مدیریت بازرگانی تاثیر هوش فرهنگی بر رفتار شهروندی |
2-1- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………… 10
2-2- مبانی نظری ………………………………………………………………………………………………. 10
2-2- 1- كلیات هوش فرهنگی ……………………………………………………………………………… 10
2-2-2- فرهنگ ………………………………………………………………………………………………… 10
2-2-2- هوش……………………………………………………………………………………………………. 12
2-3- نظریه ی هوش چند گانه ……………………………………………………………………………… 14
2-4- هوش فرهنگی……………………………………………………………………………………………. 16
2-5- اجزای سه گانه ی هوش فرهنگی …………………………………………………………………… 20
2-6- اجزای هوش فرهنگی ………………………………………………………………………………….. 21
2-7- شوك فرهنگی……………………………………………………………………………………………. 23
2-8- ارزیابی هوش فرهنگی ………………………………………………………………………………… 25
2-9- جنبه های هوش فرهنگی………………………………………………………………………………. 25
2-10- ابعاد هوش فرهنگی……………………………………………………………………………………. 26
2-11- انواع هوش فرهنگی…………………………………………………………………………………… 32
2-12- آموزش هوش فرهنگی……………………………………………………………………………… 33
2-13- تقویت هوش فرهنگی ……………………………………………………………………………….. 34
2-14- دستاوردهای هوش فرهنگی برای رهبران ……………………………………………………….. 35
2-15- رفتار شهروندی………………………………………………………………………………………… 36
2-15-1- تعاریف رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………. 40
2-16- ابعاد رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………. 40
2-17- انواع رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………. 45
2-18- رفتار شهروندی مدیریت (MCB)………………………………………………………………… 46
2-18-1- رفتار شهروندی کارکنان…………………………………………………………………………… 46
2-18-2- رفتارهای ضد شهروندی………………………………………………………………………….. 46
2-19- عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی سازمانی …………………………………………………………. 47
2-20- پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی ……………………………………………………………….. 49
2-21- ارتباط هوش فرهنگی و رفتار شهروندی ………………………………………………………… 50
2-22 تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور………………………………………………….. 51
2-22-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور ……………………………………………………………. 51
فصل سوم: متدولوژی تحقیق
3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………….. 55
3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………… 55
3-3- جامعه آماری……………………………………………………………………………………………… 55
3-4- روش نمونه گیری و تعیین اندازه نمونه……………………………………………………………… 56
3-5- روش گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………… 56
3-6- ابزار اندازه گیری تحقیق ………………………………………………………………………………. 57
3-7- مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری تحقیق……………………………………………………………. 58
یک مطلب دیگر :
3-8- شیوه گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………….. 58
3-9- اعتبار وپایایی ابزار اندازه گیری تحقیق……………………………………………………………… 59
3-10- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………….. 60
3-11- روش تجزیه و تحلیل آماری داده ها………………………………………………………………. 63
3-12- آزمونهای برازندگی مدل کلی……………………………………………………………………….. 64
3-13- آزمونهای برازندگی مدل کلی……………………………………………………………………….. 65
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها و یافتههای تحقیق
4-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………….. 68
4-2 آمار توصیفی ………………………………………………………………………………………………. 68
4-2-1 جنسیت………………………………………………………………………………………………….. 69
4-2-2 سن ………………………………………………………………………………………………………. 70
4-2-3 وضعیت تأهل ………………………………………………………………………………………….. 71
4-2-4 میزان حقوق دریافتی …………………………………………………………………………………. 71
4-3- میانگین نمرات متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………. 72
4-5 ماتریس کواریانس بین متغیرهای پنهان پژوهش…………………………………………………….. 73
4-6 تحلیل عاملی تأییدی (مدل اندازهگیری)………………………………………………………………. 73
4-7 تخمین مدل…………………………………………………………………………………………………. 79
4-8 شاخصهای برازش مدل…………………………………………………………………………………… 81
4-11 نتایج حاصل از آزمون فرضیات ……………………………………………………………………… 82
4-11-1 نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول پژوهش ……………………………………………………. 83
4-11-2 نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم پژوهش ……………………………………………………. 83
4-11-3 نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم پژوهش …………………………………………………… 83
4-11- 4 نتایج حاصل از آزمون فرضیه چهارم پژوهش ……………………………………………….. 84
4-12 ضرایب تعیین متغیرهای درونزای پژوهش…………………………………………………………. 85
4-13 خلاصه نتایج آزمون فرضیهها ………………………………………………………………………… 85
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………….. 89
5-2- نتایج بررسی فرضیات پژوهش……………………………………………………………………….. 89
5-3- پیشنهادات پژوهش……………………………………………………………………………………… 90
5-4-1- پیشنهادات ناشی از نتایج فرضیههای پژوهش (پیشنهادات کاربردی و مدیریتی) ……… 90
5-4-2- پیشنهادات برای پژوهشهای آتی………………………………………………………………….. 92
5-4- محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………………………… 92
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-09] [ 04:07:00 ب.ظ ]
|