ارشد بررسی مشکلات اجرائی پروژه های مقاوم سازی ساختمانهای آموزشی وارائه راهکار |
3-6-2 پایایی…………………………………………….. 43
3-7 روشهای آماری……………………………………… 44
4 فصل چهارم:نتایج وبحث………………………………. 45
4-1 مقدمه………………………………………………. 46
4-2 نحوه اجرای پروژه ها ی مقاومسازی در سازمان نوسازی مدارس…46
4-2-1 تصویب پروژه وتخصیص اعتبار……………………. 46
4-2-2 طراحی پروژه وتهیه براوردهای مالی………….. 47
4-2-3 انتخاب پیمانکار وانعقاد قرارداد…………………. 47
4-2-4 اجرای پروژه………………………………………. 47
4-2-5 اتمام قراردادوتحویل پروژه……………………….. 48
4-3 استخراج چالش ها وراهکارهابا توجه به نظرات خبرگان و مطالعه ادبیات موضوع…48
4-4 تحلیل وبررسی چالشهای شناسایی شده ……..48
4-4-1 بررسی متغیرهای جمعیت شناختی………… 49
4-4-1-1 مشخصات جامعه آماری از نظر سطح تحصیلات….49
4-4-1-2 مشخصات جامعه آماری از نظر رشته تحصیلی….51
4-4-1-3 مشخصات جامعه آماری از نظر سابقه همکاری با نوسازی مدارس….53
4-5 آمار توصیفی مربوط به هر یک از چالش ها…….55
4-5-1 فراوانی هریک از چالش ها…………………. 57
4-5-2 میانگین اولویتهای استان یزد………………. 66
4-5-3 فراوانی چالشهای کارشناسان مقاومسازی سایر استانها…68
4-5-4 میانگین اولویتهای کشوری………………… 74
4-6 بررسی پایایی پرسشنامه……………………. 76
4-6-1 آزمون نسبت برای بررسی وضعیت هر چالش…..76
5 فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات…………… 82
یک مطلب دیگر :
5-1 مقدمه……………………………………………. 83
5-2 چالش های شناسایی شده و راهکارهای پیشنهادی….83
5-2-1 عدم وجود فهرست بهای تخصصی………… 83
5-2-2 عدم انجام آموزش پیمانکاران وناظران جهت اجرای مقاومسازی….84
5-2-3 عدم تسلط کارشناسان بر مسایل فنی….84
5-2-4 عدم هماهنگی اولیه با آموزش وپرورش…..84
5-2-5 نبود سیستم مناسب ارزیابی وانتخاب پیمانکاران….85
5-2-6 تخصیص نامناسب اعتبارات عمرانی………85
5-3 جمع بندی……………………………………. 86
5-4 پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی……………. 86
6 منابع وماخذ……………………………………… 87
7 پیوست………………………………………….. 90
چکیده:
اجرای بهسازی لرزه ای ساختمانهای آموزشی یکی از اولویتهای اصلی دولت بعد از وقوع زلزله بم به شمار می رود. این واقعه توجه دولتمردان را به این نکته جلب کرد که بهسازی ساختمانهای آموزشی در كشور ایران یك ضرورت تاریخی است كه اگر پاسخ مناسب به آن داده نشود درمقابل نسلهای آتی كشور كه متاثر از این حادثه میگردند مسئول خواهند بود. لذا این امر منجربه تخصیص اعتبارات دربخشهای مختلف كشور به منظوربهسازی شریانهای اساسی وساختمانهای عمومی كشورازجمله طرح تخریب وبازسازی وبهسازی مدارس فرسوده كشورگردید. درراستای تحقق این امر سازمان نوسازی مدارس کشوربعنوان متولی امر مقدس مدرسه سازی ؛ مقاومسازی مدارس موجود وهمچنین ارتقاء ضریب ایمنی مدارس در دست اجرا را در دستور کار خود قرار داده است.
این پژوهش به منظور شناسایی چالش های پیش روی این سازمان در رابطه با اجرای مقاومسازی ساختمانهای آموزشی و ارائه راهکارهایی جهت رفع آنها، انجام گرفته است. در ابتدا با مطالعه ادبیات موضوع و تحقیقات انجام شده پیرامون موانع و مشکلات پروژه ها و نیز عوامل موفقیت و شکست سازمان ها در دستیابی به اهداف کیفی و همچنین با توجه به نظر تعدادی از کارشناسان و خبرگان، چندعامل به عنوان چالش های اصلی در سازمان نوسازی مدارس شناسایی گردید. پس از آن، از طریق پرسشنامه نظرات تعدادی از دست اندرکاران پروژه های مقاومسازی ادارات نوسازی مدارس یزد وسایر استانها جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. سپس مشکلات اولویت بندی شده و چندین راهکاربا توجه به نظر خبرگان جهت برطرف نمودن اولویتهای اولیه این چالش ها پیشنهاد و ارایه گردید.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-07-30] [ 03:44:00 ق.ظ ]
|