کلیّات……………………………………………………………………………………………………………………… 13
مدرنیته و تأثیر آن بر ادبیات و هنر………………………………………………………………………………… 19
عوامل مؤثر بر تحول در ادبیات……………………………………………………………………………………. 19
پیدایش طبقات جدید…………………………………………………………………………………………………………… 19
مطالعه فرهنگ‌های دیگر………………………………………………………………………………………………………..                                                                       19
طرح هنر برای هنر ……………………………………………………………………………………………………………….                                                                            20
آثار مدرنیستی ابتدایی ………………………………………………………………………………………………. 20
ریشه­های ادبیات مدرن ……………………………………………………………………………………………….                                                                                23
انتشار اولین اثر مدرنیستی ………………………………………………………………………………………….                                                                             28
ویژگی­های ادبیات مدرن ……………………………………………………………………………………………                                                                            29
فرم در ادبیات مدرنیستی ……………………………………………………………………………………………                                                                             30
پیچیدگی زبان …………………………………………………………………………………………………………………….                                                                                30
به­هم­ریختگی جریان طولی زمان  ……………………………………………………………………………………………                                                        30
بی­مکانی و عدم وجود پیرنگ  ………………………………………………………………………………………………                                                            31
گسیختگی در روایت……………………………………………………………………………………………………………. 31
چشم‌انداز باوری …………………………………………………………………………………………………………………                                                                             32
انتخاب اسم­های غیر متعارف یا شخصیت­های بی­نام ………………………………………………………………….                                32
در هم آمیختگی خواب و رؤیا ………………………………………………………………………………………………                                                           33
محتوا در ادبیات مدرنیستی…………………………………………………………………………………………………….                                                                           33
رویارویی با مدرنیته و پبامدهای زندگی شهری………………………………………………………………………….                                                  33
نمادپردازی ………………………………………………………………………………………………………………………..                                                                                        34
توجه به اسطوره­ها……………………………………………………………………………………………………………….. 34
نگاه معرفت‌شناسی مدرنیسم………………………………………………………………………………………………….. 34
ضد قهرمان………………………………………………………………………………………………………………………… 35
بحران واقع­نمایی…………………………………………………………………………………………………………………. 35
انزوا، ترس، پارانویا…………………………………………………………………………………………………………….. 36
فراداستان و تصنع……………………………………………………………………………………………………………… 36
آشنایی­زدایی…………………………………………………………………………………………………………………….. 36
ابهام معنایی……………………………………………………………………………………………………………………… 37
پیدایش مفهوم هنر برای هنر و فردگرایی……………………………………………………………………………….. 37
بررسی اولین اثر مدرنیستی……………………………………………………………………………………….. 39
خلاصۀ داستان دخمه­های واتیکان………………………………………………………………………………………… 39
نشانه‌های آثار مدرنیستی در رمان دخمه­های واتیکان……………………………………………………………….. 40
فراداستان…………………………………………………………………………………………………………………………. 40
انزجار از تمدن و زندگی شهرنشینی…………………………………………………………………………………….. 40
نمادپردازی………………………………………………………………………………………………………………………. 41
به­هم­آمیختگی رؤیا و واقعیت………………………………………………………………………………………………. 41
روان رنجوری و ضد قهرمان……………………………………………………………………………………………….. 42
به چالش کشیدن کلیسا………………………………………………………………………………………………………. 43
اسطوره­گرایی…………………………………………………………………………………………………………………… 43
مدرنیته در ایران………………………………………………………………………………………………………. 45
تفاوت مدرنیته در غرب و ایران………………………………………………………………………………… 46
رمان­های ایرانی………………………………………………………………………………………………………. 50
بیوگرافی نویسنده……………………………………………………………………………………………………. 52
شریک جرم……………………………………………………………………………………………………………. 54
خلاصۀ داستان………………………………………………………………………………………………………………….. 54
ویژگی­های مدرنیستی در رمان شریک جرم……………………………………………………………………………. 54
روان­رنجوری کسری………………………………………………………………………………………………………….. 55
ریشه‌های روان­شناختی رفتار کسری……………………………………………………………………………………… 57
پارانوئید………………………………………………………………………………………………………………………….. 61
اسکیزوئید……………………………………………………………………………………………………………………….. 62
فروپاشی فراروایت‌ها…………………………………………………………………………………………………………. 63
     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. 69
در هم آمیختن واقعیت با خیال و خواب و جریان سیّال ذهن………………………………………………………. 71
نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. 73
محدودیت زمان…………………………………………………………………………………………………………………… 76
سفر کسری………………………………………………………………………………………………………………. 77
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 77
ویژگی­­های مدرنیستی رمان سفر کسری…………………………………………………………………………………… 77
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. 77
در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… 79
تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. 80
تعلیق زمانی………………………………………………………………………………………………………………………… 81
پایان گنگ و مبهم……………………………………………………………………………………………………………….. 82
بیژن و منیژه………………………………………………………………………………………………………………. 83
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 83
ویژگی‌های مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… 83
روان‌پریشی راوی………………………………………………………………………………………………………………… 83
ساختن جهان منسجم در ذهن………………………………………………………………………………………………… 84
محتوای معرفت‌شناسانه…………………………………………………………………………………………………………. 87
گذار از جامعۀ سنتی به جامعه مدرن……………………………………………………………………………………….. 88
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. 89
به­هم­ریختگی زمان……………………………………………………………………………………………………………….. 90
دیدار در حلب………………………………………………………………………………………………………….. 91
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 91
ویژگی­های مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… 91
اسطوره و فروپاشی فرروایت­ها………………………………………………………………………………………………. 92
بی­توجهی به زمان و مکان…………………………………………………………………………………………………….. 94

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنیدبرای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک مطلب دیگر :

 

دانلود تحقیق در مورد دانش آموختگان، شاخص توسعه، فرهنگ علم

 

توپ شبانه…………………………………………………………………………………………………………….. 97
ویژگی­های مدرنیستی رمان توپ شبانه……………………………………………………………………………………. 98
اختلال شخصیت، پارانویا……………………………………………………………………………………………………… 98
گریز از مدرنیته…………………………………………………………………………………………………………………… 100
خیال‌بافی و رؤیاپردازی………………………………………………………………………………………………………… 101
محتوای وجودشناسی ………………………………………………………………………………………………………….. 103
ناکجاآباد……………………………………………………………………………………………………………….. 104
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 104
ویژگی­های مدرنیستی رمان ناکجاآباد………………………………………………………………………………………. 107
فراتاربخ…………………………………………………………………………………………………………………………….. 108
بینامتنیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. 111
به­هم ریختن جریان خطی زمان و جریان سیّال ذهن ………………………………………………………………….. 112
تعلیق مکانی……………………………………………………………………………………………………………………….. 116
ابهام و پریشانی…………………………………………………………………………………………………………………… 117
در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… 118
عرض حال…………………………………………………………………………………………………………….. 120
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 120
ویژگی­های مدرنیستی در رمان عرض حال………………………………………………………………………………. 121
کاربرد اسطوره……………………………………………………………………………………………………………………. 121
ضد قهرمان………………………………………………………………………………………………………………………… 123
نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. 129
تعارض سنّت و مدرنیته………………………………………………………………………………………………………… 131
تصنّع…………………………………………………………………………………………………………………………………. 132
کلّۀ اسب………………………………………………………………………………………………………………… 133
خلاصه داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 133
نشانه‌های مدرنیستی در رمان کلّۀ اسب……………………………………………………………………………………. 134
در هم پیچیدگی رؤیا و واقعیت……………………………………………………………………………………………… 135

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محتوای وجودشناسانه………………………………………………………………………………………………. 138
بینامتنیت………………………………………………………………………………………………………………… 139
اسطوره………………………………………………………………………………………………………………….. 140
تصنع، آشکار کردن شگرد نویسندگی…………………………………………………………………………. 141
گاوخونی………………………………………………………………………………………………………………… 143
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………….. 143
ویژگی‌های مدرنیستی رمان گاوخونی………………………………………………………………………….. 145
در هم‌آمیختن واقعیت و رؤیا……………………………………………………………………………………… 145
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………….. 149
زمان……………………………………………………………………………………………………………………… 149
جریان سیّال ذهن……………………………………………………………………………………………………… 150
نمادگرایی یا سمبولیسم…………………………………………………………………………………………….. 151
وجودشناسی……………………………………………………………………………………………………………. 159
تصنع……………………………………………………………………………………………………………………… 160
تغییر زاویه دید………………………………………………………………………………………………………… 161
بینامتنیت………………………………………………………………………………………………………………… 163
نتیجه­گیری……………………………………………………………………………………………………………… 164
منابع……………………………………………………………………………………………………………………… 169
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...