بررسی تأثیر نگرش های شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی و تسهیم ... |
2-1-6- عوامل موثر بر درگیری شغلی:…………………………………………………. 23
2-1-7- رضایت شغلی:…………………………………………………………………… 25
2-1-8- اهمیت رضایت شغلی:………………………………………………………….. 26
2-1-9- ابعاد رضایت شغلی:…………………………………………………………….. 27
2-1-10- رابطه انگیزش با رضایت شغلی:…………………. 28
2-1-11- نظریههای مختلف در بحث رضایت شغلی: 29
2-1-11-1-……………………………………………………………….. نظریه كورمن……….. 29
2-1-11-2- نظریه بروفی :……………………………………………………….. 30
2-1-11-3- نظریه پارسون :……………………………………………………. 31
2-1-11-4-……………………………………………………………….. نظریه تفاوت:……….. 31
2-1-11-5- نظریه انگیزشی – بهداشتی هرزبرگ:….. 32
2-1-11-6-………………………………………………………………. نظریه برابری:……….. 33
2-1-12- تعهد سازمانی:…………………………………………………………… 33
2-1-13-……………………………………………………………… اهمیت تعهد سازمانی:……….. 37
2-1-14-………………………………………………………………… انواع تعهد سازمانی:……….. 38
2-1-15- ابعاد تعهد سازمانی:………………………………………………. 40
2-1-16- مدل های تعهد سازمانی:…………………………………… 45
2-2- بخش دوم- رفتار شهروندی سازمانی:……………………………………………….. 48
2-2-1- تعاریف و مفاهیم:……………………………………………………………….. 48
2-2-2- رفتار شهروند سازمانی:………………………………………………………….. 50
2-2-3- اهمیت رفتار شهروندی سازمانی:………………………………………………. 53
2-2-4- تاریخچه رفتار شهروند سازمانی و موضوعات مرتبط با آن:…………………. 57
2-2-5- مدل های رفتار شهروندی سازمانی:……………………………………………. 60
2-2-5-1- مدل رفتارهای شهروندی گراهام:……………………………………… 60
2-2-5-2- مدل رفتارهای شهروندی پادساکف:…………………………………… 63
2-2-5-3- رضایت شغلی، اعتماد و رفتار شهروندی سازمانی:…………………… 65
2-2-5-4- كیفیت خدمات و رفتار شهروند سازمانی:…………………………….. 68
2-2-5-5- فرهنگ و رفتار شهروندی سازمانی:…………………………………… 70
2-2-5-6- رفتار شهروندی مدیریت:………………………………………………. 74
2-2-5-7- عوامل تأثیر گذار و پیامدها:…………………………………………… 75
2-3- بخش سوم- تسهیم دانش:……………………………………………………………. 77
2-3-1– تعاریف و مفاهیم:……………………………………………………………….. 77
2-3-2- تسهیم دانش:……………………………………………………………. 79
2-3-3- انتقال و تسهیم دانش:………………………………………………….. 81
2-3-4- تسهیم دانش در سازمان های دولتی:………………………………….. 82
2-3-5- پیش بینی كننده های تسهیم دانش در سازمان:……………………….. 83
2-3-6- جنبه های مؤثّر بر موفقیت در تسهیم دانش:…………………………. 87
2-3-7- قابلیتها و توانمندسازهای تسهیم دانش در سازمان:…………………… 88
2-4- بخش چهارم- پیشینه تحقیق:………………………………………………………… 90
2-4-1- تحقیقات داخلی:………………………………………………………………… 90
2-4-2- تحقیقات خارجی:……………………………………………………………….. 97
2-5- بخش پنجم- آشنایی با حوزه معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران 100
2-5-1- برنامه استراتژیک معاونت توسعه:…………………………………………… 101
2-5-2- چشم انداز:…………………………………………………………………….. 102
2-5-3- ماموریت ها:…………………………………………………………………… 102
2-5-4- استراتژی های معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع:…………….. 102
2-5-5- منشور اخلاقی………………………………………….…………..:103
2-5-6- دانشکده ها :…………………………………………………………………… 103
2-5-7- مراکز آموزشی و درمانی : بیمارستانها و مراکز آموزشی و درمانی…………. 104
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه…………………………………………………………………………………. 106
3-1- روش تحقیق…………………………………………………………………………. 107
3-2- جامعه آماری و حجم نمونه:………………………………………………………… 107
3-3- روش گرد آوری اطلاعات:…………………………………………………………. 108
3-3-1- روایی و پایایی پرسشنامه:…………………………………………………….. 109
3-3-2- مقیاس اندازه گیری:…………………………………………………………… 112
3-4- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:………………………………………………….. 113
یک مطلب دیگر :
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه…………………………………………………………………………………. 118
4-1- آمار توصیفی………………………………………………………………………………. 118
4-1-1- جنسیت………………………………………………………………………… 118
4-1-2- سن…………………………………………………………………………….. 119
4-1-3- نوع شغل………………………………………………………………………. 120
4-1-4- تحصیلات…………………………………………………………………….. 121
4-1-5- سابقه خدمت………………………………………………………………….. 122
4-1-6- تأهل…………………………………………………………………………… 124
4-2- تحلیل استنباطی ……………. 125
4-2-1- ارزیابی روابط خطی بین متغیرهای تحقیق………………………………….. 126
4-2-2- برازش مدل تحقیق……………………………………………………………. 127
4-2-3- شاخصهای نیکویی برازش مدل……………………………………………. 129
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه…………………………………………………………………………………. 133
5-1- نتیجه گیری………. 133
5-2- پیشنهادات تحقیق……………………………………………………………………. 135
5-2-1- پیشنهادها بر اساس نتایج یافته های تحقیق…………………………………. 135
5-2-2- پیشنهادها برای محققین بعدی……………………………………………….. 136
5-3- محدودیت های تحقیق……………………………………………………………… 137
منابع و مآخذ 138
منابع فارسی…………………………………………………………………………………….. 139
منابع انگلیسی………………………………………………………………………………….. 142
پیوست ها و ضمائم 145
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 2-1): مقایسه مشوق های تسهیم دانش در بخش خصوصی و دولتی……………… 83
جدول 3-1): آلفای کرونباخ پرسشنامه………………………………………………………. 112
جدول 3-2): طیف پرسشنامه………………………………………………………………… 112
جدول 4-1: توزیع جنسیت………………………………………………………………….. 118
جدول 4-2: توزیع سن 119
جدول 4-3: توزیع نوع شغل………………………………………………………………… 120
جدول 4-4: توزیع تحصیلات………………………………………………………………. 121
جدول 4-5: توزیع سابقه خدمت……………………………………………………………. 123
جدول 4-6: توزیع تأهل 124
جدول 4-7: آماره های مربوط به آزمون کولموگروف اسمیرنف…………………………. 125
جدول 4-8: ضرایب همبستگی بیین متغیرهای تحقیق…………………………………….. 126
جدول 4-9 : نمادهای بکارگرفته شده متغیرهای تحقیق…………………………………… 127
جدول 4-10 : نتایج شاخصهای برازشی مدل…………………………………………….. 130
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 2-1): مبانی اساسی دیدگاه نگرشی……………………………………………………. 43
شکل 2-2): مبانی اساسی دیدگاه رفتاری……………………………………………………. 44
شكل 2-3): ابعاد رفتار شهروندی سازمانی (OCBs)………………………………………. 62
شكل 2-4): تأثیر فرهنگ بر OCB…………………………………………………………. 73
شکل 2-5): فرآیندهای اصلی مدیریت دانش………………………………………………. 80
شكل 2-6): حوزه های تأثیرگذار بر تسهیم دانش…………………………………………. 88
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1: توزیع جنسیت…………………………………………………………………. 119
نمودار 4-2: توزیع سن 120
نمودار 4-3: توزیع نوع شغل………………………………………………………………… 121
نمودار 4-4: توزیع تحصیلات………………………………………………………………. 122
نمودار 4-5: توزیع سابقه خدمت……………………………………………………………. 123
نمودار 4-6: توزیع تأهل 124
نمودار 4-7: مدل مفهومی تحقیق……………………………………………………………. 127
نمودار 4-8: مدل تحقیق در حالت استاندارد……………………………………………….. 128
نمودار 4-9: مدل تحقیق در حالت معناداری ضرایب استاندارد…………………………… 129
فصل اول
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-02] [ 08:32:00 ق.ظ ]
|