دانلود ارشد مجموعه فرهنگی سینمایی با رویکرد معماری سبز در گرگان |
1-3-7- برگزاری جشنواره وآئین های قومی، محلی………………………………………….. 10
1-3-8- الگوسازی برای استفاده از معماری سبز……………………………………………….. 11
1-4- پیشینه پژوهش ………………………………………………………………………………… 11
1-4-1 پیشینه پژوهش در سطح ملی …………………………………………………………….. 12
1-4-2 پیشینه پژوهش در سطح بین المللی ……………………………………………………. 12
1-5- نتیجه گیری …………………………………………………………………………………….. 12
1-5-1- طراحی یك مجموعه با عنوان مجتمع سینمایی و سینمای تجاری……………….. 13
1-5-2- طراحی یك مجموعه با عنوان مجتمع فرهنگی تفریحی……………………………. 13
1-5-3- کاربردهای جانبی مجموعه ………………………………………………………………. 13
فصل دوم: سینما، هنر، معماری ……………………………………………………………………… 15
2-1- سینما و هنر …………………………………………………………………………………….. 16
2-1-1- هنر و تاریخ ………………………………………………………………………………… 17
2-1-2- شش هنر و هنر هفتم …………………………………………………………………….. 19
2-1-3- تئاتر و سینما ……………………………………………………………………………….. 20
2-1-4- موسیقی و سینما …………………………………………………………………………… 22
2-1-5- معماری و سینما …………………………………………………………………………… 22
2-1-6- نقاشی و سینما …………………………………………………………………………….. 24
2-1-7- ادبیات و سینما …………………………………………………………………………….. 25
2-1-8- برآیند ………………………………………………………………………………………… 26
2-2- سینما و معماری ………………………………………………………………………………. 27
2-2-1- فیلم- معماری- سینماگران …………………………………………………………….. 27
2-2-2- فیلم- معماری- معماران ……………………………………………………………….. 30
2-2-3- فیلم- معماری- تجربیات معماران …………………………………………………….. 33
2-2-4- معماری و سینما: انجمن معماری– لندن …………………………………………….. 34
2-2-5- تفاوت فیلم و معماری …………………………………………………………………… 35
2-2-6- معماری– سینما ……………………………………………………………………………. 36
2-2-7- معماری سینما ……………………………………………………………………………… 37
2-2-8- معماری – سینما – تفاوت ها ………………………………………………………….. 38
2-2-9- معماران – سینماگران ……………………………………………………………………. 38
2-2-10- معماری و فیلم – سخن آخر ………………………………………………………… 39
فصل سوم : سینما در جهان و ایران ……………………………………………………. 41
3-1- تاریخچه سینمای جهان ……………………………………………………………………… 42
3-1-1- اختراع سینما ……………………………………………………………………………….. 42
3-1-1-1- پانوراما ………………………………………………………………………………….. 42
3-1-1-2- دیوراما …………………………………………………………………………………… 42
3-1-1-3- فانوس خیال ……………………………………………………………………………. 43
3-1-1-4- نقاشی های متحرك …………………………………………………………………… 42
3-1-1-5- اتاق تاریك …………………………………………………………………………….. 43
3-1-1-6- عكاسی ………………………………………………………………………………….. 44
3-1-1-7- تصاویر متحرك ……………………………………………………………………….. 44
3-1-1-8- ادیسون ………………………………………………………………………………….. 44
3-1-1-9- سینما توگراف لوئی مرها ……………………………………………………………. 45
3-1-2- سینمای اولیه ……………………………………………………………………………….. 45
3-1-3- استودیو ……………………………………………………………………………………… 46
3-1-4-سالن های بعدی سینما ……………………………………………………………………. 46
3-1-5- پیدایش تلویزیون ………………………………………………………………………….. 47
3-2- تاریخچه سینمای ایران ………………………………………………………………………. 47
3-2-1- سابقه هنرهای نمایشی در ایران ………………………………………………………… 47
3-2-2- تکیه دولت اولین آمفی تئاتر ایرانی …………………………………………………… 48
3-2-3- ورود سینما به ایران ………………………………………………………………………. 49
3-2-4- نخستین سالن سینما در ایران …………………………………………………………… 50
3-2-5- سینما عمومی می شود …………………………………………………………………… 50
3-2-6- آغاز فعالیت فیلمبرداری …………………………………………………………………. 51
3-2-7- رونق سینماداری در ایران ……………………………………………………………….. 51
3-2-8- تولید فیلم ایرانی ………………………………………………………………………….. 51
3-2-9- سینمای ناطق در ایران ……………………………………………………………………. 52
3-2-10- نخستین فیلم ناطق ایرانی ……………………………………………………………… 52
3-2-11- آغاز کار دوبله در ایران ………………………………………………………………… 52
3-2-12- فراگیر شدن سالن های سینما در ایران ……………………………………………… 52
3-2-13- پیدایش تلویزیون در ایران …………………………………………………………….. 54
3-3- مشکلات سینمای ایران ………………………………………………………………………. 55
یک مطلب دیگر :
3-3-1- وجوه مختلف بحران در سینمای ایران ………………………………………………… 55
3-3-1-1- از دست دادن مخاطب ……………………………………………………………….. 56
3-3-1-2- ضعف و نبود سرمایه گذاری ……………………………………………………….. 56
3-3-1-3- بیكاری و بطالت عمر و استعداد دست اندر كاران سینما ……………………… 57
3-3-1-4- كیفیت پایین و عدم وجود عمق وتنوع در محصولات سینمایی …………….. 57
3-3-1-5- نابسامانی وضعیت سالن های نمایش …………………………………………….. 58
3-3-1-6- ریشه یابی بحران در صنعت سینمای ایران ………………………………………. 59
3-3-1-7- موانع ساختاری توسعه سینما در ایران …………………………………………….. 59
3-3-1-8- تكنولوژی عقب افتاده ………………………………………………………………… 60
3-3-1-9- ظرفیت و توان محدود ……………………………………………………………….. 61
3-3-1- 10- ضرورت توجه و اقدام عاجل برای خروج سینمای ایران از بحران ……… 62
3-4- عملكرد اقتصادی سینمای ایران در یك دوره ده ساله …………………………………. 66
فصل چهارم : سینما – اجتماع – فرهنگ ………………………………………………………….. 69
4-1- بررسی کارکردهای اجتماعی- فرهنگی سینما …………………………………………… 70
4-1-1- اهمیت ارتباط اجتماعی ………………………………………………………………….. 70
4-1-2- رسالت ها و وظایف وسایل ارتباط جمعی ………………………………………….. 70
4-1-3- سینما بعنوان یک وسیله ارتباط جمعی ………………………………………………… 72
4-1-3-1- سینما و تئاتر ……………………………………………………………………………. 74
4-1-4- زبان سینما بعنوان زبان بین المللی و تأثیر گذار ……………………………………… 75
4-1-5- سینما بعنوان زبان اجتماعی فرهنگی خاص یک قوم ………………………………. 75
4-2- بررسی جنبه های مختلف سینما ……………………………………………………………. 76
4-2-1- سینما و روایت …………………………………………………………………………… 76
4-2-2- سینما بعنوان هنر …………………………………………………………………………. 76
4-2-3- نشانه ها و دلالت در سینما ……………………………………………………………. 78
4-2-4- سینما و زمان ……………………………………………………………………………… 79
4-2-5- سینما و حرکت …………………………………………………………………………… 80
4-2-6- سینما و نور ……………………………………………………………………………….. 81
4-2-7- سینما و معماری ………………………………………………………………………….. 81
4-2-8- سینما و واقعیت ………………………………………………………………………….. 82
4-2-9- سینما و صنعت …………………………………………………………………………… 84
4-2-10- سینما و اقتصاد …………………………………………………………………………. 85
4-2-11- سینما و سیاست ……………………………………………………………………….. 85
فصل پنجم : سالن های سینما …………………………………………………………… 87
5-1- تاریخچه سالن های سینما در جهان ………………………………………………………. 88
5-1-1- خانه و شکل یک نوع ساختمان جدید ……………………………………………….. 88
5-1-2- از بازار مکاره تا مکان های خیال انگیز ساختمان هایی برای نمایش فیلم …….. 88
5-1-3- تأثیر فضای باز در سینما ………………………………………………………………… 90
5-1-4- سبک آرت دکو – مکان هایی رویایی تا مکان های جریان مند ………………… 91
5-1-5- مدرنیسم و سینما ………………………………………………………………………….. 93
5-1-6- اکسپرسیونیسم – فیلم ومعماری ……………………………………………………….. 96
5-1-7- سینمای مدرن – معماری نور و جریان ………………………………………………. 98
5-1-8- سینمای انتهای قرن بیستم ……………………………………………………………….. 99
5-1-9- سینمای آموزشی – موزه ها – سینمای آیماکس …………………………………… 101
5-1-10- آینده ……………………………………………………………………………………… 103
5-2- تاریخچه سالن های سینما در ایران ………………………………………………………. 104
5-3- تاثیر تکامل سینما بر سالن های نمایش جهان …………………………………………. 109
5-3-1- سینماهای چند سالنی یا مالتی پلکس ……………………………………………….. 111
5-3-1-1- تاریخچه مالتی پلکس ………………………………………………………………. 111
5-3-1-2- معماری مالتی پلکس ……………………………………………………………….. 112
5-3-1-3- آپارات خانه در مالتی پلکس ها ………………………………………………….. 114
5-3-1-4- ایمنی در مالتی پلکس ها …………………………………………………………… 114
5-3-1-5- سینما یک تفرجگاه عمومی ………………………………………………………… 115
5-3-1-6- تحولات فنی در زمینه نمایش فیلم ………………………………………………. 115
فصل ششم : استانداردهای سینما ………………………………………………….. 118
6-1- تکنیک سینما ………………………………………………………………………………….. 119
6-1-1- محل استقرار ساختمان ………………………………………………………………….. 119
6-1-2- دستورالعمل ساخت و مدیریت سالن ها ……………………………………………. 120
6-2- تعاریف پایه …………………………………………………………………………………… 122
6-2-1- سیستم نمایش نرمال …………………………………………………………………….. 122
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-07-30] [ 06:51:00 ق.ظ ]
|