در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

 

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان

 

پایان نامه ارشد رشته کشاورزی

پایان نامه

 

 

با عنوان: بیماری لكه موجی سیب زمینی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده :

منطقه تاش، مجن، ابر و بسطام طی سال زراعی 91-90 مورد بررسی قرار گرفتند. در طول فصل، ضمن انجام بازدیدهای منظم،مقدار بیماری به صورت دو متغیر درصد وقوع و شدت متوسط به صورت هفتگی یاداشت برداری گردید.درصدو وقوع نهایی بیماری در مناطق یاد شده به ترتیب 56/69، 52/67، 4/90،76/89 و شدت نهایی بیماری به ترتیب 36/37 ،86/36 ، 56/41 و 28/42 بوده است. تفاوت مقدار بیماری در بین چهار منطقه و در بین مزارع معنی دار بوده است. از بین مناطق اجرای طرح نیز، مزارعابر و مجن،باشدت متوسط 28/42 و 86/36 درصد، به ترتیب بیشترین و كمترین مقدار بیماری را به خود اختصاص دادند.بررسی منحنی پیشرفت بیماری(تجزیه های

یک مطلب دیگر :

 

اثر امضا و مهر درفته طلب/:پایان نامه آثار حقوقی امضا

 زمانی اپیدمی) با استفاده از 4 مدل رشد نشان داد مدل گومپرتز مناسب ترین مدل رشد برای توصیف پیشرفت این بیماری در شرایط منطقه شاهرود می­باشد. این مدل با داده های 8/98 درصد مزارع مطالعه شده برازش بسیار عالی(ضریب تبیین متوسط 8/96درصد) نشان داد و پیشرفت بیماری در سایر مزارع نیز به خوبی (ضریب تبیین حداقل 91 درصد) با این مدل قابل توصیف بود.بررسی روابط بین وقوع و شدت بیماری با استفاده از 4 مدل آماری مختلف نشان داد كه مدل های آلومتری(تبدیل لگاریتم طبیعی) و ریشه مربع، به ترتیب با برازش داده های 36 و 4 مزرعه بهترین مدل ها می باشند اما بر اساس صحت پیش بینی(تبدیل برگشتی داده ها)، مدل آلومتریبه عنوان مدل برتر انتخاب گردید .

واژگان كلیدی:سیب زمینی،لكه موجی ، وقوع بیماری، شدت بیماری، تحلیل زمانی

مقدمه:

سیب زمینی یکی از تولیدات مهم کشاورزی در سراسر جهان بوده و به علت دارا بودن مواد مختلف انرژی زای قندی، پروتئینی و ویتامین ها جزء یکی از محصولات استراتژیک و هم ردیف گندم، جو و برنج محسوب      می شود. طبق آمار منتشر شده از سوی اداره کل آمار و اطلاعات کشور در سال 1389 سیب زمینی در سطحی معادل 144 هزار هکتار از اراضی آبی کشور کشت شده است، متوسط عملکرد هکتاری آن 21 تن بوده و محصول سالانه آن بالغ بر سه میلیون تن می باشد( بهداد،1381).

سیب زمینی یكی از محصولات مهم كشاورزی در بسیاری از كشورها از جمله كشور ما می باشد و بیماری لكه موجی و لكه قهوه ای آلترناریایی سیب زمینی جزء بیماری هایی هستند كه با تولید انواع توكسین ها باعث خشكیدگی بوته های سیب زمینی و كاهش محصول آن می گردد.

این بیماری از بیماری های قدیمی شناخته شده در سیب زمینی است. تاریخچه شروع این بیماری در ایران كاملاً مشخص نیست و اطلاعاتی در مورد چگونگی ورود این بیماری همراه با گیاه سیب زمینی به ایران در دسترس نمی باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...