زبانشناسی، گرایش آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بررسی ساختار واجی و ... |
1-2- 4 – متن.. 9
1-2- 5- موسیقی درونی و نظم آهنگ… 10
1-3- هدف پژوهش… 11
1-4- اهمیت پژوهش… 12
1-5- سؤالات پژوهش… 13
فصل دوم: پیشینهی پژوهش… 14
2 – 1 – مقدمه. 15
2- 2- زبانشناسی و دیدگاهها 15
2 – 2- 1- زبان. 17
2- 2- 2- تحلیل متن و گفتمان. 19
2 – 2- 3- نظریۀ سیستمی- نقشی هلیدی.. 20
2-2-4- آواشناسی و واجشناسی.. 24
2 – 3- قرآن و دیدگاهها 27
2- 3 – 1- ترجمه و تفسیر قرآن. 28
2- 4- قرآن و زبانشناسی.. 32
2- 4- 1- زبان قرآن و ساختار آن. 32
2 – 4- 2- اشارات زبانشناختی قرآن. 33
2 – 4 -3- قرآن : آواشناسی، تجوید و موسیقی کلام. 34
2 -4 – 4- تحلیل متنی و گفتمانی قرآن. 37
فصل سوم: روش پژوهش… 43
3- 1- مقدمه. 44
3- 2- دادههای پژوهش… 44
3 – 3- چارچوب نظری پژوهش… 45
3 – 3 – 1- جایگاه معنا و دستور در رویکرد هلیدی.. 46
3 -3 – 2- مروری بر فرا نقشهای معنایی در نظریۀ هلیدی.. 48
3 – 4- شیوۀ تجزیه و تحلیل سورهها 51
3 – 4 – 1- تعیین بسامد آوایی و هجایی هر سوره. 52
3 – 4- 2- تعیین فرا نقشهایاندیشگانی، بینا فردی و متنی در متن سورهها 53
3 – 5- شیوۀ ارائۀ نتایج. 54
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 57
4 – 1 – مقدمه. 58
4 – 2- تین(95) 58
4 – 2- 1- کلیات سوره. 58
4 – 2 – 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 59
4 – 2- 3- بافت فرهنگی.. 60
4- 2- 4- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 61
4- 2- 5- تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 66
4- 2- 6- نتیجه گیری.. 72
4 -3- علق(96) 73
4 -3 -1- کلیات سوره. 73
4 – 3- 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 73
4 -3 – 3 – بافت فرهنگی.. 77
4 -3 -4 – تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 78
4 -2 -5 – تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 84
4 -3 -6 – نتیجه گیری.. 99
4 -4 – قدر(97) 99
4 -4 – 1 – کلیات سوره. 99
4 – 4- 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 100
4 – 4 – 3- بافت فرهنگی.. 101
4 – 4- 4- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 101
4 – 4 – 5- تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 108
4 -4 – 6- نتیجه گیری.. 112
4 -5 – بینه (98) 113
4 -5- 1- کلیات سوره. 113
4 – 5- 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 114
4 – 5- 3- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 116
4 -5 -4 – تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 120
4 -5 -5 – نتیجه گیری.. 126
4 – 6 – زلزال(99) 126
4 -6- 1- کلیات سوره. 126
4 -6- 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 127
4 -6 -3 – تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 129
4 – 6 -4- تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 134
4 – 6 -5- نتیجه گیری.. 138
4 – 7 – والعادیات(99) 139
4 -7 – 1- کلیات سوره. 139
4 – 7- 2- نمایش آوایی،هجایی،نوشتاری و ترجمۀ سوره. 140
4 -7 -3 – بافت فرهنگی.. 142
4 – 7 -4- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 142
4 -7 – 5- تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 148
4 – 7 -6- نتیجه گیری.. 152
4 -8- القارعه(101) 153
4 – 8 -1 -کلیات سوره. 153
4 – 8- 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 154
4 -8 – 3- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 155
4 -8 -4- تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 160
4 -8 -5- نتیجه گیری.. 165
4 -9 – تکاثر(102) 166
4 – 9 – 1- کلیات سوره. 166
4 – 9- 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 167
4 – 9 -3- بافت فرهنگی.. 168
4 -9 – 4- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 169
4 – 9 – 5 – تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 175
4 -9 – 6- نتیجه گیری.. 182
4 -10 – عصر(103) 182
4 -10- 1 – کلیات سوره. 182
4 – 10- 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 183
4 -10 -3- بافت فرهنگی.. 184
4 -10 -4- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 184
4 -10 -5 – تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 187
4 -10 -6 – نتیجه گیری.. 190
4 -11 – همزه(104) 190
4 -11 -1 – کلیات سوره. 190
4 – 11- 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 191
4 -11 – 3- بافت فرهنگی.. 192
4 -11 – 4- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 193
4 -11- 5- تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 198
4 -11 -6 – نتیجه گیری.. 202
4 -12- فیل(105) 203
4 -12 -1- کلیات سوره. 203
4 – 12 – 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و هجایی.. 203
4 -12 – 3- بافت فرهنگی.. 204
4 -12 – 4- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 205
یک مطلب دیگر :
4 -12 -5- تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 209
4 -12 -6- نتیجه گیری.. 213
4 -13- قریش(106) 213
4 -13 -1 – کلیات سوره. 213
4 – 13- 2- نمایش آوایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 214
4 -13 -3- بافت فرهنگی.. 215
4 -13 -4- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 216
4 -13 -5 – تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 219
4 -13 -6 – نتیجه گیری.. 222
4 -14 – ماعون(107) 223
4 -14 -1- کلیات سوره. 223
4 – 14- 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 224
4 -14 – 3- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 225
4 -14 -4- تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 228
4 -14 -5 – نتیجه گیری.. 232
14 -15 – کوثر(108) 233
14 -15 – 1- کلیات سوره. 233
4 – 15- 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 234
4 – 15 -3- بافت فرهنگی.. 234
4 -15 -4- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 235
4 -15 -5 – تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 238
4 -15 -6 – نتیجه گیری.. 241
4 -16 – کافرون(109) 241
4 -16 -1- کلیات سوره. 241
4 – 16- 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 242
4 -16 – 3- بافت فرهنگی.. 243
4 -16 -4- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 243
4 -16 -5- تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 247
4 -16 -6 – نتیجه گیری.. 251
4 -17- نصر(110) 251
4 -17- 1- کلیات سوره. 251
4 – 17- 2- نمایش آوایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 252
4 -17 – 3- بافت فرهنگی.. 253
4 -17 -4- تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 253
4 -17 – 5- تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 257
4 -17 -6 – نتیجه گیری.. 260
4 -18 – تبت(مسد) (111) 261
4 -18 -1 – کلیات سوره. 261
4 – 18 – 2- نمایش آوایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 261
4 -18 -3 – بافت فرهنگی.. 262
4 -18 -4 – تجزیه و تحلیل آوایی سوره. 263
4 -18 -5 – تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 267
4 -18 -6 – نتیجه گیری.. 271
4 -19 – اخلاص(112) 271
4 -19 – 1- کلیات سوره. 271
4 – 19 – 2- نمایش آوایی، هجایی، نوشتاری و ترجمۀ سوره. 272
4 -19 – 3 – بافت فرهنگی.. 273
4 – 19 -4 – تجزیه و تحلیل و آوایی سوره. 273
4 -19 – 5 – تجزیه و تحلیل معنایی سوره. 276
4 – 19 – 6- نتیجه گیری.. 279
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-09] [ 06:21:00 ب.ظ ]
|