2-8-6.اجرای استراتژی 25
2-8-7. ارزیابی استراتژی.. 25
2-8-8. اجزای استراتژی.. 25
2-8-9. زنجیره استراتژی ها 26
2-8-10.نقش بازاریابی در طراحی و اجرای استراتژی 27
2-8-11.تحولات جدید و موثر در نقش استراتژیک بازاریابی.. 27
2-8-12.انواع استراتژی.. 27
2-8-12-1. استراتژی یکپارچگی.. 27
2-8-12-2. استراتژی تمرکز. 28
2-8-12-3. استراتژی تنوع. 33
2-9. مدل مفهومی وشرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها 35
بخش سوم.. 36
2-10. تحقیقات انجام شده 36
2-10-1. تحقیقات خارجی.. 36
2-10-2. تحقیقات داخلی.. 37
2-11. واکاوی ادبیات پژوهش…. 38
بخش چهارم.. 40
2-12. تاریخچه بیمه نوین.. 40
2-13. جمع بندی.. 42
فصل سوم 43
3-1. مقدمه. 44
3-2. روش تحقیق.. 44
3-3. جامعه آماری.. 46
3-4. نمونه آماری.. 47

 

3-4-1. جدول مورگان 48
3-5. روش و ابزار گردآوری داده ها 49
3-6. اعتبارابزار  اندازه گیری 53
3-6-1 . روایی پرسشنامه. 53
3-6-2.پایایی پرسشنامه 53
3-7. محدوده تحقیق.. 56
3-8. متغیرهای تحقیق 56
3-8-1. متغیر مستقل.. 56
3-8-2. متغیر وابسته 56
3-9. روش تجزیه و تحلیل داده ها 56
3-10. تعریف روش topsis. 57
3-11.جمع بندی.. 59
فصل چهارم.. 60
4-1. مقدمه 61
4-2. توصیف متغیر های جمعیت شناختی 63
4-2-1. توصیف متغیرهای جمعیت شناختی کارکنان و نمایندگان. 63
4-2-1-1 . جنسیت پاسخگویان. 63
4-2-1-2.وضعیت تاهل 64
4-2-1-3. سن پاسخگویان 65
4-2-1-4.سطح تحصیلات 67
4-2-1-5. استفاده کنندگان بیمه عمر 68
4-2-1-6.میزان درآمد 69
4-2-1-7. میزان حق بیمه پرداختی 71
4-2-2. توصیف متغیرهای جمعیت شناختی مشتریان بیمه عمر   73
4-2-2-1. جنسیت پاسخگویان. 73
4-2-2-2 .وضعیت تاهل 74
4-2-2-3. سن پاسخگویان 75
4-2-2-4. .سطح تحصیلات 77
4-2-2-5. استفاده کنندگان بیمه عمر 78

یک مطلب دیگر :

 

4-2-2-6.میزان درآمد. 80
4-2-2-7. میزان حق بیمه پرداختی.. 81
4-3. آزمون فرضیات پژوهش 83
4-3-1. آزمون  کولموگروف – اسمیرنوف… 83
4-3-2.آزمون T-student 84
4-4-1. فرضیه اول .. 84
4-4-2. فرضیه دوم. 84
4-4-3. فرضیه سوم. 85
4-4. الویت بندی بر اساس روش topsis. 86
4-5. جمع بندی.. 87
فصل پنجم 88
5-1- مقدمه. 89
5-2. خلاصه مراحل تحقیق 90
5-3. نتایج حاصل از فرضیه ­های پژوهش…. 90
5-3-1. فرضیه اول. 90
5-3-2. فرضیه دوم 91
5-3-3. فرضیه سوم 91
5-4 . جمع بندی و نتیجه گیری.. 92
5-5. پیشنهادات تحقیق 92
5-5-1. پیشنهادات کاربردی.. 92
5-5-2. پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 93
5-3. مشکلات  و محدودیت های پژوهش…. 93
منابع و ماخذ. .94
منابع فارسی.. 95
منابع انگلیسی.. 97
منابع اینترنتی.. 98
ضمایم.. 99
چکیده انگلیسی.. 117
چکیده
انسان امروزی ،برای ارائه هرچه آزادتر و کامل تر حیاتش ،ناگزیر است واقعیت های پیرامونش را تحلیل کند و حقایق خفته در پشت آنها را بشکافد و راه را برای تکامل همه جانبه خود و اجتماع هموارتر نماید.
صنعت بیمه در ایران هنوز جوان است و می توان گفت بیمه عمر جوان تر.بدیهی است که هر راه تازه و شیوه جدید تا پذیرش و اقبال عمومی فاصله ای داردکه این فاصله را می توان با آگاهی دادن و پذیرش و باور مردم پر کردروشن است که هر قدر در این خصوص واقعی تر و طرح و رفتار گردد،لایه های بیشتری از جامعه را در بر خواهد گرفت.خدماتی که از طریق صنعت بیمه به جامعه صورت می گیرد به دلیل گستردگی،این نوع خدمات یکی از موثرترین عوامل از بین بردن نگرانی ها و مشکلات مردم است.
بیمه نیز در این روند با بر عهده گرفتن بخش های عمده ای از این نوع خدمات در روند کاهش نگرانی ها،رفع مشکلات و تضمین آینده ،نقش اساسی دارد.بر این اساس شرکتهای بیمه استراتژی های مختلفی در تمامی زمینه های عملیاتی خود مانند مالی ،بازاریابی اتخاذ می کنند .یکی از این استراتژی ها در زمینه بازاریابی استراتژی تمرکز می باشد. این استراتژی شامل نفوذ در بازار،توسعه بازار و توسعه محصول می باشد.
این تحقیق از نظر ماهیت توصیفی بوده چون به شرح و بیان عوامل تاثیر گذار بر خرید بیمه های عمر می پردازد از نظر هدف کاربردی می باشد چون سعی در شناسایی عوامل افزایش فروش بیشتر بیمه های عمر در شرکت بیمه نوین می پردازد و از نظر روش انجام کار نیز  تحقیقی پیمایشی – میدانی است. جامعه آماری  این پژوهش کارکنان ونمایندگان وکلیه مشتریان بیمه عمر شرکت بیمه نوین استان قزوین در بازه زمانی 1/1/91 تا 29/12/91  تشکیل می دهد که با توجه به اطلاعات دریافتی از شرکت بیمه نوین استان قزوین در تاریخ 01/10 /92 حجم جامعه آماری  مورد مطالعه در بین کارکنان 35 نفر و حجم جامعه آماری مشتریان بیمه عمر 1000 نفر در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه حجم جامعه آماری  زیاد است و امکان تمام شماری وجود ندارد لذا با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه مورد نظر کارکنان و نمایندگان 32 نفرو حجم نمونه مورد نظر مشتریان بیمه عمر 278 نفرانتخاب گردید. در پژوهش حاضر ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه می باشد که برای آزمون فرضیات پژوهش از  آزمون T-studentتک متغیره استفاده شده است.
نتایج حاصل  نیز نشان داد که توسعه بازار ، توسعه محصول و نفوذ در بازار در خرید بیمه های عمر شرکت بیمه نوین  به ترتیب تاثیر مثبت و مستقیمی دارد.
واژگان کلیدی :نفوذ در بازار ،توسعه بازار، آگاهی،توسعه محصول ،خرید بیمه عمر، بیمه نوین
1-1 .مقدمه
از زمان پیدایش جوامع بشری همواره انسان در جستجوی تامین جانی و مالی برای خویش و خانواده خود بوده است. در جوامع پیشرفته امروز بیمه به عنوان یک نیاز اساسی برای زندگی افراد جلوه گر شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...