مطالعه بیننسلی عادات غذایی در میان زنان شهر شیراز |
3-1-1- نظریه ذائقه بوردیو ………………………………………………………………………………………………………………………………………. 19
3-1-2- نظریه نیاز مازلو ………………………………………………………………………………………………………………………………………………21
3-1-3- نظریه یادگیری اجتماعی تارد و باندورا ……………………………………………………………………………………………….. 23
3-1-4- نظریه مک دونالیزه شدن ریتزر ………………………………………………………………………………………………………………. 25
3-1-5- تئوری کنش و مفهوم عادتواره بوردیو ………………………………………………………………………………………………… 27
3-1-6- نظریه کنش منطقی آیزن و فیشباین ………………………………………………………………………………………………… 29
3-1-7- نظریه گذار تغذیهای پاپکین …………………………………………………………………………………………………………………….. 30
3-2- چارچوب نظری تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………. 31
3-3- مدل نظری تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………………32
3-3-1- مدل مفهومی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 32
3-3-2- مدل تجربی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 33
3-4- فرضیات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 34
3-5- تعریف نظری و عملیاتی متغیرها …………………………………………………………………………………………………………. 32
3-5-1- متغیر وابسته …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..34
3-5-2- متغیرهای مستقل ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 35
فصل چهارم: روششناسی تحقیق
4-1- روش و تکنیک تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………… 38
4-2- ابزار گردآوری اطلاعات ………………………………………………………………………………………………………………………………. 38
4-3- جامعه آماری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 39
4-4- روش نمونهگیری و حجم نمونه …………………………………………………………………………………………………………….. 39
4-5- پایایی و روایی ابزار سنجش …………………………………………………………………………………………………………………… 40
4-6- تکنیک تجزیه و تحلیل دادهها ………………………………………………………………………………………………………………. 40
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل دادهها
5-1- آمار توصیفی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 38
5-2- آمار استنباطی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 61
5-3- تحلیل چند متغیره ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 72
فصل ششم: بحث و نتیجه گیری
6-1- نتیجهگیری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 86
6-2- پیشنهادات تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 92
6-3- محدودیتهای تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 93
فهرست منابع ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 94
فهرست جداول
شماره و عنوان صفحه
4-1- ضرایب آلفای کرونباخ متغیر وابسته تحقیق 40
5-1-1- توزیع فراوانی گروه سنی به تفکیک نسل مادران و دختران 43
5-1-2- توزیع فراوانی تعداد فرزندان در نسل مادران 44
5-1-3- توزیع فراوانی قومیت به تفکیک نسل مادران و دختران 44
5-1-4- توزیع فراوانی وضعیت تأهل به تفکیک نسل مادران و دختران 45
5-1-5- توزیع فراوانی وضعیت اشتغال به تفکیک نسل مادران و دختران 45
5-1-6- توزیع فراوانی هزینه ماهیانه در نسل مادران 46
5-1-7- توزیع فراوانی هزینه ماهیانه در نسل دختران 47
5-1-8- توزیع فراوانی طبقه اجتماعی فرد به تفکیک نسل مادران و دختران 48
5-1-9- توزیع فراوانی تحصیلات به تفکیک نسل مادران و دختران 49
5-1-10- وضعیت استفاده روزانه از رسانههای جمعی به تفکیک گروه سنی مادران 50
5-1-11- وضعیت استفاده روزانه از رسانههای جمعی به تفکیک گروه سنی دختران 51
5-1-12- توزیع فراوانی ارزیابی پاسخگویان از وضعیت سلامتیشان به تفکیک نسل 52
5-1-13- توزیع فراوانی احساسات غالب پاسخگویان به تفکیک نسل 53
5-1-14- توزیع فراوانی سابقه بیماری مختل کننده زندگی، به تفکیک نسل 54
5-1-14- توزیع فراوانی سابقه بیماریهای خاص، به تفکیک نسل 55
5-1-16- توزیع فراوانی فعالیت بدنی به تفکیک نسل مادران و دختران 55
5-1-17- توزیع فراوانی تصور از بدن پاسخگویان، به تفکیک نسل 57
5-1-18- توزیع فراوانی نمایه توده بدنی پاسخگویان به تفکیک نسل 58
5-1-19- توزیع فراوانی میزان کنترل تغییرات وزن به تفکیک نسل 59
5-1-20- توزیع فراوانی عادت غذایی به تفکیک نسل مادران و دختران 60
یک مطلب دیگر :
5-1-21- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروههای سنی و میانگین عادت غذایی 61
5-1-22- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب هزینه ماهیانه و میانگین عادت غذایی 61
5-1-23- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب طبقه و میانگین عادت غذایی 62
5-1-24- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروههای تحصیلی و میانگین عادت غذایی 63
5-1-25- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال و میانگین عادت غذایی 63
5-1-26- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان فعالیت و میانگین عادت غذایی 64
5-1-27- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب کنترل وزن و میانگین عادت غذایی 64
5-2-1- آزمون رابطهی عادت غذایی با سن پاسخگویان 65
5-2-2- آزمون رگرسیون رابطهی عادت غذایی با تعداد فرزندان مادر 66
5-2-3- آزمون تحلیل واریانس عادت غذایی بر اساس قومیت پاسخگویان 66
5-2-4- آزمون رابطهی عادت غذایی با وضعیت تأهل در نسل دختران 67
5-2-5-1 آزمون تفاوت میانگین عادت غذایی بر اساس اشتغال مادران 67
5-2-5-2 آزمون رابطهی عادت غذایی با اشتغال مادران 68
5-2-5-3 آزمون تحلیل واریانس عادت غذایی بر اساس وضعیت اشتغال دختران 68
5-2-6- آزمون رگرسیون رابطهی عادت غذایی با هزینه پاسخگویان 69
5-2-7-1 نتایج آزمون تحلیل واریانس عادت غذایی بر اساس طبقه اجتماعی پاسخگویان 70
5-2-7-2 آزمون رگرسیون رابطهی عادت غذایی با طبقه اجتماعی پاسخگویان 70
5-2-8- آزمون رابطهی عادت غذایی با میزان استفاده پاسخگویان از رسانههای جمعی 71
5-2-9- آزمون رابطهی عادت غذایی با تحصیلات به تفکیک نسل مادران و دختران 72
5-2-10 آزمون رگرسیون رابطه عادت غذایی با سابقه بیماری به تفکیک نسل 73
5-2-11- آزمون رابطهی عادت غذایی با فعالیت بدنی به تفکیک نسل مادران و دختران 73
5-2-12- آزمون تحلیل واریانس عادت غذایی بر اساس تصور از بدن به تفکیک نسل 74
5-2-13- آزمون رابطهی عادت غذایی با حجم بدن به تفکیک نسل 75
5-2-14- آزمون تحلیل واریانس عادت غذایی بر اساس میزان کنترل وزن پاسخگویان 75
5-3-1-1- متغیرهای اقتصادی- اجتماعی وارد شده در رگرسیون گامبهگام نسل مادران 76
5-3-1-2- متغیرهای اقتصادی- اجتماعی وارد شده در رگرسیون گامبهگام نسل دختران 77
5-3-1-3 متغیرهای وارد شده آگاهی در در رگرسیون گامبهگام برای نسل مادران 78
5-3-1-4 متغیرهای وارد شده آگاهی در در رگرسیون گامبهگام برای نسل دختران 78
5-3-1-5 متغیرهای وارد شده شاخصهای سلامت در رگرسیون گامبهگام نسل مادران 79
5-3-1- 6 متغیرهای وارد شده شاخصهای سلامت در رگرسیون گامبهگام نسل دختران 80
5-3-1-7 متغیرهای خارج شده از رگرسیون گام به گام در مرحله آخر در نسل مادران 81
5-3-1-8 متغیرهای خارج شده از رگرسیون گام به گام در مرحله آخر در نسل دختران 81
5-3-2-1 نتایج رگرسیون چندگانه مدل نهایی در تبیین عادت غذایی برای نسل دختران 82
5-3-2-2 نتایج رگرسیون چند گانه مدل نهایی در تبیین عادت غذایی برای نسل مادران 83
6-1- نتایج آزمون فرضیههای تحقیق 87
فهرست شکلها
شماره و عنوان صفحه
3-1- مدل مفهومی 33
3-2- مدل تجربی 33
فصل اول
کلیات
1-1- شرح و بیان مسئله
زمانی این یک اصل بدیهی تلقی میشد که فقرا لاغرند و فقط ثروتمندان استطاعت چاق شدن دارند، اما با روند رو به رشد چاقی به عنوان یک مسئله سلامتی، دیگر این حقیقت ندارد. این واقعیت در پدیدهای که بری پاپکین آن را به عنوان انتقال تغذیه نام نهاد، طرح میشود؛ انتقال تغذیه به طور کلی به تغییر جهانی به سمت رژیم غذایی با مقدار چربی بالا و غذاهای فرآوری شده و کمفیبر اشاره دارد که با سطح پایین فعالیت فیزیکی که منجر به افزایش امراض وابسته به انحطاط میشود، همراه است. (ویکس، 2008 : 155)
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 03:00:00 ق.ظ ]
|