گروه زبان و ادبیات فارسی بررسی مدرنیته در آثار جعفر ... |
کلیّات……………………………………………………………………………………………………………………… | 13 | |
مدرنیته و تأثیر آن بر ادبیات و هنر………………………………………………………………………………… | 19 | |
عوامل مؤثر بر تحول در ادبیات……………………………………………………………………………………. | 19 | |
پیدایش طبقات جدید…………………………………………………………………………………………………………… | 19 | |
مطالعه فرهنگهای دیگر……………………………………………………………………………………………………….. | 19 | |
طرح هنر برای هنر ………………………………………………………………………………………………………………. | 20 | |
آثار مدرنیستی ابتدایی ………………………………………………………………………………………………. | 20 | |
ریشههای ادبیات مدرن ………………………………………………………………………………………………. | 23 | |
انتشار اولین اثر مدرنیستی …………………………………………………………………………………………. | 28 | |
ویژگیهای ادبیات مدرن …………………………………………………………………………………………… | 29 | |
فرم در ادبیات مدرنیستی …………………………………………………………………………………………… | 30 | |
پیچیدگی زبان ……………………………………………………………………………………………………………………. | 30 | |
بههمریختگی جریان طولی زمان …………………………………………………………………………………………… | 30 | |
بیمکانی و عدم وجود پیرنگ ……………………………………………………………………………………………… | 31 | |
گسیختگی در روایت……………………………………………………………………………………………………………. | 31 | |
چشمانداز باوری ………………………………………………………………………………………………………………… | 32 | |
انتخاب اسمهای غیر متعارف یا شخصیتهای بینام …………………………………………………………………. | 32 | |
در هم آمیختگی خواب و رؤیا ……………………………………………………………………………………………… | 33 | |
محتوا در ادبیات مدرنیستی……………………………………………………………………………………………………. | 33 | |
رویارویی با مدرنیته و پبامدهای زندگی شهری…………………………………………………………………………. | 33 | |
نمادپردازی ……………………………………………………………………………………………………………………….. | 34 | |
توجه به اسطورهها……………………………………………………………………………………………………………….. | 34 | |
نگاه معرفتشناسی مدرنیسم………………………………………………………………………………………………….. | 34 | |
ضد قهرمان………………………………………………………………………………………………………………………… | 35 | |
بحران واقعنمایی…………………………………………………………………………………………………………………. | 35 | |
انزوا، ترس، پارانویا…………………………………………………………………………………………………………….. | 36 | |
فراداستان و تصنع……………………………………………………………………………………………………………… | 36 | |
آشناییزدایی…………………………………………………………………………………………………………………….. | 36 | |
ابهام معنایی……………………………………………………………………………………………………………………… | 37 | |
پیدایش مفهوم هنر برای هنر و فردگرایی……………………………………………………………………………….. | 37 | |
بررسی اولین اثر مدرنیستی……………………………………………………………………………………….. | 39 | |
خلاصۀ داستان دخمههای واتیکان………………………………………………………………………………………… | 39 | |
نشانههای آثار مدرنیستی در رمان دخمههای واتیکان……………………………………………………………….. | 40 | |
فراداستان…………………………………………………………………………………………………………………………. | 40 | |
انزجار از تمدن و زندگی شهرنشینی…………………………………………………………………………………….. | 40 | |
نمادپردازی………………………………………………………………………………………………………………………. | 41 | |
بههمآمیختگی رؤیا و واقعیت………………………………………………………………………………………………. | 41 | |
روان رنجوری و ضد قهرمان……………………………………………………………………………………………….. | 42 | |
به چالش کشیدن کلیسا………………………………………………………………………………………………………. | 43 | |
اسطورهگرایی…………………………………………………………………………………………………………………… | 43 | |
مدرنیته در ایران………………………………………………………………………………………………………. | 45 | |
تفاوت مدرنیته در غرب و ایران………………………………………………………………………………… | 46 | |
رمانهای ایرانی………………………………………………………………………………………………………. | 50 | |
بیوگرافی نویسنده……………………………………………………………………………………………………. | 52 | |
شریک جرم……………………………………………………………………………………………………………. | 54 | |
خلاصۀ داستان………………………………………………………………………………………………………………….. | 54 | |
ویژگیهای مدرنیستی در رمان شریک جرم……………………………………………………………………………. | 54 | |
روانرنجوری کسری………………………………………………………………………………………………………….. | 55 | |
ریشههای روانشناختی رفتار کسری……………………………………………………………………………………… | 57 | |
پارانوئید………………………………………………………………………………………………………………………….. | 61 | |
اسکیزوئید……………………………………………………………………………………………………………………….. | 62 | |
فروپاشی فراروایتها…………………………………………………………………………………………………………. | 63 | |
تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. | 69 |
در هم آمیختن واقعیت با خیال و خواب و جریان سیّال ذهن………………………………………………………. | 71 |
نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. | 73 |
محدودیت زمان…………………………………………………………………………………………………………………… | 76 |
سفر کسری………………………………………………………………………………………………………………. | 77 |
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 77 |
ویژگیهای مدرنیستی رمان سفر کسری…………………………………………………………………………………… | 77 |
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. | 77 |
در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… | 79 |
تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. | 80 |
تعلیق زمانی………………………………………………………………………………………………………………………… | 81 |
پایان گنگ و مبهم……………………………………………………………………………………………………………….. | 82 |
بیژن و منیژه………………………………………………………………………………………………………………. | 83 |
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 83 |
ویژگیهای مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… | 83 |
روانپریشی راوی………………………………………………………………………………………………………………… | 83 |
ساختن جهان منسجم در ذهن………………………………………………………………………………………………… | 84 |
محتوای معرفتشناسانه…………………………………………………………………………………………………………. | 87 |
گذار از جامعۀ سنتی به جامعه مدرن……………………………………………………………………………………….. | 88 |
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. | 89 |
بههمریختگی زمان……………………………………………………………………………………………………………….. | 90 |
دیدار در حلب………………………………………………………………………………………………………….. | 91 |
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 91 |
ویژگیهای مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… | 91 |
اسطوره و فروپاشی فرروایتها………………………………………………………………………………………………. | 92 |
بیتوجهی به زمان و مکان…………………………………………………………………………………………………….. | 94 |
یک مطلب دیگر :
دانلود تحقیق در مورد دانش آموختگان، شاخص توسعه، فرهنگ علم
توپ شبانه…………………………………………………………………………………………………………….. | 97 |
ویژگیهای مدرنیستی رمان توپ شبانه……………………………………………………………………………………. | 98 |
اختلال شخصیت، پارانویا……………………………………………………………………………………………………… | 98 |
گریز از مدرنیته…………………………………………………………………………………………………………………… | 100 |
خیالبافی و رؤیاپردازی………………………………………………………………………………………………………… | 101 |
محتوای وجودشناسی ………………………………………………………………………………………………………….. | 103 |
ناکجاآباد……………………………………………………………………………………………………………….. | 104 |
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 104 |
ویژگیهای مدرنیستی رمان ناکجاآباد………………………………………………………………………………………. | 107 |
فراتاربخ…………………………………………………………………………………………………………………………….. | 108 |
بینامتنیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. | 111 |
بههم ریختن جریان خطی زمان و جریان سیّال ذهن ………………………………………………………………….. | 112 |
تعلیق مکانی……………………………………………………………………………………………………………………….. | 116 |
ابهام و پریشانی…………………………………………………………………………………………………………………… | 117 |
در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… | 118 |
عرض حال…………………………………………………………………………………………………………….. | 120 |
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 120 |
ویژگیهای مدرنیستی در رمان عرض حال………………………………………………………………………………. | 121 |
کاربرد اسطوره……………………………………………………………………………………………………………………. | 121 |
ضد قهرمان………………………………………………………………………………………………………………………… | 123 |
نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. | 129 |
تعارض سنّت و مدرنیته………………………………………………………………………………………………………… | 131 |
تصنّع…………………………………………………………………………………………………………………………………. | 132 |
کلّۀ اسب………………………………………………………………………………………………………………… | 133 |
خلاصه داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 133 |
نشانههای مدرنیستی در رمان کلّۀ اسب……………………………………………………………………………………. | 134 |
در هم پیچیدگی رؤیا و واقعیت……………………………………………………………………………………………… | 135 |
محتوای وجودشناسانه………………………………………………………………………………………………. | 138 |
بینامتنیت………………………………………………………………………………………………………………… | 139 |
اسطوره………………………………………………………………………………………………………………….. | 140 |
تصنع، آشکار کردن شگرد نویسندگی…………………………………………………………………………. | 141 |
گاوخونی………………………………………………………………………………………………………………… | 143 |
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………….. | 143 |
ویژگیهای مدرنیستی رمان گاوخونی………………………………………………………………………….. | 145 |
در همآمیختن واقعیت و رؤیا……………………………………………………………………………………… | 145 |
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………….. | 149 |
زمان……………………………………………………………………………………………………………………… | 149 |
جریان سیّال ذهن……………………………………………………………………………………………………… | 150 |
نمادگرایی یا سمبولیسم…………………………………………………………………………………………….. | 151 |
وجودشناسی……………………………………………………………………………………………………………. | 159 |
تصنع……………………………………………………………………………………………………………………… | 160 |
تغییر زاویه دید………………………………………………………………………………………………………… | 161 |
بینامتنیت………………………………………………………………………………………………………………… | 163 |
نتیجهگیری……………………………………………………………………………………………………………… | 164 |
منابع……………………………………………………………………………………………………………………… | 169 |
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-09] [ 06:20:00 ب.ظ ]
|