بررسی کارایی درونی مقطع آموزش ابتدایی استان ایلام طی سال های 1384 ... |
2-3) آموزش و پرورش به مثابه یک سیستم یا نظام…………………………………………………………………..29
2-4) اهمیت آموزش و پرورش………………………………………………………………………………………………32
2-5) نقش آموزش و پرورش در ابعاد مختلف توسعه ………………………………………………………………32
2-5-1) نقش آموزش و پرورش در رشد و توسعه اجتماعی………………………………………………………33
2-5-2) نقش آموزش و پرورش در رشد و توسعه فرهنگی………………………………………………………..34
2-5-3) نقش آموزش و پرورش در رشد و توسعه اقتصاعی……………………………………………………….35
2-6) آموزش و پرورش و برابری فرصتهای آموزشی……………………………………………………………..35
2-7) نظام آموزشی……………………………………………………………………………………………………………….38
2-7-1) انواع نظام آوزشی و سطوح آن ………………………………………………………………………………….39
2-8) ساختار آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران……………………………………………………….39
2-9) آموزش ابتدایی و جوانب مختلف رشد…………………………………………………………………………..40
2-9-1) رشد ارزشها…………………………………………………………………………………………………………..42
2-9-2) رشد اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………..43
2-9-3) رشد عقلانی……………………………………………………………………………………………………………..43
2-10) آموزش ابتدایی در سند تحول بنیادی…………………………………………………………………………….44
2-11) اهداف آموزش ابتدایی…………………………………………………………………………………………………44
2-12) نظام های آموزشی در جهان…………………………………………………………………………………………46
2-13) چالشهای اصلی نظام آموزشی در جهان و ایران……………………………………………………………..50
2-14) نارساییهای مقطع آموزش و پرورش ابتدایی ایران…………………………………………………………..52
2-14-1) مفهوم برنامهریزی آموزشی……………………………………………………………………………………….53
2-14-2) تعاریف برنامهریزی آموزشی……………………………………………………………………………………..53
2-15) كارایی………………………………………………………………………………………………………………………..55
2-15-1) معنی و مفهوم كارایی……………………………………………………………………………………………….56
2-15-2) تعاریف كارایی……………………………………………………………………………………………………….57
2-16) بهره وری……………………………………………………………………………………………………………………58
2-17) رابطه كارایی با بهره وری و اثربخشی…………………………………………………………………………….59
2-18) كارایی در نظامهای آموزشی…………………………………………………………………………………………60
2-19) كارایی درونی و كارایی بیرونی……………………………………………………………………………………..61
2-19-1) كارایی درونی………………………………………………………………………………………………………..62
2-20) برنامه ریزیهای توسعه بینالمللی………………………………………………………………………………..65
2-20-1) برنامهی توسعهی هزاره یا اعلامیه هزاره ……………………………………………………………………65
2-20-1-1) آرمان و اهداف برنامه ریزی آموزشی در برنامهی توسعهی هزاره ……………………………..67
2-20-2) برنامه ریزی آموزش برای همه………………………………………………………………………………….67
2-20-2-1) تاریخچه……………………………………………………………………………………………………………67
2-20-2-2) اهداف و چارچوب برنامه ریزی در برنامه ملی آموزش برای همه…………………………….69
2-20-2-3) تدوین برنامه آموزش برای همه………………………………………………………………………….71
2-20-2-4) برنامه ملی آموزش برای همه در ایران…………………………………………………………………..72
2-20-2-5) استراتژیها……………………………………………………………………………………………………….76
2-20-2-6) معرفی گروههای هدف برنامه در ایران…………………………………………………………………80
2-20-2-7) برنامه آموزش برای همه از منظر برنامه توسعه ملی…………………………………………………81
2-20-2-8) ارتباط برنامه های عمرانی و توسعه با برنامه ملی آموزش برای همه………………………….83
2-20-2-8-1) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در برنامه چهارم…………………………………………80
2-20-2-8-2) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در برنامه پنجم……………………………………………84
2-20-2-8-3) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در سند برنامه راهبرد…………………………………..84
2-20-2-8-4) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در سند تحول بنیادین…………………………………..85
2-21) ارتباط بین برنامه آموزش و پرورش و برنامه توسعه ملی………………………………………………….85
2-22) برنامهها و اهداف دوره ابتدایی در طول برنامه در استان ………………………………………………….86
2-23) قوتها و ضعفهای توسعه آموزش ابتدایی استان………………………………………………………….87
2-24) تعریف شاخص آموزشی…………………………………………………………………………………………….88
2-25) نشانگرهای آموزشی برنامه ملی آموزش برای همه………………………………………………………….88
2-26) مروری بر تحقیقات انجام گرفته………………………………………………………………………………….90
2-26-1) پژوهشهای داخلی………………………………………………………………………………………………90
2-26-2) تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………………………….96
فصل سوم: روش تحقیق
3-1) روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….104
3-2) جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………….104
3-3) ابزار گرد آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………..104
3-4) شیوه تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات…………………………………………………………………………..104
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتههای تحقیق
4-1)مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..106
4-2)یافتههای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………… 106
4-2-1)تجزیه و تحلیل داده های مربوط به پرسشهای پژوهش……………………………………………….106
3-4) فرضیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………….167
یک مطلب دیگر :
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1) مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..177
5-2) بحث ونتیجهگیری از پرسشهای پژوهش……………………………………………………………………….177
5-3) نتایج کلی تحقیق ……………………………………………………………………………………………………… 195
5-4) خلاصه نتایج………………………………………………………………………………………………………………205
5-5) محدودیتهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………..206
5-6) پیشنهادهای كاربردی …………………………………………………………………………………………………208
5-7) موضوعات پژوهشی برای تحقیقات بعدی……………………………………………………………………..209
فهرست منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………..212
فهرست منابع لاتین……………………………………………………………………………………………………………..221
چكیده لاتین……………………………………………………………………………………………………………………….223
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 4-1)بررسی نرخ ارتقاء بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی 107
جدول 4-2) بررسی نرخ مردودی بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی 113
جدول4-3) بررسی نرخ ترک تحصیل بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی 119
جدول4-4) نرخ ماندگاری، …..نسبت اتلاف وضریب کارایی 125
جدول4-5) بررسی نرخ ماندگاری بر اساس پایه تحصیلی 127
جدول4-6) درصد فارغ التحصیلی پایه پنجم بر اساس جنسیت 130
جدول4-7) بررسی میانگین طول سال های تحصیل برای هر فارغ التحصیل 133
جدول4-7) بررسی نسبت اتلاف بر اساس جنسیت 135
جدول4-8) بررسی ضریب کارایی بر اساس جنسیت 138
جدول4-9) تعداد و میزان رشد دانش آموزان 141
جدول4-10) تعداد و سهم دانش آموزان دختر و پسر 144
جدول4-11) تعداد و سهم دانش آموزان شهری و روستایی 147
جدول4-12) تعداد و سهم دانش آموزان دولتی و غیر انتفاعی 150
جدول4-13) پوشش تحصیلی ظاهری دانش آموزان 153
جدول4-14) نسبت دانش آموز به معلم، میزان تحصیلات معلمان 156
جدول4-15) تراکم دانش آموز در کلاس دایر و… 161
جدول4-16) آزمون t مقایسه میانگین نرخ ارتقا ، نرخ مردودی و نرخ ترک تحصیل 167
جدول شماره 4-17: آزمون t مقایسه میانگین نسبت اتلاف و ضریب کارایی 168
جدول شماره 4-18: آزمون t مقایسه میانگین نرخ فارغ التحصیلی 168
جدول شماره 4-19: آزمون t مقایسه میانگین درصد رشد و هدف برنامه 169
جدول شماره4-20: آزمون t میانگین سهم دانش آموز دختر، غیر انتفاعی با هدف برنامه 170
جدول شماره4-21: آزمون t مقایسه میانگین سهم دانش آموز روستایی با هدف برنامه 171
جدول شماره4-22: آزمون t مقایسه میانگین پوشش تحصیلی ظاهری و هدف برنامه 171
جدول شماره4-23: آزمون t مقایسه نسبت دانش آموز به معلم با هدف برنامه 172
جدول شماره4-24: آزمون t مقایسه میانگین تحصیلات معلمان با هدف برنامه 173
جدول شماره4-25: آزمون t مقایسه ضریب بهره برداری از کلاس فیزیکی و هدف برنامه 174
جدول شماره4-26: آزمون t مقایسه ضریب بهره برداری از سرانه فضای آموزشی با هدف برنامه 175
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1)بررسی نرخ ارتقاء بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی 108
نمودار 4-2) بررسی نرخ مردودی بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی 114
نمودار 4-3) بررسی نرخ تکرار بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی 120
نمودار 4-4) بررسی نرخ ماندگاری بر اساس پایه تحصیلی 128
نمودار 4-5) بررسی درصد فارغ التحصیلی پایه پنجم بر اساس جنسیت 131
نمودار 4-6) بررسی میانگین طول سال های تحصیل برای هر فارغ التحصیل بر اساس جنسیت 133
نمودار 4-7) بررسی نسبت اتلاف بر اساس جنسیت 136
نمودار 4-8) بررسی ضریب کارایی بر اساس جنسیت 139
نمودار 4-9) تعداد و میزان رشد دانش آموزان 142
نمودار 4-10) تعداد و سهم دانش آموزان دختر و پسر 145
نمودار 4-11) تعداد و سهم دانش آموزان شهری و روستایی 148
نمودار 4-12) تعداد و سهم دانش آموزان دولتی و غیر انتفاعی 151
نمودار 4-13) پوشش تحصیلی ظاهری دانش آموزان 154
نمودار 4-14) نسبت دانش آموز به معلم، 157
نمودار 4-15) نسبت معلم به کلاس دایر 159
نمودار 4-16)میزان تحصیلات معلمان 160
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 04:54:00 ق.ظ ]
|