دانلود ارشد تأثیر بصری رنگ بر عنوان بندی فیلم |
2-4 رابطه نور و رنگ 13
2-5 تأثیرات نور 14
2-7 رنگهای هماهنگ 152-6 ارزش رنگی 15
2- 8 دمای رنگ 16
2-9 بافت 16
2-10 كُمپوزیسیون رنگ 17
2-11 زمینه و رنگهای روی زمینه 17
2-12 رابطه رنگ و فرم (شكل) 18
2-13 وسایل تأكید فرم (مزاج رنگ) 18
2-14 رنگهای تأثیرگذار و رنگهای تأثیرپذیر 19
2-15 اثر فضای رنگها 20
2-16 جلوههای فضای رنگها 20
2-17 رنگ كاهشی، افزایشی 21
2-18 ریتم رنگ 21
2-19 روانشناسی رنگ 22
2-19-1 تعریف روانشناسی 22
2-20رنگ از دیدگاه روان شناسی 22
2-20-1 معانی رنگها 22
2-20-2 سمبولیسم رنگ 27
2-21 احساس نور از نظر روانشناسی فیزیولوژیك 28
2-22 احساس و ادراک 28
2-23 آمادگی ذهنی 30
2-24تلقین 30
2-25خطای بینایی، حركتی، خطا های بصری، توهمها 30
فصل سوم : مخاطب شناسی
3-1 مخاطب شناسی 33
3-2-1 دلایل مختلف مخاطب بودن 333- 2 تعریف مخاطب 33
3-3دسته بندی مخاطب 34
3-3-1 دسته بندی مخاطبین بر مبنای ویژگیهای جمعیت شناسی 34
3-3-2 دسته بندی مخاطبان برحسب باورها 34
3-3-3 دسته بندی مخاطب بر اساس نگرشها 34
3-3-4 دسته بندی مخاطب بر اساس دسترسی 34
3-3-5 دسته بندی مخاطبین بر اساس رفتار 35
3-3-6 دسته بندی مخاطبین بر اساس توصیف و استفاده از رسانهها 35
3-4 عوامل مربوط به مخاطب 35
3-4-1مسایل و مشكلات اجتماعی مخاطبین 36
3-4-2 تفاوت های فردی 36
3-4-3 شخصیّت 36
3-4-4 جنس 37
3-4-5 گروه سنّی 37
3-4-6 شیوه زندگی 37
3-4-7 قومیّت 38
3-4-8 تحصیلات 38
3-4-9 سلیقه 38
3-4-10 اهمیّت شناخت مخاطبان 38
3-5 دلایل انتخاب رنگ از نظر مخاطب در علم روانشناسی 39
3-5-1 خاكستری 39
3-5-2 آبی 39
3-5- 3 سبز 39
3-5-4 قرمز 39
3-5-5 زرد 39
3-5-6 بنفش 40
3-5-8 سیاه 403-5-7 قهوه ای 40
3- 6 تأثیرات روانی رنگ بر خصوصیّات شخصی و روحی افراد 41
3-6-1 اثر روانی رنگ در سالمندان 42
3-6-2 اثر روانی رنگ در كودكان 42
3-7 جلب مخاطب از طریق رنگ 43
فصل چهارم: عنوان بندی
4-1 تعریف عنوانبندی (تیتراژ) 45
4-2 تعریف عنوانبندی از نظر اساتید 45
4-3 لزوم طراحی عنوانبندی برای فیلم 47
4-4 تاریخچه عنوانبندی در جهان 48
4-5 انواع عنوانبندی 49
4-5-1 عنوانبندی آغازین 50
4-5-2 عنوانبندی پایانی 51
4-5-3 عنوانهای اعتباری 51
4-5-4 تفاوت های عنوانبندی آغازین و پایانی 52
یک مطلب دیگر :
4- 6 دسته بندی عنوانبندی 53
4-7 نكاتی كه از نظر مرتضی ممیز برای ساخت عنوانبندی خوب لازم است: 54
4-8 انواع تكنیك های ساخت عنوان بندی 54
4-9 کمپوزیسیون مطلوب 56
4-10 ژانر 57
4-10-1 تعریف ژانر 57
4-10-2 انواع ژانر 57
4- 11 كاربرد ژانر در بحث تولید فیلم 60
4-11-1 تحولات ژانرها 61
4-11-2 پیدایشژانرها 62
4-12 ویژگی های یک عنوانبندی خوب 654-11-3 كاركرد ژانرها در تحلیل فیلم 63
4- 12-1 عنوانبندی خوب و مناسب 65
4-12- 2خلاقیّت 67
4-12-3 فضاسازی 67
4-12-4 اتّصال عنوانبندی به فیلم 67
4-12-5 تناسب نوع حروف با فضای فیلم 68
4-12-6 هماهنگی عنوانبندی آغازین و پایانی 68
4-12-7 زمان بندی عنوانبندی 69
4- 13 افراد مشهور در زمینهی عنوان بندی 70
4-13-1 سائول باس 70
4-13-2 سبک کاری 72
4-13-3 فهرست فیلم هایی که سائول باس برای آنها عنوانبندی طراحی کرد 73
4پ13-4 تحلیل عنوانبندی فیلم “سرگیجه” اثر سائول باس 76
4-14 ویژگی آثار سائول باس 79
4-15 تاریخچهی عنوان بندی در ایران 80
4-16 افراد مشهور در ساخت عنوانبندی دهههای 40-60 82
4-16-1 طراحان عنوان بندی در ایران 83
4-18آمار 101
نمونه پرسشنامه 102
نتیجه گیری آخر 114
منابع و مآخذ 122
شرح کار عملی 122
تحصیلی پاسخگویان 106
تعریف مسئله
در این تحقیق تلاش بر این بوده است که عنوانبندی را مورد بررّسی قرار دهیم و تأثیرات متقابل روانشناسی رنگ در ساخت عنوانبندی و تأثیر بصری آن بر مخاطب را مورد سنجش قرار دهیم.
1-2 ضرورت و اهمیّت تحقیق
با توجّه به اینکه صنعت سینما روز به روز در حال توسعه و تکامل است، روزانه هزاران مخاطب با ویژگیهای منحصر به فرد را جذب خود میکند. سینما صنعتی پر مخاطب و پول ساز است. عامل مهّمی برای انتقال پیام، ارتباطات بین المللی و تبادلات فرهنگی است. عنوانبندی دریچهای است که مخاطب برای ورود به متن اصلی فیلم باید از آن عبورکند تا بتواند به محتوای اصلی آن دست پیدا کند. عنوانبندی فیلم آینهی تمام نمای ژانر فیلم است، پس باید به درستی ساخته شود تا ذهن بیننده را برای رسیدن به هدف اصلی ساخت فیلم هدایت کند. از آنجا که رنگ یکی از مهّمترین و پرکاربرد ترین عوامل بصری است میتوان با مدد گرفتن از آن به یک عنوانبندی موفّق و مؤثّر دست یافت. علم و آگاهی ما از معانی رنگها و روانشناسی رنگ به ما کمک میکند تا به وسیلهی آن منظور فیلم را راحتتر به بیننده القاکنیم.
1-3 سؤالات تحقیق
1- عنوانبندی چیست؟
2- عوامل تشکیل دهندهیِ عنوانبندی کدام اند؟
3- مشخّصاتِ یک عنوانبندی خوب چیست؟
4- زمانِ مناسب برای عنوانبندی چه مقدار است؟
5- آیا رنگ بر عنوانبندی تأثیر دارد؟
6- رنگ از نظر مخاطبین چه معانی دارد؟
7- بیشترین رنگهای استفاده شده در عنوانبندی فیلمهای ایرانی کدامند؟
8- در ایران چه تکنیکهایی برای ساخت عنوانبندی مورد استفاده قرار میگیرد؟
1-4 فرضیّات تحقیق
1- عنوانبندی یکی از عوامل مهمّ در معرفی فیلم است.
2- عنوانبندی خوب باعث موفّقیّت فیلم می شود.
3- عنوانبندی خوب در ذهن بیننده ماندگار است.
4- عنوانبندی براساس ژانرهای مختلف هنری متفاوت ساخته میشود.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-07-30] [ 04:37:00 ق.ظ ]
|