5.11.2. وظیفه 5: زودودن هزینه از زنجیره­تامین …………………………………………………………
12.2. چگونگی پشتیبانی فناوری ­اطلاعات از زنجیره ­تأمین ………………………………………………….
13.2. مشکلات زنجیرۀ تأمین ……………………………………………………………………………………………
14.2. راه­حل­های مشکلات زنجیرۀ تأمین ………………………………………………………………………….
1.14.2. استفاده از موجودی برای حل مسائل زنجیرۀ تأمین ……………………………………………
2.14.2. به اشتراک گذاشتن اطلاعات …………………………………………………………………………

 

3.14.2. تغییر یک زنجیرۀ تأمین خطی به یک هسته مرکزی (هاب) ……………………………..
4.14.2. همکاری در خلال زنجیرۀ تأمین ……………………………………………………………………..
5.14.2. سایر راه­حل­های مبتنی بر فناوری اطلاعات برای
مشکلات مدیریت زنجیرۀ تأمین ………………………………………………………………
6.14.2. تیم­های زنجیرۀ تأمین ……………………………………………………………………………………
15.2. زنجیره تأمین و فناوری اطلاعات ……………………………………………………………………..
16.2. بررسی تحقیقات پیشین …………………………………………………………………………………..
1.16.2. تحقیقات داخلی ……………………………………………………………………………………
2.16.2. تحقیقات خارجی ………………………………………………………………………………..
17.2. چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق ………………………………………………………………….
فصل سوم: روش شناسی پژوهش ……………………………………………………………………………
1.3. مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………
2.3. روش شناسی پژوهش ………………………………………………………………………………………
3.3. فرایند کلی تحقیق ……………………………………………………………………………………………
4.3. جامعه آماری و نمونه آماری ……………………………………………………………………………………..
5.3. روش جمع آوری داده ها ………………………………………………………………………………………
6.3. ابزار جمع آوری داده ها ………………………………………………………………………………………
1.6.3. بررسی روایی ابزار جمع آوری داده ها …………………………………………………………..

برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید

 

2.6.3. بررسی پایایی (اعتبار) ابزار جمع آوری داده ها ……………………………………………….

 

7.3. روش تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………………………..
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………………..
1.4. مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………….
2.4. بررسی شاخصهای دموگرافیک (جمعیت شناختی) ………………………………………………………
1.2.4. بررسی وضعیت نمونه تحقیق بر اساس جنسیت …………………………………………….
2.2.4. بررسی وضعیت نمونه تحقیق بر اساس تحصیلات …………………………………………….
3.2.4. بررسی وضعیت نمونه تحقیق بر اساس سابقه خدمت ………………………………………….
3.4. مدل اندازه­گیری …………………………………………………………………………………………………..
1.3.4. تحلیل عاملی اکتشافی …………………………………………………………………………………..
2.3.4. تحلیل عاملی تأییدی ……………………………………………………………………………………..
4.4. آزمون فرضیات تحقیق ……………………………………………………………………………………..
1.4.4. آزمون فرضیه اول ……………………………………………………………………………………..
2.4.4. آزمون فرضیه دوم ……………………………………………………………………………………..
3.4.4. آزمون فرضیه سوم ……………………………………………………………………………………..
4.4.4. آزمون فرضیه چهارم ……………………………………………………………………………………..
5.4.4. آزمون فرضیه پنجم ……………………………………………………………………………………..
6.4.4. آزمون فرضیه ششم ……………………………………………………………………………………..

یک مطلب دیگر :

 
 

7.4.4. آزمون فرضیه هفتم ……………………………………………………………………………………..
8.4.4. آزمون فرضیه هشتم ……………………………………………………………………………………..

 

9.4.4. آزمون فرضیه نهم ……………………………………………………………………………………..
10.4.4. آزمون فرضیه دهم ……………………………………………………………………………………..
11.4.4. آزمون فرضیه یازدهم ……………………………………………………………………………………..
فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات ………………………………………………………………..
1.5. مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………..
2.5. تفسیر نتایج تحقیق ……………………………………………………………………………………………
1.2.5. نتایج مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی (دموگرافیک) ……………………………….
2.2.5. تفسیر نتایج فرضیات تحقیق ……………………………………………………………………….
1.2.2.5. یافته های فرضیه اول ……………………………………………………………………….
2.2.2.5. یافته های فرضیه دوم ……………………………………………………………………….
3.2.2.5. یافته های فرضیه سوم ……………………………………………………………………….
4.2.2.5. یافته های فرضیه چهارم ……………………………………………………………………….
5.2.2.5. یافته های فرضیه پنجم ……………………………………………………………………….
6.2.2.5. یافته های فرضیه ششم ……………………………………………………………………….
7.2.2.5. یافته های فرضیه هفتم ……………………………………………………………………….
8.2.2.5. یافته های فرضیه هشتم ……………………………………………………………………….
9.2.2.5. یافته های فرضیه نهم ……………………………………………………………………….
10.2.2.5. یافته های فرضیه دهم ……………………………………………………………………….
11.2.2.5. یافته های فرضیه یازدهم ……………………………………………………………………….

 

3.5. نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات ……………………………………………………………………………
4.5. پیشنهاد برای تحقیقات آتی …………………………………………………………………………………
5.5. محدودیت های انجام تحقیق ………………………………………………………………………………
منابع و مأخذ ………………………………………………………………………………………………………….
پیوست شماره 1: پرسشنامه ………………………………………………………………………………………
پیوست شماره 2: خروجی حاصل از نرم افزار های Spss و Lisrel …………………………………..
 چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین عوامل تبادل اجتماعی، به اشتراك گذاری اطلاعات و رفتارهای مشارکتی با عملكرد زنجیره تأمین در شركت های مستقر در شهرك فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی مشهد به انجام رسیده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مدیران ارشد، میانی و عملیاتی شرکتهای مستقر در شهرك فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی مشهد بود که تعداد آنها برابر با 657 نفر می باشد. از این تعداد، 240 نفر از روش نمونه برداری طبقه ای با تسهیم متناسب به عنوان نمونه انتخاب شدند. همچنین، ابزار جمع آوری داده در این تحقیق، پرسشنامه ای مشتمل بر 36 پرسش بود که در آن پاسخ ها بر اساس طیف 5 نقطه ای لیکرت تنظیم شده بودند. نتایج تحقیق نشان داد که بین همه ابعاد تئوری تبادل اجتماعی (بجز قدرت) با به اشتراک گذاری اطلاعات و رفتارهای مشارکتی رابطه وجود دارد. همچنین، بین به اشتراک گذاری اطلاعات با رفتارهای مشارکتی و با عملکرد زنجیره تأمین نیز روابط به اثبات رسید. گفتنی است که این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی بوده و از نوع مطالعات علّی با رویکرد توصیفی – پیمایشی می باشد. همچنین، در این تحقیق بمنظور تحلیل روابط از روش معادلات ساختاری کمک گرفته شده است.
کلمات کلیدی: عملکرد زنجیره تأمین، به اشتراک گذاری اطلاعات، رفتارهای مشارکتی، مدل تبادل اجتماعی، شرکتهای مستقر در شهرك فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی مشهد
.1. مقدمه
مدیریت زنجیره تأمین (SCM) [1]یكی از قدرتمندترین پارادایمهای عملیاتی برای بهبود مزیت رقابتی سازمانهای تولیدی و خدماتی محسوب می شود. با روند كنونی، دیگر امروزه سازمانها به تنهایی مهم نیستند، بلكه ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تأمین و مدیریت آن دارای اهمیت فزاینده می باشد. از سوی دیگر، با افزایش جهانی سازی و رقابت در سطح بین الملل و ورود فناوریهای جدید مانند فناوری اطلاعات، دیگر بسیاری از سیاستها و تجارب گذشته كارایی لازم را ندارند. می توان گفت امروزه همه سازمانها به نوعی در معرض تحولات فناوری اطلاعات قرار دارند وجلوه های كاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات، در كلیه حوزه های زنجیره تأمین از جمله به اشترک گذاری اطلاعات مابین تأمین كنندگان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان به امری ضروری مبدل شده است. همچنین، به واسطه حساسیت های قیمتی و رقابتی، امروزه اعضای زنجیره تأمین به سمت رفتارهای مشارکتی و گروهی پیش رفته اند تا بتوانند با اشتراک و ائتلاف بهتر، زنجیره تأمین کاراتری را شکل داده و از ثمرات آن بهره مند شوند. از اینرو، در پژوهش پیش رو برآنیم تا با انجام مطالعه ای موردی بر روی شرکتهای مستقر در شهرك فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی مشهد، تأثیر متغیرهای مهمی همچون به اشتراک گذاری اطلاعات، رفتارهای مشارکتی و نظریه تبادل اجتماعی را بر روی عملکرد زنجیره تأمین مورد بررسی و کنکاش دقیق قرار دهیم.
در این فصل، سعی خواهد شد تا مسئله و سؤالات تحقیق بصورت شفاف بیان شده و پس از آن به تشریح اهداف، فرضیات و متغیرهای موجود در تحقیق خواهیم پرداخت.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...