2-2-8- تفاوتهای بین المللی از منظر تعهد سازمانی.. 96
2-2-9- مفاهیم مدیریتی از منظر تعهد سازمانی.. 96
2-2-10- نتایج و پیامدهای تعهد سازمانی.. 97
بخش سوم : پیشینه تحقیق 101
چارچوب نظری تحقیق 106
فصل سوم روش تحقیق
3-1- مقدمه 108
3-2- روش تحقیق 108
3-3- جامعه و نمونه آماری : 108
3-4- روش ها و ابزار جمع آوری اطلاعات.. 109
3-5- روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات.. 110
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات.. 111
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات..
4-1- مقدمه 113
4-2- توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان :.. 113
4-3- توصیف متغیر های تحقیق 117
4-4- آزمون فرضیه ها 120
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات..
5-1- مقدمه 125
5-2- نتایج بررسی توصیفی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان.. 126

پایان نامه

 

5-3- توصیف متغیرهای تحقیق 126
5-4- نتایج آمار استنباطی.. 126
5-5- پیشنهادات بر اساس فرضیه های تحقیق.. 128
5-6- پیشنهادات برای تحقیقات آینده.. 13
5-7- محدودیت های تحقیق 131
منابع و مآخذ.. 132
منابع فارسی.. 132
منابع لاتین.. 138
ضمائم 140

 
 
 
 
 
فهرست جداول
عنوان                                                                                                                                              صفحه
جدول 2-1:طبقه بندی عدالت سازمانی و نمونه نظریه مشهورمرتبط 21
جدول 2- 2: راههای هشت گانه کاهش نابرابری 31
جدول 2-3 : عناوین فصول قانون خدمات کشوری 65
جدول 3-1- پایایی متغیرهای تحقیق 111
جدول4-1- توصیف جنسیت پاسخ دهندگان 113
جدول 4- 2- توصیف سن پاسخ دهندگان 114
جدول 4- 3- توصیف میزان تحصیلات پاسخ دهندگان 115

جدول 4- 4- توصیف وضعیت تأهل پاسخ دهندگان 115
جدول 4- 5- توصیف سابقه کار پاسخ دهندگان 116
جدول 4- 6- توصیف متغیر تعهد سازمانی 117
جدول 4- 7- توصیف متغیر عدالت سازمانی 117
جدول 4- 8- توصیف متغیر عدالت توزیعی 118
جدول 4- 9- توصیف متغیر عدالت رویه ای 118

یک مطلب دیگر :

 

جدول 4- 10- توصیف متغیر عدالت مراوده ای 119
جدول4-11- آزمون كولموگروف- اسمیرنف برای متغیر های تحقیق 119
جدول 4-12- آزمون رگرسیون تأثیر عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی 120
جدول 4-13- آزمون رگرسیون تأثیر عدالت توزیعی بر تعهد سازمانی 120
جدول 4-14- آزمون رگرسیون تأثیر عدالت رویه ای بر تعهد سازمانی 121
جدول 4-15- آزمون رگرسیون تأثیر عدالت مراوده ای بر تعهد سازمانی 122
جدول4-16- آزمون رگرسیون چند متغیره ابعاد عدالت سازمانی و تعهد سازمانی 122

 
 
 
فهرست نمودار
عنوان                                                                                                                                              صفحه
نمودار 4-1- نمودار دایره ای جنسیت پاسخ دهندگان 113
نمودار4-2-نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان 114
نمودار4-3-نمودار میله ای میزان تحصیلات پاسخ دهندگان 115
نمودار 4-4- نمودار دایره ای وضعیت تأهل پاسخ دهندگان 116
نمودار4-5-نمودار میله ای سابقه کار پاسخ دهندگان 116
نمودار 4-6- هیستوگرام متغیر تعهد سازمانی 117
نمودار 4-7- هیستوگرام متغیر عدالت سازمانی 117
نمودار 4-8- هیستوگرام متغیر عدالت توزیعی 118
نمودار 4-9- هیستوگرام متغیر عدالت رویه ای 118
ن نمودار 4-10- هیستوگرام متغیر عدالت مراوده ای 119
فهرست اشکال
عنوان                                                                                                                                              صفحه
شکل2-1مدل رابطه مبادله حسابگرانه فرد و سازمان. :  28
شکل 2-2: عوامل موثر بر انتخاب مرجع در فرایند مقایسه اجتماعی 33
شکل 2-3 : عوامل مؤثر بر ادراک عدالت سازمانی 44
شکل 2-4: موانع ادراکی اجرای عدالت 46
شکل 2-5 : الگوی چند سطحی متغیر های اثرگذار بر عدالت سازمانی 49
شکل  2- 6: تأمل مستمر ساختار سازمانی با رفتارهای موید و توسعه دهنده عدالت سازمانی 62
شکل 2-7 : مدل ABC عدالت سازمانی 68
شکل 2-8: اثر عدالت سازمانی روی متغیر های هفت گانه سازمانی 72
شکل 2- 9 : واکنش رفتاری فرد نسبت به بی عدالتی تجربه شده. 74
شکل 2-10 – ابعاد تعهد سازمانی از نظر آلن و می یر 82
شکل 2-11-مدل عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی 89
شکل 2-12- عوامل مؤثر و نتایج ناشی از تعهد سازمانی 91
شکل 2-13-عوامل ضروری ، عوامل همبسته و پیامدهای تعهد سازمانی 91
شکل 2-14- مدل مفهومی پژوهش 106
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی کارکنان بانک رفاه استان خوزستان است. متغیر مستقل این پژوهش عدالت سازمانی است. در این پژوهش از مدل سه بعدی علوی و عباسی 2012 (عدالت توزیعی، عدالت رویه ای و عدالت مراوده ای) استفاده شده است. متغیر وابسته این پژوهش تعهد سازمانی است. جامعه آماری پژوهش، تمامی کارکنان 65 شعبه از بانک های رفاه سطح استان خوزستان به تعداد 616 نفر است. نمونه آماری پژوهش تعدادی از کارکنان بانک های رفاه سطح استان به روش نمونه گیری تصادفی ساده با حداقل حجم نمونه از فرمول کوکران جامعه محدود به تعداد 221 نفر تخمین زده شده است. روش های جمع آوری اطلاعات شامل مطالعات کتابخانه ای و تحقیقات میدانی است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است. در این پژوهش جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از آمار توصیفی برای برآورد مشخصه های مرکزی و تنظیم جداول توزیع فراوانی آماری و به منظور بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی از آزمون رگرسیون برای تجزیه و تحلیل داده ها و از آزمون رگرسیون چند متغیره جهت مشخص نمودن تأثیرگذاری ابعاد عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی کارکنان استفاده شده است. یافته ها تمامی فرضیه های پژوهش را تأیید کرده و تأثیر عدالت سازمانی ابعاد آن بر تعهد سازمانی کارکنان را نشان داده است که نتایج این پژوهش با یافته های پژوهش علوی و عباسی 2012 همخوانی دارد. ضمناً بعد از مقایسه تأثیرگذاری ابعاد عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی از طریق آزمون رگرسیون چندمتغیره مشاهده گردید عدالت مراوده ای بیشترین تأثیرگذاری را بین ابعاد سه گانه عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی کارکنان دارد.

مفاهیم کلیدی : عدالت سازمانی، عدالت توزیعی، عدالت رویه ای، عدالت مراوده ای، تعهد سازمانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...