روانشناسی گرایش مشاوره اثربخشی آموزش مدیریت رفتار کودکان به مادران بر سلامت روان ... |
فصل دوم: مبانی نظری و پژوهش
مقدمه. 12
مبانی نظری.. 12
بخش اول: سلامت روانی.. 12
جنبههای سلامت عمومی.. 16
اهداف بهداشت روانی: 17
مفهوم سلامت روان در مكاتب روانشناسی.. 18
مفهوم بهداشت روانی در قرآن. 19
دیدگاههای مربوط به سلامت روان. 20
الف) رویکرد انسانگرایی.. 20
1- دیدگاه مازلو : 20
2- دیدگاه آدلر : 21
3- دیدگاه اریک اریکسون : 21
4- دیدگاه کارن هورنای : 22
5- دیدگاه اریک برن : 23
6- دیدگاه هری استاک سالیوان : 23
7- دیدگاه اریک فروم : 24
7- دیدگاه کنراد لورنز : 25
8- دیدگاه مک دوگال : 26
9- دیدگاه اسکینر : 27
ب) رویکرد روانکاوی : 27
1- دیدگاه فروید : 27
2- دیدگاه یونگ : 28
3- دیدگاه صفات موری : 29
4- دیدگاه انسانگرایانه : 30
بخش دوم: اختلال کمبود توجه – بیش فعالی.. 31
تعریف اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD) 33
همهگیرشناسی اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD) 34
تشخیص کودکان دارای اختلال ADHD.. 35
انواع اختلال کمبود توجه- بیش فعالی.. 37
سبب شناسی اختلال کمبود توجه- بیشفعالی ADHD.. 38
توانایی های هوشی کوکان ADHD.. 38
مشکلات اجتماعی کودکان ADHD.. 39
سیر و پیش آگاهی اختلال کمبود توجه- بیشفعالی ADHD.. 40
درمان اختلال کمبود توجه – بیش فعالی.. 40
ادبیات پژوهش… 42
تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 42
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 44
جمعبندی.. 50
یک مطلب دیگر :
فصل سوم: روش پژوهش
مقدمه: 53
روش پژوهش… 53
جامعه آماری: 53
نمونه و روش نمونهگیری.. 53
ابزارهای پژوهش… 54
شیوهی اجرا 55
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 56
ملاحظات اخلاقی: 56
فصل چهارم:یافتههای پژوهش
مقدمه. 59
بخش اول تحلیل اطلاعات توصیفی.. 59
توزیع گروههای مورد مطالعه بر حسب گروه 59
میانگین و انحراف استاندارد نمرات سلامت روان و مولفهها 59
میانگین و انحراف استاندارد نمرات نشانگان بیشفعالی- کمبود توجه و مولفهها 61
بخش دوم: یافتههای مربوط به فرضیههای پژوهش… 62
فرضیه اول پژوهش: آموزش مدیریت رفتار کودکان به مادران بر سلامت روان مادران تأثیر معنیداری دارد. 62
فرضیه دوم پژوهش: آموزش مدیریت رفتار کودکان به مادران بر نشانگان اختلال نارسایی توجه- بیشفعالی کودکان تأثیر معنیداری دارد. 62
فرضیه سوم پژوهش: آموزش مدیریت رفتار کودکان به مادران بر ابعاد سلامت روان (نشانگان جسمانی، اضطراب، افسردگی و اختلال در کارکرد اجتماعی) مادران تأثیر دارد. 63
فرضیه چهارم پژوهش: آموزش مدیریت رفتار کودکان به مادران بر نشانگان اختلال نارسایی توجه- بیشفعالی (بیتوجهی، بیشفعالی و تکانشگری) کودکان تأثیر دارد. 64
فصل پنجم:بحث و نتیجهگیری
مقدمه. 67
خلاصه پژوهش… 67
بحث و نتیجهگیری.. 67
محدودیتهای پژوهش… 73
پیشنهادهای کاربردی.. 73
پیشنهادهای پژوهشی.. 74
منابع و مأخذ.. 75
پیوست… 86
فهرست جدولها
جدول 2-1- ملاک های تشخیص اختلال کمبود توجه – بیش فعالی براساس DSM-IV-TR. 35
جدول 3-1. طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل. 53
جدول 3-2- ساختار جلسات آموزش مادران. 56
جدول 4-1- توزیع فراوانی و درصد افراد مورد مطالعه بر حسب گروه 59
جدول 4-2 میانگین و انحراف استاندارد نمرات پیش آزمون و پس آزمون سلامت روان و ابعاد آن در دو گروه 60
جدول 4-3 میانگین و انحراف استاندارد نمرات پیش آزمون و پس آزمون نشانگان بیشفعالی و مولفههای آن در دو گروه 61
جدول 4-4. نتایج تحلیل کواریانس تاثیر عضویت گروهی بر میزان نمرات سلامت روان مادران. 62
جدول 4-5. نتایج تحلیل کواریانس تاثیر عضویت گروهی بر میزان نمرات نشانگان اختلال نارسایی توجه- بیشفعالی 62
جدول 4-6. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیری میانگین خرده مقیاسهای سلامت عمومی مادران. 63
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-09] [ 07:44:00 ب.ظ ]
|