مدیریت صنعتی ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات با تاکید بر سوداوری ... |
2-2-10-گشایش اسناد اعتباری(LC)………………………
2-3- مروری بر تحقیقات انجام شده……………….. 29
1-3-2- تاثیرسه عامل تعیین کننده ویژگیهای خاص بانکی خصوصیات ویژه صنعت واقتصاد کلان بر سود اوری بانکی…….29
2-3-2- عوامل موثر بر سود اوری بانکها، قبل و در طول بحران مالی(یک مطالعه موردی) ……….32
2-3-3- چگونگی تاثیر ساختار مالکیت بر عملکرد اجرایی بانک ها……………… 33
2-3-4- بررسی عملکرد اجرایی و مالی بانکهای دولتی خصوصی شده…………. 33
2-3-5- خصوصی سازی بانکها و تاثیرات ان بر افزایش کارایی و بهبود عملکرد بانکها……….. 34
2-3-6- تقلب در اعتبار اسنادی تجاری،اعتبار نامه تضمینی وضمانتنامه مستقل بانکی………. 35
2-3-7- نقش شیوه های نوین ارائه خدمت در جذب مشتری و بهبود کارایی سیستم بانکی با تاکید بر هزینه و وقت کارکنان (یک مطالعه موردی)……………………… 37
2-3-8- بررسی فقهی اخذ کارمزد و ارائه تسهیلات به شرط سپرده گذاری در صندوق های قرض الحسنه……. 40
2-3-9- بررسی تطبیقی نظام پرداخت ایران با اصول دهگانه کمیته بین المللی سیستم های پرداخت و تسویه……41
2-10- جمع بندی……………………….. 42
3-1- مقدمه………………………. 45
3-2- روش تحقیق……………………….. 46
3-3- جامعه اماری و حجم نمونه مورد تحقیق……………………….. 47
3-4- نمونه و نمونه گیری……………………….. 48
3-5- ابزار های گرد اوری اطلاعات……………………….. 48
3-5-1- مصاحبه………………………. 48
3-5-2- مطالعات علمی(كتابخانه ای) ………………………48
3-6- نحوه انجام محاسبات تحقیق……………………….. 49
3-6-1-ارزیابی عملکرد بانک ملت در زمینه بکار گیری ظرفیت ارائه خدمات غیر مشاع خود با کمک مدل SWOT…………
3-6-1-1-نحوه طراحی جدول EFE……………………….
3-6-1-2-نحوه طراحی جدول IFE……………………….
3-6-2-تعیین اولویت عوامل استراتژی تدافعی به کمک مدل برنامه ریزی AHP…………
3-6-2-1- فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)………………………
یک مطلب دیگر :
3-6-2-2-اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی……………………….. 59
3-6-2-3- مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی……………………….. 60
4-1-برخی مبانی نظری تحقیق………………………. 65
4-2-پیاده سازی مدل تحقیق………………………. 67
4-2-1-تشریح عوامل و متغییرهای تحقیق(SWOT)………………………
4-2-1-1-تعیین مقدار ارزیابی عوامل درونی(IFE) وعوامل بیرونی(EFE)……………
5-1-مقدمه………………………. 76
5-2-نتجه گیری تحقیق (مدل برنامه ریزیSWOT)………………………
5-3- راهکار ها و راهبرد های پیشنهادی……………………….. 78
5-4- تشریح عوامل وگزینه های استراتژی تدافعی با کمک مدل تصمصم گیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)………
5-4-1- تشریح عوامل استراتژی تدافعی……………………….. 84
5-4-2- تشریح شاخص های مدل (بخشAHP)………………………
5-5- اجرای مدلAHP……………………….
5-6- استراتژیهای ترکیبی……………………….. 98
5-7-نکته 1………………………. 101
5-8-نکته 2………………………. 102
5-9- پیشنهاد برای تحقیقات آتی……………………….. 103
منابع و ماخذ………………………. 104
منابع فارسی……………………….. 104
منابع لاتین……………………….. 107
پیوست ها……………………… 109
چکیده:
تغییرات و تحولات عمده صورت گرفته در سیستم بانکداری ایران، بانک ملت را با چالش های جدیدی مواجه کرده است :تغییر ساختار دولتی به خصوصی ،ازدیاد رقباو رقابت شدید انان برای بدست اوردن سهم بازار بیشتر، گران و هزینه زا شدن چهار سپرده بانکی و …،این بانک را به سمت افزایش درامد های غیر مشاع (کسب درامد از محل کارمزد ها) سوق داده است بطوری که تامین کلیه هزینه های جاری بانک از محل درامد های غیر مشاع یا کارمزد ها جزء اهداف اصلی بانک ملت گشته است. در این پژوهش محقق اطلاعات مورد نیاز خود رابه دو روش مصاحبه با خبرگان و مطالعات علمی و کتابخانه ای جمع اوری کرده است. در بخش اول تحقیق، برای تعیین ظرفیت درامد های غیر مشاع بانک ملت از مدل برنامه ریزی SWOT استفاده شده است. به این دلیل که در مدل ارزیابی عوامل درونیIFE)) و بیرونیEFE)) ،بانک ملت به ترتیب نمره2.25 و1.75را کسب نموده است بنابر این این بانک در بکارگیری از ظرفیت مناسب خود در زمینه ارائه خدمات و درامد های غیر مشاع موفق نبوده است.در فصل پنجم پایان نامه برای ارتقاء ظرفیت خدمات غیر مشاع بانک ملت چند استراتژی SO،ST،WOو WT به همراه دو استراتژی ترکیبی پیشهناد می گردد.برطبق نتایج ارزیابی عوامل درونی و بیرونی کسب شده توسط بانک ملت،استراتژی تدافعی(WT)بعنوان استراتژی اصلی بانک انتخاب می شود که حدود12عامل اصلی برای استراتژی تدافعی توسط محقق پیشنهاد می گردد در ادامه محقق باکمک مدل تصمیم گیری AHP سعی میکند تا اولویت وضریب اهمیت هر یک از این عوامل استراتژی تدافعی را تعیین کند.
فصل اول: مقدمه و کلیات
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 11:53:00 ب.ظ ]
|