2-6-1-2- وسیله نقلیه طرح………………………………….. 28
2-6-1-3- کاربران غیر موتوری………………………………… 29
2-6-1-4- فاصله دید قابلیت رؤیت……………………………. 29
2-6-2- اندازه، مکان و امتداد ورودی‌های میدان…………….. 30
2-6-2-1- قطر دایره محاطی………………………………….. 30
2-6-2-2- امتداد پایه‌های ورودی……………………………… 31
2-6-3- میدان‌های چند خطه…………………………………. 32
2-6-3-1- عرض ورودی………………………………………… 33
2-6-3-2- عرض مسیر گردشی……………………………… 34
2-6-3-3- جزیره مرکزی………………………………………… 34
2-6-3-4- هندسه و امتداد ورودی……………………………. 35
2-6-3-5- جزایر جداکننده……………………………………… 36
2-6-3-6- انحنای خروج……………………………………….. 36
2-6-3-7-نکات وسیله نقلیه طرح…………………………….. 37
2-6-4- سریع‌ترین مسیر خودرو………………………………. 37
2-7- ظرفیت میدان……………………………………………..39
2-7-1- مدل‌های شبیه‌سازی و مدل‌های تحلیلی…………. 41

 

2-7-2- معادلات جبری محاسبه ظرفیت میدان‌ها…………….42
2-8- فاصله زمانی عبور ………………………………………..43
2-8-1- تعاریف…………………………………………………. 43
2-8-1-1- فاصله‌ی عبور زمانی و فاصله‌ی عبور تأخیری در میدان‌ها…43
2-8-1-2- فاصله‌ی ‌زمانی عبور قابل‌قبول……………………. 43
2-8-1-3- فاصله‌ی عبور زمانی بحرانی در میدان‌ها……….. 44
2-8-1-4- دنباله‌روی…………………………………………… 45
2-8-1-5- توزیع سرفاصله‌ی زمانی………………………….. 45
2-8-1-6- سرفاصله‌ی زمانی دنباله‌روی در میدان‌ها……….46
2-8-1-7- ناحیه برخورد (ناحیه تداخلی)…………………… 47
2-8-1-8- فاصله‌ی عبور زمانی (گَپ) در میدان‌ها…………. 47
2-8-1-9- فاصله‌ی عبور زمانی تحمیلی (گپ اجباری)…….47
2-9- جمع بندی……………………………………………… 48
فصل سوم : پیشینه تحقیق
3-1- مقدمه…………………………………………………… 50
3-2- مدل‌های تعیین ظرفیت میدان………………………… 51
3-2-1- مدل‌های تجربی ظرفیت…………………………….. 52
3-2-1-1- مدل رگرسیون خطی LR942 (بریتانیا)………….. 52
3-2-1-2- مدل جیرابیس فرانسه…………………………….. 53
3-2-1-3- محدودیت‌های مدل‌های تجربی………………….. 53
3-2-2- مدل‌های فاصله زمانی عبور قابل‌قبول…………….. 54
3-2-2-1- پیشینه تحقیق…………………………………… 54
3-2-2-2- روش‌های تعیین فاصله عبور بحرانی…………… 55
3-2-2-2-1- روش راف (1950)……………………………….. 56
3-2-2-2-2-  روش وو (2006) …………………………………56
3-2-2-2-3-  روش سیلاخ (1973)…………………………… 57
3-2-2-2-4-  روش هاردر (1968)…………………………….. 57
3-2-2-3- عوامل مؤثر بر رفتار پذیرش فاصله‌ زمانی عبور توسط رانندگان…58
3-2-2-4- مدل های جهانی ظرفیت میدان………………….. 58

یک مطلب دیگر :

 

3-2-2-4-1- مدل ظرفیت راه امریکا (HCM2000)……………. 58
3-2-2-4-2- مدل ظرفیت راه امریکا (HCM2010) …………….59
3-2-2-4-3- مدل آلمانی بریلون – وو…………………………. 60
3-2-2-4-4- مدل استرالیایی آسترود…………………………. 60
3-2-3- مدل‌های شبیه‌سازی خرد نگر……………………….. 61
3-4- جمع بندی……………………………………………….. 62
فصل چهارم : برداشت داده
4-1- مقدمه…………………………………………………….. 64
4-2- میدان‌های موردمطالعه…………………………………. 65
4-2-1- میدان بسیج (صیقلان)……………………………… 66
4-2-2- میدان فرهنگ………………………………………… 67
4-2-3- میدان گیل……………………………………………. 69
4-3- ابزار جمع‌آوری داده‌ها …………………………………..74
4-4- برداشت داده……………………………………………. 74
4-4-1- میدان بسیج (صیقلان)…………………………….. 79
4-4-2- میدان فرهنگ……………………………………….. 83
4-4-3- میدان گیل…………………………………………… 86
فصل پنجم : تجزیه و تحلیل
5-1- مقدمه………………………………………………….. 91
5-2- تعیین فواصل زمانی عبور بحرانی و فاصله زمانی دنباله‌روی…..92
5-2-1- فاصله زمانی عبور بحرانی………………………… 92
5-2-1-1- روش راف…………………………………………. 92
5-2-1-2- روش سیلاخ……………………………………… 94
5-2-1-3- روش‌ هاردر……………………………………….. 95
5-2-1-4- روش وو…………………………………………… 97
5-2-1-5- بازه بهینه فاصله زمانی عبور بحرانی…………. 98
5-2-2- فاصله زمانی دنباله‌روی………………………….. 100
5-3- مدل ظرفیت میدان‌های شهر رشت……………….. 100
5-3-1- تعیین ظرفیت با استفاده از مدل‌های معتبر جهانی….100
5-3-1-1- تعیین مدل ظرفیت میدان‌های موردمطالعه شهر رشت…..102
5-3-1-1-1- مدل ظرفیت میدان بسیج……………………102
5-3-1-1-2- مدل ظرفیت میدان فرهنگ…………………. 103
5-3-1-1-3- مدل ظرفیت میدان گیل…………………….. 104
5-3-1-2- تعیین مدل ظرفیت جامع برای میدان‌های شهر رشت……105
5-3-1-3- مقایسه مدل‌های ظرفیت میدان‌های شهر رشت…..106
5-3-2- تعیین ظرفیت با استفاده از تحلیل رگرسیون….107
5-3-2-1-  تعیین ظرفیت با استفاده از تحلیل رگرسیون یک متغیره…107
5-3-2-1-1- تعیین مدل ظرفیت میدان‌های موردمطالعه شهر رشت….109
5-3-2-1-1-1- تعیین مدل ظرفیت میدان بسیج……… 109
5-3-2-1-1-2- تعیین مدل ظرفیت میدان فرهنگ……..110
5-3-2-1-1-3- تعیین مدل ظرفیت میدان گیل…………111
5-3-2-1-2- تعیین مدل ظرفیت جامع برای میدان‌های شهر رشت…..112
5-3-2-2-  تعیین ظرفیت با استفاده از تحلیل رگرسیون چند متغیره خطی….114
5-3-2-2-1- تعیین مدل ظرفیت میدان‌های موردمطالعه شهر رشت……115
5-3-2-2-1-1- تعیین مدل ظرفیت میدان بسیج……. 115
5-3-2-2-1-2- تعیین مدل ظرفیت میدان فرهنگ…… 116
5-3-2-2-1-3- تعیین مدل ظرفیت میدان گیل………. 117
5-3-2-2-2- تعیین مدل ظرفیت جامع برای میدان‌های شهر رشت……117
5-3-3- مدل‌های ظرفیت میدان‌های شهر رشت…….119
فصل ششم : نتایج و پیشنهادها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...