترسی………………………………………………………………………………………………..61
2-7-13 مدلهای تخصیص – مکان یابی…………………………………………………………………………..61
2-7-14 مدلسازی هندسی شبکه………………………………………………………………………………………65
2-8 نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………..65
فصل سوم : چارچوب روش تحقیق
3-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….71
3-2 تشریح مدلهای مفهومی مورد استفاده و نحوه عملیاتی نمودن آنها در پژوهش……………………….72
3-2-1 مدل سطح جاذبه…………………………………………………………………………………………………72
3-2-2 تجزیه و تحلیل سطوح تجاری و خدماتی با استفاده از عملیات همسایگی…………………….75
3-2-3 قابلیت دسترسی………………………………………………………………………………………………….77
3-2-4 مدل اثر متقابل فضایی :(Spatial Interaction)………………………………………………….82
3-2-5 عملیات همپوشی لایه ها………………………………………………………………………………………85
3-2-6 مدلسازی هندسی شبکه………………………………………………………………………………………..86
3-3 چارچوب پژوهش…………………………………………………………………………………………………..89
3-3-1 فضا چیست؟………………………………………………………………………………………………………90
3-3-2 شبکه چیست؟…………………………………………………………………………………………………….91
3-3-3 توپولوژی و ساختار آن در محیط شبکه………………………………………………………………….91
3-3-4 مدل شبکه…………………………………………………………………………………………………………92
3-3-5 عناصر شبکه……………………………………………………………………………………………………….93
3-3-6 مراکز و مشخصات آنها……………………………………………………………………………………….95
3-3-7 جریان شبکه……………………………………………………………………………………………………….95
3-3-8 منابع و نقاط جذب …………………………………………………………………………………………….96
3-3-9 جریان نامشخص…………………………………………………………………………………………………96
3-3-10 جریان منقطع…………………………………………………………………………………………………….97
3-4 رویکرد،نوع و روش پژوهش…………………………………………………………………………………….98
3-5 تعریف جامعه و نمونه ی آماری………………………………………………………………………………..99
3-6 ابزارهای اندازه گیری (روشهای گردآوری داده ها)……………………………………………………..100
3-7 تعیین روش های برداشت داده ـ نقشه………………………………………………………………………101
3-8 طرح پژوهش ـ روش (های) تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………103
یک مطلب دیگر :
3-9 نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………..107
فصل چهار : یافته های پژوهش شناخت و تحلیل (نمونه موردی)
4-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….107
4-2 تعیین شاخص های گردشگری شهرستان کاشان……………………………………………………………..109
4-3 توصیف وضعیت(با استفاده از جدول ها، نمودارها، نقشه ها و ارائه مشخصه های آماری)…………111
4-3-1 موقعیت جغرافیایی شهرستان کاشان……………………………………………………………………………..111
4-3-2 تاسیسات زیرساختی(آب، برق و راه)……………………………………………………………………………114
4 -3-3 خدمات رفاهی………………………………………………………………………………………………………..115
4-3-4 خدمات اقامتی…………………………………………………………………………………………………………116
4-3-5 تقسیمات سیاسی شهرستان کاشان………………………………………………………………………………..116
4-3-6 معرفی ویژگی های اقلیمی چهار بخش شهرستان کاشان…………………………………………………..118
4-3-7 موقعیت تاریخی فرهنگی شهرستان کاشان……………………………………………………………………..119
4-3-8 موقعیت ارتباطی شهرستان کاشان…………………………………………………………………………………121
4-3-9 شبکه ی ارتباطات سلسله مراتبی شهرستان کاشان…………………………………………………………..123
4-4 تحلیل داده ها (انجام آزمونهای آماری یا تحلیلهای نقشه ای در رابطه با هر پرسش، هدف یا فرضیه) براساس مدل مفهومی ـ عملیاتی ارائه شد در فصل متدولوژی……………………………………………………..130
4-4-1 تعیین مکان های گردشگری و تاسیسات اقامتی شهرستان کاشان مبتنی بر جاذبه های تفریحی تاریخی-فرهنگی، طبیعی، مذهبی…………………………………………………………………………………………….130
4-4-2 تحلیل های مکانی-فعالیتی براساس نقشه های توصیفی وضعیت گردشگری (بر اساس سه عارضه نقطه، خط و پلیگون)…………………………………………………………………………………………………………….133
4-4-3 تحلیل های مکانی براساس مدل سطح جاذبه………………………………………………………………… 141
4-4-4 تحلیل با استفاده از عملیات همسایگی………………………………………………………………………… 144
4-4-5 مدلسازی و تحلیل قابلیت دسترسی………………………………………………………………………………145
4-4-6 مدل اثر متقابل فضایی(Spatial Interaction) و عملیات همپوشی لایه ها……………………………….146
4-4-7 مدلسازی هندسی شبکه………………………………………………………………………………………………147
4-5 سایر یافته های پژوهش (نتایج فرعی پژوهش)………………………………………………………………….14
فصل پنج : نتایج پژوهش و ارائه پیشنهادهای كاربردی
5-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………..151
5-2 بیان مسئله (براساس چارچوب فصل اول)………………………………………………………………………..152
5-3 توصیف روشهای بكار گرفته شده و بیان نتایج حاصل………………………………………………………..153
5-3-1 نتایج نهایی حاصل از تحلیل های مکانی-فعالیتی براساس نقشه های توصیفی وضعیت گردشگری (بر اساس سه عارضه نقطه، خط و پلیگون)……153
5-3-2 نتایج حاصل ازتحلیل با استفاده از عملیات همسایگی…………………………………………………….154
5-3-3 نتایج حاصل ازتحلیل قابلیت دسترسی………………………………………………………………………….161
5-3-4 نتایج حاصل از مدل سطح جاذبه…………………………………………………………………………………171
5-3-5 نتایج حاصل از مدل اثر متقابل فضایی………………………………………………………………………….172
5-3-6 نتایج حاصل از مدلسازی هندسی شبکه…………………………………………………………………………182
5-4 استفاده از یافته های پیشین و تركیب آن با نتایج پژوهش……………………………………………………..187
5-5 پیشنهادها و كاربرد نتایج پژوهش (ارائه طرح پیشنهادی در صورت لزوم)……………………………..187
5-6 نتیجه گیری( خلاصه ای از مساله، روشها و یافته های پژوهش به عنوان جمع بندی)…………………191
پیوست ها و ضمائم
پیوست الف: پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………….193
الف-1 پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………….193
الف-2 پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………….198
ب پیوست الگوریتم های محاسبه ی مرکز جاذبه هر بخش از شهرستان کاشان……………………………….200
ج پیوست محاسبات لازم به منظور اجرای تحلیل با استفاده از عملیات همسایگی ، همراه با ترسیم الگوریتم روند کار………………………………………………………………………………………………………………..203
ج-1 محاسبات لازم به منظور ترسیم دوایرهمسایگی با شعاع و مختصات دقیق، همراه با ترسیم الگوریتم روند کار…………………………………………………………………………………………………………………………….203
ج-2 الگوریتم مراحل کلی روش تحلیل عملیات همسایگی…………………………………………………………205
ج-3 الگوریتم مراحل کلی تعیین فواصل دسترسی از مرکز هر بخش به هر کدام از گردشگاهها………..206
د پیوست الگوریتم ترسیم مراحل کلی روش تحلیل قابلیت دسترسی…………………………………………….207
ه پیوست مراحل کلی مدلسازی هندسی شبکه…………………………………………………………………………..208
و پیوست مراحل کلی عملیات Georeferencing………………………………………………………………….212
ز پیوست جداول محاسبات مرکز جاذبه…………………………………………………………………………………..216
ح پیوست جداول محاسبات قابلیت دسترسی……………………………………………………………………………221
ط پیوست طبقه بندی و توزیع جغرافیایی گردشگاه ها………………………………………………………………..227
فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………..230
چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………….233
چکیده:
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-07-30] [ 07:45:00 ق.ظ ]
|