کارشناسی ارشد عوامل مؤثر بر پذیرش نوغانداری در استان گیلان |
فصل اول: کلیات تحقیق | |||
1-1-مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. | 2 | ||
1-2- بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………………………… | 3 | ||
1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق …………………………………………………………………………………………… | 4 | ||
1-4- اهداف تحقیق …………………………………………………………………………………………………………… | 5 | ||
1-4-1- هدف کلی ………………………………………………………………………………………………………… | 5 | ||
1-4-2- اهداف اختصاصی ………………………………………………………………………………………………. | 6 | ||
1-5- محدودههای تحقیق ……………………………………………………………………………………………………. | 6 | ||
1-5-1- محدوده مکانی ………………………………………………………………………………………………….. | 6 | ||
1-5-2- محدوده زمانی …………………………………………………………………………………………………… | 6 | ||
1-5-3- محدوده موضوعی ……………………………………………………………………………………………… | 6 | ||
1-6- تعریف واژگان کلیدی ………………………………………………………………………………………………… | 6 | ||
فصل دوم: ادبیات تحقیق بخش اول |
|||
2-1- مروری بر فعالیت نوغانداری ……………………………………………………………………………………… | 9 | ||
2-1-1- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………… | 9 | ||
2-1-2- نوغانداری و تولیدات آن…………………………………………………………………………………….. | 9 | ||
2-1-3- سابقه نوغانداری ………………………………………………………………………………………………… | 10 | ||
2-1-4- نوغانداری و تولید ابریشم در ایران ………………………………………………………………………. بخش دوم |
11
|
||
2-2- پذیرش فناوریها در کشاورزی …………………………………………………………………………………… | 14 | ||
2-3- پیشنگاشتهها ……………………………………………………………………………………………………………. | 16 | ||
2-4- مبانی نظری تحقیق ……………………………………………………………………………………………………. | 26 | ||
فصل سوم: روش تحقیق | |||
3-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………. | 29 | ||
3-2- محدوده جغرافیایی تحقیق ………………………………………………………………………………………….. 3- 3- نوع تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………. |
29 31 |
||
3-4- جامعه آماری تحقیق …………………………………………………………………………………………………… | 32 | ||
3-5- روش نمونهگیری ………………………………………………………………………………………………………. | 32 | ||
3-6- برآورد حجم نمونهها …………………………………………………………………………………………………. | 32 | ||
3-7- روش گردآوری دادهها ………………………………………………………………………………………………. | 33 | ||
3-8- ابزار پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………. 3- 9- متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………………………………… |
33 34 |
||
3-9-1- متغیر مستقل ……………………………………………………………………………………………………. | 34 | ||
3-9-2- متغیر وابسته …………………………………………………………………………………………………….. | 34 | ||
3-10- فرضیههای تحقیق ……………………………………………………………………………………………………. | 34 | ||
3-11- روشهای آماری تجزیه و تحلیل دادهها ……………………………………………………………………… | 34 | ||
3-11-1- آمار توصیفی …………………………………………………………………………………………………. | 35 | ||
3-11-2- آمار استنباطی ………………………………………………………………………………………………… | 35 | ||
فصل چهارم: یافتههای تحقیق | |||
4-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………. | 37 | ||
4-2- تجزیه و تحلیل دادهها (آمار توصیفی) ………………………………………………………………………….. | 37 | ||
4-2-1- منطقه ……………………………………………………………………………………………………………….. | 37 | ||
4-2-2- جنس……………………………………………………………………………………………………………….. | 38 | ||
4-2-3- سن ………………………………………………………………………………………………………………….. | 38 | ||
4-2-4- تعداد افراد تحت تکفل ……………………………………………………………………………………….. | 39 | ||
4-2-5- سابقه نوغانداری ………………………………………………………………………………………………… | 40 | ||
4-2- 6- میزان تحصیلات ……………………………………………………………………………………………….. | 40 | ||
4-2-7- فعالیتهای غیرنوغانداری …………………………………………………………………………………… | 41 | ||
4-2-8- درآمد حاصل از فعالیتهای غیرنوغانداری ……………………………………………………………. | 42 | ||
4-2-9- درآمد حاصل از نوغانداری …………………………………………………………………………………. | 42 | ||
4-2-10- تعداد تلمبار …………………………………………………………………………………………………….. | 43 | ||
4-2-11- نوع مالکیت تلمبار …………………………………………………………………………………………. | 44 | ||
4-2-12- مساحت تلمبار ………………………………………………………………………………………………. | 44 | ||
4-2-13- تعداد جعبه تخم نوغان پرورش داده شده (1392) ……………………………………………… | 45 | ||
4-2-14- نوع تلمبار…………………………………………………………………………………………………….. | 45 | ||
4- 2-15- مساحت توتستان…………………………………………………………………………………………… 4- 2-16- مالکیت توتستان……………………………………………………………………………………………. |
46 46 |
||
4- 2-17- دسترسی به روش درختکاری در توتستان…………………………………………………………… | 47 | ||
4-2-18- نحوه آشنایی با نوغانداری………………………………………………………………………………… | 47 | ||
4-2-19- علت فعالیت نوغانداری…………………………………………………………………………………… | 48 | ||
4-2-20- برخورداری از خدمات بیمه……………………………………………………………………………… | 48 | ||
4-2-21- فروش تضمینی پیله تر تولیدی…………………………………………………………………………. | 49 | ||
4-2-22- مرجع مورد تمایل نوغاندار برای فروش پیله ………………………………………………………. | 49 | ||
4-2-23- شرایط عرضه به بازار ………………………………………………………………………………………. | 49 | ||
4-2-24- میزان هماهنگی شیوههای پرورش ارائه شده توسط مروجین با تجربههای شخصی نوغاندار ………………………………………………………………………………………………………………. |
50 |
||
4-2-25- میزان درک نوغاندار از روشهای نوین ارائه شده توسط مروجین ………………………….. | 51 | ||
4-2-26- استفاده از تسهیلات بانکی ………………………………………………………………………………… | 51 | ||
4-2- 27- شرکت در کلاسهای آموزش نوغانداری ………………………………………………………….. | 52 | ||
4-2-28- مناسب بودن اطلاعات مروجان برای نوغاندار …………………………………………………….. | 52 | ||
4-2-29- تاثیر مروجان در تصمیم نوغانداران برای پرورش کرم ابریشم ……………………………….. | 53 | ||
4-2-30- دریافت نهال یارانهای اصلاح شده طی سالهای 88 تا90 ……………………………………… | 53 | ||
4-2-31- وضعیت آینده نوغانداری از دیدگاه نوغانداران ……………………………………………………. | 54 | ||
4-2-32- تخریب توتستان ……………………………………………………………………………………………… | 54 | ||
4-2-33- میزان آشنایی با نوغانداری ……………………………………………………………………………….. | 55 | ||
4-2-34- راههای کسب اطلاع درباره نوغانداری ……………………………………………………………….. | 56 | ||
4-2-35- علاقهمندی به نوغانداری ………………………………………………………………………………….. | 56 | ||
4-2-36- درآمدزایی نوغانداری با توجه به کوتاهی زمان پرورش ………………………………………… | 57 | ||
4-2- 37- میزان فعالیت فیزیکی و نیاز به نیروی کار نسبت به سایر فعالیتهای کشاورزی ……… | 58 | ||
4-2-38- میزان هماهنگی شیوههای پرورش ارائه شده توسط مروجین با امکانات نوغانداری …. | 58 | ||
4-2-39- دلایل عدم شرکت در کلاسهای نوغانداری ……………………………………………………….. | 59 | ||
4-2-40- تمایل به احداث یا بازسازی تلمبار ……………………………………………………………………. | 60 | ||
4-2-41- تمایل به شرکت در کلاسهای آموزش نوغانداری ………………………………………………. | 61 | ||
4-2-42- تمایل به شرکت در کلاسهای آموزشی مرتبط با نوغانداری …………………………………. | 61 | ||
4-2-43- تمایل به دریافت نهال توت اصلاح شده …………………………………………………………….. | 62 | ||
4-2-44- سابقه نوغانداری کشاورزان غیر نوغاندار ……………………………………………………………. | 62 | ||
4-2-45- امکانات نوغانداری کشاورزان غیرنوغاندار …………………………………………………………. | 62 | ||
4-2-46- عوامل موثر بر افزایش تولید پیله و احیای نوغانداری از دیدگاه نوغانداران و غیرنوغانداران ………………………………………………………………………………………………………. |
63 |
||
4-3- بخش آمار استنباطی ………………………………………………………………………………………………….. | 63 | ||
4-3-1- همبستگی بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته …………………………………………………….. | 64 | ||
4-3-3-1- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و منطقه مورد فعالیت ………………………………….. | 64 | ||
4-3-3-2- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و جنسیت …………………………………………………. | 64 | ||
4-3-3-3- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و تحصیلات ……………………………………………… | 64 | ||
4-3-3-4- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و اشتغال غیرنوغانداری ………………………………. | 65 | ||
4-3-3-5- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و نوع مالکیت تلمبار ………………………………….. | 65 | ||
4-3-3-6-همبستگی بین پذیرش نوغانداری و درآمدزایی آن با توجه به کوتاهی زمان پرور… | 65 | ||
4-3-3-7- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و میزان فعالیت فیزیکی و نیاز به نیروی کار …… | 66 | ||
4-3-3-8- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و شیوه های پرورش ارائه شده توسط مروجین . | 66 | ||
4-3-3-9- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و دلایل عدم شرکت در کلاسهای آموزش نوغانداری ………………………………………………………………………………………………………… |
66 |
||
4-3-3-10- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و تمایل به بازسازی تلمبار ………………………… | 67 | ||
4-3-3-11- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و تمایل به شرکت در کلاسهای آموزش نوغانداری ………………………………………………………………………………………………………. |
67 |
||
4-3-3-12- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و تمایل به شرکت در کلاسهای آموزشی مرتبط با فعالیتهای نوغانداری …………………………………………………………………………. |
67 |
||
4-3-3-13- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و تمایل به دریافت نهال توت اصلاح شده ….. | 68 | ||
4-3-3-14- همبستگی بین پذیرش نوغانداری و راههای کسب اطلاع از نوغانداری …………… | 68 | ||
فصل پنجم: بحث و پیشنهادات | |||
5-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………. | 75 | ||
5-2- محدودیت تحقیق ……………………………………………………………………………………………………… | 75 | ||
5-3- نتیجهگیری و بحث ……………………………………………………………………………………………………. | 75 | ||
5-4- پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………… | 79 | ||
منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………. پرسشنامهها ………………………………………………………………………………………………………………………… چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………….. |
81 88 95 |
||
یک مطلب دیگر :
دانلود تحقیق با موضوع رفتار شهروندی سازمانی کارکنان، رفتار شهروندی کارکنان
جدول 2-1- مبانی نظری تحقیق ………………………………………………………………………………………………….. | 27 |
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان از نظر منطقه …………………………………………………………………. | 37 |
جدول 4– 2- توزیع فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان………………………………………………………………………. | 38 |
جدول 4- 3- توزیع فراوانی وضعیت سن پاسخ دهندگان ………………………………………………………………… | 39 |
جدول 4- 4- توزیع فراوانی وضعیت افراد تحت تکفل پاسخ دهندگان ……………………………………………… | 39 |
جدول 4- 5- توزیع فراوانی وضعیت سابقه نوغانداری پاسخ دهندگان……………………………………………….. | 40 |
جدول 4- 6- توزیع فراوانی میزان تحصیلات پاسخ دهندگان …………………………………………………………… | 41 |
جدول 4- 7- توزیع فراوانی نمونه ها برحسب فعالیتهای غیرنوغانداری ………………………………………….. | 41 |
جدول 4- 8- توزیع فراوانی درآمد حاصل از فعالیتهای غیر نوغانداری …………………………………………… | 42 |
جدول 4- 9- توزیع فراوانی درآمد حاصل از نوغانداری پاسخ دهندگان ……………………………………………. | 43 |
جدول 4- 10- توزیع فراوانی نمونهها برحسب تعداد تلمبار تحت مالکیت ………………………………………… | 44 |
جدول 4- 11- نوع مالکیت تلمبار ………………………………………………………………………………………………… | 44 |
جدول 4- 12- توزیع فراوانی نمونهها بر حسب مساحت تلمبار ………………………………………………………. | 44 |
جدول 4- 13- توزیع فراوانی نمونهها برحسب تعداد جعبه تخم نوغان پرورش داده شده در سال 1392… | 45 |
جدول 4- 14- توزیع فراوانی برحسب نوع تلمبار ………………………………………………………………………….. | 46 |
جدول4- 15- مساحت توتستان به (متر مربع) ……………………………………………………………………………….. | 46 |
جدول4- 16- مالكیت توتستان ……………………………………………………………………………………………………. | 46 |
جدول 4- 17- توزیع فراوانی نمونهها برحسب روش درختکاری توت …………………………………………….. | 47 |
جدول 4- 18- توزیع فراوانی نمونهها برحسب نحوه آشنایی با نوغانداری ………………………………………… | 47 |
جدول 4- 19- توزیع فراوانی نمونهها برحسب علت فعالیت نوغانداری ……………………………………………. | 48 |
جدول 4- 20- توزیع فراوانی نمونهها برحسب برخورداری از خدمات بیمه در سال 1391 …………………. | 48 |
جدول 4- 21- توزیع فراوانی برحسب فروش تضمینی پیله تر تولیدی ……………………………………………… | 49 |
جدول 4- 22- تمایل فرد برای فروش پیله ……………………………………………………………………………………. | 49 |
جدول 4- 23- توزیع فراوانی نمونهها برحسب دیدگاه شرایط عرضه محصول به بازار ……………………….. | 50 |
جدول 4- 24- توزیع فراوانی نمونهها برحسب میزان هماهنگی شیوه های ترویجی با تجربههای شخصی | 50 |
جدول 4- 25- توزیع فراوانی نمونهها برحسب میزان درک نوغاندار از روشهای نوین ارائه شده ………….. | 51 |
جدول 4- 26- توزیع فراوانی نمونه ها برحسب استفاده از تسهیلات بانکی طی سالهای 88 تا 91 ………. | 51 |
جدول 4- 27- توزیع فراوانی نمونه ها برحسب شرکت در کلاسهای آموزش ……………………………………. | 52 |
جدول 4- 28- مناسب بودن اطلاعات مروجان برای نوغاندار ………………………………………………………….. | 52 |
جدول 4- 29- تاثیر مروجان در تصمیم نوغاندارا ن برای پرورش کرم ابریشم ……………………………………. | 53 |
جدول 4- 30- دریافت نهال یارانهای اصلاح شده طی سالهای 88 تا90 …………………………………………… | 53 |
جدول 4- 31- وضعیت آینده نوغانداری از دیدگاه نوغانداران ………………………………………………………… | 54 |
جدول 4- 32- توزیع فراوانی نمونهها برحسب وضعیت تخریب توتستان …………………………………………. | 55 |
جدول 4- 33- توزیع فراوانی نمونهها برحسب میزان آشنایی با نوغانداری ………………………………………… | 55 |
جدول 4- 34- توزیع فراوانی نمونهها برحسب راههای کسب اطلاع در مورد نوغانداری …………………….. | 56 |
جدول 4- 35- توزیع فراوانی نمونهها برحسب میزان علاقهمندی به نوغانداری ………………………………….. | 57 |
جدول 4- 36- توزیع فراوانی نمونهها بر حسب درآمدزایی نوغانداری ……………………………………………… | 57 |
جدول 4- 37- میزان فعالیت فیزیکی و نیاز به نیروی کار نوغانداری نسبت به سایر فعالیتهای کشاورزی | 58 |
جدول 4- 38- توزیع فراوانی نمونه ها برحسب میزان هماهنگی شیوههای پرورش ارائه شده ………………. | 59 |
جدول 4- 39- توزیع فراوانی نمونهها برحسب دلایل عدم شرکت در کلاسهای نوغانداری ……………….. | 60 |
جدول 4- 40- توزیع فراوانی نمونهها برحسب تمایل به احداث یا بازسازی تلمبار …………………………….. | 60 |
جدول 4- 41- توزیع فراوانی نمونهها برحسب تمایل به شرکت در کلاسهای آموزشی ……………………… | 61 |
جدول 4- 42- تمایل به شرکت در کلاسهای آموزشی مرتبط با نوغانداری ………………………………………. | 61 |
جدول 4- 43- تمایل به دریافت نهال توت اصلاح شده ………………………………………………………………….. | 62 |
جدول 4- 44- توزیع فراوانی کشاورزان غیر نوغاندار برحسب دارا بودن سابقه نوغانداری ………………….. | 62 |
جدول 4- 45- توزیع فراوانی کشاورزان غیرنوغاندار برحسب دارا بودن امکانات نوغانداری ……………….. | 63 |
جدول4- 46- بررسی عوامل موثر بر افزایش تولید پیله و احیای نوغانداری ………………………………………. | 63 |
جدول 4- 47- آماره X2…………………………………………………………………………………………………………… | 69 |
جدول 4- 48- آزمون t مقایسه دو گروه مستقل …………………………………………………………………………….. | 69 |
جدول 4- 49- آماره یومن ویتنی …………………………………………………………………………………………………. | 71 |
جدول 4- 50- آماره دو جملهای ………………………………………………………………………………………………….. | 73 |
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-02] [ 04:58:00 ق.ظ ]
|