سیستمهای اطلاعات مدیریت………………………………………………………………………….. 62
سازمان ها به عنوان سیستم………………………………………………………………………….. 63
ریشه های نگرش سیستمی……………………………………………………………………………. 63
سیستمهای اطلاعاتی و نگرشهای مختلف نسبت به آنها…………………………………… 65
مقدمات طرز فکر سیستمی…………………………………………………………………………….. 66
روش سیستمی به چه کار می آید؟………………………………………………………………… 69
مقایسه تفکر ماشینی و سیستمی……………………………………………………………………. 70
اندیشه عصر ماشین و اندیشه سیستمی…………………………………………………………. 70
بهره‌وری………………………………………………………………………………………………………. 72
برنامه ریزی و ارزشیابی………………………………………………………………………………. 81
امکانات ویژه و برتر نرم افزار……………………………………………………………………….. 83
بخش سوم پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………… 85
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 92
روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 92

جامعه آماری………………………………………………………………………………………………… 93

 

تعیین حجم نمونه………………………………………………………………………………………….. 93
ابزار اندازه گیری………………………………………………………………………………………….. 94
پایایی…………………………………………………………………………………………………………… 94
روایی…………………………………………………………………………………………………………… 95
روش های آماری………………………………………………………………………………………….. 95
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 96
آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………. 97
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………….. 105

بحث…………………………………………………………………………………………………………….. 106

یک مطلب دیگر :

 
 

محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………….. 107
پیشنهادات موضوعی…………………………………………………………………………………… 108
منابع و ماخذ
منابع…………………………………………………………………………………………………………….. 109
مقدمه :
مدیریت در حقیقت هماهنگی منابع مادی و انسانی به منظور دستیابی به اهداف سازمانی به طریقی است كه مورد قبول جامعه باشد ((Lambert &Nagent, 1999. سازمانها به مدیران و كاركنان اثربخش و كارآمد نیاز دارند تا بتوانند به اهداف خود در جهت رشد و توسعه همه جانبه دست یابند. مدیر به عنوان نماینده رسمی سازمان برای ایجاد هماهنگی و افزایش بهره وری در رأس سازمان قرار دارد. موفقیت سازمان در تحقق اهداف در گرو چگونگی اعمال مدیریت و سبكهای موثر رهبری مدیر است. مدیر در نقش رهبری سازمان می تواند سبكهای متفاوتی را در هدایت نیروی انسانی انتخاب كند. الگوهای رفتاری مناسب مدیر در هر سازمان باعث بوجود آمدن روحیه و انگیزش قوی در كاركنان می شود و میزان رضایت آنها را از شغل و حرفه خویش افزایش می دهد. مدیران با استفاده از سبک صحیح رهبری می توانند رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان و بهره وری سازمان خود را افزایش دهند.
رهبری به عنوان یکی از وظایف مهم مدیران علم و هنر نفوذ در افراد به منظور دستیابی به اهداف می باشد.سبک رهبری یا مدیریت تعیین کننده جو، فرهنگ و راهبردهای حاکم بر سازمان است. سبک رهبری مجموعه ای از نگرشها، صفات و مهارتهای مدیران است که بر پایه چهار عامل نظام ارزشها، اعتماد به کارمندان، تمایلات رهبری و احساس امنیت در موقعیتهای مبهم شکل می گیرد (مصدق راد، (1381). سبك رهبری مدیران، بیانگر چگونگی تعامل آنها با  كاركنان تحت سرپرستی می باشد (Perra, 2000).
 بیان مسئله :
موضوع رهبری مورد توجه بسیاری از پژوهشگران واقع شده است. نتایج این پژوهشها منجر به ارایه و توسعه تئوری های مختلفی در زمینه سبکهای رهبری مدیران شده است. بررسی این تئوریها طیف وسیعی از سبکهای رهبری از سبکهای آمرانه و استبدادی تا سبکهای مشارکتی و تحولگرا را نشان می دهد. سبکهای مختلف رهبری عبارتند از: سبکهای آمرانه، هرج و مرج طلب، بروکراتیک، دموکراتیک، مشورتی، مشارکتی, تحولگرا، عملگرا و … (مصدق راد، 1381).. باید خاطر نشان نمود که یک سبک رهبری خاص برای همه موقعیت ها مناسب نمی باشد. از این رو یک مدیر می تواند در موقعیت های گوناگون سبک های متفاوت را برای رهبری کارکنان خود با توجه به فرهنگ حاکم بر سازمان و بلوغ سازمانی کارکنان برگزیند.
امروزه کارکنان از تحصیلات بالایی برخوردار هستند و کارها بیشتر تخصصی شده است، بنابراین نمی توان مثل گذشته آنها را وادار به انجام کار کرد. در سازمانهای امروزی نیاز بیشتری به مشارکت کارکنان در مدیریت سازمان می باشد. در حقیقت تغییر سبك مدیریت از حالت مدیریت استبدادی به سمت مدیریت مشارکتی منجر به موفقیت هر چه بیشتر سازمان می گردد .سبك رهبری كه منجر به مشاركت گروهی كاركنان و تشكیل گروههای كاری گردد، موجب انجام اثربخش، كارآمد، منظم و هماهنگ كارها می گردد (San Juan, 1998). علاوه بر این، بكارگیری سبك رهبری حمایتی و مشاركتی منجر به افزایش لذت انجام كار در كاركنان  می گردد.
امروزه سازمانهای  با چالشهای جدیدی مواجه هستند. معلمان  متقاضی خدمات با کیفیت بالا با حداقل قیمت ممکن می باشند.  برآورده سازی نیازها و انتظارات بیماران روز به روز مشكلتر می شود. بنابراین مدیران باید به دنبال راههایی باشند كه بتوانند بطور اثربخش و كارآمد خدمات مورد نیاز بیماران را فراهم سازند (Clegg, 2000) . ارایه بهینه خدمات درمانی و بهبود فرایندهای اداری بدون مشاركت كلیه نیروی انسانی و ارایه خدمات مستمر، مطلوب و مؤثر توسط ایشان امكان پذیر نمی باشد. ارایه خدمات  اثربخش به جامعه تا حد زیادی به كار گروهی كاركنان  و سبك رهبری و مدیریت این سازمانها بستگی دارد (Sorrentino&Nelli, 1992).
قلمرو تحقیق :
از نطر قلمرو مورد استفاده در این تحقیق، که شامل کارکنان ، پرسنل اداری ، مدیریت ، معلمان  و مراجعه کنندگان و رفتارهای اجتماعی ایشان در محیط اداره می باشد.
قلمرو مکانی تحقیق :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...