مدیریت آموزشی بررسی انطباق عملكرد جاری مدیران بر وظایف مدیران ... |
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه……………………………………………………………………………………………………….. 18
2-1- بخش اول: ادبیات تحقیق…………………………………………………………………….. 18
2-1-1- مدیریت……………………………………………………………………………….. 18
2-1-1-1- نظری اجمالی بر مدیریت و تاریخچه آن در ایران و جهان… 18
2-1-1-2- نظری اجمالی به مدیریت آموزشی…………………………………. 20
2-1-1-3- مدیریت آموزشی در ایران……………………………………………. 22
2-1-1-4- وظایف مدیران از دیدگاههای مختلف……………………………… 22
2-1-2- ارزیابی عملكرد……………………………………………………………………. 35
2-1-2-1- عملكرد مطلوب چیست؟………………………………………………… 35
2-1-2-2- دلایل ارزیابی عملكرد…………………………………………………… 36
2-1-2-3- چه كسی باید به ارزشیابی بپردازد؟………………………………. 37
2-1-2-4- شیوههای ارزیابی عملكرد…………………………………………….. 39
2-1-2-5- مسائل متداول ارزیابی…………………………………………………. 44
2-1-2-6- بازخورد نمودن نتیجه عملكرد………………………………………. 47
2-1-2-7- سنجش ارزش اجتماعی عملكرد در سازمانها و افراد…….. 48
2-1-3- مدیریت زمان……………………………………………………………………….. 49
2-1-3-1- تعریف مدیریت زمان……………………………………………………. 49
2-1-3-2- اهمیت مدیریت زمان…………………………………………………….. 51
2-1-3-3- مراحل مدیریت زمان……………………………………………………. 53
2-1-3-4- مهمترین عوامل اتلاف وقت…………………………………………… 55
2-1-3-5- از نظر مدیریت زمان كارها به چند دسته تقسیم میشوند…. 57
2-1-3-6- راههای ایجاد وقت……………………………………………………….. 58
2-2- بخش دوم: پیشینه تحقیق……………………………………………………………………. 59
2-2-1- الف: تحقیقات داخلی…………………………………………………………….. 59
2-2-2- ب : تحقیقات خارجی……………………………………………………………… 67
جمعبندی…………………………………………………………………………………………………… 72
فصل سوم: روش تحقیق و جمعآوری اطلاعات
مقدمه……………………………………………………………………………………………………….. 75
3-1- روش تحقیق……………………………………………………………………………………… 76
3-2- جامعه آماری و روش انتخاب نمونه آماری:…………………………………………. 77
3-3- ابزار جمعآوری اطلاعات:…………………………………………………………………… 77
3-4- اعتبار ابزار سنجش:………………………………………………………………………….. 80
3-5- روایی ابزار سنجش:………………………………………………………………………….. 80
3-6- شیوه تجزیه و تحلیل دادهها:………………………………………………………………. 80
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه……………………………………………………………………………………………………….. 82
4-1- توصیف داده ها……………………………………………………………………………….. 82
4-2- تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………… 87
فصل پنجم: نتیجهگیری
مقدمه………………………………………………………………………………………………………. 112
5-1- گزارش نتایج……………………………………………………………………………………. 113
5-2- بحث و نتیجهگیری……………………………………………………………………………. 121
یک مطلب دیگر :
5-3- پیشنهادها………………………………………………………………………………………… 123
5-4- محدودیتها……………………………………………………………………………………… 123
منابع………………………………………………………………………………………………………… 126
ضمیمه
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (3-1): توزیع سوالهای بخش اول پرسشنامه براساس سوالات تحقیق……. 79
جدول (3-2): توزیع سوالهای بخش دوم پرسشنامه براساس سوالات تحقیق…… 79
جدول (4-1): بررسی متغیر مدیریت زمان و مؤلفههای آن …………………………….. 82
جدول (4-2): بررسی متغیر شرح وظایف مدیران و مؤلفههای آن……………………. 85
جدول (4-3): ضریب همبستگی ساده بین مولفه های مدیریت زمان و عملکرد جاری مدیران بر وظایف مدیران آموزشی……………………………………………………………………………………………………. 88
جدول(4-4): مدل به دست آمده از رگرسیون گام به گام با توجه به بیشترین تاثیر متغیرها 89
جدول(4-5): خلاصه تحلیل واریانس در مورد هریک از مولفه های مدیریت زمان 92
جدول(4-6): ضرایب معادله رگرسیون گام به گام (مدل باقی مانده)………………… 94
جدول(4-7): نتایج آزمون آماری t تک گروه پیرامون انطباق عملكرد مدیران دوره ابتدایی در زمینه كیفیت بخشی به آموزش با شرح وظایف…………………………………………………………………. 97
جدول(4-8): نتایج آزمون آماری t تک گروه پیرامون عملكرد مدیران دوره ابتدایی در زمینه تحكیم باورهای دینی با شرح وظایف آنان…………………………………………………………………………….. 98
جدول(4-9): نتایج آزمون آماری t تک گروه پیرامون انطباق عملكرد مدیران دوره ابتدایی در زمینه ارتقاء كارآمدی و اثربخشی فعالیت مدیران و معلمان با شرح وظایف آنان………………….. 99
جدول(4-10): نتایج آزمون آماری t تک گروه پیرامون انطباق عملكرد مدیران دوره ابتدایی در زمینه تقویت انگیزه تحصیلی و ایجاد رقابت سالم بین دانشآموزان با شرح وظایف……………… 101
جدول(4-11): نتایج آزمون آماری t تک گروه پیرامون انطباق عملكرد مدیران دوره ابتدایی در زمینه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت آموزشی مناسب با شرح وظایف آنان………………………. 102
جدول(4-12): نتایج آزمون آماری t تک گروه پیرامون میزان تناسب زمان اختصاص یافته از سوی مدیران در زمینه كیفیت بخشی به آموزش……………………………………………………………………. 104
جدول(4-13): نتایج آزمون آماری t تک گروه پیرامون میزان تناسب زمان اختصاص یافته از سوی مدیران در زمینه تحكیم باورهای دینی…………………………………………………………………………. 105
جدول(4-14): نتایج آزمون آماری t تک گروه پیرامون میزان تناسب زمان اختصاص یافته از سوی مدیران در زمینه ارتقاء كارآمدی و اثربخش فعالیت مدیران و معلمان……………………………… 106
جدول(4-15): نتایج آزمون آماری t تک گروه پیرامون میزان تناسب زمان اختصاص یافته از سوی مدیران در زمینه تقویت انگیزه تحصیلی و ایجاد رقابت سالم بین دانشآموزان…………………. 107
جدول(4-16): نتایج آزمون t تک گروه پیرامون میزان تناسب زمان اختصاص یافته از سوی مدیران در زمینه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت آموزشی مناسب………………………………………….. 109
فهرست نمودار
عنوان صفحه
2-1 نمودار انگیزش……………………………………………………………………………………. 31
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-09] [ 08:45:00 ب.ظ ]
|