تعارض خواست – خواست……………………………………………………………………………………………. 17
تعارض خواست – ناخواست………………………………………………………………………………………….. 18
تعارض ناخواست- ناخواست………………………………………………………………………………………….. 18
عوامل ایجاد کننده استرس درون سازمانی دربین معلمان…………………………………………………………. 18
خط مشی های سازمانی…………………………………………………………………………………………………. 19
ساختار سازمانی…………………………………………………………………………………………………………… 19
شرایط فیزیکی سازمان…………………………………………………………………………………………………… 19
فرایندهای سازمانی……………………………………………………………………………………………………….. 20
استرس و عملكرد كاری کارکنان و معلمان…………………………………………………………………………. 20
کاهش استرس شغلی کارکنان و معلمان……………………………………………………………………………… 21
پیشگیری از استرس شغلی……………………………………………………………………………………………… 22
فهرست مطالب
عنوان                                                                                                                  صفحه
مراحل پیشگیری از استرس…………………………………………………………………………………………….. 22
مهارت­هایی برای کاهش استرس شغلی کارمندان و معلمان……………………………………………………… 23
فشار روانی………………………………………………………………………………………………………………… 24
تغییرات اصلی زندگی فشارزا………………………………………………………………………………………….. 25
حوادث محیطی فشارزا………………………………………………………………………………………………….. 25
فشار روانی آسیب رسان………………………………………………………………………………………………… 25
نشانه های فشار روانی…………………………………………………………………………………………………… 26

 

چگونگی کاهش سطح فشار روانی در بین معلمان………………………………………………………………… 28
عوامل و پیامدهای تاثیرگذار برفرایندهای فشار شغلی……………………………………………………………. 28
2- پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………….. 31
الف) پژوهش های انجام شده در  داخل كشور……………………………………………………………………. 31
ب) پژوهش های انجام شده در  خارج از كشور………………………………………………………………….. 32
نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………. 34

فصل سومروش شناسی پژ‍وهش
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………… 37
نوع پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….. 37
جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………….. 37
نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………. 37
ابزار پژوهش………………………………………………………………………………………………………………. 38
روایی و پایایی……………………………………………………………………………………………………………. 38
روش تجزیه و تحلیل داده های پژوهش……………………………………………………………………………. 39

فهرست مطالب
عنوان                                                                                                                  صفحه

فصل چهارمتجزیه و تحلیل داده­ها
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………… 41
الف) تجزیه و تحلیل توصیفی داده هـا……………………………………………………………………………… 42
ب) تجزیه و تحلیل استنباطی داده هـا……………………………………………………………………………….. 46

فصل پنجمنتیجه گیری و ارائه پیشنهادها
جمع بندی………………………………………………………………………………………………………………….. 51
یافته های پژوهش………………………………………………………………………………………………………… 52
نتایج توصیفی داده ها……………………………………………………………………………………………………. 52
بحث و تفسیر داده ها……………………………………………………………………………………………………. 54
نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………. 55
محدودیت ها………………………………………………………………………………………………………………. 56
الف) محدودیت در قلمروپژوهش……………………………………………………………………………………. 56
ب) محدودیت های اجرایی……………………………………………………………………………………………. 56

یک مطلب دیگر :

 

پیشنهادها…………………………………………………………………………………………………………………… 56
الف) پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش……………………………………………………………………… 56
ب) پیشنهادات برای پژوهشگران آتی……………………………………………………………………………….. 57

منابع
الف) منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………… 59
ب) منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………… 61

فهرست مطالب
عنوان                                                                                                                  صفحه

پیوست­ها
پیوست1: پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………. 63
پیوست2: جداول مربوط به spss…………………………………………………………………………………….. 65
تعهدنامه اصالت رساله یا پایان نامه تحصیلی……………………………………………………………………….. 67
چكیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………. 68
 
 
فهرست جداول
عنوان                                                                                                                  صفحه
جدول (3-1)  مقادیر ضریب آلفای کرونباخ برای مولفه ها 39
جدول (4-1) توزیع فراوانی سن آزمودنی ها 42
جدول (4-2)توزیع فراوانی تحصیلات آزمودنی ها 43
جدول (4-3) توزیع فراوانی نمونه ها به تفکیک سابقه خدمت… 44
ﺟﺪول (4-4): ﻧﺘﺎﻳﺞ آزﻣﻮن ﻛﻟﻤﻮﮔﺮوف- اﺳﻤﻴﺮﻧﻒ… 45
جدول (4-6) نتایج حاصل از آزمون t تك نمونه فشارهای شغلی در بین معلمان زن. 46
جدول (4-7) نتایج حاصل از آزمون t تك نمونه فشارهای شغلی معلمان زن. 47
جدول (4-8) نتایج حاصل از آزمون t تك نمونه فشارشغلی معلمان. 48
جدول (4-9) نتایج حاصل از آزمون t تك نمونه فشارشغلی معلمان. 49
 
فهرست نمودارها
عنوان                                                                                                                  صفحه
نمودار(2-1) منحنی استرس و عملكرد. 21
نمودار(4-1) توزیع فراوانی سن آزمودنی ها 42
نمودار(4-2) توزیع فراوانی تحصیلات آزمودنی ها 43
نمودار(4-3) توزیع فراوانی نمونه ها به تفکیک  سابقه خدمت… 44
 
چكیده
پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر فشارهای شغلی برعملکرد معلمان زن مقطع متوسطه دوم تهیه و تدوین گردیده است. گردآوری داده­ها در این پژوهش به روش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه معلمان آموزش پرورش زن به تعداد 285 نفر تشكیل داده اند که بر اساس جدول تعیین حجم نمونه کرجیسی مورگان تعداد 162 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه­ای انتخاب شدند. ابزار اندازه­گیری این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته که دارای 3 بعد مسئولیت پذیری، شخصیت اجتماعی و وضعیت روحی و روانی می باشد، استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده­ها با آمار توصیفی و آمار استنباطی (شامل: آزمون تی تک نمونه ای) با استفاده از نرم افزار spss انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد میانگین نمرات تمام مولفه های فشارهای شغلی معلمان بیشتر از حد متوسط می باشد.

فصل اول

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...