مقدمه:
قاچاق، معضلی است كه تمامی كشورهای جهان به نوعی گرفتار آن هستند، ولی شواهد نشان می‌دهد عمق در وسعت قاچاق در كشورهای كمتر توسعه یافته، بیشتر می‌باشد. به نحوی كه در بعضی از این كشورها، قاچاق بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی جامعه را در بر می‌گیرد. در این بین می‌توان آثار و نشانه‌های وجود ریشه‌دار این معضل را در لایه‌های مختلف اقتصاد جمهوری اسلامی نیز مشاهده كرد. متاسفانه باید به این واقعیت اشاره داشت كه در خلال سال‌های اخیر بر دامنه و عمق

پایان نامه

 این پدیده افزوده شده است. قاچاق كالا كه به نظر می‌رسد در كشور نهادینه شده است، پدیده‌ای چند وجهی چند ریشه‌ای است و از این رو تبعات آن به حوزه اقتصادی منحصر نمی‌شود، بلكه می‌توان به گستره وسیعی از پیامدهای مخرب سیاسی اجتماعی و فرهنگی در كنار آثار زیانبار اقتصادی آن اشاره كرد. در این نوشتار تلاش خواهد شد ضمن ارایه تعریفی از قاچاق و انواع آن دلایل و شیوه‌های قاچاق را بررسی و پیامدهای امنیتی این معضل را ارزیابی نماییم.

طرح مسئله
(بررسی حقوقی جرم قاچاق كالا).
روش تحقیق
روش این تحقیق به صورت كتابخانه ای كه در آن پس از به كار بردن مساله تحقیق ، فرضیه تحقیق و سئوالات تحقیق تهیه شده از مساله قاچاق كالا درجامعه بشری و كلیات تحقیق و در آخر به پیشگیری و نتیجه گیری از تحقیق می باشد.

یک مطلب دیگر :

 

فرضیه تحقیق
(قاچاق كالا ودلایل قاچاق كالا وشیوه های ورود قاچاق كالا در كشور).
سؤالات تحقیق
1- پیامد های امنیتی قاچاق كالاچیست؟

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...