اقتصاد روستایی. 40

طراحی بازار ارگانیک.. 41

بازار محلی. 42

بازار منطقه ای. 42

شبکه بازار ملی وصنایع تبدیلی. 43

صادرات.. 43

فصل سوم: موقعیت جغرافیایی منطقه مورد مطالعه…………………………………………48

موقعیت جغرافیایی روستا 49

اقلیم. 49

دما 50

ساعات آفتابی. 51

 

بارندگی. 52

منابع آب.. 54

پوشش گیاهی. 55

ویژگی های جمعیتی روستا 55

بررسی های اقتصادی. 56

بخش کشاورزی. 57

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل.. 58

آمار توصیفی. 60

آمار استنباطی. 85

فصل پنجم: نتیجه و پیشنهادات.. 87

نتیجه گیری از بحث.. 89

پیشنهادات.. 91

منابع وماخذ. 93

 

چکیده

افزایش سطح آگاهی مصرف کنندگان محصولات کشاورزی در خصوص تاثیرات سوء مواد شیمیایی موجود بر سلامتی مصرف کنندگان وایجاد بیماری های حاد ومزمن،اشتیاق مصرف کنندگان را به کشاورزی ارگانیک افزایش داده است.با افزایش سطح آگاهی ها،بازارهای ارگانیک محصولات کشاورزی رشد قابل توجهی را شاهد بوده اند.

کشاورزی ارگانیک فرآیندی است که هدف آن تنها تولید محصولات سالم جهت تغذیه انسان نیست،بلکه در پی ارتقای سلامت و بهره وری جوامع وابسته به خاک،آب،گیاهان،جانوران وانسانهاست.

یک مطلب دیگر :

 
 

اهداف عمده در این تحقیق تولید محصولات عاری از مواد شیمیایی و سالم با حفظ منابع طبیعی وتقویت اقتصاد زراعی روستا بوده، در عین حال با تاکید بر خطر فرسایش خاک زراعی می باشد.برای تحقق این اهداف از روش تحقیق،تحلیلی-توصیفی واز روش اسنادی استفاده گردیده است.

فرضیات تحقیق با توجه به نقش کشاورزی ارگانیک در سلامت محصولات تولیدی و محیط وهمچنین نقش کشاورزی ارگانیک در رونق اقتصادی روستاها مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت به ضعف مدیریت اجرایی کشت ارگانیک در سیستم نظارت و کنترل محصولات کشاورزی و… در کشورمان اشاره گردیده است.

 

 

واژگان کلیدی

مقدمه

مصرف فراوان انواع سموم وکودهای شیمیایی چه از لحاظ تاثیر برسلامت مصرف کنندگان محصولات کشاورزی وغذایی و چه از لحاظ تبعات زیست محیطی از قبیل آلودگی آب های زیر زمینی و بر هم زدن تعادل زیستی، روز به روز مورد تردید جدی قرار می گیرد. با توجه به افزایش مصرف کود وآفت کش هایی که پیامد آنها زوال باروری خاک، سلامتی و آلودگی هوا، آب، و غذا است[1].

امروزه رویکرد جهانی به سمت کشاورزی ارگانیک است. در این سیستم از کشاورزی که احتمالا برگرفته از کشاورزی سنتی باشد، سعی بر این است تا از نهاده هایی که منشا شیمیایی دارند استفاده نشود[2].

تاثیر نامطلوب و اثرات باقیمانده مصرف انواع کودهای شیمیایی و سموم، هورمونها و…در تولیدات غذایی درکشورهای صنعتی پیشرفته موجب شده است ، کشاورزی در جهتی کاملا متضاد با روش مدرن تحول یابد و آن جلوگیری از مصرف هرگونه مواد شیمیایی یا نهاده مصنوع انسان در تولیدات و پخش محصولات زراعی وباغی و دامی است. این کشاورزی به کشاورزی ارگانیک موسوم است و در کشورهای مختلف به نام های گوناگون همچون کشاورزی بیولوژیکی، کشاورزی پایدار و کشاورزی با مصرف کم مواد شیمیایی نامیده می شود. آگاهی جوامع به ایمنی غذایی وحفاظت محیط زیست وسلامتی جوامع می تواند ازطریق تحقیق و برنامه ریزی دقیق کشاورزی ارگانیک حاصل گردد، تا نسلهای آینده بتوانند از شرایط مناسب بهداشت وسلامتی برخودارگردند. تخریب محیط زیست، تحدید منابع طبیعی، بهم خوردن تعادلهای اکوسیستمی، گازهای گلخانه ای، مرگ بیولوژیک خاک، فرسایش های شیمیایی، آلودگی های صنعتی وشیمیایی زباله ها، ظهور آفات وعوامل مقاوم جدید ازآسیب های نظام کشاورزی فشرده به طبیعت ومحیط زیست است.محیط زیست متاثر از فعالیت های کشاورزی،شامل مجموعه عوامل وشاخص ها در فرآیند توسعه پایدار و بهبود زندگی بهره برداران کشاورزی است،که علاوه بررشد شاخص اقتصادی یا اجتماعی شاخص های توسعه پایدار و محیط زیست را نیز مورد بررسی قرارمی دهد[3].

[1]-رفیعی،صمد و فخارزاده سیداحمدرضا  ،سال  1389؛ راهنمای آموزشی کشاورزی ارگانیک؛  ،ص پیشگفتار

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...