دکتر مهدی باقری

 

              بهمن 92

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(پایان نامه مقطع ارشد)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده :

پایان نامه

 

در این تحقیق به بررسی میزان استعدادو تقبل  مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش پرداخته شده است. هدف اصلی این تحقیق عبارت است از: بررسی میزان استعداد شرکت دریا گستر کیش برای پیاده سازی مدیریت دانش. در این تحقیق ما به سنجش میزان استعداد شرکت دریا گستر کیش در رابطه با 5 شاخص مهم در پیاده سازی مدیریت دانش پرداخته ایم که این عوامل عبارتند از: تکنولوژی، حمایت مدیران ارشد، ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی و منابع انسانی. روش گردآوری اطلاعات این تحقیق کتابخانه ای، پرسشنامه و مصاحبه می باشد و از آزمون دو جمله ای و T تست تک نمونه ای برای بررسی فرضیات تحقیق و برای اولویت بندی عوامل موثر بر پنج متغیر ذکر شده از تست فریدمن استفاده شده است. با توجه به نتایج بدست آمده شرکت دریا گستر کیش، در زمینه تکنولوژی، حمایت مدیران ارشد و ساختار سازمانی از استعداد خوبی برخوردار می باشد و از لحاظ فرهنگ سازمانی و منابع انسانی در سطح پایینی قرار دارد، به عبارت دیگر در زمینه این متغیر ها استعداد لازم وجود ندارد.

کلید واژه ها: مدیریت دانش، شرکت دریا گستر کیش، تکنولوژی، حمایت مدیران ارشد، ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی، منابع انسانی

 
مقدمه
دانش نخستین منبع راهبردی برای شرکت ها در قرن 21 است.  از آنجاییکه استفاده از مدیریت دانش در سازمانها سبب کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت، بهره وری و

یک مطلب دیگر :

پایان نامه با کلمات کلیدی زاد المسافر، عبدالفتاح، زبان عربی، احمد شاه قاجار

 سودمندی سازمان می شود پژوهشگران و متخصصان تلاش می کنند دریابند، چگونه منابع دانش به صورت موثری گردآوری و مدیریت شود تا بتوان از نتایج آن بهره مند و به عنوان مزیتی رقابتی از آن استفاده کرد.

امروزه سازمان ها توجه ویژه ای به مدیریت دانش مبذول می دارند. با توجه به اینکه مدیریت دانش یک الزام رقابتی است، برای سازمانها مهم است که بدانند آیا سازمان آنها جهت پذیرش مدیریت دانش آمادگی دارد یا خیر؟
چرا که اگر پیش نیازهای ضروری پیاده سازی چنین سیستمی در سازمان وجود نداشته باشد استفاده از چنین فرایندی به جای اینکه سودآوری به همراه داشته باشد، چیزی جز پرداخت هزینه های اضافی برای سازمان به ارمغان نخواهد آورد. بنابراین یک گام اصلی و اساسی قبل از پیاده سازی سیستم مدیریت دانش و برای اینکه پیاده سازی چنین سیستمی موفقیت به دنبال داشته باشد، مطالعه و سنجش میزان آمادگی سازمان برای پذیرش چنین سیستمی است.
 
 
 
 
صل اول
 

کلیات تحقیق(شامل طرح تحقیق)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...