بررسی رابطه استفاده از تلویزیون با نگرش به حقوق شهروندی |
1-5. سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………16
فصل دوم : ادبیات تحقیق
1-2. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………….18
2-2.تحقیقات داخلی……………………………………………………………………………………………………………………….18
2-2-1. شهروندی……………………………………………………………………………………………………………………………18
2-3.تحقیقات خارجی…………………………………………………………………………………………………………………….27
2-3-1. شهروندی………………………………………………………………………………………………………………………….27
2-3-2. نقش و تأثیر رسانه تلویزیون…………………………………………………………………………………………………30
2-4. نتیجه گیری از مروری بر ادبیات تحقیق…………………………………………………………………………………….33
2-5. مفهوم نگرش……………………………………………………………………………………………………………………….34
2-5-1. تعریف نگرش…………………………………………………………………………………………………………………..34
2-5-2. ساخت نگرش………………………………………………………………………………………………………………….35
2-5-3. تئوری فیش باین و آیزن……………………………………………………………………………………………………37
2-6. مفهوم شهروند و شهروندی…………………………………………………………………………………………………….38
2-6-1. تعریف شهروند و شهروندی…………………………………………………………………………………………………38
2-6-2.حقوق شهروندی………………………………………………………………………………………………………………….41
2-7. طرح نظری تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………43
2-7-1. خطوط تحلیل در نظریه اجتماعی شهروندی تلویحی…………………………………………………………………46
2-7-1-1. شهروندی در نظریه اجتماعی جامعه مدنی /انقلابی مارکس……………………………………………………47
2-7-1-2. شهروندی در نظریه مدرنیته ماکس وبر………………………………………………………………………………47
2-7-1-3. شهروندی در نظریه عضویت اجتماعی شهری دورکیم………………………………………………………….47
2-7-1-4. شهروندی در نظریه اجتماع گزلشافتی تونیس………………………………………………………………………48
2-7-1-5. شهروندی در نظریه توسعه مدرنیته پارسونز………………………………………………………………………..49
2-7-1-6. خطوط تحلیل در نظریه اجتماعی شهروندی کانونی مارشال…………………………………………………51
2-7-1-7. خطوط تحلیل در نظریه اجتماعی شهروندی فراگیر ترنر……………………………………………………….52
2-7-1-8. نظریه حوزه عمومی /حوزه خصوصی هابرماس…………………………………………………………………54
2-7-1-9. تلفیق و ترکیب نظریه های اجتماعی شهروندی……………………………………………………………………60
2-8. چارچوب نظری……………………………………………………………………………………………………………………60
2-8-1. نظریه اجتماعی شهروندی کانونی مارشال………………………………………………………………………………60
2-8-1-1. تعریف شهروندی……………………………………………………………………………………………………………62
2-8-1-2. گسترش تاریخی شهروندی……………………………………………………………………………………………….62
2-8-1-3. ابعاد سه گانه شهروندی…………………………………………………………………………………………………..63
2-9 نظریه پرورش…………………………………………………………………………………………………………………………67
2-9-1. روش تحقیق در نظریه پرورش……………………………………………………………………………………………….69
2-9-2. انتقادات به نظریه پرورش……………………………………………………………………………………………………..71
2-10. رویکرد استفاده و رضامندی……………………………………………………………………………………………………75
2-10-1. مخاطب شناسی………………………………………………………………………………………………………………..78
2-11. نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………..80
مدل تحلیلی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….83
فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………….84
فصل سوم : روش شناسی
3-1. واحد تحلیل………………………………………………………………………………………………………………………86
3-2. معرفی جمعیت مورد مطالعه………………………………………………………………………………………………….86
3-3. ابزار جمع آوری داده ها………………………………………………………………………………………………………87
3-4 تعریف مفاهیم……………………………………………………………………………………………………………………..89
3-4-1. تعاریف نظری مفاهیم…………………………………………………………………………………………………………89
3-4-1-1. متغیرهای مستقل…………………………………………………………………………………………………………….89
3-4-1-2 متغیر وابسته……………………………………………………………………………………………………………………91
3-4-1-3. متغیر واسط…………………………………………………………………………………………………………………..92
3-4-2. تعاریف عملیاتی مفاهیم……………………………………………………………………………………………………..98
3-4-2-1. متغیر مستقل :استفاده از تلویزیون……………………………………………………………………………………..98
3-4-2-2. متغیر وابسته…………………………………………………………………………………………………………………99
3-4-2-3. متغیر واسط…………………………………………………………………………………………………………………..101
3-2-2-4. متغیرهای زمینه ای…………………………………………………………………………………………………………102
3-5. شیوه اجرا……………………………………………………………………………………………………………………………103
3-6. تکنیک های آماری و استخراج داده ها…………………………………………………………………………………….103
3-7. جمعیت آماری و نمونه………………………………………………………………………………………………………..104
3-7-1. جمعیت آماری………………………………………………………………………………………………………………..104
3-7-2. نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………………………104
3-7-3. مراحل نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای………………………………………………………………………107
3-7-4. حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………………………107
3-8. اعتبار و پایایی……………………………………………………………………………………………………………………109
3-8-1. اعتبار …………………………………………………………………………………………………………………………..110
3-8-2. پایایی…………………………………………………………………………………………………………………………..110
فصل چهارم:یافته های تحقیق
4-1. مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….113
4-2. یافته های توصیفی………………………………………………………………………………………………………………113
4-3. بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی ……………………………………………………………………………………….113
4-4. متغیرهای مستقل………………………………………………………………………………………………………………….125
4-4-1.میزان مواجهه ………………………………………………………………………………………………………………….125
برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
4-4-2.محتوای مواجهه……………………………………………………………………………………………………………..129
4-5.متغیرهای واسط………………………………………………………………………………………………………………….133
4-5-1.انتخابگری………………………………………………………………………………………………………………………133
4-5-2.انگیزه تماشا…………………………………………………………………………………………………………………….134
4-5-3.اعتبار رسانه……………………………………………………………………………………………………………………..136
4-6. بررسی فرضیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………….149
4-7.تحلیل رگرسیون…………………………………………………………………………………………………………………….161
4-8. تحلیل مسیر…………………………………………………………………………………………………………………………165
فصل پنجم :نتیجه گیری
5-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..171
5-2 . مروری بر یافته های تحقیق…………………………………………………………………………………………………….171
5-3. نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………….182
5-4. پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………………….185
5-5. محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………….185
فهرست منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………….187
فهرست منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………191
فهرست جداول
جدول 3-1. تعریف عملیاتی استفاده از تلویزیون…………………………………………………………………………….98
جدول3-2. تعریف عملیاتی نگرش به حقوق شهروندی (بُعد احساسی)………………………………………………99
جدول3-3. تعریف عملیاتی نگرش به حقوق شهروندی ( بُعد عملی)…………………………………………………100
جدو ل 3-4. تعریف عملیاتی متغیر واسط………………………………………………………………………………………101
جدول 3-5. تعریف عملیاتی متغیرهای زمینه ای………………………………………………………………………………102
جدول 3-6. نمونه گیری از مناطق 22 گانه تهران……………………………………………………………………………..105
جدول 3-7. میزان آلفای متغیرها……………………………………………………………………………………………………111
جدول 4-1. توزیع نسبی جمعیت برحسب جنسیت پاسخگو………………………………………………………………114
جدول4-2. توزیع نسبی جمعیت برحسب سن پاسخگو……………………………………………………………………..115
یک مطلب دیگر :
جدول4-3. توزیع نسبی جمعیت برحسب وضعیت تأهل پاسخگو……………………………………………………..116
جدول4-4. توزیع نسبی جمعیت بر حسب قومیت پاسخگو……………………………………………………………….117
جدول4-5. توزیع نسبی جمعیت مورد بررسی برحسب سمت پاسخگو………………………………………………..118
جدول4-6. توزیع نسبی جمعیت برحسب مناطق مورد بررسی ……………………………………………………………118
جدول4-7. توزیع نسبی جمعیت برحسب وضعیت فعالیت پاسخگو…………………………………………………….120
جدول4-8. توزیع نسبی جمعیت برحسب شغل پاسخگو…………………………………………………………………….121
جدول4-9. توزیع نسبی جمعیت برحسب میزان تقریبی درآمدماهانه………………………………………………………122
جدول4-10. توزیع نسبی جمعیت بر حسب واحد مسکونی………………………………………………………………….123
جدول4-11. توزیع نسبی جمعیت برحسب وضعیت رفت و آمد پاسخگو………………………………………………123
جدول4-12. توزیع نسبی پاسخگویان برحسب مدت اقامت در تهران…………………………………………………….124
جدول4-13. توزیع نسبی جمعیت بر حسب تماشای تلویزیون………………………………………………………………125
جدول4-14. توزیع نسبی جمعیت برحسب میزان تماشای تلویزیون……………………………………………………….126
جدول4-15. توزیع نسبی جمعیت برحسب تماشای تلویزیون در طول هفته……………………………………………126
جدول4-16. توزیع نسبی جمعیت برحسب تماشای تلویزیون در شب و روز گذشته……………………………….127
جدول4-17. توزیع نسبی جمعیت برحسب تماشای تلویزیون در روز غیر تعطیل……………………………………127
جدول4-18.توزیع نسبی جمعیت برحسب تماشای تلویزیون در روز تعطیل………………………………………….128
جدول4-19. توزیع نسبی جمعیت برحسب اولویت در تماشای شبکه ها………………………………………………129
جدول4-20.توزیع نسبی جمعیت برحسب تماشای انواع برنامه های آموزشی………………………………………..130
جدول4-21توزیع نسبی جمعیت برحسب محتوای مواجهه……………………………………………………………………131
جدول4-22.توزیع نسبی روش انتخاب برنامه ها………………………………………………………………………………133
جدول4-23.توزیع نسبی انگیزه تماشا…………………………………………………………………………………………….134
جدول4-24 توزیع نسبی جمعیت برحسبمنبع کسب اخبار داخلی……………………………………………………….137
جدول4-25. توزیع نسبی جمعیت برحسب منبع کسب اخبار خارجی………………………………………………….137
جدول4-26. توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب اعتبار دادن به تلویزیون در کسب اخبار داخلی……………….138
جدول 4-27. توزیع نسبی جمعیت برحسب اعتبار دادن به تلویزیون در کسب اخبار خارجی………………….139
جدول4-28. توزیع نسبی طیف گویه های شاخص حقوق شهروندی……………………………………………………140
جدول 4-29. میزان توجه صداو سیما به شاخص های شهروندی………………………………………………………..142
جدول4-30. توزیع نسبی نگرش به حقوق شهروندی در بعد احساسی………………………………………………..144
جدول 4-31. توزیع نسبی نگرش به حقوق شهروندی در بعد عملی……………………………………………………145
جدول شماره 4-32. توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب نگرش به حقوق شهروندی………………………………..146
جدول 4-33. توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب نگرش به حقوق سیاسی…………………………………………….146
جدول 4-34. توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب نگرش به حقوق اجتماعی………………………………………….147
جدول 4-35. توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب نگرش به حقوق مدنی……………………………………………….148
جدول 4-36. ضریب همبستگی فرضیه 1 ………………………………………………………………………………………..150
جدول 4-37. ضریب همبستگی فرضیه 1 به تفکیک شاخص های شهروندی ( حقوق اجتماعی )………………151
جدول 4-38. ضریب همبستگی فرضیه 1 به تفکیک شاخص های شهروندی ( حقوق مدنی )……………………152
جدول 4-39. ضریب همبستگی فرضیه 1 به تفکیک شاخص های شهروندی ( حقوق سیاسی )………………….152
جدول 4-40. ضریب همبستگی جنس با حقوق شهروندی ………………………………………………………………..153
جدول 4-41. ضریب همبستگی سن با حقوق شهروندی……………………………………………………………………..154
جدول 4-42. ضریب همبستگی فرضیه 2 به تفکیک تعداداعضای خانواده……………………………………………..155
جدول 4-43. ضریب همبستگی درآمد با حقوق شهروندی………………………………………………………………..155
جدول 4-44. ضریب همبستگی مدت اقامت در تهران با حقوق شهروندی ………………………………………….156
جدول 4-45. ضریب همبستگی وضعیت تأهل با حقوق شهروندی………………………………………………………157
جدول 4-46. ضریب همبستگی قومیت با حقوق شهروندی……………………………………………………………….158
جدول 4-47. ضریب همبستگی فعالیت پاسخگو با حقوق شهروندی…………………………………………………..159
جدول 4-48. ضریب همبستگی شغل با حقوق شهروندی………………………………...……………………….160
جدول 4-49 مدل رگرسیون چند متغیره………………………………………………………………………………………….162
جدول 4-50. عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی نگرش به حقوق شهروندی…………………………..163
جدول4-51.روابط معنادار در دیاگرام………………………………………………………………………………………………169
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 01:05:00 ق.ظ ]
|