بررسی تأثیر مدیریت زمان و نقش مهندسی ترافیک در ارزیابی مؤثر کار و ... |
یک مطلب دیگر :
فهرست مطالب | |
عنوان | صفحه |
چکیده | 1 |
فصل اول: کلیات | |
1-1- مقدمه | 3 |
1-2- بیان مسئله | 4 |
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق | 5 |
1-4- اهداف تحقیق | 6 |
1-5- چارچوب نظری پژوهش | 7 |
1-6- متغییرهای پژوهش | 8 |
1-7- فرضیه های پژوهش | 9 |
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق | |
2-1- نقشه ادبیات پژوهش | 11 |
2-2- کرایه حمل و نقل تعادلی چیست ؟ | 11 |
2-3- نظریه دانشمندان | 12 |
2-4- پیشینه پژوهش | 14 |
2-4-1- ده استراتژی مدیریت زمان | 14 |
2-4-2- مقدمه ای درباره مهندسی حمل و نقل | 20 |
2-4-3- برنامه ریزی حمل و نقل عمومی | 39 |
2-4-4- برنامه ریزی ترافیکی و مدلهای مربوط به آن | 54 |
2-4-5- تحلیل هزینه سیستم حمل ونقل | 61 |
2-4-6- مدلسازیکرایهحملکالادرشبکه حملونقل جادههای با رویکرد افزایش قیمت سوخت | 67 |
فهرست مطالب | |
عنوان | صفحه |
2-4-7- تاثیر افزایش قیمت سوخت بر تقاضای باری ریلی وسهم آن از حمل ونقل زمینی | 68 |
2-4-8- معضل نوسانات کرایه حمل و نقل | 73 |
2-4-9- سیاست چارچوب قیمت و رفتار مصرف کننده | 76 |
2-4-10- اقتصاد حمل ونقل | 83 |
2-4-11- آثار تورمی افزایش قیمت سوخت وسایل حمل ونقل جاده ای | 88 |
2-4-12- هزینه یابی برمبنای فعالیت زمان گرا(TDABC) رویکرد در بهایابی | 91 |
2-4-13- دستورالعمل اجرای مالیات بر ارزش افزوده در صنعت حمل و نقل | 93 |
2-4-14- بیمه های باربری | 95 |
2-4-15- بررسی مولفه های ترافیکی سیستم های حمل و نقل شهری و عوامل موثر بر آن | 100 |
2-4-16- مدیریت زمان | 102 |
2-4-17- مطالعه روش | 105 |
2-4-18- میزان حمل و نقل انواع محصولات | 109 |
2-4-19- بهسازی های مهندسی ترافیک کم هزینه | 109 |
2-5- چارچوب نظری پژوهش | 115 |
فصل سوم: روش شناسی پژوهش | |
3-1- پژوهش کمی و استراتژی پژوهش پیمایش | 118 |
3-2- متغییر های پژوهش | 118 |
3-3- سطح تحلیل | 119 |
3-4- مدت مطالعه | 119 |
3-5- چگونگی گردآوری داده ها | 119 |
فهرست مطالب | |
عنوان | صفحه |
3-6- قلمرو تحقیق | 119 |
3-7- افق زمانی | 120 |
3-8- فرضیه ها | 120 |
3-9- روش نمونه گیری | 120 |
3-10- ابزار آماری و آزمون فرضیه ها | 121 |
3-11- روائی | 121 |
3-12- پایائی | 121 |
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها | |
4-1- توصیف متغیرها | 124 |
4-2- بررسی فرضیه های تحقیق وارائه نتایج | 124 |
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری | |
5-1- جمع بندی | 150 |
5-2- تفسیر یافته ها | 153 |
5-3- بحث و نتیجه گیری | 154 |
5-4- پیشنهاد بر اساس یافته ها | 157 |
5-5- توصیه های کاربردی | 159 |
5-6- محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر | 159 |
5-7- محدودیت های در اختیار پژوهشگر | 160 |
5-8- پیشنهادهایی برای پژوهش های بعدی | 160 |
فهرست منابع | 161 |
فهرست اشکال | |
عنوان | صفحه |
شکل 2-1- نقشه ادبیات پژوهش | 11 |
شکل 2-2- ارتباط بخش های مختلف حمل ونقل با یکدیگر | 30 |
شکل 2-3- تقسیم بندی راه های بین شهری | 33 |
شکل2-4- محیط و محدوده سیستم | 101 |
شکل 4-1 مقدار تخمین زده شده هریک از ضرایب مسیر | 139 |
شکل 4-2 مقدار آماره t برای هریک از ضرایب | 140 |
فهرست نمودار | |
عنوان | صفحه |
نمودار 4-1- سابقه شرکت حمل و نقل | 127 |
نمودار 4-2- تعداد ارسال و دریافت محموله در طول هفته | 128 |
نمودار 4-3- تعداد نیروی انسانی لازم در حمل و نقل | 129 |
نمودار 4-4- میانگین عمر وسائط حمل و نقل | 130 |
نمودار 4-5- میانگین سن رانندگان شرکت های حمل و نقل | 131 |
نمودار 4-6- میزان تجربه رانندگان بر حسب سال | 132 |
نمودار 4-7- تعداد تصادفات شرکت های حمل و نقل در طول سال | 133 |
نمودار 4-8- متوسط تحصیلات رانندگان شرکت های حمل و نقل | 134 |
نمودار 4-9- تعداد رانندگان سیگاری شرکت های حمل و نقل | 135 |
نمودار4-10- مدل ساختاری با ضرایب مسیر | 137 |
چکیده:
در وضعیت موجود بر اثر افزایش قیمت سوخت کرایه حمل و نقل افزایش می یابد و به دنبال آن قیمت محصولات تولیدی و خدماتی نیز افزایش می یابد که باعث تورم در جامعه می شود وکرایه حمل و نقل وتورم تابع قیمت سوخت می باشند در وضعیت موجود کرایه بار وابسته به قیمت سوخت, مسافت, نوع جاده و ساعت محاسبه می شود و ابن پارامترها جهت تعادل بین شرکتهای تولیدی و حمل و نقل مناسب نمی باشند و پارامترهای موجود ارتباطی با شرکتهای تولیدی (خدماتی) ندارند نیاز به پارامتر مشترکی می باشد که بین این دو تعادل ایجاد کند. آن پارامتر مدیریت زمان می باشد و افت و خیز کرایه با محوریت مدیریت زمان محاسبه شود. با توجه به اینکه در صنعت حمل و نقل زمان تحویل و سلامت بار دو موضوع مورد نظر صاحبان و حاملان بار می باشند کلیه فعالیتهایی که به دو موضوع ارتباط دارند نیاز به کار و زمان سنجی دارند و این فعالیتها شامل زمان سنجی کار و زمان, ترافیک, تصادف و تعمیرات و فعالیتهای دیگری شامل ارزش و سلامت بار و بیمه محصول می باشند به منظور اجرای مدیریت زمان نیاز به فعالیتهای مذکور می باشند تا زمان تحویل و سلامت بار تضمین شود و از طرفی جهت اجرای مدیریت زمان نیاز به زمان فاصله عبور (زمان تعیین شده عبور یا زمان استاندارد یا میاتگین زمانی عبور )داریم و میانگین زمانی عبور بین مبدا و مقصد از طریق متوسط زمان عبور چندین وسیله حمل و نقل مشابه قابل تعیین می باشد و این میانگین زمانی عبور با توجه به انواع وسائط حمل و نقل متفاوت می باشد و با اجرای مدیریت زمان در این زمان تعیین شده با در نطر داشتن برنامه ریزی و اولویت بندی کلیه فعالیتهای حمل و نقل به منطور زمان تحویل بار مناسب و سلامت بار چنانچه بار زودتر رسید کرایه حمل و نقل بیشتر و بالعکس.
کرایه تعادلی (trade off)حمل و نقل که با محوریت مدیریت زمان به دست می آید جهت تعادل بین شرکتهای تولیدی و حمل و نقل مناسب می باشد زیرا بار زودتر و سالم برسد شرکتهای تولیدی دارای مشتری بیشتر می شوند و مشتری ها را از دست نمی دهند و باعث تقویت مدیریت موجودی ها می شود و منجر به تولید بیشتر نیز می شود و مزایای مذکور جوابگوی افزایش هزینه کرایه حمل و نقل می باشد و شرکتهای تولیدی به وسیله مدیریت زمان ارضاء می شوند و بهانه ای برای افزایش قیمت محصول ندارند و تورم در جامعه کمتر می شود و همچنین افزایش کرایه نیز از تخفیف بیمه محصول هنگامیکه بار سالم به مقصد می رسد تامین مالی می شود (مانند تخفیف بیمه سالیانه وسائط نقلیه) و از طرفی کرایه تعادلی برای شرکتهای حمل و نقل نیز موثر و مناسب می باشد زیرا شرکتهای حمل و نقل با اجرای کارسنجی و زمان سنجی فعالیتهاکه شامل زمان سنجی کار و زمان هنگامیکه وسیله حمل و نقل متوقف است مانند بارگیری و تخلیه بار و زمان سنجی در ترافیک و تصادف و تعمیرات منجر به جلوگیری از اتلاف زمان می شوند و بار در زمان مناسب به مقصد می رسد کرایه حمل و نقل زیادتر می شود و همچنین باعث می شود شرکتهای حمل و نقل مشتری شرکتهای تولیدی و خدماتی شوند و شرکت های حمل و نقل جوابگوی افزایش هزینه های حمل و نقل مانند افزایش قیمت قطعات و سوخت و بیمه و غیره می باشند و شرکتهای حمل و نقل از ورشکستگی نجات می یابند و عمر و مدل وسائط حمل و نقل بهبود می یابد. ابزار گردآوری پرسش نامه و روش تحقیق میدانی و روایی ابزار 898/0 و جامعه آماری 320 شرکت مرتبط با حمل و نقل و نمونه 200 شرکت مرتبط با حمل و نقل و در کلان شهر اراک تحقیق انجام شده است و روش نمونه گیری تصادفی ساده است و روش تجزیه و تحلیل داده با نرم افزار LISREL و SPSS می باشد و نتیجه کرایه حمل و نقل تعادلی تابعی از مدیریت زمان می باشد.
کلید واژه ها: حمل و نقل- مدیریت زمان- مهندسیترافیک- ارزیابی کار و زمان- تصمیمات مناسب قیمت گذاری حمل و نقل
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-02] [ 08:34:00 ق.ظ ]
|