شگردهای تمرکززدایی در قصههای ایرانی |
![]() |
یک مطلب دیگر :
پایان نامه اضطراب اجتماعی//دیدگاه فمنیستی درباره بدن
| عنوان | صفحه | |
| فصل اول: مقدمه | ||
| 1-1- پیشگفتار | 2 | |
| 1-2- بیان مسئله | 3 | |
| 1-3- اهمیت ضرورت پژوهش | 3 | |
| ۴-۱- هدف پژوهش | 6 | |
| ۵-۱- تعریفهای مفهومی واژهها و اصطلاحها | 7 | |
| ۱-۵-۱- قصه | 7 | |
| ۲-۵-۱- افسانه | 7 | |
| ۳-۵-۱- افسانه واقعگرا | 7 | |
| ۴-۵-۱- افسانه پریان | 8 | |
| ۵-۵-۱- جذب و انطباق | 8 | |
| ۶-۵-۱- تمرکززدایی و تمرکزگرایی | 8 | |
| فصل دوم: پیشینه و مبانی نظری پژوهش | ||
| 2-1- پیشینه افسانهها | 10 | |
| 2-1-1- در خارج از ایران | 10 | |
| ۱-۱-۱-۲- گردآوری و طبقهبندی افسانهها | 10 | |
| ۲-۱-۱-۲- ساختارگرایی | 12 | |
| 2-1-1-3- رویکرد بنیانفکنانه | 15 | |
| 2-1-1-4-رویکرد روانکاوانه | 15 | |
| 2-1-1-5-رویکرد یونگی | 16 | |
| 2-1-1-6- رویکرد مارکسیستی | 17 | |
| 2-1-1-7-رویکرد زنگرایانه ( فمینیستی) و جنسیتی | 17 | |
| 2-1-1-8- رویکرد نواستعماری | 18 | |
| 2-1-1-9-رویکرد تطبیقی | 18 | |
| ۲-۱-۲- در ایران | ||
| ۱-۲-۱-۲- گردآوری و طبقهبندی | 19 | |
| ۲-۲-۱-۲- رویکرد ساختارگرایانه | 19 | |
| ۳-۲-۱-۲- رویکرد روانکاوانه | 21 | |
| 2-1-2-4- رویکرد یونگی | 23 | |
| ۵-۲-۱-۲- رویکرد زنگرایانه (فمینیستی) | 23 | |
| ۶-۲-۱-۲- رویکرد اطلاعرسان | 24 | |
| ۷-۲-۱-۲- رویکرد آسیبشناسانه | 25 | |
| ۸-۲-۱-۲- رویکرد تاریخی | 25 | |
| ۹-۲-۱-۲- رویکرد زبانشناسانه | 25 | |
| ۱۰-۲-۱-۲- پژوهش در زمینه بازنویسی و بازگردانی افسانهها | 26 | |
| ۱۱-۲-۱-۲- رویکرد تحلیل محتوا | 26 | |
| ۱۲-۲-۱-۲- رویکرد شناختشناسی تکوینی | 26 | |
| ۱۳-۲-۱-۲- جمعبندی پیشینه افسانهها | 27 | |
| ۲-۲- پیشینه تمرکززدایی | 27 | |
| ۱-۲-۲- پیاژه و تمرکززدایی | 29 | |
| ۲-۲-۲- ویگوتسکی | 29 | |
| ۳-۲-۲- دونالدسون | 32 | |
| ۴-۲-۲- بنیانفکنی و تمرکززدایی | 33 | |
| ۵-۲-۲- پیشینه تمرکززدایی در ادبیات کهن ایران | 35 | |
| 2-2-۶- تمرکززدایی پس از معصومیت و تجربه | 35 | |
| ۳-۲- معصومیت و تجربه و مبانی نظری پژوهش | 37 | |
| ۱-۳-۲- شگردهای تمرکززدایی در افسانهها | 37 | |
| ۱-۱-۳-۲- پایانخوش | 40 | |
| ۲-۱-۳-۲- اغراق | 40 | |
| ۳-۱-۳-۲- مداخله راوی | 40 | |
| ۴-۱-۳-۲- خودنمایی افسانهها | 40 | |
| ۵-۱-۳-۲- وارونهسازی | 40 | |
| ۶-۱-۳-۲- سپیدگویی | 41 | |
| ۷-۱-۳-۲- رفت و برگشت | 42 | |
| ۸-۱-۳-۲- نمای دور، نمای نزدیک | 42 | |
| فصل سوم: روش پژوهش | ||
| 3-1- طرح پژوهشی | 45 | |
| ۲-۳- نمونههای پژوهش | 45 | |
| ۳-۳- روش دادهیابی | 47 | |
| ۴-۳- روش دادهکاوی | 48 | |
| ۵-۳- حساسیت پژوهشگر | 49 | |
| ۶-۳- پرسشهای پژوهش | 49 | |
| فصل چهارم: واکاوی افسانهها | ||
| 4-1- خر ما از کرهگی دم نداشت | 51 | |
| 4-2- یوسف شاه پریان و ملک احمد | 58 | |
| 4-3- شتر دیدی ندیدی | 62 | |
| 4-4- ملک محمد و دیو یک لنگو | 65 | |
| 4-5- پادشاه و دختر چوپان | 73 | |
| 4-6- شاهزادهابراهیم و فتنه خونریز | 77 | |
| ۷-۴- آدم بدبخت | 81 | |
| ۸-۴- مرد جوجه فروش | 85 | |
| ۹-۴- قوز بالای قوز | 87 | |
| ۱۰-۴- آبیبی دلم میخواد را بیری | 88 | |
| ۱۱-۴- آگبوری | 91 | |
| ۱۲-۴- گل به صنوبر چه کرد | 93 | |
| ۱۳-۴- ملاچغندر و زن بدکاره | 99 | |
| ۱۴-۴- عباس دوس | 102 | |
| ۱۵-۴- دهاتی و تاجرها | 104 | |
| ۱۶-۴- مطیع و مطاع | 108 | |
| ۱۷-۴- یه بار جستی ملخک | 111 | |
| ۱۸-۴- حسن یکغازی و حسن دوغازی | 114 | |
| ۱۹-۴- تعبیر خواب | 116 | |
| ۲۰-۴- جانتیغ و چهلگیس | 120 | |
| ۲۱-۴- بابل هند | 125 | |
| ۲۲-۴- گل خندان | 127 | |
| ۲۳-۴- سه زن مکار | 130 | |
| ۲۴-۴- دختر نارنج و ترنج | 133 | |
| ۲۵-۴- ملا بد نباشد | 137 | |
| ۲۶-۴- روباه و الاغ | 138 | |
| ۲۷-۴- روی یخ گرد و خاک بلند نکن | 139 | |
| ۲۸-۴- عروسک سنگ صبور | 141 | |
| ۲۹-۴- ملای مکتب | 143 | |
| ۳۰-۴- حسن کچل | 144 | |
| 4-31- پاسخ به پرسش نخست | 148 | |
| 4-32- پاسخ به پرسش دوم | 151 | |
| فصل پنجم: نتیجهگیری | ||
| 5-1- مقدمه | 153 | |
| 5-2– ارزش های نهفته در افسانهها | 153 | |
| 5-3- بازخوانی شگردهای معصومیتوتجربه و تقسیمبندی آنها | 154 | |
| 5-4- برخی از تفاوتهای شگردهای تمرکززدایانهی افسانههای صبحی با افسانههای انجوی شیرازی | 158 | |
| 5-۵- جلوههای تازهی تمرکززدایی در افسانههای انجوی شیرازی | 161 | |
| 5-6- شگردهای تمرکززدایانه در یک نگاه | 166 | |
| 5-7- سخن آخر | 167 | |
| 5-8- پیشنهادهای پژوهش | 167 | |
| 5-8-1- پیشنهادهای پژوهشی | 167 | |
| 5-8-2- پیشنهادهای کاربردی | 168 | |
| 5-9- محدودیت پژوهش | 168 | |
| فهرست منابع و مآخذ | ||
| منابع فارسی | 169 | |
| منابع انگلیسی | 173 | |
فرم در حال بارگذاری ...
|
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 12:30:00 ب.ظ ]
|


