بررسی موانع توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط ایران و ارائه ... |
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
- مقدمه 9
تجارت الکترونیک 10
- تاریخچه تجارت الکترونیک 10
- تعاریف و مفاهیم تجارت الکترونیک 11
- برتری تجارت الکترونیک به تجارت سنتی 13
- انواع تجارت الکترونیک 14
- مزایای تجارت الکترونیک 16
- محدودیتهای تجارت الکترونیک 18
صنایع کوچک و متوسط 19
- مشارکت بنگاههای کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی 20
2-3-2- اهمیت راهبردی بنگاههای كوچك ومتوسط در کشورهای در حال توسعه 21
2-3-3- نقش بنگاههای كوچك و متوسط درتجارت بین الملل 22
2-3-4- تعریف بنگاههای كوچك و متوسط (SMEs) 22
2-3-5- تجمیع بنگاههای کوچک و متوسط 25
2-3-5-1- شهرک های صنعتی 25
2-3-5-2- مناطق ویژه اقتصادی 26
عنوان صفحه
2-3-5-3- پارک های علمی تحقیقاتی و فناوری 26
2-3-5-4- خوشه های صنعتی 27
2-3-5-4-1- مشخصه های خوشه های صنعتی 27
2-3-5-4-2-زیر مجموعه یک خوشه صنعتی 28
2-3-5-4-3- مزایای توسعه خوشه صنعتی 28
تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط 29
- مزایای تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط 30
- جمع بندی و نتیجه گیری 31
فصل سوم: مرور تحقیقات پیشین
3-1- مقدمه 33
3-2- بررسی موانع توسعه تجارت الکترونیک در ایران 34
3-3- بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط 40
3-3-1- سایر کشورها 40
3-3-2- ایران 47
3-4- بررسی موانع توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط 49
3-4-1- سایر کشورها 49
3-4-2- ایران 54
3-5- جمع بندی و نتیجه گیری 57
فصل چهارم: روش تحقیق
4-1- مقدمه 59
4-2- نوع روش تحقیق 59
4-3- جامعه و نمونه آماری 60
4-3-1- جامعه 60
عنوان صفحه
4-3-2-جامعه هدف 60
4-3-3- عضوجامعه آماری 61
4-3-4- نمونه 61
4-4- روش گرداوری داده ها 62
4-5- شرح مراحل تحقیق 63
4-5-1- بررسی پیشینه موضوع 65
4-5-2- استخراج موانع توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط 65
4-5-3- جمع آوری نظرات خبرگان IT و صنعت در مورد این موانع 65
4-5-4- استخراج موانع توسعه تجارت الکترونیک در SMEs ایرانی 65
4-5-5- تهیه مدل مفهومی عدم توسعه EC در شرکتهای کوچک و متوسط ایران 74
4-5-6-تهیه پرسشنامه 75
4-5-7- توزیع و تکمیل پرسشنامه 75
4-5-7-1- روایی 76
4-5-7-2- پایایی 76
4-5-8- تجزیه وتحلیل داده ها 77
4-5-8-1- آمار توصیفی و استنباطی سئوالات پرسشنامه 77
4-5-8-1-1- فرضیه اول 77
4-5-8-1-2- فرضیه دوم 78
4-5-8-1-3- فرضیه سوم 79
4-5-8-1-4- فرضیه چهارم 79
4-5-8-1-5- فرضیه پنجم 80
4-5-8-1-6- فرضیه ششم 80
4-5-8-1-7- فرضیه هفتم 81
4-5-8-1-8- فرضیه هشتم 81
4 -5-8-1-9- فرضیه نهم 82
عنوان صفحه
4-5-8-2- تحلیل عاملی 83
4-5-8-2-1 – مفاهیم کلیدی 84
4-5-8-2-2- مراحل اجرای تحلیل عاملی 85
4 -5-9-اولویت بندی موانع توسعه تجارت الکترونیک در خوشه نساجی یزد 87
4-5-10- ارائه مدل تجاری توسعه تجارت الکترونیک در خوشه نساجی یزد 88
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل داده ها
5-1- مقدمه 89
5-2- آمار توصیفی وضعیت پاسخگویان 90
- بررسی وضعیت پاسخگویان از نظر جنسیت 90
- بررسی وضعیت پاسخگویان از نظر سن 91
- بررسی وضعیت پاسخگویان از نظر سطح تحصیلات 92
- بررسی وضعیت پاسخگویان از نظر رده شغلی 93
- بررسی وضعیت پاسخگویان از نظر تجربه استفاده از اینترنت 94
آمار توصیفی وضعیت شرکتهای مورد بررسی 95
- بررسی وضعیت سنی شرکتها 95
- بررسی وضعیت تعداد پرسنل شرکتها 96
- بررسی نوع فعالیت شرکتها 97
- بررسی سطح تحصیلات مدیران شرکتها 99
- بررسی تعداد کامپیوتر و کامپیوتر متصل به اینترنت در شرکتها 100
- بررسی میزان بکارگیری تجارت الکترونیک در شرکتها 102
- بررسی نرمال بودن داد ها 104
- بررسی میزان تاثیر موانع توسعه تجارت الکترونیک از دیدگاه پاسخگویان 105
عنوان صفحه
- بررسی میزان تاثیر عدم آشنایی مدیران صنعت و بازرگانی با تجارت الکترونیک در عدم توسعه آن از دیدگاه پاسخگویان 105
5-6-1-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل اول 105
5-6-1-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل اول 106
- بررسی میزان تاثیر کمبود نیروی انسانی کارآمد و متخصص در عدم توسعه تجارت الکترونیک از دیدگاه پاسخگویان 107
5-6-2-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل دوم 107
5-6-2-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل دوم 109
- بررسی میزان تاثیر بالابودن هزینه های تجارت الکترونیک در عدم توسعه آن در شرکتهای کوچک و متوسط 110
- یک مطلب دیگر :
5-6-3-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل سوم 110
5-6-3-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل سوم 111
- بررسی میزان تاثیر آگاهی ناکافی از مزایای تجارت الکترونیک در عدم توسعه آن در شرکتهای کوچک و متوسط 112
5-6-4-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل چهارم 112
5-6-4-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل چهارم 114
- بررسی میزان تاثیر پیچیدگی تجارت الکترونیک در عدم توسعه آن در شرکتهای کوچک و متوسط 117
5-6-5-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل پنجم 117
5-6-5-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل پنجم 119
عنوان صفحه
- بررسی میزان تاثیر مقاومت اعضاء در برابر تغییر در عدم توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط 120
5-6-6-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل ششم 120
5-6-6-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل ششم 122
- بررسی میزان تاثیر عدم آمادگی طرفهای تجاری در عدم توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط 123
5-6-7-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل هفتم 123
5-6-7-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل هفتم 124
- بررسی میزان تاثیر وجود نداشتن فرهنگ عمومی استفاده از تجارت الکترونیک در عدم توسعه آن در شرکتهای کوچک و متوسط 125
5-6-8-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل هشتم 125
5-6-8-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل هشتم 126
- بررسی میزان تاثیر عدم وجود مزیت کافی در استفاده از تجارت الکترونیک در عدم توسعه آن در شرکتهای کوچک و متوسط 127
5-6-9-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل نهم 127
5-6-9-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل نهم 129
- بررسی میزان تاثیر عدم استفاده رقبا از تجارت الکترونیک در عدم توسعه آن در شرکتهای کوچک و متوسط 130
5-6-10-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل دهم 130
5-6-10-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل دهم 131
عنوان صفحه
- بررسی میزان تاثیر ناکافی بودن قوانین حقوقی داخلی مرتبط با تجارت الکترونیک در عدم توسعه آن در شرکتهای کوچک و متوسط 132
5-6-11-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل یازدهم 132
5-6-11-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل یازدهم 134
- بررسی میزان تاثیر پایین بودن امنیت در شبکه در عدم توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط 135
5-6-12-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل دوازدهم 135
5-6-12-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل دوازدهم 136
- بررسی میزان تاثیر ناکارآمد بودن نظام بانکی در عدم توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط 140
5-6-13-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل سیزدهم 140
5-6-1-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل سیزدهم 142
- بررسی میزان تاثیر وجود نداشتن خطوط ارتباطی سریع و مطمئن در عدم توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط 143
5-6-14-1- بررسی دیدگاه پاسخگویان در مورد عامل چهاردهم 143
5-6-14-2- مقایسه پاسخها بنا بر مشخصات پاسخگویان و مشخصات شرکت در مورد عامل چهاردهم 144
- بررسی میزان تاثیر وجود نداشتن کارتهای اعتباری داخلی با گستره فعالیت بین المللی در عدم توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط 146
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 03:40:00 ق.ظ ]
|