پایان نامه روانشناسی عمومی اثربخشی آواز- ملودیک بر کاهش لکنت و اضطراب در کودکان ... |
2-1-1 تاریخچة موسیقی.. 12
2-1-2 تعریف موسیقی درمانی.. 15
2-1-3 آوازی ملودیک (M.I.T)…………………………………………………………………………………………17
2-1-4 مکاتب و تکنیکهای موسیقی درمانی………………………………………………………………………….18
2-1-4- 1 روش نوردوف و رابیگر……………………………………………………………………………………………….18
2-1-4-2 روش کودالی………………………………………………………………………………………………………………19
2-1-4-3 روش دالکروز…………………………………………………………………………………………………………….19
2-1-4-4 روش بالینی ارف نورلوک………………………………………………………………………………………….20
2-1-4-5 روش موسیقی و تصویر هدایت شده………………………………………………………………………..20
2-1-5 موسیقی درمانی تکاملی.. 21
2-1-6 برتری نیمکرهای در درک موسیقی.. 22
2-1-7 موسیقی درمانی و عصب شناختی.. 23
2-1-8 کاربرد موسیقی درمانی.. 25
بخش دوم: لکنت
2-2-1 ماهیت لکنت… 26
2-2-2 تعاریف لکنت… 29
2-2-3 انواع لکنت 31
2-2-4 علل لکنت 32
2-2- 5 نظریههای لکنت… 35
2-2-5-1 نظریة دکتر اسمایلی بلانتون.. 35
2-2-5-2 نظریه دکتر بلومل.. 36
2-2-5-3 نظریه دکتر بوم. 36
2-2-5-4 نظریه دکتر برینگ برینگلسون.. 37
2-2-5-5 نظریه شیهان.. 37
2-2-5-6 نظریه دکتر کاروت… 37
2-2-5-7 نظریه وندل جانسون.. 38
2-2-5-8 نظریه دکتر نایب دونلاپ… 38
2-2-5-9 نظریه ون رایپر. 39
2-2-5-10نظریه دکتر جان ام فلچر. 39
2-2-5-11 نظریه دکتر میبل اف گیلفورد. 40
2-2-6 درمانهای لکنت……………………………………………………………………………………………………………………………40
2-2-6-1 تلقین…………………………………………………………………………………………………………………………43
2-2-6-2 هیپنوتیزم……………………………………………………………………………………………………………………………….43
2-2-6-3 خود القایی……………………………………………………………………………………………………………………………..43
2-2-6-4 روش جویدن تنفس……………………………………………………………………………………………………………….44
2-2-6-5 روش آرامسازی……………………………………………………………………………………………………45
2-2-6-6 خواب درمانی…………………………………………………………………………………………………………………………45
2-2-6-7 رفتار درمانی…………………………………………………………………………………………………………………………..45
2-2-6-8 درمانها تنبیهی و تشویقی…………………………………………………………………………………………………46
2-2-6-9 درمانهای عامیانه…………………………………………………………………………………………………46
2-2-6-10 درمان جراحی……………………………………………………………………………………………………..46
2-2-6-11 استفاده از شوک الکتریکی…………………………………………………………………………………..47
2-2-6-12 درمان تنبیهی مدرن…………………………………………………………………………………………….47
بخش سوم: اضطراب
2-3-1 تعریف اضطراب.. 47
2-3-2علائم اضطراب.. 50
2-3-2-1 علائم رفتاری.. 50
2-3-2-2 علائم فیزیکی.. 51
2-3-2-3 علائم معده-رودهای.. 51
یک مطلب دیگر :
2-3-2-4علائم دستگاه ادراری.. 51
2-3-2-5علائم تنشی.. 51
2-3-3 طبقهبندی اختلالات اضطرابی.. 51
2-3-3-1 اضطراب تعمیمیافته. 51
2-3-3-2اختلال وحشتزدگی.. 52
2-3-3-3اختلالات هراس…. 53
2-3-3-4 هراس خاص…. 53
2-3-3-5 اختلالات اجتماعی.. 53
2-3-3-6 اختلال وسواس فکری-عملی.. 54
2-3-3-7 اختلال فشار روانی پس آسیبی.. 54
2-3-4 موسیقی درمانی و اضطراب…………………………………………………………………………………….56
2-3-5 موسیقی درمانی و لکنت………………………………………………………………………………………….58
2-3-6 اضطراب و لکنت………………………………………………………………………………………………………61
2-3-7 بررسی اجمالی پیشینة نظری و سوابق پژوهش………………………………………………………..62
فصل سوم: روششناسی
3-1 طرح تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………..74
3-2 جامعة پژوهشی………………………………………………………………………………………………………………..75
3-3 نمونه و شیوة نمونهگیری…………………………………………………………………………………………………75
3-3-1 ملاکهای ورود به پژوهش………………………………………………………………………………………….76
3-3-2 ملاکهای خروج از پژوهش………………………………………………………………………………………..77
3-3-3 ملاحظات اخلاقی………………………………………………………………………………………………………..77
3-4 ابزارهای سنجش و مداخلهگری……………………………………………………………………………………….77
3-4-1 مقیاس تجدید نظر شده شدت لکنت کودکان3 (SSI-3)……………………………………………..78
3-4-2 مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان (RSMAS)……………………………………….79
3-53-5 ابزارهای موسیقی درمانی…………………………………………………………………………………….81
3-6 روش اجرا………………………………………………………………………………………………………………………….81
3-7 روش تحلیل دادهها…………………………………………………………………………………………………………..82
3-8 برنامه درمان آوازی ـ ملودیک………………………………………………………………………………………….84
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
پرسشهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………..96
4-1 پرسش اول………………………………………………………………………………………………………………………..96
4-1-1 وضعیت تمام افراد نمونه(لکنت) در یک نگاه.……………………………………………………………107
4-2 پرسش دوم…………………………………………………………………………………………………………………….108
4-2-1 وضعیت تمام افراد نمونه (اضطراب) در یک نگاه………………………………………………………113
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1 گزارشهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………….115
5-1-1 لکنت……………………………………………………………………………………………………………………………115
5-1-2 اضطراب………..………………………………………………………………………………………………………….122
5-2 نتیجهگیری……………………………………………………………………………….……………………………..124
5-3 محدودیتهای پژوهش…………………….………………………………….………………………………..125
5-4 نظرات و پیشنهادات….……………………………………………………………………………………………..125
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 10:28:00 ب.ظ ]
|