گروه زبان و ادبیات فارسی بررسی مدرنیته در آثار جعفر ... |
![]() |
| کلیّات……………………………………………………………………………………………………………………… | 13 | |
| مدرنیته و تأثیر آن بر ادبیات و هنر………………………………………………………………………………… | 19 | |
| عوامل مؤثر بر تحول در ادبیات……………………………………………………………………………………. | 19 | |
| پیدایش طبقات جدید…………………………………………………………………………………………………………… | 19 | |
| مطالعه فرهنگهای دیگر……………………………………………………………………………………………………….. | 19 | |
| طرح هنر برای هنر ………………………………………………………………………………………………………………. | 20 | |
| آثار مدرنیستی ابتدایی ………………………………………………………………………………………………. | 20 | |
| ریشههای ادبیات مدرن ………………………………………………………………………………………………. | 23 | |
| انتشار اولین اثر مدرنیستی …………………………………………………………………………………………. | 28 | |
| ویژگیهای ادبیات مدرن …………………………………………………………………………………………… | 29 | |
| فرم در ادبیات مدرنیستی …………………………………………………………………………………………… | 30 | |
| پیچیدگی زبان ……………………………………………………………………………………………………………………. | 30 | |
| بههمریختگی جریان طولی زمان …………………………………………………………………………………………… | 30 | |
| بیمکانی و عدم وجود پیرنگ ……………………………………………………………………………………………… | 31 | |
| گسیختگی در روایت……………………………………………………………………………………………………………. | 31 | |
| چشمانداز باوری ………………………………………………………………………………………………………………… | 32 | |
| انتخاب اسمهای غیر متعارف یا شخصیتهای بینام …………………………………………………………………. | 32 | |
| در هم آمیختگی خواب و رؤیا ……………………………………………………………………………………………… | 33 | |
| محتوا در ادبیات مدرنیستی……………………………………………………………………………………………………. | 33 | |
| رویارویی با مدرنیته و پبامدهای زندگی شهری…………………………………………………………………………. | 33 | |
| نمادپردازی ……………………………………………………………………………………………………………………….. | 34 | |
| توجه به اسطورهها……………………………………………………………………………………………………………….. | 34 | |
| نگاه معرفتشناسی مدرنیسم………………………………………………………………………………………………….. | 34 | |
| ضد قهرمان………………………………………………………………………………………………………………………… | 35 | |
| بحران واقعنمایی…………………………………………………………………………………………………………………. | 35 | |
| انزوا، ترس، پارانویا…………………………………………………………………………………………………………….. | 36 | |
| فراداستان و تصنع……………………………………………………………………………………………………………… | 36 | |
| آشناییزدایی…………………………………………………………………………………………………………………….. | 36 | |
| ابهام معنایی……………………………………………………………………………………………………………………… | 37 | |
| پیدایش مفهوم هنر برای هنر و فردگرایی……………………………………………………………………………….. | 37 | |
| بررسی اولین اثر مدرنیستی……………………………………………………………………………………….. | 39 | |
| خلاصۀ داستان دخمههای واتیکان………………………………………………………………………………………… | 39 | |
| نشانههای آثار مدرنیستی در رمان دخمههای واتیکان……………………………………………………………….. | 40 | |
| فراداستان…………………………………………………………………………………………………………………………. | 40 | |
| انزجار از تمدن و زندگی شهرنشینی…………………………………………………………………………………….. | 40 | |
| نمادپردازی………………………………………………………………………………………………………………………. | 41 | |
| بههمآمیختگی رؤیا و واقعیت………………………………………………………………………………………………. | 41 | |
| روان رنجوری و ضد قهرمان……………………………………………………………………………………………….. | 42 | |
| به چالش کشیدن کلیسا………………………………………………………………………………………………………. | 43 | |
| اسطورهگرایی…………………………………………………………………………………………………………………… | 43 | |
| مدرنیته در ایران………………………………………………………………………………………………………. | 45 | |
| تفاوت مدرنیته در غرب و ایران………………………………………………………………………………… | 46 | |
| رمانهای ایرانی………………………………………………………………………………………………………. | 50 | |
| بیوگرافی نویسنده……………………………………………………………………………………………………. | 52 | |
| شریک جرم……………………………………………………………………………………………………………. | 54 | |
| خلاصۀ داستان………………………………………………………………………………………………………………….. | 54 | |
| ویژگیهای مدرنیستی در رمان شریک جرم……………………………………………………………………………. | 54 | |
| روانرنجوری کسری………………………………………………………………………………………………………….. | 55 | |
| ریشههای روانشناختی رفتار کسری……………………………………………………………………………………… | 57 | |
| پارانوئید………………………………………………………………………………………………………………………….. | 61 | |
| اسکیزوئید……………………………………………………………………………………………………………………….. | 62 | |
| فروپاشی فراروایتها…………………………………………………………………………………………………………. | 63 | |
| تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. | 69 |
| در هم آمیختن واقعیت با خیال و خواب و جریان سیّال ذهن………………………………………………………. | 71 |
| نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. | 73 |
| محدودیت زمان…………………………………………………………………………………………………………………… | 76 |
| سفر کسری………………………………………………………………………………………………………………. | 77 |
| خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 77 |
| ویژگیهای مدرنیستی رمان سفر کسری…………………………………………………………………………………… | 77 |
| ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. | 77 |
| در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… | 79 |
| تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. | 80 |
| تعلیق زمانی………………………………………………………………………………………………………………………… | 81 |
| پایان گنگ و مبهم……………………………………………………………………………………………………………….. | 82 |
| بیژن و منیژه………………………………………………………………………………………………………………. | 83 |
| خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 83 |
| ویژگیهای مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… | 83 |
| روانپریشی راوی………………………………………………………………………………………………………………… | 83 |
| ساختن جهان منسجم در ذهن………………………………………………………………………………………………… | 84 |
| محتوای معرفتشناسانه…………………………………………………………………………………………………………. | 87 |
| گذار از جامعۀ سنتی به جامعه مدرن……………………………………………………………………………………….. | 88 |
| ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. | 89 |
| بههمریختگی زمان……………………………………………………………………………………………………………….. | 90 |
| دیدار در حلب………………………………………………………………………………………………………….. | 91 |
| خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 91 |
| ویژگیهای مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… | 91 |
| اسطوره و فروپاشی فرروایتها………………………………………………………………………………………………. | 92 |
| بیتوجهی به زمان و مکان…………………………………………………………………………………………………….. | 94 |
یک مطلب دیگر :
دانلود تحقیق در مورد دانش آموختگان، شاخص توسعه، فرهنگ علم
| توپ شبانه…………………………………………………………………………………………………………….. | 97 |
| ویژگیهای مدرنیستی رمان توپ شبانه……………………………………………………………………………………. | 98 |
| اختلال شخصیت، پارانویا……………………………………………………………………………………………………… | 98 |
| گریز از مدرنیته…………………………………………………………………………………………………………………… | 100 |
| خیالبافی و رؤیاپردازی………………………………………………………………………………………………………… | 101 |
| محتوای وجودشناسی ………………………………………………………………………………………………………….. | 103 |
| ناکجاآباد……………………………………………………………………………………………………………….. | 104 |
| خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 104 |
| ویژگیهای مدرنیستی رمان ناکجاآباد………………………………………………………………………………………. | 107 |
| فراتاربخ…………………………………………………………………………………………………………………………….. | 108 |
| بینامتنیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. | 111 |
| بههم ریختن جریان خطی زمان و جریان سیّال ذهن ………………………………………………………………….. | 112 |
| تعلیق مکانی……………………………………………………………………………………………………………………….. | 116 |
| ابهام و پریشانی…………………………………………………………………………………………………………………… | 117 |
| در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… | 118 |
| عرض حال…………………………………………………………………………………………………………….. | 120 |
| خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 120 |
| ویژگیهای مدرنیستی در رمان عرض حال………………………………………………………………………………. | 121 |
| کاربرد اسطوره……………………………………………………………………………………………………………………. | 121 |
| ضد قهرمان………………………………………………………………………………………………………………………… | 123 |
| نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. | 129 |
| تعارض سنّت و مدرنیته………………………………………………………………………………………………………… | 131 |
| تصنّع…………………………………………………………………………………………………………………………………. | 132 |
| کلّۀ اسب………………………………………………………………………………………………………………… | 133 |
| خلاصه داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 133 |
| نشانههای مدرنیستی در رمان کلّۀ اسب……………………………………………………………………………………. | 134 |
| در هم پیچیدگی رؤیا و واقعیت……………………………………………………………………………………………… | 135 |
| محتوای وجودشناسانه………………………………………………………………………………………………. | 138 |
| بینامتنیت………………………………………………………………………………………………………………… | 139 |
| اسطوره………………………………………………………………………………………………………………….. | 140 |
| تصنع، آشکار کردن شگرد نویسندگی…………………………………………………………………………. | 141 |
| گاوخونی………………………………………………………………………………………………………………… | 143 |
| خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………….. | 143 |
| ویژگیهای مدرنیستی رمان گاوخونی………………………………………………………………………….. | 145 |
| در همآمیختن واقعیت و رؤیا……………………………………………………………………………………… | 145 |
| ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………….. | 149 |
| زمان……………………………………………………………………………………………………………………… | 149 |
| جریان سیّال ذهن……………………………………………………………………………………………………… | 150 |
| نمادگرایی یا سمبولیسم…………………………………………………………………………………………….. | 151 |
| وجودشناسی……………………………………………………………………………………………………………. | 159 |
| تصنع……………………………………………………………………………………………………………………… | 160 |
| تغییر زاویه دید………………………………………………………………………………………………………… | 161 |
| بینامتنیت………………………………………………………………………………………………………………… | 163 |
| نتیجهگیری……………………………………………………………………………………………………………… | 164 |
| منابع……………………………………………………………………………………………………………………… | 169 |
فرم در حال بارگذاری ...
|
[جمعه 1399-08-09] [ 06:20:00 ب.ظ ]
|


