پایان نامه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک مطلب دیگر :

 

پایان نامه اضطراب اجتماعی//دیدگاه فمنیستی درباره بدن

 

  عنوان صفحه
فصل اول: مقدمه  
1-1- پیش‌گفتار 2
1-2- بیان مسئله 3
1-3- اهمیت  ضرورت پژوهش 3
۴-۱- هدف پژوهش 6
۵-۱- تعریف‌های مفهومی واژه‌ها و اصطلاح‌ها 7
۱-۵-۱- قصه 7
۲-۵-۱- افسانه 7
۳-۵-۱- افسانه واقع‌گرا 7
۴-۵-۱- افسانه پریان 8
۵-۵-۱- جذب و انطباق 8
۶-۵-۱- تمرکززدایی و تمرکزگرایی 8
فصل دوم: پیشینه­ و مبانی نظری پژوهش  
2-1- پیشینه افسانه‌ها 10
2-1-1- در خارج از ایران 10
۱-۱-۱-۲- گردآوری و طبقه‌بندی افسانه‌ها 10
۲-۱-۱-۲- ساختارگرایی 12
2-1-1-3- روی‌کرد بنیان‌فکنانه 15
2-1-1-4-روی‌کرد روان‌کاوانه 15
2-1-1-5-روی‌کرد یونگی 16
2-1-1-6- روی‌کرد مارکسیستی 17
2-1-1-7-روی‌کرد زن‌گرایانه ( فمینیستی) و جنسیتی 17
2-1-1-8- روی‌کرد نواستعماری 18
2-1-1-9-روی‌کرد تطبیقی 18
۲-۱-۲- در ایران  
۱-۲-۱-۲- گردآوری و طبقه‌بندی 19
۲-۲-۱-۲- روی‌کرد ساختارگرایانه 19
۳-۲-۱-۲- روی‌کرد روان‌کاوانه 21
2-1-2-4- روی‌کرد یونگی 23
۵-۲-۱-۲- روی‌کرد زن‌گرایانه (فمینیستی) 23
۶-۲-۱-۲- روی‌کرد اطلاع‌رسان 24
۷-۲-۱-۲- روی‌کرد آسیب‌شناسانه 25
۸-۲-۱-۲- روی‌کرد تاریخی 25
۹-۲-۱-۲- روی‌کرد زبان‌شناسانه 25
۱۰-۲-۱-۲- پژوهش در زمینه بازنویسی و بازگردانی افسانه‌ها 26
۱۱-۲-۱-۲- روی‌کرد تحلیل محتوا 26
۱۲-۲-۱-۲- روی‌کرد شناخت‌شناسی تکوینی 26
۱۳-۲-۱-۲- جمع‌بندی پیشینه افسانه‌ها 27
۲-۲- پیشینه تمرکززدایی 27
۱-۲-۲- پیاژه و تمرکززدایی 29
۲-۲-۲- ویگوتسکی 29
۳-۲-۲- دونالدسون 32
۴-۲-۲- بنیان‌فکنی و تمرکززدایی 33
۵-۲-۲- پیشینه تمرکززدایی در ادبیات کهن ایران 35
2-2-۶- تمرکززدایی پس از معصومیت و تجربه 35
۳-۲- معصومیت و تجربه و مبانی نظری پژوهش 37
۱-۳-۲- شگردهای تمرکززدایی در افسانه‌ها 37
۱-۱-۳-۲- پایان‌خوش 40
۲-۱-۳-۲- اغراق 40
۳-۱-۳-۲- مداخله راوی 40
۴-۱-۳-۲- خودنمایی افسانه‌ها 40
۵-۱-۳-۲- وارونه‌سازی 40
۶-۱-۳-۲- سپیدگویی 41
۷-۱-۳-۲- رفت و برگشت 42
۸-۱-۳-۲- نمای دور، نمای نزدیک 42
فصل سوم: روش پژوهش  
3-1- طرح پژوهشی 45
۲-۳- نمونه‌های پژوهش 45
۳-۳- روش داده‌‍‌یابی 47
۴-۳- روش داده‌کاوی 48
۵-۳- حساسیت پژوهش‌گر 49
۶-۳- پرسش‌های پژوهش 49
فصل چهارم: واکاوی افسانه‌ها  
4-1- خر ما از کره‌گی دم نداشت 51
4-2- یوسف شاه پریان و ملک احمد 58
4-3- شتر دیدی ندیدی 62
4-4- ملک محمد و دیو یک لنگو 65
4-5- پادشاه و دختر چوپان 73
4-6- شاهزاده‌ابراهیم و فتنه خون‌ریز 77
۷-۴- آدم بدبخت 81
۸-۴- مرد جوجه فروش 85
۹-۴- قوز بالای قوز 87
۱۰-۴- آبی‌بی دلم می‌خواد را بیری 88
۱۱-۴- آگبوری 91
۱۲-۴- گل به صنوبر چه کرد 93
۱۳-۴- ملاچغندر و زن بدکاره 99
۱۴-۴- عباس دوس 102
۱۵-۴- دهاتی و تاجرها 104
۱۶-۴- مطیع و مطاع 108
۱۷-۴- یه بار جستی ملخک 111
۱۸-۴- حسن یک‌غازی و حسن دوغازی 114
۱۹-۴- تعبیر خواب 116
۲۰-۴- جانتیغ و چهل‌گیس 120
۲۱-۴- بابل هند 125
۲۲-۴- گل خندان 127
۲۳-۴- سه زن مکار 130
۲۴-۴- دختر نارنج و ترنج 133
۲۵-۴- ملا بد نباشد 137
۲۶-۴- روباه و الاغ 138
۲۷-۴- روی یخ گرد و خاک بلند نکن 139
۲۸-۴- عروسک سنگ صبور 141
۲۹-۴- ملای مکتب 143
۳۰-۴- حسن کچل 144
4-31- پاسخ به پرسش نخست 148
4-32- پاسخ به پرسش دوم 151
فصل پنجم: نتیجه‌گیری  
5-1- مقدمه 153
5-2– ارزش های نهفته در افسانه‌ها 153
5-3- بازخوانی شگردهای معصومیت‌و‌تجربه و تقسیم‌بندی آن‌ها 154
5-4- برخی از تفاوت‌های شگردهای تمرکززدایانه‌ی افسانه‌های صبحی با افسانه‌های انجوی شیرازی 158
5-۵- جلوه‌های تازه‌ی تمرکززدایی در افسانه‌های انجوی شیرازی 161
5-6- شگرد‌های تمرکززدایانه در یک نگاه 166
5-7- سخن آخر 167
5-8- پیشنهادهای پژوهش 167
5-8-1- پیشنهاد‌های پژوهشی 167
5-8-2- پیشنهادهای کاربردی 168
5-9- محدودیت‌ پژوهش 168
 فهرست منابع و مآخذ  
منابع فارسی 169
منابع انگلیسی 173
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...